Missä mielessä et mielestäsi elä nykyisten normien mukaista elämää?
Mikä elämäntyylissäsi/tavoissasi on normeista poikkeavaa?
Kommentit (44)
Noh...
-olen lesbo
-en halua lapsia
-olen työtön osittain tai täysin omasta syystä/halusta (mt-ongelmat)
-olen juoppo
Omasta mielestäni nuo eivät edes ole kovin ihmeellisiä asioita, mutta verrattuna ns. ihanteelliseen "normielämään" olen aika lailla menetetty tapaus.
En itsekään olisi halunnut tällaista elämää, mutta minkäs teet kun on tämmönen. Yhteiskunnan pohjasakkaa, paitsi alempana ovat vain väkivaltarikolliset ja ehkä narkkarit. Jee
Mulla on normeihin verrattuna väärä lukumäärä lapsia, väärän ikäisenä hankittu
Sama juttu avioliittojen kanssa
Takana sekä aliarvostettu duunariammatti että yliopistotutkinto - ensimmäisellä velat pois, toinen mielenkiinnosta alaa kohtaan
Ei mitään mielenkiintoa rahaa, materiaa tai menestystä kohtaan
Perin aikanaan itseni ulos työelämästä, tarkoituksena elää luonnon lähellä
-En omista älypuhelinta
-En ole mukana somessa
-En asu omakotitalossa
-En ole koskaan käynyt kaupunkilomilla ulkomailla ja rantalomillakin vain kolme kertaa elämäni aikana (46-vuotias)
En haaveile yliopistosta valmistumisen jälkeen arvostetusta työpaikasta, urasta ja palkasta, matkustelusta, asunnon ostamisesta jne., vaan pelkästään riittävästä toimeentulosta ja kohtuullisen yksinkertaisesta elämästä mieluiten vähän kauempana kaupunkin hälystä. Tällä hetkellä yritän muuttaa asennettani ja mielitekojani niin, että ne kohdistuisivat mahdollisimman vähän materialistiseen omaisuuteen. Paljon on tekemistä, mutta lähtöpisteeseen verrattuna olen jo pitkällä :)