Mikä paha vika on ihmisellä joka ei ymmärrä sarkasmia?
Kommentit (34)
Sarkasmi ei toimi kirjoitettuna kovin hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Sarkasmi ei toimi netissä..
Mitennii?
Jos ei ole empatiakykyinen niin ei osaa sarkasmiakaan
Tunnen ihmisiä jotka ovat sarkastisia, mutta eivät ymmärrä sarkasmia, jos se kohdistuu heihin itseensä.
Lapset ei ymmärrä sarkasmia.
Se vaatii asian oppimista.
Ei aikuinenkaan ymmärrä, jos ei ole tottunut siihen.
Mitähän ap tarkoittaa, sanoitko jotakuta läskiksi muka sarkastisesti?
Entäs rakentavan ironian taju? Sarkasmi tuntuu lähinnä piikittelyltä.
Sarkasmin ymmärtämättömyys on yleistä myös henkilöillä, jotka ovat autismin kirjolla. Eikä ihmisessä ole mitään vikaa jos jonkun sarkasmia ei ymmärrä.
Sarkasmi on vihaa toista kohtaan eikä sitä tarvitsekaan ymmärtää.
Toi ei pidä paikkaansa ettei lapset ymmärrä ironiaa/sarkasmia. Ne vaan opetetaan pitämään suunsa kiinni...
Seuraan facessa länsimaisen ihmisen ahdinko
-ryhmää. Ahdistun jo pelkästään niin kommentoijien tosikkomaisuudesta. Joku kertoo tuovansa lämmintävettä lomalta mukanaan kotiin. Typerät ottavat tämän tosissaan ja päivittelevät, ettei vesi pysy lämpöisenä jne. Kuinka nolot ihmiset liittyvät moiseen vitsiryhmään?
Ei tarvitse olla mitään vikaa. Ota huomioon myös se, että joku saattaa ymmärtää sarkasmia hyvinkin mutta ei jaksa nauraa sille tai lähteä mukaan sarkastiseen kuittailuun. Tämä antaa kuvan siitä, ettei kyseinen henkilö tajuaisi sarkasmia. Lienen itse tällainen joidenkin mielestä, koska en jaksa omasta mielestään nokkelia sarkastikkoja, jotka pilaavat kaikki keskustelut ja menevät toisinaan kiusaamisen puolelle sarkasminsa kanssa. En jaksa "palkita" tällaista henkilöä naurunhörähdyksillä tai vastakommenteilla, koska sellainen käytös on vain yksinkertaisesti tympeää.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ei ymmärrä sarkasmia.
Se vaatii asian oppimista.
Ei aikuinenkaan ymmärrä, jos ei ole tottunut siihen.Mitähän ap tarkoittaa, sanoitko jotakuta läskiksi muka sarkastisesti?
En tietenkään. Kai läski nyt tietäisi olevansa läski ilman että minun tarvitsee asiaan millään tavalla puuttua. Ei minulla ole läskiäppiä puhelimessa joka alkaisi vilkkua aina kun ylipainoa lähettyvillä. En minä ole kenenkään läskien vartija.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse olla mitään vikaa. Ota huomioon myös se, että joku saattaa ymmärtää sarkasmia hyvinkin mutta ei jaksa nauraa sille tai lähteä mukaan sarkastiseen kuittailuun. Tämä antaa kuvan siitä, ettei kyseinen henkilö tajuaisi sarkasmia. Lienen itse tällainen joidenkin mielestä, koska en jaksa omasta mielestään nokkelia sarkastikkoja, jotka pilaavat kaikki keskustelut ja menevät toisinaan kiusaamisen puolelle sarkasminsa kanssa. En jaksa "palkita" tällaista henkilöä naurunhörähdyksillä tai vastakommenteilla, koska sellainen käytös on vain yksinkertaisesti tympeää.
Mikä taas antaa sinusta ylimielisen kuvan. Joskus se pieni naurunhörähdys on kohteliaisuutta, vaikka ei itse jaksaisikaan.
Sarkasmisi on huonoa tai tilanteeseen sopimatonta.
Vierailija kirjoitti:
Haistan sarkasmin
🤭
Vierailija kirjoitti:
Niin silloin kuin se ei sovi juuri sinun elämääsi, muiden elämään se voi sopia ja olla hyväksyttävää.
Sarkasmi ei toimi netissä..