Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

25 v eikä päivääkään työkokemusta

Vierailija
26.05.2017 |

Täytän ensi viikolla 25 v ja yläasteen TET-jakso on edelleen ainoa kosketukseni työelämään. Opiskelen nyt toista tutkintoa mutta uskoni tulevaisuuteen alkaa olla mennyttä kun en taaskaan saanut kesätöitä. Olen hakenut töitä myös opintojen ohelle ja olisin valmis vaikka keskeyttämään opinnot töiden takia, mutta ei... Edes vuokratyöfirmat ei ole tarjonnut mulle kuin kolmea yhden päivän keikkaa, ja paskan tuurini tuntien ne osui tietysti sellaisille päiville etten sairauden takia pystynyt ottamaan niitä vastaan.

Nyt siis edessä 3 kuukauden kesäloma opintolainalla eläen, kun muitakaan tuloja ei ole. En jaksa uskoa siihen ihmeeseen että saisin enää töitä. Pitäisikö luopua leikistä, lopettaa opiskelu ja jättäytyä työttömäksi? Vai voiko näin vanhalla olla vielä toivoa? Olen tehnyt varmasti yli tuhat työhakemusta enkä ole kelvannut mihinkään.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo liian vanha työelämään.

Vierailija
2/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä vaan hakea joka paikkaan. Älä keskeytä opintoja. Jos alasi on semmoinen että voisi toimia yrittäjänä, harkitse sitä ? Jos kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko luetuttanut muilla hakemuksiasi ja pyytänyt palautetta? Kuulostaa siltä, että ehkä hakemuksissasi voisi olla jotain vikana. Tai oletko pieneltä paikkakunnalta?

Vierailija
4/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko luetuttanut muilla hakemuksiasi ja pyytänyt palautetta? Kuulostaa siltä, että ehkä hakemuksissasi voisi olla jotain vikana. Tai oletko pieneltä paikkakunnalta?

Olen käyttänyt hyväkseni kaikki ilmaiset palvelut 20-vuotiaasta asti, jolloin aloin tosissani etsiä töitä, ja kerran maksanutkin ammattilaisten avusta. Ainoa vika CV:ssäni on työkokemuksen puute, panostan hakemuksiini ja olen päässyt välillä haastatteluihinkin, mutta siihen se tyssää... Olen ujo introvertti ja etenkin ryhmähaastattelut on mennyt aina pieleen, vaikka olen käyttänyt paljon aikaa niihin valmistautumiseen. -ap

Vierailija
5/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on toivoa. Sain itse ekan oikean työpaikkani viime vuonna 31-vuotiaana. Teen ns. hanttihommia tarvittaessa töihin kutsuttavana, mutta tulenpahan omillani toimeen enkä joudu olemaan muiden elättinä. Elättelen toivoa paremmasta työpaikasta, mutta kyllä tämäkin työttömyyden voittaa. Tsemppiä!

Vierailija
6/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa juosta pihalle ja huutaa MEILLÄ ON UNELMA :D

Vierailija
7/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt vapaaehtoistöitä? Niistä saa täytettä CV:hen ja suhteita jotka voi poikia myöhemmin palkkatöitä.

Vierailija
8/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile vaan jatka hakemista☺

Vierailija
9/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, suosittelen vapaaehtoistöitä. Ei se aina kivaa ole, mutta se näyttää CV:ssä jopa paremmalta kuin työpaikat, sillä tästä työnantaja tietää, että varmasti olet ahkera, ja saatat jopa suostua ylitöihin.

Vierailija
10/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain vapaaehtoistyötä mut älä kirjoita sitä palkaton vapaaehtoistyö hakemuksiin. Vain jos suoraan kysytään että saatko palkkaa niin sit olet rehellinen. Miten sun kaverit on saaneet kesätöitä? Kysele niiltä olisko siellä tarvetta tai voit tulla tarvittaessa tuuraamaan. Esim siivoustyötä voi saada ilman kokemustakin jos osuu oikeaan rakoon.

Vierailija
11/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut provikkapalkkaiseksi puhelinmyyjäksi, mainostenjakajaksi ja henkilökohtaiseksi avustajaksi? Vaikket saisi puhelinmyyjänä mitään myytyä ja jäisit täysin ilman palkkaa, saisit ainakin työkokemusta ja merkinnän CV:hen. Varmasti vituttaa tehdä paskaa duunia ja vielä ilman palkkaa, mutta joskus epätoivoisessa tilanteessa tarvitaan epätoivoisia tekoja.

Vierailija
12/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten samassa tilanteessa paitsi olen jo 29 ja yh. Lapsen takia jaksan yrittää vaikka heikolta näyttää.

Vierailija
13/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut provikkapalkkaiseksi puhelinmyyjäksi, mainostenjakajaksi ja henkilökohtaiseksi avustajaksi? Vaikket saisi puhelinmyyjänä mitään myytyä ja jäisit täysin ilman palkkaa, saisit ainakin työkokemusta ja merkinnän CV:hen. Varmasti vituttaa tehdä paskaa duunia ja vielä ilman palkkaa, mutta joskus epätoivoisessa tilanteessa tarvitaan epätoivoisia tekoja.

Ei välttämättä näytä hyvältä työnantajien silmissä jos saat potkut parin viikon jälkeen puhelinmyynnistä myymättömyyden takia.

Vierailija
14/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on työ, mut kuin kauan vaan.

Vierailija
15/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon 28v ja mulla on työkokemusta vajaa 3v. Nämä kaikki ovat erilaisia pätkiä (äitiysloman sijaisuus, kesätyö) samassa firmassa. Tän lisäksi työkokeiluja ja harjotteluita koulun kautta. Yksi keskeytetty ammattikoulututkinto ja yksi suoritettu. Voitte arvata, etten oo kovin vahvoilla työnhaussa. Myöskään usko työn saamiseen ei ole kovin vahva, koska tuo ainut työpaikka, jonka olen alunperin saanut, on tavallaan puskaradion kautta. Kaveri vinkannut, että meidän firmassa tarvitaan kesätyöntekijää. Nyt kun en enää samaiseen firmaan päässyt edes kesätöihin, niin ei ole mitään tiedossa. Ja kyllä, olen hakenut muuallekin. Työkkärissä sanottiin, ett hirveästi on esim. myyjän paikkoja auki. Menin tutkimaan ja onhan niitä, suurin osa on vaan puhelinmyyjiä...

Vierailija
16/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistöitä ja ole valmis muuttamaan työn vuoksi. Itellä oli sama tilanne, mutta nyt duunia loppu elämäksi. :)

Vierailija
17/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä näytä hyvältä työnantajien silmissä jos saat potkut parin viikon jälkeen puhelinmyynnistä myymättömyyden takia.

Tai jos pää ei kestä sitä työtä yhtä päivääkään niin eipä siitä mitään hyötyä ole.

Vierailija
18/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 29v, ei työkokemusta ja elän kuntoutustuella. En ole työkykyinen eikä työnhaku ole vielä edes ajankohtaista, mutta mihin tällainen mukamas enää kelpaa sitten siinä vaiheessa kun/jos joskus yritän työllistyä. Tuntuu aika toivottomalta. Tämä kuulostaa ehkä surkealta valitukselta, mutta mielestäni olen vain realistinen.

Sinä aloittaja, yritä vaan vielä, sulla on esim. minuun nähden vähän etumatkaa kuitenkin.

Vierailija
19/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 27v ja viimeksi olin töissä joskus 15vuotiaana. Hyvin menee. 

Vierailija
20/88 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis opiskellut aivan väärää alaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän