Mies petti ja jätti, onko oikeus hävittää tavarat?
Mies siis 3 vuoden suhteen jälkeen petti, ja samalla ilmoitti että haluaa erota. Nyt ollut 2 viikkoa tavoittamattomissa, en saa yhteyttä, ei muka ehdi puhua, ei vastaa viesteihin, ei mitään. Ei suostu keskustelemaan lainkaan. Sanoi kuitenkin hakevansa tavaransa "joskus viikon päästä."
Kysymys kuuluukin, saanko heittää kamat vaikka säkissä jätekonttiin? Minun asuntoni, asui täällä siis ja jätti jälkeensä mm. Vaatteita, kenkiä, pelejä, hyllykön. Olen niin järkyttynyt tästä kaikesta, kihisen raivosta, itken, en saa unta.. Lapsellista, tiedän, mutta en ala odottelemaan milloin herra suvaitsee ilmaantua vain kerätäkseen kamansa. Voiko minulle tulla tästä tavaroiden hävityksestä ongelmia? Olemme 22 ja 25, jos jotain kiinnostaa.
Kommentit (25)
Ymmärrän miltä tuntuu. Kostaminen ei ratkaise yhtään mieti jälkeen päin heität tavarat roskiin minkälainen sotku siitä syntyy. Mies voi pyytää maksat uudet jne. Sinuna sanoisin tähän päivämäärää asti 00.00.000 ja kellon aikaa 00:00 hakee tavarat.
Ei ole hakenut tavaroita, sitten viet ne varastoon (jos asutte kerrostalossa) mies hakee ne sieltä. Älä hävitä mitään tavaroita, koska siitä soppa syntyy...
Koska mies on asunut samassa asunnossa, oli kenen asunto hyvänsä, se asunto on hänen kotinsa, siihen asti kun hän ilmoittaa uuden osoitteen itselleen.
Ja kellään ei ole oikeutta hävittää toisen tavaroita, eikä varsinkaan tämän toisen ihmisen omasta kodista.
Nämä on ne faktat jotka koskee ihan kaikkia. Jos hävittää toisen tavaroita syyllistyy rikokseen. Jos vaihdattaa lukot niin että toinen ei pääse kotiinsa, sekin on rikos.
Tässäkään asiassa ei ole mitään eroa onko mies vai nainen kyseessä.
Miksi ihmeessä te tässä ketjussa olevat ihmiset kuvittelette että toisen tavaroita voi hävittää tai estää toista tulemasta kotiinsa? Lain mukaan parisuhteen ulkopuolisen ihmisen kanssa seksin harrastaminen ei ole rikos, eli silläkään asialla ei voi omaa lain rikkomista puolustella.
N42
Tavaroiden tuhoaminen ei auta mitään. Lähetä selväsainainen viesti että kamat haettava siihen ja siihen päivämäärään mennessä, jos ei näy, pakkaat säkkeihin ja viet varastoon/roskakatokseen, hakekoot sieltä jos on hakeakseen.
Ilmoitat että tavarat ei ole enää sun kämpässä, ja pakkaa jätesäkkeihin ulos tai porraskäytävään. Jos ne joku nyysii tai hyvittää, niin se ei ole sun ongelma, sun ei tarvi huolehtia muiden roinasta.
t.asiantuntija
Miesten heiniä tämä omaisuuden tuhoaminen.
Oma eksä jäi kiinni roskakuilulla:
oli juuri heittämässä säkillistä minun vaatteitani alas kuiluun, kun satuin paikalle. Hän oli jo heittänyt minun ostamaani arvoelektroniikkaa roskiin.
Vaatteeni sain sentään pelastettua.
Muutenkin mitä olen ystäviltä ja suvulta kuullut,
on miehinen himo rikkoa entisen vaimon tavaroita tai ottaa niitä itselleen - toisinpäin se onkin harvinaista.
Nykyään osaan jo varoa tuonkaltaisia ihmisiä. Tuntosarveni nousevat heti, kun uusi tuttavuus, mies tai nainen, kertoo entisistä suhteistaan.
Aika nopeasti saa selville, miten hän kunnioittaa toisen rajoja, eli
koskemattomuutta ja toisen ihmisen omaisuutta.
Kun pystyy luovuttamaan ehjänä kaiken omaisuuden, mikä kuuluu ihmiselle, johon on pettynyt,
kykenee muutenkin päästämään muista irti ja luottaa omaan itseensä.
Arvostelukyvytöntä, inhottavaa kostonhimoista riehujaa ei kannata päästää lähelleen.