Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti ja jätti, onko oikeus hävittää tavarat?

Vierailija
25.05.2017 |

Mies siis 3 vuoden suhteen jälkeen petti, ja samalla ilmoitti että haluaa erota. Nyt ollut 2 viikkoa tavoittamattomissa, en saa yhteyttä, ei muka ehdi puhua, ei vastaa viesteihin, ei mitään. Ei suostu keskustelemaan lainkaan. Sanoi kuitenkin hakevansa tavaransa "joskus viikon päästä."
Kysymys kuuluukin, saanko heittää kamat vaikka säkissä jätekonttiin? Minun asuntoni, asui täällä siis ja jätti jälkeensä mm. Vaatteita, kenkiä, pelejä, hyllykön. Olen niin järkyttynyt tästä kaikesta, kihisen raivosta, itken, en saa unta.. Lapsellista, tiedän, mutta en ala odottelemaan milloin herra suvaitsee ilmaantua vain kerätäkseen kamansa. Voiko minulle tulla tästä tavaroiden hävityksestä ongelmia? Olemme 22 ja 25, jos jotain kiinnostaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto miks ei

Vierailija
2/25 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sää hävittää. Voit kerätä kundin romut valmiiksi jätesäkkiin / jätesäkkeihin ja mies sitten noutaa ne. Muista pyytää avaimesi takaisin.

Tiedän että tekee nyt kipeää, mutta ole onnellinen että sinulle selvisi ennen lapsia millainen mulkku poikaystäväsi oli.

Löydät kyllä paremman, ansaitset paremman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ilmoitat sille  tavalla jonka voit jälkeenpäin todistaa tehneesi että hakee tavaransa xx päivään klo yy.yy mennessä tai hävität ne. Eli selvä päivämäärä facen/meilin/muun sopivan median kautta. Määräpäivänä roudaat sovittuun kellonaikaan mennessä tavarat ala-aulaan ja jos ei  hae niitä veks, viet seuraavana aamuna roskikseen. Toinen vaihtoehto on että viet ne  jätesäkissa jollekin sen sukulaiselle tai kaverille.

Kämppääsi et sitä enää päästä.

Vierailija
4/25 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myin eksän kaikki kamat kirpparilla ja pari taulua taideliikkeeseen. Tienasin about 3000 euroa. Eksä yritti vähän kitistä mutta muistutin sitä että hän petti enkä minä ja johan meni turpa kiinni ja pysynytkin siitä lähtien.

Vierailija
5/25 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkoa tai vankeutta enintään 1v, jos mies päättää nostaa syytteen.

Vierailija
6/25 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmistaa joltain laki-ihmiseltä tms. Käsitykseni mukaan kans on ok, jos ilmoitat kirjallisesti (voit tarvittaessa todistaa), että haettava x mennessä. Mut oliko varmistettava ja oltava todistettavissa, että on saanut viestisi? Jos ei hae, sit saa hävittää ainakin ns. arvottomat tavarat kuten vaatteet, kirjat ym. Mitään passeja tms. et saa heittää roskiin?

Vierailija
7/25 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myin eksän kaikki kamat kirpparilla ja pari taulua taideliikkeeseen. Tienasin about 3000 euroa. Eksä yritti vähän kitistä mutta muistutin sitä että hän petti enkä minä ja johan meni turpa kiinni ja pysynytkin siitä lähtien.

Ellei eksäsi ole erityisen alistuvaa tai hllmöä sorttia, en lähtisi ottamaan tästä mallia.

Vierailija
8/25 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ei ole oikeutus toisen ihmisen omaisuuden hävittämiseen tai tärvelemiseen. Tilanne on hankala. On tietenkin kohtuullista, että päättyneen suhteen jälkeen toisen asuntoon jääneet tavarat haetaan pois ensi tilassa. Eikä ole kohtuullista pitää toisen asuntoa roiniensa varastona. Ehkä joku lakimies voi oikaista, jos olen väärässä, mutta parisuhteen päättyminen mistään syystä ei oikeuta turmelemaan toisen omaisuutta. Mutta onko siitä säädöstä, kuinka pian ne roinat pitää hakea?

Vierailija
9/25 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mies todistaa omistavansa kyseiset tavarat ja jättäneensä ne kämppääsi? Jos ei, heivaa ne menemään kun kuukausi on kulunut häipymisestä. Siinä on tarpeeksi aikaa ilmestyä paikalle hakemaan tavaransa.

Vierailija
10/25 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se, mitä tuolla jo ehdotettiin: ilmoita että tähän päivään mennessä ne pitää noutaa, jos ei nouda, niin heitä pois tai myy. Se on sitten voivoi.

Vierailija
11/25 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä vaikka tekstiviestiä että pitää vaik 28päivää mennes hakee pois, maanantaina hävität jos ei ole hakenut.

Mä voisin ottaa ne tavarat sit niin sun ei tarvii viedä niitä minnekkää.

Vierailija
12/25 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää myin ne ja ostin rahoilla limamatkan itselleni. Äijä lähti 10v jälkeen yoiden matkaan ja olisi halunnut tulla hakemaan niitä, mutta en enää päästänyt.

Aika pokka saa olla jos meinaa haastaa oikeuteen.

Anna mennä! Silmä silmästä.

Vierailija
13/25 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sää hävittää. Voit kerätä kundin romut valmiiksi jätesäkkiin / jätesäkkeihin ja mies sitten noutaa ne. Muista pyytää avaimesi takaisin.

Tiedän että tekee nyt kipeää, mutta ole onnellinen että sinulle selvisi ennen lapsia millainen mulkku poikaystäväsi oli.

Löydät kyllä paremman, ansaitset paremman.

Itse sarjoittaisin lukot uudelleen, vaikka avain palautuisi.

Vierailija
14/25 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks viikkoo kohtuullinen aika

Vierailija
15/25 |
26.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen olisi lähtenyt ja mies olisi heti hävittämässä hänen tavaroitaan... Paskamyrsky vailla vertaa. Mutta miehen omaisuudesta ei niin väliä, kun toiseksi jäänyt mamma janoaa kostoa.

Vierailija
16/25 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään toisen ihmisen tavaroita saa ottaa omaksi tai hävittää ilman lupaa. Mitä jos koitettaisiin kaikki elää kuin ihmiset. Jättää tuollaiset oman käden oikeudella kostamiset kokonaan.

Vierailija
17/25 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kostonhimoista sakkia. Yrittäkääpä nyt nousta asian yläpuolelle. Ei tarvi ruveta yhtä paskaksi kun se pettävä äijä. Jos niitä sen tavaroita ei kerta kaikkiaan kestä katsella niin kiikuta vaikka löytötavaratoimistoon, mistä tyyppi saa ne hakea.

Vierailija
18/25 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ilmoittaisin, että koska et asu enää täällä, tavarasikaan ei voi olla täällä MINUN kotonani. Ne lähtee huomenna jätesäkissä pihalle, josta voit ne hakea, avaimen voit pudottaa postiluukusta.

Ei sinulla ole mitään velvollisuutta säilytellä toisen tavaroita kotonasi

Vierailija
19/25 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko mies kirjoilla luonasi? Sitten onkin vähän vaikeampi juttu.

Vierailija
20/25 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen ei ole oikeutus toisen ihmisen omaisuuden hävittämiseen tai tärvelemiseen. Tilanne on hankala. On tietenkin kohtuullista, että päättyneen suhteen jälkeen toisen asuntoon jääneet tavarat haetaan pois ensi tilassa. Eikä ole kohtuullista pitää toisen asuntoa roiniensa varastona. Ehkä joku lakimies voi oikaista, jos olen väärässä, mutta parisuhteen päättyminen mistään syystä ei oikeuta turmelemaan toisen omaisuutta. Mutta onko siitä säädöstä, kuinka pian ne roinat pitää hakea?

Minun exällä oli tapana"hävitä maisemista" jos erosta tuli puhe. Asui kuitenkin virallisesti omistusasunnossani, tavarat siellä ja postit, yms. Jopa hänen autonromunsa lojui pihassani.

Kerran tuli se viimeinen pisara. Sain ohjeeksi lähettää sähköpostilla päivämäärän, johon mennessä tavarat on haettava. Tätä ennen olin jo monta viikkoa sitten ilmoittanut hänen muuttaneen osoitteestani pois. Tavaroita ei kannata rikkoa, mutta mikään velvollisuus ei ole antaa pitää ilmaista säilytyspaikkaa. Sitten ne voi viedä vaikka panttilainaamoon.

Mies haki pääosan tavaroistaan kahden viikon päästä, kun oli deadline. Nyt kahden vuoden kuluttua vieläkin osa tavaroista varastossa (omaa viitsimättömyyttä) ja postia hänen nimissään ilmestyy tämän tästä. Karhukirjeet olen välillä heittänyt takaisin postiin, tuntuu olevan kovasti perintätoimistojen suosiossa vieläkin tämä exä. Toivottavasti tämä uusi asunnontarjoaja hoitelee hanakammin hänen laskujaankin, kjäh kjäh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän