Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mauno Koiviston hautajaiset

Vierailija
25.05.2017 |

miten noi urut kuulostaa ihan karseelta : O ??

Kommentit (430)

Vierailija
341/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun Tarja Halonen kuolee ja sille järjestetään hautajaiset,sujuu ne suurinpiirtein näin:

Tarjan arkku kuskataan Pizzataxin peräkärryssä Malmin hautausmaan "tunnuksettomat" osaan, jossa muutama Hakaniemen torilta tuttu spugge vetäisee kyynelsilmin biisin Rentun ruusu ja arkulle lasketaan  porukan kimpassa keräämä valkovuokkokimppu. Koskettava tilaisuus päättyy siihen, että leka kiertää ringissä ja Tarjalle nostellaan maljoja, olihan hän koko kansan presidentti. Pena ja kissat tietenkin mukana juhlassa.

Liian juhlalliset hautajaiset hänen kaltaiselle presidentille.

Ne oli just sellaiset kuten kuuluukin suurmiehelle. Omaiset ilmeisesti ei halunneet kunnialaukauksia. Todella hienot ja liikuttavat. 

Koivistolle kuuluu hienot hautajaiset jo pelkästään siinä, että hän päästi meidät vapaaksi Kekkoslovakiasta. 

Vierailija
342/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin hieman kiusaa nykyajan tapa kirjoitella jopa presidenteistä etunimellä. Johtuukohan siitä, että kun eletään pitkälti netin välityksellä, niin kaikki verkon kautta tutut on "yhtä tuttuja", onpa ne omia Face-kavereita tai julkisuudesta tunnettuja ihmisiä.

Halonen teki mielestäni presidenttiydestä hieman liian arkista esiintymällä lippis päässään ym. tempauksia. Se ehkä vei myös arvovaltaa. Tietty arvokkuus kuuluu mielestäni presidenttiyteen.

Mun mielestä taas Tarja uudisti hieman pönöttävää vanhakantaista presidentti-instituutiota inhimillisempään ja modernimpaan suuntaan, ja uskaltaisinko sanoa jopa suomalaisempaan suuntaan. Voisi myös sanoa, että luultavasti Saulikin on jatkanut samalla Tarjan linjalla. On esiintynyt ilman kravattia kirkkopäivillä ja kirkkaan turkoosissa urheilutakissa virallisella vierailulla Pohjois-Karjalassa, jne.

Mun mielestä Tarja juuri toi presidentti-instituution lähelle tavallista ihmistä. Ikinä en esim. ole nähnyt ketään muuta presidenttiä kadulla. Tarjan olen.

Juttu meni niin että olin töissä lähellä Kauppatoria, ja eräänä kesäaamuna töihin mennessä huomasin että Espalla edessäni kävelee kukas muu kuin silloinen hallitseva presidentti, Tarja. Vain yksi adjutanttipoika oli pressalla seuranaan aamukävelyllä. Kyllä mulle tuli ylpeä olo että "only in Finland!"

Ei Suomi kaipaa kuninkaita ja keisareita.

Eikö tuo tarkoituksellinen provoaminen ole mielestäsi yhtään lapsellista? Mikä sinua niin siinä mielipiteessä ärsytti, että etunimellä puhuttelu on tahditonta?

Tämä jaksaa minua aina hämmästyttää. Miten ihmiset ovat niin huomion perässä, että tekevät mitä vain sitä saadakseen. No, nyt sait minulta (en ole se alkuperäinen tosin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin hieman kiusaa nykyajan tapa kirjoitella jopa presidenteistä etunimellä. Johtuukohan siitä, että kun eletään pitkälti netin välityksellä, niin kaikki verkon kautta tutut on "yhtä tuttuja", onpa ne omia Face-kavereita tai julkisuudesta tunnettuja ihmisiä.

Halonen teki mielestäni presidenttiydestä hieman liian arkista esiintymällä lippis päässään ym. tempauksia. Se ehkä vei myös arvovaltaa. Tietty arvokkuus kuuluu mielestäni presidenttiyteen.

Tiedätkös googlaamatta kuka on Urkki? 

Aivan! Me 1960-luvulla lähiöissä kasvaneet lapset hypättiin narua laskettelemalla lorua: Ur-ho-Kek-ko-nen-ta-sa-val-lan-pre-si-dent-ti :D

Vierailija
344/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taisi olla ensimmäiset presidentin hautajaiset minun elinaikanani.

N-98

Miten niin taisi? Edelliset oli vuonna 1986.

Ei nykynuoriso kaikkea voi muistaa historiasta...

Vierailija
345/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentti Arajärvi ei viitsinyt edes olla veisaavinaan kirkkoväen mukana, suu oli supussa.

Sauli Niinistön puhe oli hyvä ja koskettava, kuten aina. Niin myös piispa Huovisen muistopuhe. Nessuja kului ohjelmaa seuratessa.

Vierailija
346/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin samaa, omaisten punaiset eivät olleet kunnolla keskikohdalla, seppelten nauhoja ei oiottu, olivat kuin rinkilöitä. Toivottavasti joku kävi myöhemmin korjaamassa. Vaikka se seremoniamestari Lehtomäki ja Soini.

Pitää haudata uudestaan ja sinä hoidat hommat.

Vierailija
347/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää soimatko pientä lasta.

Mikä pieni lapsi se oli, kouluikäinen kolli, iskä heti vieressä. Etukäteen olisi voinut kotona puhua sanasen siitä, miten hautajaissaattoyleisö käyttäytyy.

Ei ollut kouluikäinen!

Räkänenäkölvi jää elämään näistä hautajaisista...

Vierailija
348/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentti Arajärvi ei viitsinyt edes olla veisaavinaan kirkkoväen mukana, suu oli supussa.

Sauli Niinistön puhe oli hyvä ja koskettava, kuten aina. Niin myös piispa Huovisen muistopuhe. Nessuja kului ohjelmaa seuratessa.

Voi Pentti. Teeskentelyä olisi pitänyt olla lisää.

Vierailija
349/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Lipponen herkkänä

Vierailija
350/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalvosinnappipaitojen hihat täytyy ollakin pidemmät kuin pikkutakin hihat. Ja kalvosinnappipaidat kuuluvat hautajaisiin ym. juhlaviin tilaisuuksiin.

Vierailija
351/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit eivät pitäneet Ahtisaaresta eivätkä Koivistosta, koska nämä ei olleet puolueen politrukkeja. Keput inhosivat Koivistoa. Sen takia Väyrynen kassakaappisopimuksenkin junaili.   Koivisto toi uudet tuulet meille, mikä oli hienoa Kekkosen jälkeen.

Vierailija
352/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä taas Tarja uudisti hieman pönöttävää vanhakantaista presidentti-instituutiota inhimillisempään ja modernimpaan suuntaan, ja uskaltaisinko sanoa jopa suomalaisempaan suuntaan. Voisi myös sanoa, että luultavasti Saulikin on jatkanut samalla Tarjan linjalla. On esiintynyt ilman kravattia kirkkopäivillä ja kirkkaan turkoosissa urheilutakissa virallisella vierailulla Pohjois-Karjalassa, jne.

Mun mielestä Tarja juuri toi presidentti-instituution lähelle tavallista ihmistä. Ikinä en esim. ole nähnyt ketään muuta presidenttiä kadulla. Tarjan olen.

Juttu meni niin että olin töissä lähellä Kauppatoria, ja eräänä kesäaamuna töihin mennessä huomasin että Espalla edessäni kävelee kukas muu kuin silloinen hallitseva presidentti, Tarja. Vain yksi adjutanttipoika oli pressalla seuranaan aamukävelyllä. Kyllä mulle tuli ylpeä olo että "only in Finland!"

Eikö tuo tarkoituksellinen provoaminen ole mielestäsi yhtään lapsellista? Mikä sinua niin siinä mielipiteessä ärsytti, että etunimellä puhuttelu on tahditonta?

Tämä jaksaa minua aina hämmästyttää. Miten ihmiset ovat niin huomion perässä, että tekevät mitä vain sitä saadakseen. No, nyt sait minulta (en ole se alkuperäinen tosin).

Minnekäs se sun vaatimus tahdikkuudesta hävisi kun haukuit tuntemattoman ihmisen vaan sen takia että olin eri mieltä kanssasi?  Lisäksi keksit omasta päästäsi valheita että minun mielipiteeni ja aito muistoni olisivat "tarkoituksellista provoamista" ja "huomion perässä" olemista. Junttimaista käytöstä.

Etpä näytä itse osaavan käyttäytyä ollenkaan, joten eiköhän provoilu ole täysin 100% sun puolella.

Vierailija
353/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniset kirjoitti:

Lippismummo ei onneksi pääse tuonne kummulle. Hänen adresseihin en osallistu. Kirkonportaita astellessaan suu kävi kokoajan. Raakkuvalla äänellä tietysti manasi kun piti nousta ja lähteä. Varmaan nousee aina vasemmalla jalalla kun on niin hapan naama. Ja ukko nukkuu kävellessäkin.

Aloita oma ketju pelleilyllesi.

Vierailija
354/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei arvokkuus ole synonyymi pönötykselle, paitsi pesunkestävän maatiaisen mielestä. Sellaisen, joka ei edes osaisi olla arvokas, tyylikäs saati karismaattinen, vaikka haluaisikin. Halonen ymmärsi, ettei hänellä ole muuta mahdollisuutta kuin olla sellainen maatuska kun oli, ja on.

Örre örrr örrr örrr maatuska örrr örr olen hieno ja karismaattinen ihminen netissä​ örr maatiaiset örrrr olen yläpuolellanne. Örr.

Vierailija
355/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kansa on pimennossa siitä millainen mies koivisto oli, lukekaa nyt edes tämä linkki ja avatkaa silmänne!

http://jormajaakkola.fi/Koiviston_konklaavi

Olet aivan oikeassa. Mutta tänään tuosta asiasta ei hyvien käytöstapojen vuoksi voi puhua. Sen aika on myöhemmin.

Vierailija
356/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaajan vika mitä kuvaa poikaa joka kaivaa räkää nokasta. 

Kuvaaja kuvaa ennalta määriteltyä aihetta. Lähetyksen ohjaaja vaihtelee televisioon menevää kuvaa eri kameroiden ja kuvakulmien välillä.

Vierailija
357/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää soimatko pientä lasta.

Mikä pieni lapsi se oli, kouluikäinen kolli, iskä heti vieressä. Etukäteen olisi voinut kotona puhua sanasen siitä, miten hautajaissaattoyleisö käyttäytyy.

Ei ollut kouluikäinen!

Räkänenäkölvi jää elämään näistä hautajaisista...

Pieni mieli, pienet asiat.

ADHD ei malttanut millään odottaa, vaikka iskä oli luvannut jätskin ja Mäkkärin 

Tarkoitin sua pienellä mielellä. Osuikin kerralla harvinaisen hyvin.

Vierailija
358/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei arvokkuus ole synonyymi pönötykselle, paitsi pesunkestävän maatiaisen mielestä. Sellaisen, joka ei edes osaisi olla arvokas, tyylikäs saati karismaattinen, vaikka haluaisikin. Halonen ymmärsi, ettei hänellä ole muuta mahdollisuutta kuin olla sellainen maatuska kun oli, ja on.

Jaaha, olet ketjussa vaan Tarja-vihaasi julistamassa. Ja huonosti menee sekin projektisi.

Nimittäin Tarja ja mä ollaan kummatkin paljasjalkaisia stadilaisia, ja ollaan kummatkin todellisia kielitaitoisia, karismaattisia kosmopoliitteja, joten revipä siitä :D

Lisäksi pitää olla todella tietämätön jos ei erota sosiaalidemokraatteja kommunisteista, eikä suomalaisia kommunisteja bolshevikeista. Sivistymätöntä todellakin nuo "punamummo"- ja "maatuska" -heittelyt. Sinusta on arvokkuus ja tahdikkuus kyllä todella kaukana.

Vierailija
359/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauno Koivisto tuli politiikkaankin vastustamaan nimenomaan kommunisteja. Ja mene muualle avaamaan ketjuja Tarja Halosesta, jos haluat keskustella hänestä.

Vierailija
360/430 |
25.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numerolle 62 vastaan:  Minun isälläni oli valtiolliset suuret hautajaiset Hietaniemessä. Etkö ymmärrä miten vaikeata lesken olisi järjestää valtavia hautajaisia itse tuossa tilanteessa.  Voin kertoa, että se on  suuri etu, ja valtavan kallista.  Meillä valtio maksoi kaiken, voi sanoa ettei itse tarvitse huolehtia mistään kuin omasta vaatetuksestaan. Meille muille on siis hautapaikka valmiina,joka on aika arvokas siellä Hietaniemessä. Suomen lippu on muistona.