Mauno Koiviston hautajaiset
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Nenää kaivava poika lähikuvassa 😂
Uskon, että Mauno Koivisto arvostaisi suuresti tällaista kunnianosoitusta, vaikka ei ehkä olisi eläessään sitä ääneen tunnustanut. Kaikkihan nenää kaivavat, hänkin, eläissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä nuo kaksi miestä Assi ja Tellervo Koiviston ja Assin miehen takana ovat?
- Mauno Koiviston lapsenlapset.
Mauno Koiviston suku päättyy Assiin
miksi :O
Assi ei ole saanut lapsia, varmaankin koska on liian laiha, jotta hormoonitoiminta toimisi normaalisti. Monet juurikin hormoonitoimintansa sotkeneet (fitness, bodaus, syömishäiriöt jne.) ovat lapsettomia.
Vierailija kirjoitti:
Numerolle 62 vastaan: Minun isälläni oli valtiolliset suuret hautajaiset Hietaniemessä. Etkö ymmärrä miten vaikeata lesken olisi järjestää valtavia hautajaisia itse tuossa tilanteessa. Voin kertoa, että se on suuri etu, ja valtavan kallista. Meillä valtio maksoi kaiken, voi sanoa ettei itse tarvitse huolehtia mistään kuin omasta vaatetuksestaan. Meille muille on siis hautapaikka valmiina,joka on aika arvokas siellä Hietaniemessä. Suomen lippu on muistona.
Vähän turha pieneen joukkoon itsesi rajasit. Viimeisen neljännesvuosisadan aikana ennen tämän päiväisiä hautajaisia on järjestetty kuudet valtiolliset hautajaiset, joista kahdet on järjestetty muualla, kuin Hieteniemen hautausmaalla. Yhden lapsista osa on kuollut ja loputkin yli yhdeksänkymppisiä ja yhdellä ei ollut lainkaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Numerolle 62 vastaan: Minun isälläni oli valtiolliset suuret hautajaiset Hietaniemessä. Etkö ymmärrä miten vaikeata lesken olisi järjestää valtavia hautajaisia itse tuossa tilanteessa. Voin kertoa, että se on suuri etu, ja valtavan kallista. Meillä valtio maksoi kaiken, voi sanoa ettei itse tarvitse huolehtia mistään kuin omasta vaatetuksestaan. Meille muille on siis hautapaikka valmiina,joka on aika arvokas siellä Hietaniemessä. Suomen lippu on muistona.
Harmi, etteivät Tellervo ja Assi olleet vaivautuneet hattuja itselleen hankkimaan. Valtiolliset hienot ja isot hautajaiset muiden järjestämänä, ei tarvitse kuin omasta pukeutumisesta huolehtia, niin nää tölleröt on paljain päin. :( Siten10 pistettä Jenni Haukiolle asiallisesta pukeutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assia ei uskoisi 60-vuotiaaksi. Tosi nuorekas, on kyllä aina ollutkin.
Mutta mikä ihmeen vanhus sillä on ukkoa.
Assin puoliso Heikki Allonen on 62-vuotias.
Eli vanha ukko.
Assi täytti 60 v muttei uskoisi. Todella hyvin säilynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, mikä auto tuon poliisiauton ja ruumisauton välissä oleva on?
Papin/piispan/mikä olikaan.
Emerituspiispa Eero Huovinen oli Helsingin hiippakunnan piispa 1991-2010. Ennen piispuuttaan Huovinen toimi dogmatiikan professorina Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa sekä tiedekunnan dekaanina.
Vierailija kirjoitti:
Kuorolaisilla lunttilappuja. Tyylitöntä. Eikö YL:n varusteisiin kuulu laulukansioita?[/quote
Akateemiset nykynuoret eivät tunne enää tätä(kään) perinteistä virttä. Parempi pieni sanat sisältävä paperi virteen kuin kansio. Tai itse asiassa virsikirja olisi ollut tyylikäs hautausmaavaruste, mikä tahtoo unohtua kaikilta hautajaisvierailta nykyisin.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005226279.html
"Presidentti Mauno Koiviston tytär Assi Koivisto hymyili lämpimästi isänsä hautajaisissa."
Vähän outo uutinen Ilta-Sanomilta. Harvemmin korostetaan iloa, jos on kuolemasta kyse.
Kohta Senaatintorilla joku pinkissä vanhojenpäiväpuvussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä puhe "Tellervosta" on? Montakin hänen henkilökohtaista sinunkauppatuttuaan täällä kommentoimassa? Kas kun ei Telle. Telle ja Sale. Mara. Eeros-piispa. Puolustusvoimain komentaja Jamppe (tai Tsaarlssi). Juhis, amiraali.
Tsempatkaa nyt vähän.
No nyt menee jo liian pitkälle. Jollain lähtenny mopo vähän käsistä! Rajota menoas.
Miksi ei Tellu, minun sisko on Tellervo sillä nimellä kutsutaan??
Vierailija kirjoitti:
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005226279.html
"Presidentti Mauno Koiviston tytär Assi Koivisto hymyili lämpimästi isänsä hautajaisissa."
Vähän outo uutinen Ilta-Sanomilta. Harvemmin korostetaan iloa, jos on kuolemasta kyse.
Samaa olen ihmetellyt. "Näytti lämpimän puolensa". Toinen on isänsä hautajaisissa ja toimittajat kyttäävät jokaista liikettä ja ilmettä.
Tuo hidas hautajaissaattue sotilasrummutuksineen Hietaniemen hautausmaalle saavuttaessa on varmaan juhlavinta, mitä voi nähdä ja kuulla.
Muistan kun katsoin v. 2000 Johannes Virolaisen valtiolliset hautajaiset tv:stä ja ihmettelin samaa.
Keksin kyllä, kenen isä on saanut valtiolliset hautajaiset, joten ei kaikkia ja kaikkea pidä epäillä. Suurmiehiä ovat olleet he.
Assilla mielestäni liian lyhyt helma ja liian korkeat korot. Eikä hattua. Jenni oli tyylikäs asiaankuuluvalla tavalla. Nämä tietysti sivuseikkoja, mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Onpas Lipponen herkkänä
Lipponenhan sai sydäninfarktin joku aika sitten.
Jutta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä nuo kaksi miestä Assi ja Tellervo Koiviston ja Assin miehen takana ovat?
- Mauno Koiviston lapsenlapset.
Mauno Koiviston suku päättyy Assiin
miksi :O
Assi ei ole saanut lapsia, varmaankin koska on liian laiha, jotta hormoonitoiminta toimisi normaalisti. Monet juurikin hormoonitoimintansa sotkeneet (fitness, bodaus, syömishäiriöt jne.) ovat lapsettomia.
ei mikään noista ole se syy miksi ei ole lasta
En katso hautajaisia, enkä kuuntele puheita. Huomenna taas voi avata television, paitsi ei ylen propakandauutisia.
Luin Wikipediasta listan henkilöistä, jotka ovat Suomessa saaneet valtiolliset hautajaiset, ja n. 80 henkilöstä vain 3 oli naisia: intendentti Vera Hjelt, talousneuvos Miina Sillanpää ja näyttelijä Ella Eronen.
Esim. Tauno palo siunattiin maahan valtiollisin menoin, mutta Ansa Ikonen ei. Samoin listalla on monia miespuolisia taide- ja kulttuurialan merkkihenkilöitä, mutta ei naispuolisia, vaikka tietyt naiset ovat olleet listalla olevia tunnetumpia sekä isänmaallisia (en rupea tässä vertailemaan kuitenkaan).
Olisiko niin, että monet naiset ovat vain esittäneet toivomuksen, etteivät halua valtiollisia menoja, jos ovat ajatelleet, että omaisille tullaan sitä ehdottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Keksin kyllä, kenen isä on saanut valtiolliset hautajaiset, joten ei kaikkia ja kaikkea pidä epäillä. Suurmiehiä ovat olleet he.
Assilla mielestäni liian lyhyt helma ja liian korkeat korot. Eikä hattua. Jenni oli tyylikäs asiaankuuluvalla tavalla. Nämä tietysti sivuseikkoja, mutta silti.
Maria Lohela oli todella tyylikäs, Assille ja Tellervolle annan armoa sen verran että puolison ja isän kuollessa ei paljon kiinnosta joku hattu. Olen ollut hautajaisissa, joissa vainajan omia lapsia ei kiinnosta pukeutua tuonkaan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat tietysti sivuseikkoja, mutta kyllä sinun silti oli päästävä närppimään näitä.
Sitten mä heräsin ja päästin kissan ulos...