Mauno Koiviston hautajaiset
Kommentit (430)
Koivisto sai ansaitsemansa arvokkaat hautajaiset. Mun sydän todella särkyi Tellervon puolesta - 65 vuoden avioliitto ei ole mikään pikkujuttu.
Kaunis musiikki, ja todella hienot puheet sekä Niinistöltä että Huoviselta. Varmasti olisi Mauno itsekin arvostanut tätä.
Nyt fiilistelen RSO:n soittamaa Sibeliusta ykköseltä. Sopivan synkkää tähän päivään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä puhe "Tellervosta" on? Montakin hänen henkilökohtaista sinunkauppatuttuaan täällä kommentoimassa? Kas kun ei Telle. Telle ja Sale. Mara. Eeros-piispa. Puolustusvoimain komentaja Jamppe (tai Tsaarlssi). Juhis, amiraali.
Tsempatkaa nyt vähän.
Eikö hänen nimensä sitten ole Tellervo? Kyllä mustakin saa ihan puhua etunimellä, ja niin kaikista muistakin jotka olen tavannut.
Kaunis nimi, mitä sitä panttaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä nuo kaksi miestä Assi ja Tellervo Koiviston ja Assin miehen takana ovat?
- Mauno Koiviston lapsenlapset.
Mauno Koiviston suku päättyy Assiin
miksi :O
Niin tuppaa käymään kun ainoa lapsi on lapseton.
Olen minäkin lapseton muttei se tarkoita että minun sukuni loppuisi minuun. Sisaruksia ja serkkuja on enemmän kuin tarpeeksi lapsineen ja osalla jo lapsenlapsiakin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taisi olla ensimmäiset presidentin hautajaiset minun elinaikanani.
N-98
Miten niin taisi? Edelliset oli vuonna 1986.
Vierailija kirjoitti:
Hiukan naureskelin itsekseni eilen, kun luin iltapäivälehdistä hautajaisten pukeutumisetikettiä. Ajattelin, että voiko olla ihmisiä, jotka eivät tiedä, miten niihin kuuluu pukeutua. No, eiköhän siellä ollut joku mamma kirkon penkissä vaaleassa takissa ja kirkkaansinisessä pipossa....
Taisi olla saamelainen kansallispuku hautajaisversiossaan joka on erittäin osuva valinta hautajaisiin.
Vierailija kirjoitti:
N-98
Taisi olla? Etkö ole ihan varma? Tämä vai nämä? Outo kommentti!
Käyttäjä5691 kirjoitti:
Ilman venäläisiä ja ruotsalaisia ei noitakaan Suomen vähiä kauniita rakennuksia olisi.
Muistakaamme historiamme.
Nimenomaan venäläisä, ei juurikaan ruotsalaisia. Helsinkihän rakennettiin nimenomaan Venäjän vallan aikana sellaiseen muotoon, kuin se nykyään on ja kaikki merkittävimmät arvorakennukset rakennettiin tuolloin. Ruotsinvallan aikanahan Helsinki oli hikinen kyläpahanen, jota ei kehitetty oikein mihinkään suuntaan, kuten ei tätä Suomi nimistä Ruotsin itäistä maakuntaa muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, siis milloin presidentin puolisoa on kutsuttu miehen etunimellä?
Ei tämä koske pelkästään presidentin puolisoa, vaan on aiemmin ollut hyvinkin yleinen tapa nimenomaan niissä tapauksissa, joissa mies on tavalla tai toisella tärkeä ja tunnettu henkilö ja puoliso "vain" puoliso. Nykyään toki harvinaisempaa, koska varsinaisia edustusvaimoja ei juurikaan ole.
Kyllä kai nykyäänkin esimerkiksi kutsukorttiin kirjoitetaan sen puolison titteli ja nimi, jonka vuoksi pariskunta kutsutaan. Esimerkiksi pääministeri ja rouva Juha Sipilä. Tai sisäministeri ja herra Paula Risikko. Tapahan on varsin kompakti. Jos taas molemmat puolisot olisivat joka tapauksessa omina itsenään asemansa puolesta tai muutoin tulleet kutsutuiksi, kirjoitetaan molempien tittelit ja nimet.
Tuostahan sitten tietää, että voiko mennä yksin, jos puoliso sairastuu. Kutsuttu voi mennä, mutta jos kutsussa ei ole omaa nimeä, ei voi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N-98
Taisi olla? Etkö ole ihan varma? Tämä vai nämä? Outo kommentti!
No, eihän sataa hipovalta voi täyttä muistia edellyttääkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukka katsoo hautajaisia kuin Linnanjuhlia ja arvostelee pukeutumista. Mitä moukkia.
Eiköhän moukkia ole ne, jotka eivät älyä edes siistejä mustia vaatteita laittaa mennessään tuonne pällistelemään?
Ei sentään kukaan näytellyt tissejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assin lapset taisivat olla
Assi on lapseton.
Assin miehen lapset, toisella pojista oli 2 lasta ja vaimo tai vaimoke. Kuvassa Assi silittää lapsen päätä hymyilevänä kirkossa. Eli ilmeisesti rakkaat välit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä puhe "Tellervosta" on? Montakin hänen henkilökohtaista sinunkauppatuttuaan täällä kommentoimassa? Kas kun ei Telle. Telle ja Sale. Mara. Eeros-piispa. Puolustusvoimain komentaja Jamppe (tai Tsaarlssi). Juhis, amiraali.
Tsempatkaa nyt vähän.
No nyt menee jo liian pitkälle. Jollain lähtenny mopo vähän käsistä! Rajota menoas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsempatkaa nyt vähän.
Eikö hänen nimensä sitten ole Tellervo? Kyllä mustakin saa ihan puhua etunimellä, ja niin kaikista muistakin jotka olen tavannut.
Kyllä vanhempia ihmisiä tai muuten korkeammassa asemassa olevia on tapana kunnioittaa myös puhuttelemalla näitä asiallisesti. En minäkään mikään Katja jollekin nuorelle pojanjulpille ole vaan "te", vaikka hän nimeni näkisikin kun esitän maksukortin kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Mauno Koiviston lapsenlapset.
Mauno Koiviston suku päättyy Assiin
miksi :O
Olen minäkin lapseton muttei se tarkoita että minun sukuni loppuisi minuun. Sisaruksia ja serkkuja on enemmän kuin tarpeeksi lapsineen ja osalla jo lapsenlapsiakin.
Assilla ei ole sisaruksia, joten tämä sukuhaara päättyy Assiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assin lapset taisivat olla
Assi on lapseton.
Assin miehen lapset, toisella pojista oli 2 lasta ja vaimo tai vaimoke. Kuvassa Assi silittää lapsen päätä hymyilevänä kirkossa. Eli ilmeisesti rakkaat välit.
Assi on silti lapseton vaikka millaisessa uusperheessä eläisi.
Sotilaallisuus oli näistä hautajaisista aika kaukana. Ilmeisesti nykysotilaat eivä osaa tehdä mitään tahdissa. Mutta kai se on tätä nykyaikaa kun kenraalienkin tepastelu oli aivan järkyttävän näköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsempatkaa nyt vähän.
Kyllä vanhempia ihmisiä tai muuten korkeammassa asemassa olevia on tapana kunnioittaa myös puhuttelemalla näitä asiallisesti. En minäkään mikään Katja jollekin nuorelle pojanjulpille ole vaan "te", vaikka hän nimeni näkisikin kun esitän maksukortin kassalla.
No niin tämä selvä! Jatketaan..
Kuvaajan vika mitä kuvaa poikaa joka kaivaa räkää nokasta.