onko tää teistä outoa vai ihan normi? kummiasiaa
Lähes aina kun nään ystävääni sekä hänen lasta (4v ja kummilapseni). Niin jos lapsella on vessahätä on lapsen äiti aina että no täti tulee sun kanssa. Tai joskus jopa jos kahvit on jo pöydässä (kahviossa) ja lapsi haluaakin jotain niin "meeppä tädin kanssa ostamaan" ok. Ei se mun talous tähän vitosen lapsen ostoksiin kaadu mutta koen vähän outona ja vaikea se on lapsen edessä kieltäytyä. Mielestäni joskus olisi kiva ihan vain nähdä ja vaihtaa kuulumisia ilman että minä käytän kenenkään lasta vessassa.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Joulut ja synttärit olen muistanut lahjoilla kyllä ja niistä ei ole kuulunut perään edes kiitosta. En tiedä onko sit ollu lahjat pettymyksiä. Muutaman kerran olen lasta vaatinut mutta viime kerrat kieltäytynyt. Teen vuorotyötä ja vaikka en tekisi on minulla mielestäni oikeus kieltäytyä ilman syyllisyyttä tai selityksiä. Asun 70km päässä heistä mutta koen kummiuden nykyään tän kanssa vähän haasteeksi omista valinnoista mutta myös ystäväni käytöksestä.
Ap
Lypsää sinua. Käyttää hyväkseen. Selvä homma. Ajattele nyt.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki suostua kummiks jos ei haluu osallistua lapsen kasvatukseen mitenkään? No toki äiti vois antaa rahat mukaan jos kerta lapselle pitää jotain ostaa.. mut noin niinku periaatteessa eiks kummin tehtäväkii oo auttaa niitä vanhempia
Kyllä se on vanhempien tehtävä huolehtia itse omasta lapsestaan, ei kummin tehtävä. Toki auttaa voi pienissä jutuissa ja viettää aikaa lapsen kanssa, mutta ei kummin tehtävä ole olla ilmainen lapsenvahti tai juoksupoika.
Onneksi ei nähdä kummia juuri koskaan.