Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko tää teistä outoa vai ihan normi? kummiasiaa

Vierailija
24.05.2017 |

Lähes aina kun nään ystävääni sekä hänen lasta (4v ja kummilapseni). Niin jos lapsella on vessahätä on lapsen äiti aina että no täti tulee sun kanssa. Tai joskus jopa jos kahvit on jo pöydässä (kahviossa) ja lapsi haluaakin jotain niin "meeppä tädin kanssa ostamaan" ok. Ei se mun talous tähän vitosen lapsen ostoksiin kaadu mutta koen vähän outona ja vaikea se on lapsen edessä kieltäytyä. Mielestäni joskus olisi kiva ihan vain nähdä ja vaihtaa kuulumisia ilman että minä käytän kenenkään lasta vessassa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulut ja synttärit olen muistanut lahjoilla kyllä ja niistä ei ole kuulunut perään edes kiitosta. En tiedä onko sit ollu lahjat pettymyksiä. Muutaman kerran olen lasta vaatinut mutta viime kerrat kieltäytynyt. Teen vuorotyötä ja vaikka en tekisi on minulla mielestäni oikeus kieltäytyä ilman syyllisyyttä tai selityksiä. Asun 70km päässä heistä mutta koen kummiuden nykyään tän kanssa vähän haasteeksi omista valinnoista mutta myös ystäväni käytöksestä.

Ap

Vierailija
2/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se äiti haluaa pienen hengähdyshetken lapsestaan ja sinä kummin ominaisuudessa olet tuuraajaksi sopivasti saatavilla.

Vierailija
4/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo wessassa käyttäminen nomaali ole, vaikka tuskin kovin harviaistakaan. - No pian lapsi varmaankin pärjää itseskseen WC:ssa. Ja mikään lahja- automaattina ei kummina tarvitse olla. Itse ainakin arvostan sitä, että omilla kummeillani on "vain" ollut joskus aikaa soittaa ja kysyä, että mitä minulle (kummilapselle) kuuluu. 

Vierailija
5/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No äitinä toivoisin, että kummi haluaisi luoda henkilökohtaisen suhteen lapseen. Jos ei muuten touhua lapsen kanssa niin edes sitten käyttää vessassa. Että puhuu lapselle suoraan ja on kiinnostunut hänestä ihmisenä. Jos kummi kokee kummiutensa vain rahallisena velvoitteena niin sitten on kummivalinta mennyt pieleen.

Vierailija
6/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole normaalia. En oo ikinä vienyt kummilasta vessaan, ellei hän ole ollut mulla hoidossa.

Vierailija
7/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun  kummi on viimeksi muistanut mua kun olin 5v, silloin taisin viimeksi saada pienen korun synttärilahjaksi, en ole edes nähnyt varmaan viiteen vuoteen ja olen nyt 18v.

Mun mielestä toi on vähän kummallista kyllä.

Vierailija
8/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien oman kummilapsen aina omatoimisesti itse (ts. äidin pyytämättä tai kysymättä häneltä). Haluan osallistua lapsen elämään ja olla luotettava aikuinen. Eli autan arkisissakin asioissa.

Tosin lapsi nyt niin iso, että enää tarvitsee muistuttaa lähinnä käsienpesusta.

Vierailija
9/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä, että lapsen äiti on huolestuttavan yliväsynyt.

Vierailija
10/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen siskonpoikaani melko harvoin ja minusta on vain kiva, että saamme yhteistä aikaa ja meitä lähentäviä kokemuksia ihan vaikka sillä että käydään yhdessä ostamassa pullat. Tai että menen mukaan sinne vessaan tai luen iltasadun. Siskoni myös haluaa että olen tätinä lastensa kanssa läheinen, joten kannustaa juuri tuolla tavalla yhteiseen tekemiseen. Tai siihen,että osallistun lapsen elämään ihan noissa arkisissakin asioissa.

Tietysti tilanne voi olla toinen, jos näette kummilapsen kanssa usein ja äiti tuntuu vain juoksuttavan sinua. Itselläni kuitenkin toisenlainen kokemus, vaikka kommentit samanlaisia kuin nuo esimerkkeinä mainitsemasi.

Vierailija
11/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehdottomasti.

Vierailija
12/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän ohis, mutta olen kieltäytynyt kummin tehtävästä, koska ensinnäkään en kuulu kirkkoon ja toisekseen en halua olla lahja-automaatti, jolta odotetaan koko ajan jotain. Vetosin tähän kirkkoon kuulumattomuuteeni ja siitäkös myrsky nousi. En kuulemma välitä lapsesta ja olen itsekäs. No olen tai en, niin kummia musta ei tule. Ei siis ole lapsia vastaan mitään, mutta kummiksi en ala.

Vierailija
13/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se äiti haluaa pienen hengähdyshetken lapsestaan ja sinä kummin ominaisuudessa olet tuuraajaksi sopivasti saatavilla.

Ehkä, mutta minä en ainakaan IKINÄ kehtaisi silti nakittaa tuollaisia toiselle, vaikka olisi kuinka kummi. En edes kummille. Ja 4-vuotias on jo aika iso ja taitava. Kuinka vaikea sen kanssa on käydä vessassa tai ostamassa jotain? Varsinkin tuo ostaminen, että oletetaan kysymättä toisen ostavan jotain lapselle. Miehelle kyllä nakitan (ihan vain laiskuuttani) useinkin tuollaiset, mutta en kenellekään toiselle koskaan. En edes silloin, kun oli oikeasti rankkaa, kun lapsi nukkui kolmevuotiaaksi asti yöt 15-30min pätkissä.

Jos olisin AP, niin kyllä minuakin ihmetyttäisi tuollainen käytös.

Vierailija
14/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsen sopii vetää housut kinttuun vain isän, äidin, lääkärin ja päiväkodin tädin läsnäollessa. Jos äiti on mukana siellä kahvilassa, todellakaan kukaan muu ei mene lapsen kanssa vessa-asioita hoitamaan. Vaikka ei pelkäisikään mitän pedofiilejä, intiimialueiden paljastaminen ei ole ok ihan kenen vain kanssa.

Vierailija
15/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ystävä, jonka poika on kummilapseni. Kun näen heitä, ihan omasta aloitteestani ja mielelläni annan huomiota pojalle. Mutta on multa mennyt vähän maku vierailuihin heidän luonaan, kun itse kuvittelen meneväni tapaamaan ystävääni, ja kyläily saattaakin mennä niin, että mennään pihalle ja ystäväni menee juoruilemaan naapureittensa kanssa ja olettaa minun viihdyttävän lastaan. Jos yritän mennä hetkeksi aikuisten luo, minut oikein patistetaan takaisin lapsen luo.

Vierailija
16/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No äitinä toivoisin, että kummi haluaisi luoda henkilökohtaisen suhteen lapseen. Jos ei muuten touhua lapsen kanssa niin edes sitten käyttää vessassa. Että puhuu lapselle suoraan ja on kiinnostunut hänestä ihmisenä. Jos kummi kokee kummiutensa vain rahallisena velvoitteena niin sitten on kummivalinta mennyt pieleen.

'

Määrität siis itse, miten heidän tulee tutustua toisiinsa ja siten asetat kummin kiusalliseen tilanteeseen, josta hän ei voi kieltäytyäkkään. Reilua?

Vierailija
17/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jotenkin toki autan ja ymmärrän että äiti ehkä ajattelee että saa kerrankin itse hetken juoda kahvia rauhassa mutta toisaalta juuri ärsyttää jos joka kerta oletetaan että kyllähän tuo sit nyt hoitaa.

Ap

Vierailija
18/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonpojasta kertonut jatkaa vielä sen verran, että tämä sukulaispoika myös ihan itse pyytää että minä tulisin tekemään hänen kanssaan noita asioita. Poika on noin 3,5-vuotias. Minä sitten osallistun mielelläni kasvatukseen edes sen verran, että autan noissa pikkujutuissa silloin kun nähdään, etenkin kun lapsi itse juuri minua pyytää auttamaan.

Ehkä siinä tulee sitten isoin ero aloittajan tilanteeseen, että jos kummilapsi ei koskaan ole itse aloitteellinen kummia kohtaan? Äidin patistus yhdessä tekemiseen on sitten ennemminkin luonteeltaan sitä kummin juoksuttamista ja painostamista? Kun lapsi ei kerta itse ota sitä kontaktia.

Vierailija
19/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkulapsen sopii vetää housut kinttuun vain isän, äidin, lääkärin ja päiväkodin tädin läsnäollessa. Jos äiti on mukana siellä kahvilassa, todellakaan kukaan muu ei mene lapsen kanssa vessa-asioita hoitamaan. Vaikka ei pelkäisikään mitän pedofiilejä, intiimialueiden paljastaminen ei ole ok ihan kenen vain kanssa.

Mistä lähtien kummi on ollut "ihan kuka tahansa"? Minä ainakin luulin, että kummin tehtävä on olla turvallinen aikuinen lapsen elämässä. Eiköhän kummi ole tarpeeksi luotettava ihminen siihen, että voi lapsen käyttää vessassa.

Eri asia onko se kummin VELVOLLISUUS, no ei ole. Mutta ei siinä nyt pitäisi mitään pahaakaan olla, että kummi vie lapsen pissalle. Jotenkin sairasta ajatella, että olisi.

Vai elänkö mä jossain harvinaisessa kuplassa, jossa kummit ja kummilapset voivat olla läheisiäkin toisilleen? Ja oikeasti kaikilla muilla se kummi on vain joku random tyyppi, jota näkee parin vuoden välein ja jolta saa lahjoja.

Vierailija
20/23 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä järki suostua kummiks jos ei haluu osallistua lapsen kasvatukseen mitenkään? No toki äiti vois antaa rahat mukaan jos kerta lapselle pitää jotain ostaa.. mut noin niinku periaatteessa eiks kummin tehtäväkii oo auttaa niitä vanhempia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan