Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa, kun hullut autoilijat kaahaavat suojatiellä kävelevän päälle/perään!

Vierailija
24.05.2017 |

Alan olla kyllästynyt ja peloissani siihen, että suojatiellä kävellessäni sen sijaan, että autoilijat hidastaisivat he päinvastoin kiihdyttävät vauhtia niin, että joudun melkein juoksemaan alta pois. Joku autoilija saattaa hidastaakin hieman, mutta kiihdytys alkaa välittömästi kun pääsen askeleenkin heidän "altaan" pois. Mitä hittoa? Harvassa ovat ne kuljettajat, jotka oikeasti hidastavat tai pysähtyvät, ja suojatielle kävely alkaa vaikuttaa jokapäiväiseltä selviämistaistelulta. Suomalaiset ovat kyllä oikeasti todella jästipäisiä ja itsekkäitä kuljettajia; suurkaupungeissa osataan ottaa jalankulkijat huomioon ihan eri tavalla.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt kääntäkö tätä keskustelua siihen, että voivottelette, missä kaikkialla muualla on turvatonta. Suomessa on oikeasti aika villi autoilukulttuuri ja suoranaista jalankulkijavihaa esiintyy, kuten täälläkin autoileva keskarinnäyttäjä todeksi osoitti. 

Ap itse kirjoitti että muualla on turvallisempaa kai siihen saa ottaa kantaa?

Ja jos Suomessa nyt on niin turvatonta suojateillä niin miksi kuolemia ja kolareita ei ole enempää?

Se että autoilija on pysäyttänyt auton sinua varten ja sinä alat huitomaan on tyhmää ja mm autoa kuluttavaa. Seiso sitten kauempana suojatiestä ja mene sitten yli kun ketään ei näy

Vierailija
22/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessahan on suhteessa väestön määrään melko paljon liikenneonnettomuuksia ja läheltä piti tilanteita ei tilastoida, joten niistä ei ole tietoa. Mediassa on harva se viikko näitä suojatiellä lapsen tai vanhuksen päälle kaahanneita, joilla ei sitten ole munaa pysähtyä ottamaan vastuu teoistaan. Oksettavaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessahan on suhteessa väestön määrään melko paljon liikenneonnettomuuksia ja läheltä piti tilanteita ei tilastoida, joten niistä ei ole tietoa. Mediassa on harva se viikko näitä suojatiellä lapsen tai vanhuksen päälle kaahanneita, joilla ei sitten ole munaa pysähtyä ottamaan vastuu teoistaan. Oksettavaa...

Saisko vähä fakta tilastoa pöytään?

Vierailija
24/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt kääntäkö tätä keskustelua siihen, että voivottelette, missä kaikkialla muualla on turvatonta. Suomessa on oikeasti aika villi autoilukulttuuri ja suoranaista jalankulkijavihaa esiintyy, kuten täälläkin autoileva keskarinnäyttäjä todeksi osoitti. 

Ja jos Suomessa nyt on niin turvatonta suojateillä niin miksi kuolemia ja kolareita ei ole enempää?

Se että autoilija on pysäyttänyt auton sinua varten ja sinä alat huitomaan on tyhmää ja mm autoa kuluttavaa. Seiso sitten kauempana suojatiestä ja mene sitten yli kun ketään ei näy

Aika monessa paikassa on pensaikkoa niin, ettei näe tuleeko niitä autoja, jos kovin kaukana seisoo. Sitä paitsi jotkut autoilijat pysähtyvät vaikka odottelisit kahden metrin päässä suojatiestä.

Sori vaan, mutta minua kiinnostaa oma turvallisuuteni enemmän kuin sinun autosi kuluminen. Yhtä paljon se kuluu, vaikka se jalankulkija sen suojatien ylittäisikin!

Vierailija
25/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa paikassa on pensaikkoa niin, ettei näe tuleeko niitä autoja, jos kovin kaukana seisoo. Sitä paitsi jotkut autoilijat pysähtyvät vaikka odottelisit kahden metrin päässä suojatiestä.

Sori vaan, mutta minua kiinnostaa oma turvallisuuteni enemmän kuin sinun autosi kuluminen. Yhtä paljon se kuluu, vaikka se jalankulkija sen suojatien ylittäisikin!

Koska sitten uskallat ylittää suojatien :D? Odotatko että kuski nousee autosta ulos ja taluttaa sinut yli?

Vierailija
26/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pääsee ihan helposti suojatien yli: senkun astuu suojatielle niin autot pysähtyvät. Toki tarkkana pitää olla ja joku jarruttaa mielenosoituksellisen myöhään mutta rohkeasti vaan.

Auton ratissa teen kyllä tilaa jos jalankulkija vaan rohkeasti tulee sieltä sitten myös. Kaiken maailman seisokelijoitten takia en jarruta -hehän osoittavat seisoskelullaan luopuvan oikeudestaan mennä ensin.

Vierailija
27/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sitten uskallat ylittää suojatien :D? Odotatko että kuski nousee autosta ulos ja taluttaa sinut yli?

Ihana idea! Voisitko seuraavalla kerralla?

<3

Vierailija
28/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene suojatielle, vaikka autot kuinka pysähtyisivät, niin moneen kertaan on juuri jonkun mainitsemalla tavalla sitten kaasutettu takaa ohi melkein nilkkoja hipoen ja muuta vastaavaa. Odotan kunnes ketään ei ole tulossa suojatietä kohti niin lähellä, että kusipääautoilijat ehtisivät kiihdyttää minua kohti saadakseen minut juoksemaan alta pois. En tajua. MIKSI niin pitää tehdä, jos ei kerran muuten olisi mitään kiirettä? Autoilijat nauttivat jalankulkijoiden pelottelusta?

Kärsitkö muutenkin pelkotiloista tai harhoista? Kannattaisi hakea apua, tuo ei ole normaalia.

Täälläkin joku kertoo rattiraivoissaan näyttävänsä keskaria, mutta nämä aggressiiviset autoilijat ovat harhaa. Joopa.

Vierailija
29/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä mä ymmärrän sun pointin, ja itsekin pyrin toimimaan niin, ettei tarvitse arvailla autoilijankaan että ylittääkö nyt hän vai ei. mutta selkeesti hermostuit, mistä se kumpuaa? onko jalankulkijat lähtökohtaisesti niin rasittavia vai mitä?

Vierailija
30/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään väliä jos ajaa jonkun päälle,kun siitä selviää kerran sakoilla

Vierailija
31/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mene suojatielle, vaikka autot kuinka pysähtyisivät, niin moneen kertaan on juuri jonkun mainitsemalla tavalla sitten kaasutettu takaa ohi melkein nilkkoja hipoen ja muuta vastaavaa. Odotan kunnes ketään ei ole tulossa suojatietä kohti niin lähellä, että kusipääautoilijat ehtisivät kiihdyttää minua kohti saadakseen minut juoksemaan alta pois. En tajua. MIKSI niin pitää tehdä, jos ei kerran muuten olisi mitään kiirettä? Autoilijat nauttivat jalankulkijoiden pelottelusta?

Kärsitkö muutenkin pelkotiloista tai harhoista? Kannattaisi hakea apua, tuo ei ole normaalia.

Täälläkin joku kertoo rattiraivoissaan näyttävänsä keskaria, mutta nämä aggressiiviset autoilijat ovat harhaa. Joopa.

Jep ja up - ei mulla muuta. 

Vierailija
32/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana idea! Voisitko seuraavalla kerralla?

<3

uudenlaista liikennekulttuuria! minä sitten talvella vastineeksi tulen työntämään autoasi, kun sudit jossain keskellä eimitään :)

Vierailija
33/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään, mutta kyllä hiipii hymy huulille, kun mietin suojatien eteen autonsa pysäyttävää autoilijaa, joka ryntää taluttamaan pelokasta kävelijää suojatien yli. Kyllä te ootte kekseliäitä ja mahtavia! :)

Vierailija
34/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä mä ymmärrän sun pointin, ja itsekin pyrin toimimaan niin, ettei tarvitse arvailla autoilijankaan että ylittääkö nyt hän vai ei. mutta selkeesti hermostuit, mistä se kumpuaa? onko jalankulkijat lähtökohtaisesti niin rasittavia vai mitä?

Voitko kertoa mistä tulkitsit että raivostuin? Ja tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä vaikka ajankin paljon autoa olen myös jalankulkija.

Normaalit jalankulkijat eivät suinkaan ole rasittavia sen sijaan nämä muutamat jotka huitovat ovat kyllä ärsyttäviä.

Onneksi näitä huitojia on vähemmistö, suurinosa kävelee reippaasti tien yli ja jotku jopa vilkuttaa kiitokseksi vaikka sinänsä siitä ei kiittää tarvi mutta kiva ele kuitenkin

Vierailija
35/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuo vastauksesi sille, joka kirjoitti viittoilevansa oli niin aggressiiviseen sävyyn kirjoitettu, että vähemmästäkin tekee analyysin, että olet helposti kiihtyvä ihminen. Toivottavasti sulla kuitenkin pysyy maltti liikenteessä, ettet vain ärsyyntyessäsi kaasuta päälleni suojatiellä. 

Voitko kertoa mistä tulkitsit että raivostuin? Ja tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä vaikka ajankin paljon autoa olen myös jalankulkija.

Normaalit jalankulkijat eivät suinkaan ole rasittavia sen sijaan nämä muutamat jotka huitovat ovat kyllä ärsyttäviä.

Onneksi näitä huitojia on vähemmistö, suurinosa kävelee reippaasti tien yli ja jotku jopa vilkuttaa kiitokseksi vaikka sinänsä siitä ei kiittää tarvi mutta kiva ele kuitenkin

Vierailija
36/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuo vastauksesi sille, joka kirjoitti viittoilevansa oli niin aggressiiviseen sävyyn kirjoitettu, että vähemmästäkin tekee analyysin, että olet helposti kiihtyvä ihminen. Toivottavasti sulla kuitenkin pysyy maltti liikenteessä, ettet vain ärsyyntyessäsi kaasuta päälleni suojatiellä. 

En ole kirjoittanut kellekään joka viittoilee. Täällä on myös muita kirjoittajia. Et vieläkään kertonut mikä kirjoittamassani on aggressiivista.

Provohan sinä olet mutta silti on törkeää väittää että autoilijat tahalleen ajaisivat toisten päälle ja pahimmillaan surmaisivat.

Mene takaisin ylilaudalle, kyllä säkin joskus ajokortin saat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi