Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa, kun hullut autoilijat kaahaavat suojatiellä kävelevän päälle/perään!

Vierailija
24.05.2017 |

Alan olla kyllästynyt ja peloissani siihen, että suojatiellä kävellessäni sen sijaan, että autoilijat hidastaisivat he päinvastoin kiihdyttävät vauhtia niin, että joudun melkein juoksemaan alta pois. Joku autoilija saattaa hidastaakin hieman, mutta kiihdytys alkaa välittömästi kun pääsen askeleenkin heidän "altaan" pois. Mitä hittoa? Harvassa ovat ne kuljettajat, jotka oikeasti hidastavat tai pysähtyvät, ja suojatielle kävely alkaa vaikuttaa jokapäiväiseltä selviämistaistelulta. Suomalaiset ovat kyllä oikeasti todella jästipäisiä ja itsekkäitä kuljettajia; suurkaupungeissa osataan ottaa jalankulkijat huomioon ihan eri tavalla.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu ilmiö myös Helsingissäkin. En kannata ko toimintaa, mutta sydäntä kyllä lämmitti kun joku kertoi käyneensä potkaisemassa autoa tai teki vastaavan liikkeen kaasuttelijalle. en suosittele. 

todella outoa, että ensin annetaan tietä. itse kiitän siitä heilauttamalla kättä kuskille. usein tämän jälkeen joudun hyppimään pakoon kaahaavaa autoa, joka yrittää ajaa päälleni. 

wtf?

Vierailija
2/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän sinne suojatielle uskalla tosiaan astua ellei kiitä ja kumarra jokaista autoilijaa, joka edes yrittää vähän hidastaa. Tuttua on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän sinne suojatielle uskalla tosiaan astua ellei kiitä ja kumarra jokaista autoilijaa, joka edes yrittää vähän hidastaa. Tuttua on!

Olen asunut Turussa nyt pari vuotta (olen paluumuuttaja) ja kertaakaan en ole jäänyt odottelemaan suojatielle pääsyä vaan kävelen sinne suoraan - aivan kuten entisessä asuinmaassani. Mitään vaaratilanteita, äkkijarrutuksia tms ei ole esiintynyt. 

Autolla ajaessani annan poikkeuksetta tietä kun joku on tulossa suojatielle. Mutta monen monta kertaa olen seisoneena siinä suojatien edessä ja jalankulkija viittilöi ajamaan. En vaan tajua. Miksi sinne suojatielle ei kävellä vaan jäädään seisomaan tumput suorina odottelemaan?

Vierailija
4/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Turussa nyt pari vuotta (olen paluumuuttaja) ja kertaakaan en ole jäänyt odottelemaan suojatielle pääsyä vaan kävelen sinne suoraan - aivan kuten entisessä asuinmaassani. Mitään vaaratilanteita, äkkijarrutuksia tms ei ole esiintynyt. 

Autolla ajaessani annan poikkeuksetta tietä kun joku on tulossa suojatielle. Mutta monen monta kertaa olen seisoneena siinä suojatien edessä ja jalankulkija viittilöi ajamaan. En vaan tajua. Miksi sinne suojatielle ei kävellä vaan jäädään seisomaan tumput suorina odottelemaan?

koska monella on tunne, ettei viitsi jäädä kaahaavan autoilijan alle? Hyvä, että Turussa menee paremmin jalankulkijoilla, Helsinki tulee aina viimeisenä sivistyksessä. oho

Vierailija
5/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan kuuluvani näihin viittelijöihin, sillä on sen verran monta "lähellä piti"-kokemusta auton melkein liiskaamaksi tulemisesta, ettei huvita testata onneaan...

Vierailija
6/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan kuuluvani näihin viittelijöihin, sillä on sen verran monta "lähellä piti"-kokemusta auton melkein liiskaamaksi tulemisesta, ettei huvita testata onneaan...

Mitä helvettiä sinä leikit liikennepoliisia etenkin, jos auto on jo suojatien edessä pysähtyneenä tai selvästi hiljentää, että pääsisit yli? Just tuommoisten pällien takia suojatiekäyttäytyminen on perseestä. Ensin valitetaan ettei kukaan (muka) anna tietä ja sitten kun annetaan tietä niin viittilöidään kadun reunassa. Seuraavalle joka mulle viittilöi, näytän keskaria.

Vierailija
7/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia kaupunkien keskustat pitäis pyhittää vaan kävelijöille ja autot sieltä pois!

Vierailija
8/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene suojatielle, vaikka autot kuinka pysähtyisivät, niin moneen kertaan on juuri jonkun mainitsemalla tavalla sitten kaasutettu takaa ohi melkein nilkkoja hipoen ja muuta vastaavaa. Odotan kunnes ketään ei ole tulossa suojatietä kohti niin lähellä, että kusipääautoilijat ehtisivät kiihdyttää minua kohti saadakseen minut juoksemaan alta pois. En tajua. MIKSI niin pitää tehdä, jos ei kerran muuten olisi mitään kiirettä? Autoilijat nauttivat jalankulkijoiden pelottelusta?

Vierailija
9/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koska monella on tunne, ettei viitsi jäädä kaahaavan autoilijan alle? Hyvä, että Turussa menee paremmin jalankulkijoilla, Helsinki tulee aina viimeisenä sivistyksessä. oho

Jalankulkijoista se kiinni on. Helsinkiläiset on kai jotenkin jälkeenjääneitä. 

Vierailija
10/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä sinä leikit liikennepoliisia etenkin, jos auto on jo suojatien edessä pysähtyneenä tai selvästi hiljentää, että pääsisit yli? Just tuommoisten pällien takia suojatiekäyttäytyminen on perseestä. Ensin valitetaan ettei kukaan (muka) anna tietä ja sitten kun annetaan tietä niin viittilöidään kadun reunassa. Seuraavalle joka mulle viittilöi, näytän keskaria.

Ensin autoilijat pelottelevat suojatien ylittäjät puolikuoliaiksi, ja sitten ihmettelevät miksi jalankulkijat eivät uskalla suojatielle astua. Sinä olet se pälli, jos et tajua miksi jalankulkijat käyttäytyvät noin.

Vierailija
11/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi tää on niin intohimoinen asia sulle? roadrage?

Vierailija
12/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalankulkijoista se kiinni on. Helsinkiläiset on kai jotenkin jälkeenjääneitä. 

no, se vaihtelee. mun mielestä Helsingin keskustassa on suht sivistynyttä. muualla sitten ihan jotain muuta. toki on hyvääkin käytöstä paljon, mutta silloin luulee, että tämä on jo yleinen hyvä tapa, ja sitten ylitse ajavat yllättää, ja pilaa kyllä aikalailla fiilikset.

Vierailija
13/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojatiekammoiset on ilmeisesti niitä, joilla ei ole ajokorttia tai jos onkin, ajotaito on kuin Suomen surkeimmasta kuskista. 

Vierailija
14/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene suojatielle, vaikka autot kuinka pysähtyisivät, niin moneen kertaan on juuri jonkun mainitsemalla tavalla sitten kaasutettu takaa ohi melkein nilkkoja hipoen ja muuta vastaavaa. Odotan kunnes ketään ei ole tulossa suojatietä kohti niin lähellä, että kusipääautoilijat ehtisivät kiihdyttää minua kohti saadakseen minut juoksemaan alta pois. En tajua. MIKSI niin pitää tehdä, jos ei kerran muuten olisi mitään kiirettä? Autoilijat nauttivat jalankulkijoiden pelottelusta?

Kärsitkö muutenkin pelkotiloista tai harhoista? Kannattaisi hakea apua, tuo ei ole normaalia.

Vierailija
15/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Ottamatta kantaa suomen suojatiekulttuuriin mutta tuo että suurkaupungeissa se olisi parempaa on kyllä paska puhetta. Paljon matkustaneena voin sanoa että on paljon kaupunkeja missä koko loman vaarallisin osuus on ylittää tie.

Vierailija
16/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta Turun kulttuurista tuli mieleeni, että itsekin olen Turussa oppinut, että jos autojonossa on sellainen rako, että lähestyvä auto ehtii hyvin hidastaa, sen edestä voi mennä kadun yli. Muutin Lahteen, eikä ne perkeleet hidastaneetkaan. 

Vierailija
17/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Ottamatta kantaa suomen suojatiekulttuuriin mutta tuo että suurkaupungeissa se olisi parempaa on kyllä paska puhetta. Paljon matkustaneena voin sanoa että on paljon kaupunkeja missä koko loman vaarallisin osuus on ylittää tie.

Totta. Suurkaupunkeja on muuallakin kuin Euroopassa. Itse asiassaniitä on nimenomaan E.n ulkopuolella. Kamala liikennekulttuuri.

Euroopassa poikkeuksellisen turvatonta jalankulkijana on Varsovassa.

Vierailija
18/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kärsitkö muutenkin pelkotiloista tai harhoista? Kannattaisi hakea apua, tuo ei ole normaalia.

Sinusta itsesuojeluvaisto ei ole normaalia? ohis

Vierailija
19/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt kääntäkö tätä keskustelua siihen, että voivottelette, missä kaikkialla muualla on turvatonta. Suomessa on oikeasti aika villi autoilukulttuuri ja suoranaista jalankulkijavihaa esiintyy, kuten täälläkin autoileva keskarinnäyttäjä todeksi osoitti. 

Vierailija
20/36 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat omat vaaratilanteet on näitä, että kaksikaistaisella tiellä joku silmät kiinni ajava meinaa tulla päälle, kun toinen auto on pysähtynyt suojatien eteen.

Mistään päälle kiihdyttelijöistä ei ole kokemusta. Todella usein annetaan kyllä tietä. Ainoa ongelma nuo kaksikaistaiset..