Minkä takia on noloa ostaa vaatteita esim. Prismasta tai Citymarketista?
Kaikilla ei ole varaa shoppailla merkkivaatekaupoissa. Minä ostan vaatteeni yleensä Prismasta. Miksi se on noloa?
Kommentit (63)
En todellakaan tiedä, eikä kiinnostakkaan. Ostan yleensä aina vaatteeni sittarista tms. Pääasia varmaan, että olen itse tyytyväinen :)
Koska on vaan noloo ostaa prismasta yms. Okei, ite ostan kyllä 80% vaatteistani kirpputoreilta. Ahdistaa ostaa kaupasta joku "normi" pitkähihanen, millä on hintaa vähintään 29,99e. Heti ensimmäisenä mietin, että kirppikseltä uudenveroisesta samanlaisesta hintapyynti olis jotain 3-7e välillä. Tutulla on paha tapa tilailla merkkivaatteita netistä klarnalla yms, jäävät vaatteet pitkälti käyttämättä ja "velkaa" kertynyt n.2000e. Hieno varmasti maksella opiskelijalla +50e kuukausisummia, ja niistäkin iso osa korkoja ja "käsittelymaksuja" ja ties mitä.
Itse tykkäsin ennen ostaa Citymarketista, nyt valikoima ei ole niin kiva kuin ennen. Mutta ihan jotain perusjuttuja kuten trikoopaitoja, toppeja, sukkia jne. ostan edelleen. Olen ostanut myös Tarjoustalosta aikanaan kivoja vaatteita, ei mielestäni mitenkään erityisen juntteja ole, ihan perusvaatteita joista olen jopa kehuja saanut.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten junttius näkyy nimenomaan tässä. "ihan sama kuha se mennöö piälle" tällainen asenne oli varmaan 100 vuotta sitten ihan sopivaa mutta ajatella että ihmiset ostaa vaatteensa ruokakaupasta vielä tänäkin vuonna.
Ehkä vielä löytyy ihmisiä jotka ajattelevat itse eivätkä välitä siitä että jonkun mielestä Citymarket ja Prisma ovat noloja vaatteidenostopaikkoja. Usein ns. muotitietoiset ihmiset ovat riippuvaisia siitä mitä heistä ja heidän vaatteistaan ajatellaan. He ovat muotiteollisuuden talutusnuorassa ja menevät kuin puudelit sinne minne heitä viedään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten junttius näkyy nimenomaan tässä. "ihan sama kuha se mennöö piälle" tällainen asenne oli varmaan 100 vuotta sitten ihan sopivaa mutta ajatella että ihmiset ostaa vaatteensa ruokakaupasta vielä tänäkin vuonna.
Minä ostan vaatteeni vaikka viinakaupasta jos itselleni sopivaa löydän.
T. Tyylikkäästi pukeutuva jolle tyyli ei ole yhtä kuin merkki
Keksit juuri uuden liikeidean ;-)
Lidlistä saa parhaita vaatteita. Ne rintaliivitkin mitkä löysin.👌🏼👌🏼
Kaikesta nää pissapäät jaksaa vinkua. Se nyt on helkutin yhdentekevää, mistä kukanenkin rytkynsä ostaa, kunhan ei kävele peräpeili paljaana kylillä. Käytettävissä oleva euromäärä on paras muotikonsultti. Vain typerykset ostavat luotolla tai vielä pahempaa, ottavat pikavippejä, että pääsevät shoppailemaan. Jos ostat Prismasta, jää rahasi suuremmalla todennäköisyydellä pyörittämään Suomen taloutta, kun taas nuo Henkkamaukat, Kappahlit, Lindexit ja Dressmannit sekä muutamat muutkin lihottavat ruotsalaisten ja norjalaisten kukkaroita.
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä saa parhaita vaatteita. Ne rintaliivitkin mitkä löysin.👌🏼👌🏼
Minä löysin superhyvät juoksutrikoot Lidlistä. Hinta n. 6 euroa.
Prisman House-merkkiset teepparit ovat mielestäni olleet hyviä laadultaan. Eivät mene kieroon heti ensimmäisen pesun jälkeen ja saumat ovat kestäneet oikein hyvin.
Ystävättäreni ostaa vaatteensa Kappahlista, Lindexistä ym. tuon tyyppisistä liikkeistä ja kahdessa viimeisessä hankinnassa vaatteisiin on tullut reikiä ensimmäisessä pesussa johtuen kankaan huonosta laadusta ja jos kestävät pesun ehjänä, silittäminen on kuulemma tuskaa, koska pusero on kiero. Ennätys on 7 cm.
Ehkä jotkut mieltävät markettien vaatetarjonnan olevan tätikokoa ja -mallia. Itsekin kuvittelin näin. Olen tosi hoikka ja pitkäselkäinen ja hyvin istuvia vaatteita vaikea löytää, mutta Prismasta on löydetty uikkarit (tankini-malli), urheilupaita, fleece-housut ja alushousuja. Itseasiassa nuo pikkarit olivat jopa liian pienet, suorastaan nuken pikkarit, kun ostin S-kokoa. M-koko oli ok, mutta L-kokokin olisi saattanut olla parempi. Olivat ketjun omaa xtra-merkkiä ja jossain Aasiassa valmistettu ilmeisesti pienikokoisille ihmisille, se siitä tätikoosta :D
Joo, Lidlistä muuten löytyy hinta-laatu suhteella tosi hyviä vaatteita. Oon ostanut sieltä monta yllättävän hyvää. Ihan todella yllättynyt, kun halpa mutta kestävä. Ja tietty ihan yllättävän hyvännäköisiä ovat myös..
Ne ei mahdu päälle! Prismasta saattaa jotain löytääkin, mutta Citymarketissa koot loppuvat aina L:ään.
Toisaalta Prismassa on joskus joitain tasokkaita merkkivaatteita, esim.Björn Borgin (miesten) alushousuja ym.
No joo, tavallaan ymmärrän tuon nolouden, vaikka on mullakin noista jotain paitoja tms. House-merkistä olen jopa tykännyt.
Ei ole yhtään noloa. Minä olen 44v varakas nainen, joka ostan edustamiseen hyvinkin arvokkaita vaatteita muualta, mutta minulle ei ole mikään ongelma ostaa sukkahousuja tai peruspaitoja jostain Prismasta tai Citymarketista.
Pidän tuollaisia nolostelijoita lapsellisina.
Hyvin harvoin löydän noista kaupoista minua miellyttäviä vaatteita, poislukien muutamia perusjuttuja kuten tavallisia tennareita, mustia sukkia, jotain ulkoiluvaatteita tms. Noloa on shoppailla hulluna yli tarpeen jotain huonolaatuisia ja hetkessä pilalle meneviä kertakäyttörytkyjä.
Cittariin on tullut uusi mallisto, jonka vaatteet näyttää ihan samalta kuin Vilan perusmallisto! Niitä raitapaitoja ja -mekkoja!
Ainoa vaan, että Vilan paita maksoi 26e ja Cittarin 17e. Mulla on molemmista kaupoista samanlainen paita, siis näyttää ihan samalta, väritys on vain eri.
Miksi vaatteiden ostaminen Prismasta olisi noloa? Onhan siellä mm.Haltin ja Jackpotin vaatteita. Itse ainakin ostan vaatteeni ulkonäön, materiaalin ja hinnan perusteella, ei ostospaikan!
Elätte menneisyydessä..
Nykyään kaikki myyvät samaa sontaa, jotkut vain kovemmalla hinnalla.
Mä ostan vaatteeni vain ja ainoastaan eräästä paikallisesta halpahalliketjusta tai Tokmannista, aina tarjoushinnoin. Ostaisin kirpparilta, mutta en yleensä löydä sopivan kokoisia. Olen köyhä, mutta en kuormita sossua. Prismasta ostaisin, jos olis enemmän rahhaa.
Olisivatkohan kiireisiä ihmisiä? Minä ostan lapsille kurahousuja ja sukkia Cittarista ruokaostoksien ohessa. Isommat hankinnat teen nettikaupoista.
Itselleni ostan tällä hetkellä varsin vähän, mutta jos ostaisin, suuntaisin varmaankin palvelevaan naistenvaateliikkeeseen. Ei ole aikaa kaupoissa notkumiseen teiniaikojen malliin, saati siihen että perehtyisin, minkä halpiskaupan rytky kulahtaa nopeimmin.