Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako masentunut tehdä lapsia?

Vierailija
24.05.2017 |

Mitä mieltä?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa.

Vierailija
2/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten paha masennus on. En suosittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kieltää? Ei mua tullu kukaan kieltämään. Niinpä sitten tuli tehtyä.

Vierailija
4/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lapsien tekeminen ei tosiaankaan ole mikään ihmisoikeus. Lapset ovat eläviä olentoja. Masentunut vanhempi on surkea lähtökohta elämälle. Huolehditaan eka oma pääkoppa kuntoon ja aletaan sitten vasta suunnittelemaan uudesta ihmiselämästä huolehtimista.

T. Masentuneen lapsi

Vierailija
5/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsisin vakavasti. Ehkä jos on aina halunnut lapsia, hedelmällinen aika on loppumassa JA on erittäin hyvät tukiverkot ja hoitosuhde, niin ymmärtäisin.

Synnytys altistaa lisää masennukselle. On todettu, että masentuneiden äitien vauvat masentuvat. Vauvan ensisijainen hoitaja ei saa olla vaikeasti masentunut. Jos äiti on huonossa kunnossä, hän ei saa olla vauvan kanssa yksin pitkiä aikoja, vaan vauvan on päästävä sellaisen ihmisen syliin ja hoidettavaksi, joka pystyy vastaamaan hänen eleisiinsä ja ilmeisiinsä ja tarpeisiinsa normaalisti.

Vauvaa ei pidä hommata ainakaan siinä toivossa, että se parantaa masennuksen.

Vierailija
6/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mikä sitä masennusta aiheuttaa.

Vierailija
7/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vaikka narsisti eksän vainoama ihminen tehdä uuden kumppanin kanssa lapsia? Ohis.

Vierailija
8/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuota laissa kai ole kielletty, et mitenniin saako? Itsellä ollu joskus aiemmin masennusta, mut vauvan tarpeisiin vastailin kuulemma liiankin hyvin.

Vierailija
9/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi tehdä.

Vierailija
10/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako psykopaatti tehdä lapsia?

Vierailija
11/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina lyhyesti. Olin vakaasti päättänyt tappaa itseni, sitten olin yhtäkkiä raskaana, viimeinkin minun olemassaolollani oli tarkoitus.

En sano ettei myöhemmin olisi ollut ongelmia mutta olen pitänyt itseni kunnossa lapsen takia. Niitä sairauksia tulee monille myös sen lapsen jälkeen joten ei sillä mielestäni ole merkitystä. Minä ainakin tiesin valmiiksi olevani altis.

Mutta tämä olikin meidän tarina jossa kävi hyvin, kaikilla ei niin tietenkään ole joten ei tähän yhtä vastausta ole.

Vierailija
12/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi tehdä.

Narsistien ei pitäisi tehdä.

Vierailija
13/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa sukukypsä saa ja voi tehdä lapsia, outo kysymys. Luuleeko ap, että masennuksesta olis laissa säädetty joku lapsenteon estävä pykälä?

Vierailija
14/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako psykopaatti tehdä lapsia?

Jos sulla on diagnosoitu psykopatia, niin älä tee.

Vierailija
15/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä on jo useampi vuosi kun olit masentunut niin saa. Vaikka enpä minä ole kenellekään mikään lupia jakelemaan. Niin kun ei kukaan muukaan. Itseasiassa, kun itse olin masentunut mua kannustettiin lapsen hankintaan ja ihan terveydenhuollon taholta.

Vierailija
16/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos olet vaarassa sairastua lapsivuodepsykoosiin? Joskus joku isä oli sairastunu kun oli mukana synnytyksessä..

Vierailija
17/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olet vaarassa sairastua lapsivuodepsykoosiin? Joskus joku isä oli sairastunu kun oli mukana synnytyksessä..

Pitäisikö silloin tutkia kaikkia raskaaksi haluavat tai ne jotka ovat vahingossa?

Vierailija
18/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Lapsien tekeminen ei tosiaankaan ole mikään ihmisoikeus. Lapset ovat eläviä olentoja. Masentunut vanhempi on surkea lähtökohta elämälle. Huolehditaan eka oma pääkoppa kuntoon ja aletaan sitten vasta suunnittelemaan uudesta ihmiselämästä huolehtimista.

T. Masentuneen lapsi

Jaa. Tämäkin ehkä hieman vaihtelee. Itselläni parani masennus lasten myötä, sain sisältöä elämääni ja päivät rytmittyivät. En kuitenkaan ole ripustautunut lapsiini, eli eivät ole koko elämäni vaikka suuri osa onkin. Aloin myös paranemaan sen vuoksi, että minulla oli nyt joku syy parantua, lapseni tarvitsi minua. Nyt jo isoja fiksuja lapsia.

Vierailija
19/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö silloin tutkia kaikkia raskaaksi haluavat tai ne jotka ovat vahingossa?

Isäksi haluavat? Miten tutkia. Eipä tuota voi ennustaa mitenkään.

Vierailija
20/59 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehditaan eka oma pääkoppa kuntoon.