Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri herne nenässä kesämökin vuoksi

Vierailija
23.05.2017 |

En tiedä mikä työkaveriani vaivaa ja miksi ottaa asian niin raskaasti, mutta...
Saatiin muutama vuosi sitten kesämökki/tila/metsää perinnöksi. Ollaan painettu aivan hulluna hommia miehen kanssa kyseisessä paikassa. Ollaan menty mökille keväällä aina heti kun mahdollista ja syksyllä ollaan oltu siihen saakka kunnes maa on jäässä (ei tule siis enää juoksevaa vettä), ollaan satsattu kaikki liikenevä aika ja raha paikkaan ja nyt se on melko mukava oleskella, toki remonttia on vielä jäljellä.
Meillä on aika pieni työyhteisö. Yksi työkaveri erittäin avoimesti on alkanut inhoamaan minua mökin takia. En tiedä mikä tämän ihmisen ongelma on, mutta nälvimistä saan kuunnella joka päivä. En juuri edes puhu koko paikasta, mutta hän kyselee ja tasan jokaista ratkaisua jaksaa ivata. Lounaalla puhuttiin tänään Juhannuksesta. Sen vietämme mökillä kaveriporukan kanssa, minkä sanoin kun kysyttiin. Tämä tuntui olevan viimeinen pisara, alkoi vaahtoamaan siitä, että hän ei pystyisi viettämään aikaa paikassa, joka on tullut "lahjana" sukulaiselta, on verrattavissa huoraamiseen kuulemma.
En osannut sanoa mitään.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ignooraa.

Älä puhu mökistä töissä mitään.

Se on kateellinen.

Vierailija
2/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perisuomalaista menoa. Kel' onni on, se onnen kätkeköön. Et voi tietää, mistä suolenmutkasta työkaveriasi närästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa,joko työkaverisi tykkää kiusata ihmisiä tai on kade.

Vierailija
4/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin olla, kuulostaa siltä, että työkaveris on kateellinen teidän mökistä. Kummallista sinänsä, eihän se siltä oo pois.

Joko alat sanomaan sille takaisin aina, mikä voi vaikuttaa työyhteisöön tai annat mennä toisesta korvasta ulos.

Vierailija
5/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissä vuokralla-asujat ovat olleet todella näreissään niiden kanssa, joilla on omistusasunto. Hei oikeasti pliis! Siitä on usein velkaa ja työtä saa tehdä useamman edestä.

Vierailija
6/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin panemassa sen puolisoa ja lähettäisin tilanteesta parit fotot.

Vierailija
7/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkut mökiltä. Tässä on ihan hitokseen duunia oman asunnon lisäksi vielä kaikkine pihahuoltoineen ja kunnostuksineen aina. Nyt on istutussavotta takana ja moni muu kunnostushuolto.

Vierailija
8/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä kyllä jo hermostuisin. Sanoisin ihan suoraan, että "helvettiäkö sua meidän mökki noin kaivelee. Jatkuvasti olet siitä irvistelemässä, kerro nyt jo vihdoin, että miksi?"

Kun alkaa taas mollata sitä, niin jatkat:

"Minä en ole sinun mielipiteitäsi kysynyt mökistäni ikinä, silti sinulla on koko ajan mielipidettä tyrkyllä, ja aina häijyä. Pitääkö tästä nyt tehdä se johtopäätös, että olet todella kateellinen minulle siitä? Jos et ole, niin pidä turpasi kiinni jo aiheesta, en minäkään siitä muuten olisi puhunut, mutta itsepä olet kysellyt!"

Tuommoinen mulkvisti ei ole sun ystäväsi muutenkaan, joten mikset tukkisi mokoman suuta?

Vierailija
9/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauheasti vouhkaat asiasta kun asiasta niin sekin voi ärsyttää

Vierailija
10/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan kamala olo tästä :( Tällä työkaverilla on aina joku "hampaissaan " ja nyt viimeiset vuodet se olen ollut minä. Eikä tämä taival mökin kanssa ole ollut mikään ns huviretki. Ollaan oikeasti raadettu kuin hullut siellä, että ollaan saatu paikasta mieleinen. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon rahaa ollaan paikkaan satsattu. Mökki oli aiemmin siis tyhjillään vuosikausia. Ap

Vierailija
11/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lapseni isä on käärmeissään kun käymme kahden eri perikunnan mökeillä,

sekä minun että nykyisen mieheni perheen mökeillä.

Kumpikaan mökki ei siis ole yksin meidän, mutta tämä äijä pomppii tasajalkaa ja kihisee: "Siellä sitä ollaan, mökillä! Minä teen koko ajan vuorotöitä ja joudun olemaan kaupungissa!"

Ikävää. Tekisi sitten velkaa ja ostaisi oman tai iskisi naisen, joka mökkeilee...

Vierailija
12/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitän aina bensaa liekkeihin.. Siinähän kateelliset jauhavat

Vierailija
13/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole omaa mökkiä, ei tajua, mitä kaikkea se vaatii. Investointi työkaluvarastoon, kalastusvermeet, sauna, piha, istutukset, keinut, lehdet, pihakalusteet, hyttysverkot, kukat, ikkunanpesut kärpästen jäljiltä, ruohonleikkuut kivikossa, laiturin huolto, rakennukset jne. jne. Sitten on tosiaan se oma varsinainen kotikin hoidettavana.

Vierailija
14/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan kamala olo tästä :( Tällä työkaverilla on aina joku "hampaissaan " ja nyt viimeiset vuodet se olen ollut minä. Eikä tämä taival mökin kanssa ole ollut mikään ns huviretki. Ollaan oikeasti raadettu kuin hullut siellä, että ollaan saatu paikasta mieleinen. Puhumattakaan siitä, kuinka paljon rahaa ollaan paikkaan satsattu. Mökki oli aiemmin siis tyhjillään vuosikausia. Ap

Ignooraat tosiaan koko tyypin mielipiteet. Aina on ihmisiä, jotka ei osaa millään olla onnellisia toisten puolesta. Kadehtivat kaikkea, kuten tämäkin.

Työkaverisi on energiasyöppö - kuluttaa toisia ihmisiä vs. että antaisi jotain toisille (kuten ystävyyttä).

Vierailija
15/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille kaikkien kuullen, että sen olisi hyvä lopettaa teidän kesämökin miettiminen, kun se suistaa hänet aina pois tolaltaan. Nyt jo niin pahasti, että sortuu jo huoritteluun.

Vierailija
16/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa käytöstä työkaverilta. Jos vaan pystyt oleen huomioimatta...? Tai sitten jotenkin kysyt "mitä tarkoitat?" "miten itse vietät juhannuksen?" tms. Teet nopean vastakysymyksen, jos hän joutuisi tolaltaan ja tajuaisi ihmeelliset kommenttinsa...

Vaikuttaa kateelliselta tai sitten oikeesti ei tykkää mökkeilystä. Mut normaali ihminen ei mollaa toista.

Vierailija
17/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vakipano valittaa, kun vietän kesällä liian paljon aikaa mökillä. Kannattaisiko buukata kalenterin kanssa, eikä kysyä tuntia ennen, olenko kotona?

Vierailija
18/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole omaa mökkiä, ei tajua, mitä kaikkea se vaatii. Investointi työkaluvarastoon, kalastusvermeet, sauna, piha, istutukset, keinut, lehdet, pihakalusteet, hyttysverkot, kukat, ikkunanpesut kärpästen jäljiltä, ruohonleikkuut kivikossa, laiturin huolto, rakennukset jne. jne. Sitten on tosiaan se oma varsinainen kotikin hoidettavana.

Hyttysiä, hyttysiä, hyttysiä, moskiittoja, moskiittoja, moskiittoja - ja hyttysiä. t. Murea uhri

Vakuutan, etten koskaan kadehdi kenenkään mökkeilyä, koska saan törkeät paukamat hyttysenpistoista.

Olen erittäin tyytyväinen siitä, ettei kukaan enää raahaa minua mökille, kuten lapsena ja nuorena. 

Vierailija
19/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän kuin osa kadehtii opettajien kesälomia: kuka tahansa (peruskoulupohjallakin onnistuu!) voi valita opettajuuden ammatiksi, jos niin kirpaisee.  Sillä joulupukilla on 364 päivää kesälomaa. ;-)

Etuovi myy 3000 e ja 5000 e halvimmat mökit - ihan tarjolla kaikille.

Vierailija
20/68 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä heitän aina bensaa liekkeihin.. Siinähän kateelliset jauhavat

Samoin. Ei ap:n tarvitse ruveta sensuroimaan jotain small talkia juhannussuunnitelmistaan tuollaisen ääliön työkaverin takia. Jos on kateellinen, niin se on hänen ongelmansa, ei ap:n. Kesämökkeily on muutenkin ihan perusjuttua Suomessa, mutta tyyppi käyttäytyy ihan kuin kyse olisi jostain mafian rahoittamasta luksusjahdista Karibianmerellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme