Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttavaa - kirppispöydän pito

Vierailija
23.05.2017 |

Otin pariksi viikoksi itsepalvelukirpparilta pöydän. Nyt kolmen päivän jälkeen en ole saanut vielä edes pöytävuokraa katettua myynnillä! Myynnissä on siistiä ja ehjää tavaraa, hinnat 0.20-5.00 euroa, joten kuvittelin pääseväni helposti tavaroista eroon. Hyväkuntoiset kerran jalassa käyneet naisten kengät esimerkiksi neljä euroa, eivät luksusmerkkiä mutta eivät markettikamaakaan. Onko tämäkin liian kallista kirpparihinnoiksi?

Siitä on jo kymmenen vuotta kun viimeksi myin itsepalvelukirpparilla, joten ehkä en ole kärryillä siitä mikä menee kaupaksi. Tai sitten tällä kirpparilla ei vain käy kohderyhmää minun myytävilleni... tärkeintä itselleni on saada kiertoon turhat tavarat, mutta olin ajatellut että saisin lisäksi satasen tai kaksi käteen vaivannäön palkaksi.

Millaisia kokemuksia teillä on?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velmu on tosi loistopaikka!!! Mun vakkarimyyntipaikka.

Vierailija
22/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa juuri takana tosi turhauttava kirppiskeikka.

Minulla oli paljon lastenvaatetta. Ja ne olivat kyllä millä tahansa mittarilla siistejä. Suht modernia, neutraalisävyistä, pehmeää ja nypytöntä Lindexiä ja Newbietä jne. Niin todella nihkeästi kävi kauppa. Minulla oli aluksi perustrikoon hintana euro, "pienemmän" trikoon ja hattujen hinta 0,50 ja sitten jotkut mekot yms ehkä 1,50. Niin ei. Oikeastiko tämä oli sitten liikaa? Pidin kriteerinä nimenomaan sitä että ostaisinko tuotetta itse a) ollenkaan b) tällä hinnalla ja sitten vielä pistin hinnan alakanttiin. 

Mutta saattoi kyllä olla, että nyt oli mukana huonoa tuuriakin ja yleisesti nihkeä kirppisaika. Kirppis ei ollut lastenvaatekirppis (joskin itse olen ostanut sieltä paljon lastenvaatetta myös) ja kun kävin siistimässä pöytää niin paikalla pyöri lähinnä eläkeläisiä ja niitäkin vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy miksi kirppistuote ei mene kaupaksi on se, että nykyään saa tilattua pikku rahalla uutta Kiinasta.

Mua harmittaa kun bongasin lähikirppariltamme kiinakrääsäpöydän. Tuli sellainen olo että no niin, tännehän joku Kiinasta tilaava kaivattiinkin. No kauppa on kauppaa, mutta kirpparin taso laskee. Sata samanlaista huulikiiltoa, aurinkolasia kyllä te tiedätte.

Mä etsin kirpparilta sekä itselleni että lapselleni vaatteita. Merkitkin kelpaa!

Vierailija
24/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, kiva kuulla! Kuulin paikasta yhdeltä mimmiltä joka myi samalla kirpparilla lastenvaatteita kun minä ja sanoi että Velmulla käy paremmin kauppa, oli pettynyt kirppariin jossa mullakin on pöytä.

Mulle sopisi toi Velmun pöytävuokraan sisältyvä siivouspalvelu. Ei ole aikaa käydä viikkaamassa joka päivä kun pitäisi hakea töitä ja nyt kesällä haluan myös urheilla ja ulkoilla mahdollisimman paljon. Ja mulla on todella paljon hyväkuntoisia lastenvaatteita. Etenkin kesävaatteita. Velmulla kai on käytössä se myynninseuranta netin kautta? Että pysyy messissä mitä on myynyt.

Vierailija
25/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on merkitystä mikä kirppari on kyseessä ja millaisen myyntipaikan on saanut.

Olen käytännössä huomannut. Myynnin aloitus kannattaa ajoittaa ihmisten tilipäivien ja lapsilisän maksun aikoihin.

Kun hinta/laatu on kohdillaan tavaraa menee.

Vierailija
26/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli paljon lastenvaatetta. Ja ne olivat kyllä millä tahansa mittarilla siistejä. Suht modernia, neutraalisävyistä, pehmeää ja nypytöntä Lindexiä ja Newbietä jne. Niin todella nihkeästi kävi kauppa. Minulla oli aluksi perustrikoon hintana euro, "pienemmän" trikoon ja hattujen hinta 0,50 ja sitten jotkut mekot yms ehkä 1,50. Niin ei. Oikeastiko tämä oli sitten liikaa? Pidin kriteerinä nimenomaan sitä että ostaisinko tuotetta itse a) ollenkaan b) tällä hinnalla ja sitten vielä pistin hinnan alakanttiin. 

Mutta saattoi kyllä olla, että nyt oli mukana huonoa tuuriakin ja yleisesti nihkeä kirppisaika. Kirppis ei ollut lastenvaatekirppis (joskin itse olen ostanut sieltä paljon lastenvaatetta myös) ja kun kävin siistimässä pöytää niin paikalla pyöri lähinnä eläkeläisiä ja niitäkin vähän.

Meillä on varmaan ollut pöytä samassa paikassa. Onko kyseessä aika uusi kirppis? Mulla meni siellä todella hyvin kauppa joskus helmikuussa. Nyt ei näytä käyvän perheellisiä asiakkaita lainkaan, vain eläkeläisiä. Sääli kun mulla on edulliset hinnat, merkkejäkin. Lastenvaatekirpulla ne olis viety käsistä.

Vierailija
27/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on merkitystä mikä kirppari on kyseessä ja millaisen myyntipaikan on saanut.

Olen käytännössä huomannut. Myynnin aloitus kannattaa ajoittaa ihmisten tilipäivien ja lapsilisän maksun aikoihin.

Kun hinta/laatu on kohdillaan tavaraa menee.

Toi on totta. Ensimmäinen pöytä myy yleensä hyvin. Eläkeläiset ostavat eri aikaan kuussa kuin pienten lasten vanhemmat. Tuleeko lapsilisät muuten huomenna?

Vierailija
28/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä selvä. :-) Soitan Velmulle. Missä Malmilla se sijaitsee? Meneekö bussi 79 lähelle? Saako sieltä pöydän nopeasti vai onko kaikki pöydät varattuja?

Vierailija
29/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on varmaan ollut pöytä samassa paikassa. Onko kyseessä aika uusi kirppis? Mulla meni siellä todella hyvin kauppa joskus helmikuussa. Nyt ei näytä käyvän perheellisiä asiakkaita lainkaan, vain eläkeläisiä. Sääli kun mulla on edulliset hinnat, merkkejäkin. Lastenvaatekirpulla ne olis viety käsistä.

No niin varmasti olisikin. Mulla ongelma on myös se, että vaatteita on määrällisesti aika maltillisesti ja täällä päin lastenvaatekirppareiden hinnat ovat todella kovia joten edes teoreettinen voitto jäisi aika pieneksi vaikka kaiken saisi myytyä. No, jäihän se pieneksi nytkin ettei siinä... Varmaa pöydän puolittaminen kaverin kanssa voisi olla ratkaisu.

Vierailija
30/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppiksellä on merkitystä, omalla paikkakunnallani on kolme joissa kauppa käy hyvin, ja joissa itsekin käyn ostoksilla.

Aiemmin oli neljäskin, mutta nykyään on sotkuinen ja henkilökunta hirveää.

Viikonloppuisin tulee myyntipiikki, kesälomilla ja joululomilla on hiljaista. Keväällä ja syksyllä on yleensä kiireisempää ja enemmän asiakkaita.

Vierailija
31/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kirppiksen pitäjä kertoi että hyllykkö maksaa 28 euroa ja vaaterekin kanssa 35 euroa viikko plus provisio.

Ei kannata ottaa!

Vierailija
32/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellassa ja Nutussa Espoossa käy aina ihan järjetön kuhina (lastenvaatekirppari siis). Siellä on kyllä hyvää tavaraa, joskin hinnat kovasta pöytävuokrasta johtuen pikkuisen korkeammat kuin taviskirppareilla. Siellä myydään muista livekirppareista poiketen myös näitä merkkivaatteita lähes nettikirppishinnoilla. Itse kyllä maksan mielelläni sen erotuksen koska  laatukin on keskimäärin parempaa, ja todennäköisemmin löytää hakemaansa.

Vierailija
33/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myyn lastentavarakirpparilla monta kertaa vuodessa kahden viikon jaksoja lasten pieneksi menneitä vaatteita, kenkiä ja tavaraa. Olen netonnut joka kerta 200 - 500 euroa. Mielestäni ihan hyvä hinta puhtaana käteen.

Montako lasta sinulla on, jos saat tuollaisia määriä myytävää vaatetta kasaan monta kertaa vuodessa?

Vierailija
34/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse myyn lastentavarakirpparilla monta kertaa vuodessa kahden viikon jaksoja lasten pieneksi menneitä vaatteita, kenkiä ja tavaraa. Olen netonnut joka kerta 200 - 500 euroa. Mielestäni ihan hyvä hinta puhtaana käteen.

Toi on ihan mahdollinen myynti. Mulla oli pöytä lastenvaatekirpparilla joskus yhteenmenoon viisi viikkoa ja yli 600 jäin voitolle. Myin vielä vuoden huonoimpaan myyntiaikaan eli marrasjoulukuussa. En edes käynyt siivoamassa pöytää kuin pari kertaa viikossa koska autottomana vaivannäkö oli suuri ja liikenneyhteydet huonot. Myin tasaisesti koko ajan. Piti pitää viikko ja lopulta pidin pöytää noin kauan. Yhden viikon sain ilmaiseksi koska Black Friday tarjous.

Sitten totesin että kirppari on liian kaukana minulle ja toisella myyntijaksolla varastettiin hälyttimellä varustettu lasten merkkitakki ( josta netissä olisi saanut ainakin 60 €). Maku meni. Nyt mietin tota Velmua.

Vierailija
35/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks kirppiksen pitäjä kertoi että hyllykkö maksaa 28 euroa ja vaaterekin kanssa 35 euroa viikko plus provisio.

Ei kannata ottaa!

Millä kirpparilla? Vekara ottaa provisiota 2,5 % myynnistä ja lastenvaatehengarit, hälyttimet sekä värikkäät laatikot sisältyvät pöytävuokraan.

Lähikirppikseni ottaa proviikkaa 5 % myynneistä, mutta autottomana olen vienyt nyt sinne. Siellä tosin hälärit maksaa ja lastenhengarit saa ihan itse ottaa kotoa mukaan. Ei ole profiloitunut lastenvaatteille.

Mites Velmulla?

Vierailija
36/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ottaa!

Millä kirpparilla? Vekara ottaa provisiota 2,5 % myynnistä ja lastenvaatehengarit, hälyttimet sekä värikkäät laatikot sisältyvät pöytävuokraan.

Lähikirppikseni ottaa proviikkaa 5 % myynneistä, mutta autottomana olen vienyt nyt sinne. Siellä tosin hälärit maksaa ja lastenhengarit saa ihan itse ottaa kotoa mukaan. Ei ole profiloitunut lastenvaatteille.

Mites Velmulla?

Vierailija
37/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on ihan mahdollinen myynti. Mulla oli pöytä lastenvaatekirpparilla joskus yhteenmenoon viisi viikkoa ja yli 600 jäin voitolle. Myin vielä vuoden huonoimpaan myyntiaikaan eli marrasjoulukuussa. En edes käynyt siivoamassa pöytää kuin pari kertaa viikossa koska autottomana vaivannäkö oli suuri ja liikenneyhteydet huonot. Myin tasaisesti koko ajan. Piti pitää viikko ja lopulta pidin pöytää noin kauan. Yhden viikon sain ilmaiseksi koska Black Friday tarjous.

Sitten totesin että kirppari on liian kaukana minulle ja toisella myyntijaksolla varastettiin hälyttimellä varustettu lasten merkkitakki ( josta netissä olisi saanut ainakin 60 €). Maku meni. Nyt mietin tota Velmua.

Kyllä  minä uskon että myynti on ihan mahdollinen, mutta ihmettelen sitä että paljonko sitä tavaraa pitää olla että noihin lukemiin pääsee. Tai paljonko vaatteisiin on pitänyt alunperin laittaa rahaa? 

Vierailija
38/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä  minä uskon että myynti on ihan mahdollinen, mutta ihmettelen sitä että paljonko sitä tavaraa pitää olla että noihin lukemiin pääsee. Tai paljonko vaatteisiin on pitänyt alunperin laittaa rahaa? 

Hei, mulla ei ollut myynnissä mitään Mini Rodineita eli ihan normivaatteita, pop:ia, lindexiä, Reimatec puku, Superfit kengät ×2 jne. Mulla tosin oli ensimmäinen myyntikerta vuosiin. Kaappi oli täynnä vaatetta jota en ollut koskaan myynyt pois. Myytävää riitti. Olin juuri jäänyt työttömäksi ja halusin siivota kaapit.

Vierailija
39/46 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vähän aikaa sitten kirppispöytä viikon, sain 190 €. 

Oli leluja, kenkiä, vaatteita, kodin tarvikkeita. Huonoiten meni kaupaksi minun S ja M kokoiset vaatteet. Miehen vaatteet meni paremmin, esim hänen vähän käytetyt takkinsa. Lastenvaatteet myi parhaiten, samoin lasten kengät ja nyt puhun lähes käyttämättömistä kengistä. 

Pesin ja silitin kaikki vaatteet ja kävin kerran päivässä siivoamassa pöydän ja viemässä jotain uutta. Eihän tuosta ehkä tuntipalkoille päässyt, mutta saipa kaappeja tyhjemmiksi.

Vierailija
40/46 |
13.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppis love

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme