Älykäs ihminen, miksi olet työtön?
Kommentit (39)
On niin paljon kaikkea kivaa tekemistä ettei kerkiä. 🌞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun jostain syystä minun sanotaan olevan ylikoulutettu siihen työhön mitä haen. Miksi en saisi paistaa hampurilaisia, vaikka olenkin käynyt yliopiston? En ymmärrä. Ehkä en olekaan älykäs, vaan pelkästään "ylikoulutettu".
Olet idiootti jo mainostat koulutustasi näihin perusduuneihin hakiessa. Ei ne välitä paskaakaan mikä maisteri olet, kunhan osaat paistaa purilaista niin saat kyllä hommia purilaisten paistajana.
Eli pitäisi cv:stä deletoida 5 vuoden opinnot ja sen jälkeiset työsuhteet, joista selvästi käy ilmi, että maisterin tutkinto on olemassa? Näyttää varmaan tosi hyvältä, yo-kirjoitusten jälkeen en olisi tehnyt 15 vuoteen mitään. Purilaispaikat kysyvät ihan yhtälailla koulutukset ja työkokemukset kuten muutkin työpaikat, ei niihin noin vaan mennä töihin tietoja pimittämällä.
Ei löytynyt kesäksi koulutusta vastaavaa työtä, enkä päässyt siivoushommiin. Vähän ahdistaa tää vapaa-aika, sillä aivot tuntuvat menevän jotenkin jumiin, kun ei tee muuta kuin av-palstailee ja pelailee. Typerää, että tarttee haasteita ja vähän epämukavuuttakin, että on hyvä olla.
Olen tehnyt töitä jo riittävästi ja nyt elelen pääomatuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei löytynyt kesäksi koulutusta vastaavaa työtä, enkä päässyt siivoushommiin. Vähän ahdistaa tää vapaa-aika, sillä aivot tuntuvat menevän jotenkin jumiin, kun ei tee muuta kuin av-palstailee ja pelailee. Typerää, että tarttee haasteita ja vähän epämukavuuttakin, että on hyvä olla.
Eikö niitä voi kehittää itse itselleen, miksi niiden pitää tulla ulkopuolelta?
Väsymys, aikaisemmin masennus ja paniikkioireet, huonosti työllistävä ja heikosti arvostettu ala, en ole verkostoitunut.
Koska rekryhenkilöt eivät ole kovinkaan älykkäitä ja eivät ymmärrä mitä menettävät karsiessaan porukkaa pelkällä skriptillä epäoleellisten yksityiskohtien perusteella. En myöskään ole nähnyt yhtään rekrylomaketta jossa olisi kysytty älykkyysosamäärää mutta 99% niistä kysytään syntymäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun jostain syystä minun sanotaan olevan ylikoulutettu siihen työhön mitä haen. Miksi en saisi paistaa hampurilaisia, vaikka olenkin käynyt yliopiston? En ymmärrä. Ehkä en olekaan älykäs, vaan pelkästään "ylikoulutettu".
Olet idiootti jo mainostat koulutustasi näihin perusduuneihin hakiessa. Ei ne välitä paskaakaan mikä maisteri olet, kunhan osaat paistaa purilaista niin saat kyllä hommia purilaisten paistajana.
Minähän jo ehdotin sitä mahdollisuutta etten olekaan älykäs. Et sitten huomannut. 😆
Ja minä varmistin sen sinulle. Idiootti ;).
Paitsi että en ole idiootti, sitä tarkoitin. Voi olla olematta älykäs ja myös samalla olla olematta idiootti. En tarvinnut siis sinun varmistelujasi.
No, perheen perustaminen on pohjimmiltaan suurin syy.
Alan vaihto kolmikymppisenä, ja sen jälkeen äitiysloman aikana muutto suht vähäisellä työkokemuksella perheen mukana toiselle puolen Suomea, pois sieltä missä kaikki kontaktini ovat, tänne missä olen vain nimi paperilla satojen hakijoiden joukossa.
Voisi tietysti viisastella että tuo muutto ei ollut älykäs veto. Ei se sinällään ollutkaan, mutta muut asiat painoivat vaakakupissa enemmän.
Olen älykkäänä laskenut, että näin saan kaikkein parhaan tuntipalkan. Saan ansiosidonnaista korvausta 1600 euroa kuussa, ja työkkäribyrokratiaan ja työnhakuun menee n. kolme tuntia kuukaudessa.
Tuntipalkaksi tulee siis 533 euroa brutto. Ei huono mielestäni. Yli kymmenkertainen verrattuna siihen mitä töistä sain <3
Tosin sitten kun ansiosidonnainen loppuu, pitää alkaa oikeasti hakemaan töitä ettei tipu peruspäivärahalle.
En saavuta palkkatyötä tekemällä niitä asioita mitä haluan elämältä. Toki tämäkin voi joskus muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää olla mukana pyörittämässä tätä järjetöntä maailmaa.
Sitten kun tarjotaan 4000 euron kk palkkaa niin mieli yhtäkkiä muuttuukin. On se jännää.
Kyllä. En ymmärrä miksi pitäisi raataa 1000 e kuussa palkalla ja olla yhä loinen yhteiskunnalle (asumistuki, toimeentulotuki, työkkäriraha).
Kunnon palkalla teen useimpia töitä. Palkalla, jolla elätän itseni hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Koska rekryhenkilöt eivät ole kovinkaan älykkäitä ja eivät ymmärrä mitä menettävät karsiessaan porukkaa pelkällä skriptillä epäoleellisten yksityiskohtien perusteella. En myöskään ole nähnyt yhtään rekrylomaketta jossa olisi kysytty älykkyysosamäärää mutta 99% niistä kysytään syntymäaikaa.
Näinpä.
Vierailija kirjoitti:
Olen älykkäänä laskenut, että näin saan kaikkein parhaan tuntipalkan. Saan ansiosidonnaista korvausta 1600 euroa kuussa, ja työkkäribyrokratiaan ja työnhakuun menee n. kolme tuntia kuukaudessa.
Tuntipalkaksi tulee siis 533 euroa brutto. Ei huono mielestäni. Yli kymmenkertainen verrattuna siihen mitä töistä sain <3
Tosin sitten kun ansiosidonnainen loppuu, pitää alkaa oikeasti hakemaan töitä ettei tipu peruspäivärahalle.
kovinkaan pitkälle et ole laskelmiasi näemmä tehnyt, ehkä vain luulet olevasi älykäs
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitäisi cv:stä deletoida 5 vuoden opinnot ja sen jälkeiset työsuhteet, joista selvästi käy ilmi, että maisterin tutkinto on olemassa? Näyttää varmaan tosi hyvältä, yo-kirjoitusten jälkeen en olisi tehnyt 15 vuoteen mitään. Purilaispaikat kysyvät ihan yhtälailla koulutukset ja työkokemukset kuten muutkin työpaikat, ei niihin noin vaan mennä töihin tietoja pimittämällä.
Et ole siis 15 vuoteen tehnyt muuta kuin opiskellut? Ei kesätöitä, osa-aikaisia, vapaaehtoistyötä, mitä vaan? Olet todellakin tyhmä jos et ole hankkinut 15 vuoteen työkokemusta päivääkään tai edes harrastanut jotain koulutustasi vastaavaa hommaa, jota työnanatjat voisivat arvostaa.
Toistuvat terveysongelmat. Viimeisimmästä työpaikasta minut heitettiin pihalle, koska en pystynyt olemaan tarpeeksi tehokas. Lääkäri ei kuitenkaan suostu kirjoittamaan edes sairaslomaa (vaikka on itsekin myöntänyt että tilanteeni on hankala) joten tuskinpa pääsen sairaseläkkeellekään. Eipä hirveesti jää muita vaihtoehtoja kuin roikkua työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää olla mukana pyörittämässä tätä järjetöntä maailmaa.
Sitten kun tarjotaan 4000 euron kk palkkaa niin mieli yhtäkkiä muuttuukin. On se jännää.
Kyllä. En ymmärrä miksi pitäisi raataa 1000 e kuussa palkalla ja olla yhä loinen yhteiskunnalle (asumistuki, toimeentulotuki, työkkäriraha).
Kunnon palkalla teen useimpia töitä. Palkalla, jolla elätän itseni hyvin.
Älykäs ihminen tietää, että todennäköisyys työllistyä siihen 4000 euron kk palkalliseen työhön nousee huimasti jos on töissä vaikkapa siinä 1000 euron kk palkkaisessa hommassa.
Vierailija kirjoitti:
Hehe, tämä oli paras. Siis rekryhenkilöt ovat tyhmiä, joten sinua ei valita töihin. Jos olet niin älykäs kuin luulet niin osaisit älykkäämpänä ihmisenä johdatella sitä tyhmää rekrytoijaa oikeaan suuntaan ja näin edesauttaa työllistymistäsi.
Ja minä varmistin sen sinulle. Idiootti ;).