Älykäs ihminen, miksi olet työtön?
Kommentit (39)
Kun jostain syystä minun sanotaan olevan ylikoulutettu siihen työhön mitä haen. Miksi en saisi paistaa hampurilaisia, vaikka olenkin käynyt yliopiston? En ymmärrä. Ehkä en olekaan älykäs, vaan pelkästään "ylikoulutettu".
Koska elämänhallinta ei ole hallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää olla mukana pyörittämässä tätä järjetöntä maailmaa.
Sitten kun tarjotaan 4000 euron kk palkkaa niin mieli yhtäkkiä muuttuukin. On se jännää.
Kun tajuaa akateemisen maailman kähminnän ja teennäisyyden, niin pitkä askel toiseen suuntaan on joskus enemmän kuin paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun jostain syystä minun sanotaan olevan ylikoulutettu siihen työhön mitä haen. Miksi en saisi paistaa hampurilaisia, vaikka olenkin käynyt yliopiston? En ymmärrä. Ehkä en olekaan älykäs, vaan pelkästään "ylikoulutettu".
Olet idiootti jo mainostat koulutustasi näihin perusduuneihin hakiessa. Ei ne välitä paskaakaan mikä maisteri olet, kunhan osaat paistaa purilaista niin saat kyllä hommia purilaisten paistajana.
Vierailija kirjoitti:
Kun tajuaa akateemisen maailman kähminnän ja teennäisyyden, niin pitkä askel toiseen suuntaan on joskus enemmän kuin paikallaan.
4000 euron kk palkalla sinunkin askel muuttu hyvin joutuisaksi työpöydän ääreen.
Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Olen liian fiksu mennäkseni töihin...
Ainut oikea vastaus on laiskuus. Ei jakseta hakea töitä, koska kotona makaamisesta saa ihan riittävästi rahaa elelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Pää ei kestänyt. :(
..ja perse leves :(
Työelämä alkoi vituttaa niin paljon että päätin ottaa muutaman kuukauden sapattivapaan, eli käytännössä olen työtön.
Oravanpyörä kutsuu taas kun säästöt alkaa loppumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet idiootti jo mainostat koulutustasi näihin perusduuneihin hakiessa. Ei ne välitä paskaakaan mikä maisteri olet, kunhan osaat paistaa purilaista niin saat kyllä hommia purilaisten paistajana.
Minähän jo ehdotin sitä mahdollisuutta etten olekaan älykäs. Et sitten huomannut. 😆
Koska olen niin älykäs, ettei minun tarvitse tehdä töitä, koska muut tahot rahoittavat minua.
jollakulla on tänään paljon aikaa ja halua syyllistää työttömiä omasta surkeasta elämästään! mietin vaan, että missä työssä voi viettää näin paljon aikaa av-palstalla?
En kai teknisesti ole työtön, kun en tarvitse töitä. Olen rikas.
Valmistuin kuukausi sitten, ei ole turhan paljon "tulevaisuuden alan" työpaikkoja enää jäljellä, kun ne tässä superlamassa siirtyy Etelä-Amerikkaan ja Aasiaan. Tutut on työttöminä tai tekee väitöskirjoja. Kumpikaan ei houkuta, jotain pitäis keksiä. Mihin suuntaan loikata?
Työ ei vaan yksinkertaisesti sovi minulle.
En jaksa enää olla mukana pyörittämässä tätä järjetöntä maailmaa.