Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ajattelin alkaa elää kuten mies

Vierailija
23.05.2017 |

Olen ihmetellyt miksi minulla ei ole ikinä aikaa mihinkään, kun siivoan ja kokkaan ja luuttuan. Aloin katsoa, miten mies toimii, ei pese vaatteita, ei tiskejä, ei laita tyynyjä järjestykseen, ei sijaa vuodetta.

En tehnyt mitään ja lähdik vain aamulla, ei mennyt aikaa mihinkään noista, en myöskään tee palattuani mitään vaan lähden pitkälle pyörälenkille.

Mikä pakko minun on tehdä yhteisessä kodissa jotain kun toinenkaan ei tee.

Kyllä.minäkin haluan vapaa- aikaa mieluummin kun luuttuan lattioita illat pitkät.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kuulla ja ihan oikein.

Tule kertomaan, miten juttu etenee.

Vierailija
2/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit sinkku niin tekisitkö dilloin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tommonen mies. On entinen kumppani :)

Aika mykistävää katsoa sitä touhua, toinen ei vaan ymmärrä että mitä pitää tehdä saadakseen puhtaita astioita tai vaatteita. Vaatteet kasoissa pitkin kämppää ja sit kyseltiin missä on puhtaita sukkia.

Lopulta jätin sen miettimään mitä pitäisi tehdä jotta ilmestyisi niitä puhtaita sukkia ja muutin pois. Sinne jäi siis röykkiöittäin valmisruokabokseja, pyykkiä, likaisia astioita..siirsin lopulta sivuun sellaisiksi kasoiksi. Häntä ei kuulemma haitannut nämä (isot) kasat.

Sanoin etten voi käyttää suurinta osaa vapaa-ajastani siihen että siivoan ja järjestelen asuntoa, ja että pitäisi sen verran kunnioittaa toista että siivoaa ne omat jälkensä ja roskansa.

Asiasta puhuttiin kyllä,  mutta se vaan katsoi mua sellainen tyhjä ilme naamalla. Eli valmistaudu eloon kaatopaikalla :)

Suhteen alussa siivottiin yhdessä. Sit yhtäkkiä se lopetti. Koitin siis sanoa että jos yhdessä laitettaisiin vaikka pyykit kaappiin niin tietäisi missä ne vaatteet sijaitsee. Ei se ees suostunut opettelemaan miten pesukone toimii tai missä meillä on pyyhkeitä. Muuten oli ihan tavallinen mies. En vaan enää pystynyt tuohon.

Muistan ikuisesti sen "blank stare" tuijotuksen sellainen hymynkare naamalla, kun koitin hakea puhumalla ratkaisuja tähän, että ei se asunto itekseen mene järjestykseen ja että ne omat jäljet voi ihan itse siivota. Mutta juu ei.

Vierailija
4/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuus on eri asia. Kaikki jotka asuvat samassa taloudessa tekevät kotitöitä.

Vierailija
5/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneskohan tuhannes ketju, jossa naiset itkevät kotitöistä? 

Vierailija
6/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä monet naisetkaan siivoa ja luuttua lattioita päivät pitkät, normaalissa huushollissa kerran viikossa riittää.

Vierailija
7/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuus on eri asia. Kaikki jotka asuvat samassa taloudessa tekevät kotitöitä.

No sittenhän ratkaisu on jättää mies. Yksin ollessa sinua ei sitten häiritse tehdä itsellesi nuo samat asiat, kun ei tarvitse ajatella että toinen hyötyy samalla.

Vierailija
8/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uli uli syö pääsi

Vierailija
9/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uli uli syö pääsi

Mikäs kilttimies isomunalla se sieltä ilmestyi?

Vierailija
10/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus antaisit sitä piirakkaa niin saattaisin siivota!

AP:n mies

Vierailija
11/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dilloin on huomattavasti vähemmän tehtävää, kun kukaan ei sotke. Itse kun osaa siivota heti omat jälkensä, ei tule siivottavaa.

Vierailija
12/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Peset toki omat pyykkisi ja astiasi normaalisti. Tee myöskin itsellesi ruokaa, laita vaikka joku lappu "Tiinan eväät! Älä syö!" kerto miten edistyy :)

Vierailija
13/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mykistävää katsoa sitä touhua, toinen ei vaan ymmärrä että mitä pitää tehdä saadakseen puhtaita astioita tai vaatteita. Vaatteet kasoissa pitkin kämppää ja sit kyseltiin missä on puhtaita sukkia.

Lopulta jätin sen miettimään mitä pitäisi tehdä jotta ilmestyisi niitä puhtaita sukkia ja muutin pois. Sinne jäi siis röykkiöittäin valmisruokabokseja, pyykkiä, likaisia astioita..siirsin lopulta sivuun sellaisiksi kasoiksi. Häntä ei kuulemma haitannut nämä (isot) kasat.

Sanoin etten voi käyttää suurinta osaa vapaa-ajastani siihen että siivoan ja järjestelen asuntoa, ja että pitäisi sen verran kunnioittaa toista että siivoaa ne omat jälkensä ja roskansa.

Asiasta puhuttiin kyllä,  mutta se vaan katsoi mua sellainen tyhjä ilme naamalla. Eli valmistaudu eloon kaatopaikalla :)

Suhteen alussa siivottiin yhdessä. Sit yhtäkkiä se lopetti. Koitin siis sanoa että jos yhdessä laitettaisiin vaikka pyykit kaappiin niin tietäisi missä ne vaatteet sijaitsee. Ei se ees suostunut opettelemaan miten pesukone toimii tai missä meillä on pyyhkeitä. Muuten oli ihan tavallinen mies. En vaan enää pystynyt tuohon.

Muistan ikuisesti sen "blank stare" tuijotuksen sellainen hymynkare naamalla, kun koitin hakea puhumalla ratkaisuja tähän, että ei se asunto itekseen mene järjestykseen ja että ne omat jäljet voi ihan itse siivota. Mutta juu ei.

Voin kuvitella, että tässä taloudessa on pitänyt viikata pyyhkeet ja lakanatkin. Mitä järjen köyhyyttä. Muistan kun nuorena itsellänikin moiset älyttömyydet menivät läpi. Sen jälkeen tajusin, että voi toimia älykkäämminkin ja nostaa ne pyyhkeet ja lakanat suoraan käyttöön.

Eipä ole sen jälkeen tarvinnut viikkailla. Ja sen lakanankin voi tunkea sinne kaappiin, ei sitä lakanaaa kiinnosta onko se rytyssä. Näin homma hoituu sekunnissa.

Sinkkumies

Vierailija
14/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dilloin on huomattavasti vähemmän tehtävää, kun kukaan ei sotke. Itse kun osaa siivota heti omat jälkensä, ei tule siivottavaa.

Jep, eikä omien jälkien siivoaminen vituta, koska ihan itse olet siihen syyllinen. Ei myöskään kumppanin jälkien joka myös silloin tällöin siivoaa sinun jälkiäsi, mutta ihminen joka ei ikinä siivoa mitään, sotkee vaan.. Se kyllä vituttaa.

Vierailija
15/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt miksi minulla ei ole ikinä aikaa mihinkään, kun siivoan ja kokkaan ja luuttuan. Aloin katsoa, miten mies toimii, ei pese vaatteita, ei tiskejä, ei laita tyynyjä järjestykseen, ei sijaa vuodetta.

En tehnyt mitään ja lähdik vain aamulla, ei mennyt aikaa mihinkään noista, en myöskään tee palattuani mitään vaan lähden pitkälle pyörälenkille.

Mikä pakko minun on tehdä yhteisessä kodissa jotain kun toinenkaan ei tee.

Kyllä.minäkin haluan vapaa- aikaa mieluummin kun luuttuan lattioita illat pitkät.

ja miten kauan luulet jaksavasi tuota? ei ne hommat itsekseen tule tehdyksi ja sinä se olet, joka ne lopulta tekee :-). 

Vierailija
16/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kuvitella, että tässä taloudessa on pitänyt viikata pyyhkeet ja lakanatkin. Mitä järjen köyhyyttä. Muistan kun nuorena itsellänikin moiset älyttömyydet menivät läpi. Sen jälkeen tajusin, että voi toimia älykkäämminkin ja nostaa ne pyyhkeet ja lakanat suoraan käyttöön.

Eipä ole sen jälkeen tarvinnut viikkailla. Ja sen lakanankin voi tunkea sinne kaappiin, ei sitä lakanaaa kiinnosta onko se rytyssä. Näin homma hoituu sekunnissa.

Sinkkumies

miten löydät sieltä kaapista mitään jos kaikki on sekaisin rytyssä tungettu sinne?

Vierailija
17/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita käymällä intti. Ja ala toimimaan sylkykuppina naisille.

Vierailija
18/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olette ne miehenne valinneet.

Vierailija
19/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen sitten aina elänyt niin kuin 'mies'. Itse olen tosin luullut eläneeni kuten minä. Mutta juu, sehän on ihan oma valinta. Mikä kiinnostaa, mikä ei.

En ole tehnyt lapsia tai mennyt naimisiin. Siivoan ehkä kerran kuussa, jos huvittaa. Menen nukkumaan tai sitten en mene. Harrastuksia on paljon, samoin ystäviä. Matkustelen paljon, eikä niitä matkoja tarvitse suunnitella vuosi etukäteen. RAha-asioissa panostan sijoittamiseen, mutta niin ettei joka penniä eli senttiä tarvitse laskea. 

Kai tämä on 'miehen' elämää?

Vierailija
20/80 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen sitten aina elänyt niin kuin 'mies'. Itse olen tosin luullut eläneeni kuten minä. Mutta juu, sehän on ihan oma valinta. Mikä kiinnostaa, mikä ei.

En ole tehnyt lapsia tai mennyt naimisiin. Siivoan ehkä kerran kuussa, jos huvittaa. Menen nukkumaan tai sitten en mene. Harrastuksia on paljon, samoin ystäviä. Matkustelen paljon, eikä niitä matkoja tarvitse suunnitella vuosi etukäteen. RAha-asioissa panostan sijoittamiseen, mutta niin ettei joka penniä eli senttiä tarvitse laskea. 

Kai tämä on 'miehen' elämää?

Jätätkö roskat ja likapyykit lojumaan ja odotat että joku muu siivoaa ne?