Onko teillä joku (outo, epätodennäköinen) biisi mitä ette vaan voi kuunnella itkemättä?
luin Koiviston tulevista hautajaisista että siellä esitetään Veteraanin iltahuuto -kappale ja tulipa mieleen tämä esitys muutaman vuoden takaa:
Muistan kun tuo tuli telkkarista ja liikutuin ihan kauheesti. Oon muutaman kerran sen jälkeen katsonut netistä ja itkenyt kuin vesiputous. Hynninen nyt ei oo mikään suosikki, mutta tuo kuoro - oi jestas miten upeata. Kun tietää että ne kaikki on oikeesti olleet sodassa + laulun sanat.
Kommentit (34)
Mikko Leppilampi ja Nina Tapio: jotain jää. Joka kerta tippa linssissä
Rammstein - Mutter, jotenkin niin koskettava, kuinka laulussa hän haluaisi äidin.
Pahin on tuo Lohtu. Padot aukeaa samantien.
Ja siis olemme lapseni kanssa Lastenklinikan vakioasiakkaita jo monen vuoden ajalta, paljon sielläkin nähty asioita. Siksi tuo Lohtu viiltää syvältä ja kovaa.
Mennään minne vaan :/ Entinen ystäväni kuunteli Tiktakkia ja lauleskeli niiden biisejä usein. Silloin sitä ajatteli että me voidaan mennä ja tehdä mitä vaan, eikä käynyt edes mielessä että välit voisi mennä joskus poikki...
Loudon wainwrightin That's my daughter in the water.
Jostain syystä aivan käsittämätön huutoitku joka kerta. Nytkin tulee kyynel silmään pelkästä kappaleen ajattelemisesta
Monet suomalaiset sotilasmarssit saattavat oudosti liikuttaa kyyneliin. Ylipäätään isänmaalliset vanhat laulut, kuten "Oi kallis Suomenmaa".
The Arkin It takes a fool to remain sane.
Toi biisi muistuttaa mua surullisesta ajasta elämässä ja tuo biisi oli silloin mun "voimabiisi". Laitoin sen soimaan ja tuli jotenkin voimaantunut ja toiveikas olo, ja se nosti mielialaa.
Edelleenkin kun kuuntelen sitä, tulee mieleen jotenkin nuoruus ja itkettää kuinka ihanaa aikaa se loppupeleissä oli, kun pääsi vaikeuksien yli ja kaikki tuntui olevan avoinna elämässä. :')
Vierailija kirjoitti:
Mad world
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had...
Kolmas Nainen: En Oo Kuullu Mitään
Beethovenin Kuutamosonaatti ( isäni arkkua kannattaessa ulos kirkosta tämä soi taustalla )
A time for us, kun aika on. Mainoksen myötä on ruvennut ärsyttää tuo laulu. Aiemmin takuuvarma itkettäjä 😢
Exodus
Joo, tämä! Kaunis biisi ja haluaisin aina laulaa mukana, mutta iskee liikutus ja pala kurkkuun.