jos teen marjoista / säilyke hedelmistä kiisseliä
Ja laitan siihen siis sokeria, niin voiko sitä antaa myös 9kk ikäiselle? Siis lähinnä mietityttää toi sokeri ja sit säilyke hedelmät.
Kommentit (4)
eipätullu mieleen et siit vois ensi erottaa vauvan osuuden... tyhmäminä! Mut entäs jos ne marjat on jo kovin väkeviä, jollain sitäkai pitäis voida makeuttaa? On niihin taidettu sitäpaitsi jo pakastaessa laittaa himpusti sokeria. Pitääks nyt sit unohtaa niiden käyttö kokonaan vauvan osalta? Tekis mieliantaa muutaki välipalaaku niitä ainaisia pilttejä ja bonia.
mutta ite tehtyihin marjakiisseleihin oon laittanut vähän sokeria/hedelmäsokeria, varsinkin jos on jotain happamampaa marjaa,esim. puolukkaa
äitiyspakkauksessa tulleessa vihkosessa oli hyvä kiisselin ohje
2dl marjasosetta
3dl vettä
2rkl perunajauhoja
1-3rkl sokeria (happamuuden mukaan)
olen kyllä antanut meidän neidille ananasta purkista...
niin ja olen laittanut vähän hedelmäsokeria. puolen litran kiisseliin noin ruokalusikallisen. siis puolukka tai mustaherukka. olen myös makeuttanut puolukka&mustaherukkakiisselit muutamalla mansikalla niin ei kaipaa sokeria lisäksi.
olen käyttänyt, siis niitä, jotka ei ole sokeriliemessä. kun eihän alle vuotias osaa vielä makeaa kaivata niin eihän niitä hampaita ole pakko rei' ille altistaa vielä tuossa iässä :)
jos teet koko perheelle niin ota vasta keittämisen jälkeen erilleen vauvan osa ja lisää sitten sokeria muiden osuuteen. se kyllä sulaa jos kiisseli on vielä lämmintä.