Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin jo eroa miehen käytöksen takia, perheessä 1.5v lapsi

Dahlia85
22.05.2017 |

Haluaisin kuulla mielipiteitänne tilanteeseen. Olemme asuneet vajaa vuoden ok-talossa. Olen hoitovapaalla, ja päivät taaperon kanssa kotona käypi joskus ihan työstä,eli ihan normi meininki. Kait..
Mieheni on töissä 09-18, vaihtelee kun on joustavat työajat. Olen usein melko väsynyt iltaisin kun lapsi laitetaan nukkumaan.

Pääasiassa lapsen kokonaisvaltainen hoidon vastuu on minulla. Mieheni osallistuu satunnaisesti sen mitä ehtii, viimeainoina miehellä on ollut tosi paljon pihalla hommaa ja muutenkin ok-talossa on tekemistä. Minä lapsenhoidon ohella tietysti siivoan ja teen ruuat. Käyn salilla 3krt viikossa iltaisin, joka nyt viimeaikoina jäänyt vähemmälle syystä tai toisesta, usein olen ollut väsynyt etten aina jaksa. Iltaisin jumitun telkkarin ääreen kun lapsi nukahtanut.
Yritän päivällä tehdä itsekin pihalla jotain kun vietän siellä lapsen kanssa aikaa. Nykyään on vaikea tehdä mitään kun lapsi kiukkuaa, roikkuu jaloissani kiinni vaatien huomiota..eroahdistusvaihe siis..
Eilen illalla mieheni nukutti lapsen , oli sen jälkeen menossa ulos pihahommiin. Minä istuin sohvalla. Päivisin en katso koskaan telkkaria/surffaile netissä kun en ehdi.
Mieheni alkoi valittamaan että miksi aina istun illat sohvalla vaikka on ihana keväinen ilta ja ulkonakin voisi puuhailla jotakin. " miksi olet niin passiivinen?", sanoi. " Kävisit joskus illalla edes lenkillä" jne. Loukkaannuin, tuntuu ettei minun panostani kotona arvosteta. Tuli riitaa ja minä haukuin miestäni melko pahoilla sanoilla. Mies on nyt suuttunut ja läksytti minua siitä että olen epätasapainoinen kun raivoan sillätavalla turhasta ja olen terävä kieleltäni.

Sitäpaitisi tykkään pihahommista. Olen päivät ulkona lapsen kanss, illalla ei juurikaan enää väsyneenä kiinnosta. Lumet ovat melko vasta sulaneet ja pktäisi olla jo pihalla riehumassa, mies ihmettelee ettei minulla ok-talon ihana piha kiinnosta. Kyllä minä kesällä pihalla aijo puurtaa sen mitä kerkiän. Mikä hän on minulle sanomaan että täytyy illalla alkaa heti pihahommiin sen jälkeen kun lapsen hoidolta minulla liinenee aiKaa? Tiedän itsekin että siellä on pikku hommia mitä tulee keväällä tehdä, ihan itse haluan päättää koska innostun pihalla heilumaan.
Anteeksi sekava kirjoitus. On vaikea kirjoittaa nyt. Mitä ajatuksia herättää?
Mieheni on aina ollut töksäyttelijä,tosin viimeaikoina on tiennyt että olen väsynyt ja on mielinkielin ja kyselee voiko olla avuksi, antaa mulle omaa aikaa jne. Sanonut että olen reipas nainen. Mistä moinen nyt? Sanoi myös että olen sellainen ihminen jolla ei ole mielenkiinnon kohteita ja heti kun lapsi saadaan nukkumaan, lyön hanskat tiskiin ja painun sohvalle.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat nuorelta ja aika lapselliselta. Tuo riita kuulostaa ihan normi pariskunnan väittelyltä.

Vierailija
2/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että olet väsynyt. Ongelmat eivät vaikuta kirjoituksen perusteella isoilta. Pystytkö miettimään keinoja, joilla saisit levättyä? Se pihanhoito ei ole oikeasti tärkeää ja muistakaan vastaavista asioista on turha ottaa stressiä. Saisitko esim. lastenhoitoapua, jotta saisit omaa aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheen arki uuvuttaa jokaista ja kuvaamasi riidat käydään joka huushollissa. Ei pienintäkään aihetta ruveta eroa miettimään. Muistakaa miksi liittoon rupesitte ja antakaa anteeksi puolisolle jos väsyneenä töksäytteleekin. Hakekaa sovintoa ja empatiaa toista kohtaan.

Vierailija
4/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sanot että olet jo rehkinyt päivällä ihan tarpeeksi ja illalla et enää jaksa.

Vierailija
5/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäsi vaikuttaa todella suppealta. 

Olet kaiket päivät siellä mökissä tai omassa pihassa lapsen kanssa?  Tuon ikäisen kansa käydään kerhoissa, leikkipuistoissa, kyläilemässä jne. 

Ei ihme, että väsyttää ja lapsikin turhautuu. Toinen vaihtoehto on, että lapsi päiväkotiin ja itse töihin. 

Vierailija
6/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päälle 30 vuotias. Varmaan sitten lapsellinen. Tuntuu kohtuuttuomalta se mieheni valitus kun olen koko päivän touhunnut kotona. Keittiön saa siivota monta kertaa päivässä. Viikonloppuisin se on aiNa ollut minä joka herää lapsen kanssa ja laitan aaMupalaa,teen pesut ym. Pari kertaa mies on nyt antanut minun nukkua viik.loppu aamuna kun asiasta olen sanonut. Mies kyllä tekee paljon hommia , en ole muuta väittänytkään. Tuntuu että minun panostani ei arvosteta.

Ei minusta ole ok että toinen tulee "nimittelemään" passiiviseksi ja että kävisit joskus edes lenkillä. Kuulostaa kuin olisin joku patalaiska emäntä jota kyllästyttää katsella

Ap

Vierailija
7/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäsi vaikuttaa todella suppealta. 

Olet kaiket päivät siellä mökissä tai omassa pihassa lapsen kanssa?  Tuon ikäisen kansa käydään kerhoissa, leikkipuistoissa, kyläilemässä jne. 

Ei ihme, että väsyttää ja lapsikin turhautuu. Toinen vaihtoehto on, että lapsi päiväkotiin ja itse töihin. 

Kuka sanoi etten käy lapseni kanssa missään? Tietty käymme.arkisin kerhoissa, kirjastoissa, lenkillä ja kyläilemässä

Ap

Vierailija
8/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt tuota jää liikaa puimaan. Selität miten asia on ja se siitä. Tottakai ero tulee mieleen heti kun alkaa v-tuttaa, mutta ihan turhaa sitä tuossa kohtaa on miettiä. Muista myös miestä kiittää että tekee pihahommia työpäivän jälkeen (esim. mun mieheltä turha odottaa tai pyytää)

Vierailija
9/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde sopivana ajankohtana jonnekin reissuun niin, että mies jää yksin hoitamaan lasta ja kotia useammin päivän putkeen. Älä tee mitään ruokia tms valmiiksi vaan anna miehen hoitaa. Mielellään niin, että kaikki vastteet ovat likaisia ja hänen on pakko tarttua toimeen ja siivota myös jne . Hän ei oikeasti ymmärrä, millaista elämä kotona on.

Vierailija
10/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko puhua asioista ihan rauhallisesti?

Vierailija
11/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviteltäviä asioita.  Sovit ihan ekana, että jatkossa toinen vanhempi nukkuu pidempää la-aamuna toinen su-aamuna.

Vierailija
12/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea aloitusta, mutta miehesi on oikeassa.

Vierailija
13/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä stressiä työasioista?

Vierailija
14/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jssap! 

Vierailija
15/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde sopivana ajankohtana jonnekin reissuun niin, että mies jää yksin hoitamaan lasta ja kotia useammin päivän putkeen. Älä tee mitään ruokia tms valmiiksi vaan anna miehen hoitaa. Mielellään niin, että kaikki vastteet ovat likaisia ja hänen on pakko tarttua toimeen ja siivota myös jne . Hän ei oikeasti ymmärrä, millaista elämä kotona on.

NO ymmärtääkö Ap mitä miehen elämä on? PItkiä päiviä töissä, päälle raskaita pihatöitä. Omakotitalossa on paljon tekemistä keväisin, varsin kun uutta laittaa. Olisko ensimmäinen oppi molemmin puolin keskustelutaito riitelyn sijaan: ei sano mitään kun kiukuttaa, mutta puhuu asioista kun on rauhallinen. Ja mieshän on huolissaan,  sanoit itsekin passivoituneesi, olet vain väsyneenä kotona. Entä jos menisit töihin ja lapsi tarhaan, olisi ehkä parempi molemmille?

Vierailija
16/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa saa sinut miettimään eroa? Luuletko, että eronneena sinulla on enemmän aikaa istuskella ja katsella televisiota?

Vierailija
17/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran ollut vuorokauden pois kotoa. Mies todennutkin että on raskasta kotona lapsen kanssa. Silloin on lähes mahdotonta yrittäökään mitään muita hommia kun lapsi vaatii huomiota kokoajan. Tämähän selvä. Miehellä on yleensä kotona ruokaa ollut. Ei joudu juurikaan kokkailemaan.

Mies totesikin eilen että sitten kun lapsi nukkuu ja olisi sitä aikaa, silloin voi tehdä pihahommia. Toisaalta se kullä virkistää ja lenkkeily myös, tiedän kyllä. Silti ne kommentit ärsyttää. Ja se satunnainen töksöyttely ja pään aukominen, tuntuu että parempi ilman miestä kun minua syytetäön nyt malttini menettämisestä.

Ap

Vierailija
18/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättää ajatuksia, että olet normaalin umpiväsynyt pikkulapsen äiti. Ehdottomasti ei mitään syytä vielä eroon tuossa. Tuo uupumus helpottaa kun lapsi kasvaa. Ihan turha ero olisi tässä vaiheessa.

Olette molemmat tottuneet erilaiseen aktiivisuuteen kun olitte kaksin. Mies ei voi ymmärtää kun ei ole lapsen kanssa. Voit tyynesti sanoa että olet jo ollut ulkona.väsymys saa sinut ottaan nokkiisi turhasta.

Myös vaadit itseltäsi liikoja. Lapsen nukkuessa voisit itsekin vähän levätä ja palautua, vaikka pikku nokoset.

Ymmärrän että olet koukussa salikäyntiin, tee sitä jos siitä tulee hyvää olo. Mutta älä siksi jos tuntiu että tarvii. Ehdit jatkaa tehokkaammin kun lapsi vuoden pari isompi.

Tästä syystä sanotaan aina että pikkulasten vanhempien ei pitöisi erota kahteen ekaan vuoteen. Ne vaan on niin fyysisesti raskaat valvomisoneen, hormoneineen, fyysisine muutoksineen, että pää eo pysy perässä. Malta vielä.

Vierailija
19/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia ikävästi sanomisia mahtuu parisuhteeseen paljon. Miehille tuo on minusta ihan tyypillistä. Erota ei kannata. Parisuhteet vaan ovat tuollaisia.

Vierailija
20/60 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiarkea meillä, molemmat tiuskii toisilleen "tekisit sinäkin jotain"! No vähän liioittelin, mutta tosiasia on että silloin kun itse tekee, alkaa toisen perse penkissä ärsyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi