Miksi Jeppe juo?
Tunnet jonkun, tai ehkä olet itse päihdeongelmainen..
Kerro miksi Jeppe juo?
Sairaus?
munattomuus?
Narsistinen oman mielihyvän haku muista välittämättä?
Mikä saa juomisen loppumaan?
Kommentit (7)
En tarvitse selitellä juomistani kenellekään, eivät raittiidenkaan tarvitse selitellä juomattomuuttaan.
Jepet juovat, jotta eivät joutuisi kohtaamaan itseään (ja mahdollisia ongelmiaan). Siitä tulee tapa. Joskus siitä tulee sairaus. Joskus se aiheuttaa masennusta.
Jepet juovat, koska eivät osaa muulla tavalla rentoutua. Rauhassa ja levollisena voisi joutua kohtaamaan itsensä.
Voi jeppejen läheisiä, voi.
Sanoit jotta terveydellinen, eli sinun omaan lihaan sattuva tekijä saisi lopettamaan. Eli ei muiden mielipiteillä kärsimyksillä ei ole väliä?
Miten on jos läheisiä ahdistaa ja hävettää?
entäs onko puoliso samaa mieltä juomisen harmittomuudesta ja sosiaalisesta ongelmattomuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Sanoit jotta terveydellinen, eli sinun omaan lihaan sattuva tekijä saisi lopettamaan. Eli ei muiden mielipiteillä kärsimyksillä ei ole väliä?
Miten on jos läheisiä ahdistaa ja hävettää?
entäs onko puoliso samaa mieltä juomisen harmittomuudesta ja sosiaalisesta ongelmattomuudesta?
Minulta vissiin kysyit? Ei vaimo ole koskaan mitään sanonut, enkä minä kysynyt. Eikä sanonut nuoruusvuosien avovaimokaan. Puhumattakaan sukulaisista tai tuttavista.
Minun tuntema jeppe juo kyllä ihan siksi, että haluaa olla viihteellä 24/7. Ei ole mitään erityistä huolta mitä haluaisi hukuttaa tms. Hän on kännissä iloinen, laulaa ja esiintyy ihmisille myös julkisilla paikoilla, aina kova meno päällä. Paha vaan, että näin on joka päivä. Ja sitä on jatkunut jo varmaan 80-luvulta saakka.
En ole alkoholisti, mutta suurkuluttaja kuitenkin. Luulen, että vakava terveysongelma olisi ainoa asia, mikä saisi minut vähentämään. Puolentoista kaljalaatikon tahti on jatkunut jo 25 vuotta ja silti terveydessä ei ole mitään häikkää labrakokeidenkaan perusteella. Ei ole ongelmia töissä, ei vaimon kanssa eikä muutenkaan.
Ja miksikö? Se rentouttaa ja kännissä on kivaa. Velat muuttuvat saataviksi ja päässä risteilee korkealentoisia ajatuksia. En riitele, enkä rähjää. Olen vain onnellinen hölmö. Harvoin on krapulaa eikä mitään ole koskaan jäänyt tekemättä. Huomenna mennään aamulla töihin, joten tänään ei ole ollut edes kiusausta juoda. Mutta tiedän, että keskivikkoiltana jälleen on tölkki kourassa, kun torstaina on vapaata.
Monella olisi varmaan minun juomisellani ollut ties millaisia sosiaalisia ja terveydellisiä ongelmia. Joku olisi jo varmaan kuollutkin. Ihmiset ovat erilaisia.