Aion kertoa yo-juhlissani että olen raskaana.
Kun koko suku sitten tietää niin poikaystävä ja vanhemmat ei enää voi vaatia aborttia. Viikkojakin on silloin jo 10.
Kommentit (36)
Musta tuntuu että kaikki vastaajat ei ole huomannut tota ekan sivun vikaa viestiä...
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin inhottavaa, että raskausuutista pidetään "likapyykin pesuna". Vaikka olen omasta halustani lapseton ja tulen olemaan sitä varmasti aika kauan, olisin vain onnellinen AP:n puolesta. Hänellä on ollut mahdollisuus aborttiin, muttei ole sitä halunnut - siispä kyseessä on toivottu lapsi, ja sellaiset otetaan ilolla vastaan.
Toisaalta itse ehkä haluaisin, että omissa YO-juhlissani keskityttäisiin tutkintooni ja suureen saavutukseen, mutta toisaalta koko suvun ollessa sopivasti paikalla voi ihan hyvin ilmoittaa asian. (Kerro kuitenkin vanhemmillesi ennen juhlia slaagien ym. välttämiseksi!)
Onnea lakista ja lapsesta!
Ihmettelin ihan samaa, että vauvauutinen olisi automaattisesti negatiivinen uutinen. Ellei kyseessä ole useamman luokan yli hypännyt lapsinero, tuleva ylioppilas on aikuinen ja raskaus on siis täysin luonnollinen asia. Ja jos ylioppilas itse haluaa julkistaa sen omissa juhlissaan, niin se on hänen valintansa. Ja jos taas ylioppilaan äidin päivä menee siitä pilalle, niin voi voi. Toki uutinen kannattaa kertoa ennen juhlia sekä tulevalle isälle että tuleville isovanhemmille, mutta muuten yo-juhlat on ihan yhtä hyvä tilaisuus kertoa kuin mikä tahansa muukin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap vl? Abortti ei tule kyseeseen?
Luulen että tuo "siis isälleni raskaana" -viesti oli joku trolli eikä oikea ap
Niinpä. Luulen, että kyseessä on vl, muutenhan ei tarvitsisi kahta kertaa miettiä tekisikö abortin vai ei. Toisaalta ap tuumii, että sitten ei kukaan voisi pakottaa aborttiin. Miksi kukaan haluaisi pitää insestin tuotteen jos on muukin mahdollisuus? Entäpä se lapsi itse, millaista olisi elää tuossa asemassa?
Nämä pitää miettiä tietysti itse, mutta lakia tässä on rikottu joka tapauksessa. Ap voi hyvin olla vasta 18 nyt ja tuskin tämä alkoi vasta sen iän saavuttamisen jälkeen.
Vaikea tilanne. Hae apua nyt, kun vielä ehdit.
Vierailija kirjoitti:
Siis isälleni raskaana.
Ap
JOs tuo on totta, tilanne on nyt huono. Toivottavasti olet neuvola-kontrollissa. Kai tiedät, että lapsella on korkea riski syntyä vammaisena.
No en todellakaan ole isälleni raskaana. T: oikea ap
Sitten olisi reilua kertoa asia poikaystävälle. Hänellä on oikeus kuulla asia ennen muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin inhottavaa, että raskausuutista pidetään "likapyykin pesuna". Vaikka olen omasta halustani lapseton ja tulen olemaan sitä varmasti aika kauan, olisin vain onnellinen AP:n puolesta. Hänellä on ollut mahdollisuus aborttiin, muttei ole sitä halunnut - siispä kyseessä on toivottu lapsi, ja sellaiset otetaan ilolla vastaan.
Toisaalta itse ehkä haluaisin, että omissa YO-juhlissani keskityttäisiin tutkintooni ja suureen saavutukseen, mutta toisaalta koko suvun ollessa sopivasti paikalla voi ihan hyvin ilmoittaa asian. (Kerro kuitenkin vanhemmillesi ennen juhlia slaagien ym. välttämiseksi!)
Onnea lakista ja lapsesta!
Ihmettelin ihan samaa, että vauvauutinen olisi automaattisesti negatiivinen uutinen. Ellei kyseessä ole useamman luokan yli hypännyt lapsinero, tuleva ylioppilas on aikuinen ja raskaus on siis täysin luonnollinen asia. Ja jos ylioppilas itse haluaa julkistaa sen omissa juhlissaan, niin se on hänen valintansa. Ja jos taas ylioppilaan äidin päivä menee siitä pilalle, niin voi voi. Toki uutinen kannattaa kertoa ennen juhlia sekä tulevalle isälle että tuleville isovanhemmille, mutta muuten yo-juhlat on ihan yhtä hyvä tilaisuus kertoa kuin mikä tahansa muukin.
Raskausuutisen julkistaminen suvulle yhtäaikaa lapsen isän ja isovanhempien kuulleen, syynä ettei aborttia voida vaatia kuulostaa lähinnä wt meiningiltä.
Vierailija kirjoitti:
Sitten olisi reilua kertoa asia poikaystävälle. Hänellä on oikeus kuulla asia ennen muita.
Ehdottomasti näin.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Varsinkin, jos haluaa poikaystävän olevan poikaystävä vielä juhlien jälkeenkin.
Aloittajaa harmittaa myöhemmin kun on mieleltäänkin aikuinen todella paljon jos kertoo raskaudesta lakkiaisjuhlissaan. Se mikä nyt tuntuu tosi hyvältä ajatukselta on myöhemmin pahin mitä voi juhliinsa kuvitella ja mikä pahinta tehtyä ei voi myöhemmin tehdä tekemättömäksi vaikka kuinka haluaisi.
Mitä jos se aloittajan oma lapsi tekisi saman myöhemmin hänelle? Niinpä, se olisi todella loukkaavaa häntä eli äitiä kohtaan.
Kaikki ovat varmasti aivan haltioissaan ja varsinkin vanhemmat tooosi ylpeitä, naapurin tyttö pääsi lääkikseen mutta meidän tyttöpä on tiineenä :))
Ei kannata julkistaa vielä viikolla 10. Voi mennä vielä kesken, ja sitten ikävä kertoa raskausuutisten perään heti keskenmenouutiset. Toki koko raskauden ajan voi tapahtua jotain ikävää, mutta korkein riski on ennen 12 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat varmasti aivan haltioissaan ja varsinkin vanhemmat tooosi ylpeitä, naapurin tyttö pääsi lääkikseen mutta meidän tyttöpä on tiineenä :))
Mutta eiväthän nuo ole toisiaan poissulkevt asiat. - Sitä voi saada sekä lapsen (tai lapsia, jos vaikka saa kaksoset) ja saada jälkikasvua. - Jos ei nyt aivan samana päivänä, niin saman viikon tai vuoden aikana, ainakin. - Itse tunnen ja tiedän useammankin yliopistolla opiskelevan äidin ja isän. Toki heidän opintojaan auttaa ja tukee se, jos heidän lähipiiri on hengessä mukana, eikä käytä (lähes) kaikkea liikenevää energiaansa nuorten vanhempien arvosteluun, tai ryhdy inin kuin tällä palstalla vaikuttaa olevan turhan monella olevan tarve sortua, suoranaiseen nuoren perheen halveksimiseen.
Oletko ap vl? Abortti ei tule kyseeseen?