Hei MITÄ Tallinnasta kannattaa ostaa tätä nykyä?
En ole kiinnostunut alkoholista enkä piraattitavarasta/krääsästä, joten lähinnä mietin kosmetiikkaa, alusvaatteita ym. vaatteita?? Mitä sieltä tänä päivänä kannattaa ostaa? Onko mikään enää edukkaampaa vai ovatko brändit yhtä kalliita kuin Suomessakin?
Anyone?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lushin tuotteet on halvempia kuin Suomessa.
KIITOS! Mistä sieltä voi ostaa Lushia??
Lushin liike on Foorum-kauppakeskuksessa, katutasossa :)
Tulisiko vielä jollain jotain mieleen? Olen pian menossa Tallinnaan. Mitä siinä sataman lähellä on sellaista, ettei tarvitsisi mennä keskustaan?
Vierailija kirjoitti:
Yhtä kallista on, mutta siellä on esim. Pull&Bear ja Bershka, joita ei ole Suomessa.
Joo. Viru-keskuksessa on River Island ja Promod, joita ei myöskään ole Suomessa. Suomen hinnat noissa aika lailla on ja River Island on mielestäni vielä aika hintava suhteessa laatuun, mutta tarkistan kuitenkin aina noissa, onko jotain kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulisiko vielä jollain jotain mieleen? Olen pian menossa Tallinnaan. Mitä siinä sataman lähellä on sellaista, ettei tarvitsisi mennä keskustaan?
Ei mitään:) Sataman lähellä on lähinnä viinakauppoja ja Rimi, ei mitään erikoista. Vaatekaupat on keskustassa. Viinakaupoissakaan ei ole välttämätöntä käydä, noilla laivoilla on myös hyviä tarjouksia ja ostan usein laivalta. Ja kuten joku jo sanoi, laivalla voi olla hyviä kosmetiikkatarjouksia.
Leikkokukkia siitä vanhankaupungin reunan kukkamummokujalta.
Minä käyn aina apteekissa. Meillä kuluu Voltaren kipuvoidetta aika paljon ja se on törkeän hintaista Suomessa. Tallinnassa 150 gramman tuubi maksaa noin 18 euroa (Suomessa noin 28 euroa). Suomessa ei edes myydä tuota tuubikokoa, vaan pienempi maksaa tuon järkkyhinnan. Samoin ostan parasetamolia 100 kappaleen pakkauksissa. Tallinnassa 100 kpl maksaa suunnilleen saman, kuin täällä 30 kpl. Käyn myös käsityöliikkeessä ostamassa ison kassillisen lankoja ja helmiaskartelutarvikkeita.
Apteekeista eri tuotteita, kuten jo mainittukin. Sen lisäksi tuon juustoja ja muuta ruokaa, on vaan parempaa ja edullisempaa. Lisäksi kierrätyskeskus ja oikeat kirpputorit ovat vieläkin (ainakin minulle) aarreaittoja; leluja ja lastentavaraa 1950-luvulta lähtien, kivoja astioita eri teemoilla (avaruus, pioneerit jne) - hauskoja ja erilaisia. Lisäksi kirppareilta löytää myös retrovaatetta, joita ei täältä taatusti löydy. Myös kunnon paperikaupoissa on kaikkea kivaa, lisäksi paikallinen Tiimaria vastaava liike on aina tutkittava ja toki kankaat pitää katsastaa. Jos olisi auto, hakisin ilman muuta huonekaluja (vintage, puoliantiikki), remonttitavaraa jne.
Eipä taida olla. En itse enää löydä sieltä juurikaan tuomista.
itse tykkään ostaa lapaset katariina käik-kujalta niiltä käsityömyyjiltä.
Kauneus/kylpylä-hoidot ja -lomat ovat edelleen edullisia Suomeen verrattuna, joten jos on ylipäänsä varaa käydä niin kannattaa hankkia vakityypit Tallinnasta. Langat, kankaat, ompelukone/saumuri ovat edullisempia kuin Suomessa (sitten taas esim. sovitusnukke on samanhintainen). Pesulassa vaatteiden pesettäminen, suutaripalvelut, ompelijalla teettäminen ja korjauttaminen jne. ovat halvempia kuin Suomessa. Ruokakaupoista ostan leivonnaisia, pähkinöitä, juustoja ja makeaa virolaista leipää.
Pellava ja villavaatteet. Ihania pellavamekkoka, myydään joulutorilla. Muurivahe-kadun villamummoilla on myös hienojakin villajuttuja, ponchoja ja saaleja.
Apteekkitavara edullista, esim rannetuet, kuumemittarit, kipugeelit, vitamilnit
Tallinnan käsityökauppa eli Karnaluks on askartelijan paraiisi, myös loistavat lankaosastot neulojalle.
Monet reseptilääkkeet ovat huomattavasti edullisempia Virossa. Niitä voi ostaa suomalaisella reseptillä, kanta-palveluun pitää vain laittaa rasti kohtaan, joka oikeuttaa virolaisen apteekin pääsyn reseptiin.
Mummokalsareita, bambuisia, supermukavia, kolmet-neljät kympillä. Sadamarketissa, ei tarvi mennä edes keskustaan.
Käsivoidetta, iso purkki alle 3€.
Kauppa on mm Viru keskuksessa