Hyvät kesäsandaalit tai muut sirot kengät?
Muutaman viime vuoden olen kesäisin talsinut Merrellin sellaisilla "citysandaaleilla", en nyt löytänyt mitään kuvaa, mutta eivät ole olleet mitkään vaellussandaalit, vaan ihan perinteisen näköiset, potkaistavat, tyylikkäät mustat perus sandaalit. Yleensä sandaalit aina kiertää mua pikkuvarpaasta, mutta nuo on olleet sikäli täydelliset, että ei ole hiertäneet mistään ja niillä on ollut hyvä kävellä pitkiäkin matkoja. Ainoastaan akillesjänne on vähän kipeytynyt, jos olen kävellyt tosi paljon niillä (esim. 15-20 kilsaa monena peräkkäisenä päivänä).
Nyt haluaisin löytyy jotkut toiset laadukkaat, kriteereinä:
- hyvät kävellä pitkiäkin matkoja
- ei hierrä
- hyvännäköiset, eikä mitkään tätikengät/terveyskenkien näköiset
- valmistettu jossain ei-Kiinassa tms.
- materiaalit turvalliset (esim. kasvisparkittua nahkaa tms.); nuo Merrellit alkoi parina viime kesänä päästää väriä pohjista ja mulla alkoi jalkapohjat kutista. Pisti miettimään, milläköhän ne on värjätty ym.?
- saa ehdottaa muitakin kuin sandaaleita! Tarvisin jotkut kävelykengätkin, mutta täytyisi löytää mieluiten jotkut tän tyyliset: https://www.sievishop.fi/naiset/kesa/kavelykenka.html
etten näyttäisi Hessu Hopolta, kun jalan koko on 41... Sellainen olo mulla ainakin tulee, jos on esim. kapeat farkut ja lenkkarit tai umpinaiset kävelykengät.
Plussaa, jos näitä pystyisi pitään ilman sukkiakin.
Viime kesänä ostin Arcopedicot, mut ne hiersi ilman sukkia kantapäästä, vaikka moni sanoi, että niitä pystyy oikein hyvin pitään myös ilman sukkia. Se kengän laidan yläosa siis hiersi siitä kantapään/nilkan kohdalta. :-(
Kommentit (9)
Eccolla on monenlaisia sandaaleja urheilusandaaleista kaupunkisandaaleihin.
Vierailija kirjoitti:
https://fi.ecco.com/fi-FI/naiset/keng%C3%A4t?producttype=sandaalit
Nätti + hyvä jalassa -yhdistelmää ei oikein ole Suomen kenkävalikoimassa. Se on joko nätit tai hyvät. Itse olen päätynyt siihen, että se on hyvät. En suostu kärsimään kauneuden vuoksi.
Tsekkaa, että lesti on G tai jopa H, eli peruslestiä leveämpi. Mä löydän pikkupaikkakuntien kenkäkaupoista parhaat peruskengät: noissa kaupoissa usein panostetaan peruskenkävalikoimaan ja liikkeen omistaja tietää, mitä myy. Jossain Helsingissä monissa kenkäkaupoissa on paljon trendikenkiä, jotka on hienon näköisiä, mutta käyttöominaisuuksiltaan surkeita.
Esim. "hyvät kävellä pitkiä matkoja" riippuu käyttäjästä. Jotkut haluavat supertuetut ja sitten esim. itse tykkään kävellä ja juosta mahdollisimman kevyillä fläpsyillä. 119 sivua näyttäis Zalandolla olevan naisten sandaaleja. Varmasti löytyy aloituksen kriteereihin sopivat!
Vierailija kirjoitti:
Nätti + hyvä jalassa -yhdistelmää ei oikein ole Suomen kenkävalikoimassa. Se on joko nätit tai hyvät. Itse olen päätynyt siihen, että se on hyvät. En suostu kärsimään kauneuden vuoksi.
Ei hirveästi joo oo täällä valikoimaa tuolla yhdistelmällä, mutta uskoisin, että jotain saattaisi löytyä, koska nuo aiemmat Merrellitkin löysin. Ne on nätit ja oikeasti ihan super hyvät. Uudet samanlaiset ostaisin, jos niitä vain olisi vielä kaupoissa. Ostin ne kuitenkin jo niin monta vuotta sitten, ettei niitä harmikseni enää myydä. Ainoa miinus niissä on, että ne muistaakseni tehdään jossain halpamaassa ja sen suhteen oon tullut nykyään tiukemmaksi, enkä haluaisi niissä tehtyjä enää ostaa. Samoin nuo materiaalit ja valmistusaineet epäilyttää.
Zalandolla joo on hirveästi kenkiä ja just siksi tavallaan haluisinkin suosituksia, koska taidan etsiä neulaa heinäsuovasta näillä kriteereillä :-D + haluaisin kuulla kokemuksia oikeasti hyvistä kengistä.
"Hyvät kävellä" tarkoittaa mulle sitä, ettei kengät hierrä. Ai niin ja ei mitään piikkikorkoja eikä isoja korkoja. Supertuetut ei siis tarvi kuitenkaan olla. Potkaistavat läpsyt oli nuo mun luotto Merrellitkin.
Tietääkö joku muuten, mikä siinä on kun usein sandaalit hiertää aina mun pikkuvarpaat verille ihan siitä sandaalin "varpaiden päällisremmin" etureunasta? Joskus jotkut hiertää myös keskimmäisten varpaiden tai isovarpaan päältä siitä samaisesta reunasta. Johtuuko liian kapeasta jalasta, mikä pääsee liikkumaan ja "hölskymään" sandaalissa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Eccoja tehdään Kiinassa, Indonesiassa, Thaimaassa ja joitain kenkiä myös Portugalissa ja Slovakiassa.
Taisi tulla liian kovat kriteerit? :)