Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei lukion turhuutta saa kritisoida?

Vierailija
21.05.2017 |

Lukiosta ei valmistuta edes ammattiin. Miksi tätä asiaa ei saa tällä palstalla kritisoida?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella tyytyväinen etten mennyt lukioon vaan amikseen. Lukio oli pääasiassa matikkaa + kieliä, joita molempia inhosin ylitse kaiken teini-ikäisenä.

Amiksen jälkeen pääsin suoraan vakituisiin töihin ja nyt kun lukiokaverit vasta valmistuvat kuvataiteilijoiksi yms, niin minä olen jo maksanut asuntoni.

Onnittelut, että teit itsellesi sopivan valinnan. Minulle taas lukio ja yliopisto sopivat mainiosti, enkä valmistunut kuvataitelijaksi. 

Lopputuloksena hyväpalkkainen työ :D

Vierailija
22/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen todella tyytyväinen etten mennyt lukioon vaan amikseen. Lukio oli pääasiassa matikkaa + kieliä, joita molempia inhosin ylitse kaiken teini-ikäisenä.

Amiksen jälkeen pääsin suoraan vakituisiin töihin ja nyt kun lukiokaverit vasta valmistuvat kuvataiteilijoiksi yms, niin minä olen jo maksanut asuntoni.

Näimpä! :DDD Lukiolaiset on luusereita ja köyhiä hahahaha! :DD

Kohota vähän sitä itsetuntoasi. Anna arvo itsellesi, niin voit suhtautua muihinkin ihmisiin arvostavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, että teit itsellesi sopivan valinnan. Minulle taas lukio ja yliopisto sopivat mainiosti, enkä valmistunut kuvataitelijaksi. 

Hyvä yritys, mutta se hyvin tienaava amis on silti tienannut kauemmin hyvin, ku sinä "hyvin tienaava" lukiolainen. Kerro toki vielä mihin pääsit lukion jälkeen töihin ja saat vielä hyvää palkkaa. Heh heh hee!

Vierailija
24/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiokoulutuksen painoarvoa voisi kyllä lisätä jatko-opinnoissa, kun nythän vissiin suunnitellaan helpotuksia siihen amiksesta yliopistoon -linjaankin. Ylppäreistä vaan ei monella alalla saa koepistekiintiöön verrattuna juuri mitään pisteitä, ja esim. oikiksen pääsykirjat selvittää periaatteessa yhtä hyvin ilman lukiopohjaakin, niistä kun ei opeteta lukiossa.

Itse saan yo-tutkinnosta huimat kolme (3) pistettä plussaa koepistekiintiöön nähden. (kokeesta maksimi 80.) Olen kirjoittanut 4 laudaturia, enkä edes mitään lyhyt matikka -linjaa vaan mm. 3 pitkää kieltä. Turha työ niin sanotusti.

Vierailija
25/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä yritys, mutta se hyvin tienaava amis on silti tienannut kauemmin hyvin, ku sinä "hyvin tienaava" lukiolainen. Kerro toki vielä mihin pääsit lukion jälkeen töihin ja saat vielä hyvää palkkaa. Heh heh hee!

Lääkärit on sun mielestä varmaan ihan superluusereita, koska monet pääsee lääkikseen vasta reilustikin yli 20-vuotiaana.

Vierailija
26/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman tiukkaa oppilaanohjausta ei lukiosta ole nykyään hyötyä.  Ei pitäisi sallia alle 8 suorituksia ollenkaan ja pitäisi olla varma jatko kaikille lukion suorittaneille. tulos tai ulos.  Tai sitten vanha malli jossa jos on suosittelija niin pääsee opiskelemaan mitä vain kuten sauli niinistö..

Ja tämä siis puhtaasti talouden näkökulmasta. tuleehan lukion avulla kitjailijoita ja taiteilijoita kun saavat laiskotella ja niettiä.

Vierailija
27/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen yksilön lahjoista ja kiinnostuksenkohteistahan se riippuu, mikä koulutus kenenkin kohdalla on turha.

Vierailija
28/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on sun mielestä varmaan ihan superluusereita, koska monet pääsee lääkikseen vasta reilustikin yli 20-vuotiaana.

Kyllä, lääkärit on mielestäni ihan yliarvostettuja. Sanoinkin jo aiemmin ettei lääkäreiden kouluttamiseen pitäisi tuhlata niin paljon aikaa ja resursseja vaan se pitäisi hoitaa ammattikoulupohjalta ja oppisopimuksilla.

Vierailija
29/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestäni 15 vuotias on liian nuori valitsemaan tulevan ammattialansa, joten lukio on mukava 3 vuoden yleissivistävä koulutus. Itse olisin 15v halunnut kokiksi, mutta lukion jälkeen hain tekniikan aloille.

Vierailija
30/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahassako tämäkin asia siis mitataan?

Vierailija
31/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloustieteilijäksi voi opiskella ihan vaikka seuraamalla Taloussanomia netistä, ei siinä monen vuoden Yliopistoa tarvita. Tosin näitä taloustieteilijöitä ei kyllä firmoihin palkata, mutta netin keskustelupalstoilla voi päteä. ☺

Vierailija
32/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tienaava amis on usein vuorotöissä tai yrittäjänä eli raskaat ovat työajat. Itse olen päivätöissä 37,5 h viikko, liukuva työaika. Voin halutessani tehdä pidempää päivää ja pitää vapaata. Kiinnostavat työt. Viikonloput aina vapaat.

Vierailija
33/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tienaava amis on usein vuorotöissä tai yrittäjänä eli raskaat ovat työajat. Itse olen päivätöissä 37,5 h viikko, liukuva työaika. Voin halutessani tehdä pidempää päivää ja pitää vapaata. Kiinnostavat työt. Viikonloput aina vapaat.

Mitään noin typerää en ole ikinä lukenut. Yrittäjä määrittää täysin itse työnsä ja työaikansa. Toisin kuin sinä akateeemisena hänen palkollisena, tai julkisen puolen suojatyöpaikassa. Ei nuo julkisenkaan puolen hommat enää mitään herkkua ole verrattuna vaikka 50-vuoden takaiseen aikaan.

Vuorotyöduunari usein tienaa enemmän kuin akateemisesti kouluttautunut, ja saa lisäksi paljon vapaita. Esim. 3 yötä 4 vapaata, työtahdilla.

Vierailija
34/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään noin typerää en ole ikinä lukenut. Yrittäjä määrittää täysin itse työnsä ja työaikansa. Toisin kuin sinä akateeemisena hänen palkollisena, tai julkisen puolen suojatyöpaikassa. Ei nuo julkisenkaan puolen hommat enää mitään herkkua ole verrattuna vaikka 50-vuoden takaiseen aikaan.

Vuorotyöduunari usein tienaa enemmän kuin akateemisesti kouluttautunut, ja saa lisäksi paljon vapaita. Esim. 3 yötä 4 vapaata, työtahdilla.

Kai sä tiedät, että on olemassa myös akateemisia yrittäjiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän