Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei lukion turhuutta saa kritisoida?

Vierailija
21.05.2017 |

Lukiosta ei valmistuta edes ammattiin. Miksi tätä asiaa ei saa tällä palstalla kritisoida?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio ei todellakaan ole turha. Siksi. Toki lähärillä voi olla rajoittuneempi käsitys.

Vierailija
2/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kritisoit lukion turhuutta, olet itse asiassa sitä mieltä, ettei lukio ole turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kritisoit lukion turhuutta, olet itse asiassa sitä mieltä, ettei lukio ole turhaa.

Ja millähän perusteella? :DD

Vierailija
4/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun ja lukion tarkoitus on antaa yleistietoutta ja kosketusta mahdollisimman moneen eri asiaan jotta opiskelija voi havaita kykyjensä ja kiinnostustensa perusteella mahdollisia ammatteja ja lukion tapauksessa antaa hieman vaativampi katsaus joka saattaa karsia turhia toiveita pois.

Vierailija
5/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulun ja lukion tarkoitus on antaa yleistietoutta ja kosketusta mahdollisimman moneen eri asiaan jotta opiskelija voi havaita kykyjensä ja kiinnostustensa perusteella mahdollisia ammatteja ja lukion tapauksessa antaa hieman vaativampi katsaus joka saattaa karsia turhia toiveita pois.

Lässyn lässyn lässyn lää. :D

Vierailija
6/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä aloituksia näkee aika usein, mutta en ole aiemmin vaivautunut liittymään keskusteluun. Nyt teen kuitenkin poikkeuksen. On totta, että lukiosta ei suoraan valmistu mihinkään ammattiin, mutta lukion suorittaminen on tärkeää, ellei jopa välttämätöntä, ennen monia korkeakouluopintoja. Ap, vastaa tähän kysymykseen: Jos lukiota ei olisi, millainen koulutuspolku sinusta olisi hyvä lääkäreille, lakimiehille, opettajille, kielen kääntäjille, arkkitehdeille tai vaikka meribiologeille? Näiden töiden edellyttämiin korkeakouluopintoihin ei ammatillisessa koulutuksessa hankittu pohja (matemaattis-luonnontieteelliset aineet, kielet) riitä.

Vierailija
7/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millähän perusteella? :DD

Mietihän hetki mikä ero on lukion turhuuden ja lukion tarpeellisuuden kritisoimisella?

Ja jo tällä aloituksella taiset osoittaa lukion tarpeelliseksi. Kaikki eivät opi edes siellä.

Vierailija
8/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä aloituksia näkee aika usein, mutta en ole aiemmin vaivautunut liittymään keskusteluun. Nyt teen kuitenkin poikkeuksen. On totta, että lukiosta ei suoraan valmistu mihinkään ammattiin, mutta lukion suorittaminen on tärkeää, ellei jopa välttämätöntä, ennen monia korkeakouluopintoja. Ap, vastaa tähän kysymykseen: Jos lukiota ei olisi, millainen koulutuspolku sinusta olisi hyvä lääkäreille, lakimiehille, opettajille, kielen kääntäjille, arkkitehdeille tai vaikka meribiologeille? Näiden töiden edellyttämiin korkeakouluopintoihin ei ammatillisessa koulutuksessa hankittu pohja (matemaattis-luonnontieteelliset aineet, kielet) riitä.

Kyllä noihin kaikkiin ammatteihin voisi opiskella ammattikoulupohjalta tai vaikka jopa vaan oppisopimuksella (lääkäri). Ja lol, mihin jotain meribiologeja edes tarvii? :D Ne on pelkkä menoerä, ei mitään hyötyä. 

Vierailija
9/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol ja lässynlää ovat ap:n panos tähän "lukion turhuuden kritisoimiskeskusteluun" :D

Vierailija
10/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn lässyn lää. :D

Ja tässä näemme tyypillisen lukiokriitikon argumentointitaidon.

Vierailija
11/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on mielestäsi turhaa, että käyn kaikki yliopistoon sujuvaan aloittamiseen vaadittavat asiat jo ennen kuin menen sinne yliopistoon? Tai että luen lääkärin ammatin perusperiaatteet ennen kuin olen kirjoilla edes yossa? Tämä maa olisi aivan täydessä kaaoksessa jos jengi ei kävisi lukiota, fakta nyt vaan lienee se että niitä pitkän fysiikan ja matematiikan lukijoita tarvitaan jopa enemmän kuin parturi-kampaajia.

Vierailija
12/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on mielestäsi turhaa, että käyn kaikki yliopistoon sujuvaan aloittamiseen vaadittavat asiat jo ennen kuin menen sinne yliopistoon? Tai että luen lääkärin ammatin perusperiaatteet ennen kuin olen kirjoilla edes yossa? Tämä maa olisi aivan täydessä kaaoksessa jos jengi ei kävisi lukiota, fakta nyt vaan lienee se että niitä pitkän fysiikan ja matematiikan lukijoita tarvitaan jopa enemmän kuin parturi-kampaajia.

No en kyllä arvosta yliopistoakaan, koska ei sieltäkään mihinkään ammattiin. Kaikenmaailman naistutkimus höpö höpö maistereita vaan. :DD

Vierailija
13/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joskus palstalle osuu henkilö, joka ei osaa googlata. Ap ei esimerkiksi ymmärrä, mikä on lukion tarkoitus, joten hän omaan kokemukseensa nojaten yhdistää sen ammatillisiin opintoihin. Lukiosta ei valmistu ammattiin => ap:n mielestä lukio on turha. Tai jos olemme oikein tarkkoja, ap:n otsikossa asetetaan oletusarvo, että lukio ei ole turha. Harmi, että hän ei itse ymmärrä kirjoittamaansa.

Vierailija
14/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä lukiota turhana mikäli menee yliopistoon tai aikoo opiskella jotain alaa johon tarvitsee lukiopohjan, mutta vihaan sitä, että keväällä hehkutetaan vain ylioppilaita kun niin moni muukin valmistuu- ammattikoululaiset. Lukiota pidetään muka niin vaikeana ja amista idioottien paikkana. Esimerkiksi minä itse kävin lukion, en lukenut lainkaan kirjoituksiin tai muihinkaan kokeisiin ja pääsin silti heittämällä läpi, kuten myös veljeni. Kävin lukion vain sen vuoksi, että sain lisäpisteitä ammattiin jonka sain amiksesta. Moniin ammattikouluihin on nykyään suuremmat keskiarvorajat kuin moniin lukioihin, mutta silti vain ylioppilaita arvostetaan, mikä on naurettavaa. Tietenkin on hieno saavutus jos ällän papereilla valmistuu, mutta se että siellä ei pärjäisi tyhmät on vain noloa sanoa sillä nekin "tyhmät" valmistuivat lukiosta vaikkei olisi ikinä uskonut.

Arvostakaa kaikkia valmistuneita jookosta.

Vierailija
15/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä yliopiston tai korkeakoulun aloittaminen 16-vuotiaanakaan ole järkevää ja realistista 90% kohdalla.

Vierailija
16/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina joskus palstalle osuu henkilö, joka ei osaa googlata. Ap ei esimerkiksi ymmärrä, mikä on lukion tarkoitus, joten hän omaan kokemukseensa nojaten yhdistää sen ammatillisiin opintoihin. Lukiosta ei valmistu ammattiin => ap:n mielestä lukio on turha. Tai jos olemme oikein tarkkoja, ap:n otsikossa asetetaan oletusarvo, että lukio ei ole turha. Harmi, että hän ei itse ymmärrä kirjoittamaansa.

On oikeasti hauskaa välillä, kun ihminen uhoaa, eikä ymmärrä puhuvansa aivan päinvastaista kuin aikoi. 

Vierailija
17/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella tyytyväinen etten mennyt lukioon vaan amikseen. Lukio oli pääasiassa matikkaa + kieliä, joita molempia inhosin ylitse kaiken teini-ikäisenä.

Amiksen jälkeen pääsin suoraan vakituisiin töihin ja nyt kun lukiokaverit vasta valmistuvat kuvataiteilijoiksi yms, niin minä olen jo maksanut asuntoni.

Vierailija
18/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio on turha, jos ei jatka opintoja sen jälkeen, tai jos ei kiinnosta opiskella siellä mitään kunnolla. Tosin kyllä se sivistää ja kasvattaa jonkin verran ja takaa kelpoisuuden hakea korkeakouluihin. Valitsin lukion 16-vuotiaana, mutta sen jälkeen menin kuitenkin amikseen. Minulle lukio oli ajan tuhlausta ja suurimmaksi osaksi turha, vaikka kyllä esim. englantia opin ihan hyvin.

Vierailija
19/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella tyytyväinen etten mennyt lukioon vaan amikseen. Lukio oli pääasiassa matikkaa + kieliä, joita molempia inhosin ylitse kaiken teini-ikäisenä.

Amiksen jälkeen pääsin suoraan vakituisiin töihin ja nyt kun lukiokaverit vasta valmistuvat kuvataiteilijoiksi yms, niin minä olen jo maksanut asuntoni.

Näimpä! :DDD Lukiolaiset on luusereita ja köyhiä hahahaha! :DD

Vierailija
20/34 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio ei ole turha mutta se vouhotus lakin ympärillä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi