Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelpaako junalippu väliasemalta noustessakin? Esim. voiko Helsinki-Oulu -lipulla matkustaa Tampere-Oulu ?

Vierailija
21.05.2017 |

Siis tietysti pitäisi voida, mutta esim. lentolipuillahan ei onnistuisi, joten siksi varmistaisin, että onnistuuko junalipulla tuo ilman että tulee jotakin ongelmaa lipuntarkastuksessa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentolipulla ei onnistu varmaankaan siksi että niitä väliasemia ei pahemmin tuolla taivaalla ole. :D

Vierailija
2/11 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mun mielestä tai en ole koskaan kuullut etteikö voisi jos juna asemalla pysähtyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Siksi minä ostan menopaluu-lipun Lahti-Joensuu (alennuksella) ja jään pois jo Parikkalassa, sinne kun ei saa alennuslippuja.

Vierailija
4/11 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi kyllä, mutta itse sain kerran konnarilta läksytystä koska ensimmäisessä junassa lippua ei ollut leimattu, vaihdoin siis junaa ja vasta toisessa junassa konnari kysyi lippua. Miksihän tuo on niin tarkkaa, eikö riitä että on lippu joka käy kyseiselle matkanpätkälle?

Vierailija
5/11 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentolipulla ei onnistu varmaankaan siksi että niitä väliasemia ei pahemmin tuolla taivaalla ole. :D

Onhan tästä ollut joskus paljonkin juttua, että esim. Tallinna-Helsinki-Bangkok -lipun saa halvemmalla kuin Helsinki-Bangkok -lipun, mutta jos on lipun ostanut alkaen Tallinnasta, sillä ei voi tulla kyytiin Helsingistä, vaan pitää lentää myös se Tallinna-Helsinki -väli, muuten koko lippu peruuntuu.

Vierailija
6/11 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäät junasta ennen maksettua asemaa, sut tullaan hakemaan takaisin junaan vaikka kivenkolosta. Juna ei liiku ennen kuin sut on saatu takaisin kyytiin.

Vierailija
7/11 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi kyllä, mutta itse sain kerran konnarilta läksytystä koska ensimmäisessä junassa lippua ei ollut leimattu, vaihdoin siis junaa ja vasta toisessa junassa konnari kysyi lippua. Miksihän tuo on niin tarkkaa, eikö riitä että on lippu joka käy kyseiselle matkanpätkälle?

Lähiliikenteessä ainekin leimaaminen on tärkeetä, kun siihen tulee se kellonaika kauan on voimassa. Muutenhan sitä lippua voisi käyttää miten paljon haluaa sen kahden voimassa olopäivän aikana. Kaukojunissa ei kai leimata lippuja? 

Vierailija
8/11 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kunhan hyppäät samaan junaan mikä lipussa :)

Vierailija
9/11 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähiliikenteessä ainekin leimaaminen on tärkeetä, kun siihen tulee se kellonaika kauan on voimassa. Muutenhan sitä lippua voisi käyttää miten paljon haluaa sen kahden voimassa olopäivän aikana. Kaukojunissa ei kai leimata lippuja? 

Tämä tapahtui ihan kaukojunassa(junissa), oli sähköpostista printattu lippu johon naksautettiin pieni leima tarkistuksen yhteydessä. Onhan tästä jotain 5-7v aikaa, nykyään ei varmaan jäisi samalla tavalla kiinni siitä ettei näyttänyt konnarille ekassa junassa lippua. :D

Vierailija
10/11 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, muta jos tulet yöjunalla ja lippuun kuuluu makuupaikka, konnari voi myydä paikan toiselle, jos et tule junan kyytiin lippuun merkityltä lähtöasemalta.

Vierailija
11/11 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Titenkin kaukojunissa leimataan liput.