Tajusin, että palstailuni paljastaa parisuhteeni tilan :D
Koin juuri valaistumisen ja ymmärsin asian. Kun olin ensimmäisessä parisuhteessani ikävuosina 22-26, kirjoitin säännöllisesti tänne palstalle aloituksia. Tyyliin "onko tämä nyt normaalia", "sietäisittekö tällaista puolisoltanne" jne. Olin ihan pihalla siitä, millainen parisuhteen pitäisi olla. Aiempaa kokemusta ei ollut, ja oma parisuhde tuntui yhtenä päivänä ihanalta, toisena kamalalta. Mies oli periaatteessa hyvä tyyppi, joten tunsin syyllisyyttä siitä, että välillä epäröin ja tunsin tarvetta etsiä vahvistusta täältä.
Lopulta erosimme. Olin siinä vaiheessa jo helpottunut, että parisuhteeseen tuli päätös ja sain taas elää omassa rauhassani. Meni muutama kiva sinkkuvuosi, ja nyt olen ollut useamman vuoden elämäni toisessa vakavassa suhteessa. Ja nyt tajusin, että en ole kertaakaan näiden vuosien aikana kirjoittanut palstalle ihmettelyviestejä parisuhteeni tilasta :D Ja jos kirjoittaisin, ei minulla olisi muuta kerrottavaa kuin kehuja miehestä. Ei tässä tarvitse mitään ihmetellä tai epäillä, kun olemme ihan samanlaisia luonteita, ymmärrämme toisiamme ja ristiriidatkin osataan selvittää kuin aikuiset.
Joten kiitos, av-palsta! Tämä oivallukseni tuotti minulle iloa. Tekisi melkein mieli lukea muistelumielessä niitä vanhoja aloituksiani, harmi vaan ettei niitä enää taida löytyä tuhansien ja tuhansien ketjujen joukosta :)
Kommentit (4)
Nyt jäi kyllä itseäkin kiinnostamaan tämä sinun menneisyys!
Vierailija kirjoitti:
Nyt jäi kyllä itseäkin kiinnostamaan tämä sinun menneisyys!
Siis millä lailla :D Se oli ihan perus-parisuhde, jossa osapuolet eivät sopineet toisilleen ja siksi oli kaikenlaisia ristiriitoja. Tässä vaiheessa elämää tunnistaisin ongelman nopeammin, mutta silloin se oli hankalaa kun ei edes tiennyt millainen parisuhteen kuuluisi olla. Siihen hain täältä apua ja neuvoja, ja monet taisivat sanoakin että kuulostaa siltä ettemme sovi yhteen. Usein mietin, miten voisin muuttua ihmisenä niin, että olisin enemmän mieheni kaltainen, mutta yllätys yllätys se ei toimi niin!
Ap
Loistava oivallus! Ja pätee varmaan todella moniin palstalaisiin. Kivaa että osaat tunnistaa sen että asiat ovat nyt hyvin. Usein sellainen jää huomiotta ja otetaan itsestäänselvyytenä.
Hieno oivallus!
Aina kun luen jotain ikävää, negatiivista, toisia haukkuvia ja alistavia viestejä, ajattelen että tämä ei ole totuus. Ne jotka kirjoittavat ikävään sävyyn, ja nostavat itseään toisten yläpuolelle, ovat niitä joilla on tarve tällaiselle vihan purkuun ja kieroon ylemmmyydentunteeseen toisia haukkumalla. Miksi siis pahoittaa mielensä jonkun oksennusviesteistä?
Suuri enemmistö on tasapainoista, suht suvaitsevainen ja empaattinen.
Esimerkiksi täällä saa lukea kauheita naisten ulkonäköarvosteluja, ja vaatimuslista on lähes loputon että nainen koetaan edes siedettävän näköiseksi. Tällä tarkoitan esim kun linkitetään naisjulkkistem kuvia ja samalla haukutaan miten rumia ovat, hirveä srvosteluryöppy perässä. Tosiasiassa verrattuna keskivertonaiseen verrattuna ko henkilö on tavallista hoikempi ja kauniimpi. Täällä vaan on joillakin tapana haukkua kaikki.