Onko missään taudissa samat oireet kuin vesirokossa?
Olen siis sairastanut vesirokon jo lapsena, mutta oireiden perusteella (järjetön kutina, vesikelloiksi muuttuvat näppylät joita on paljon, lämpö ja huonovointisuus) mulla olisi se nytkin vaikkei pitäisi olla mahdollista.
Ja millä hitolla tätä kutinaa saa helpotettua? Järki lähtee ihan just.
Kommentit (18)
Enterorokko? Tosin vesirokonkin voi sairastaa kahteen kertaan, varsinkin jos ensimmäinen tauti tuli lievänä. Harvinaista tosin.
Et ole penisilliinikuurilla? Lapseni sai vesirokonkaltaisia oireita, mutta kyseessä olikin allerginen reaktio penisilliinille.
Mulla oli kamala vyöruusu joka kuulemma oli aktivoitunut lapsuuden vesirokosta. Näppyjä, ja vesikelloja oli vain kämmenen kokoinen alue oikealla selässä, mutta oli sen verran kamalat kolme viikkoa että muistan vielä 20 vuoden kuluttuakin.
Vyöruusu, mutta ymmärtääkseni se onbvain jommalla kummalla puolella kehoa, jos keho jaetaan pystysuoraan.
Kannattaa nopeasti hommata asikloviiri-lääkitys. Tujumpi kuin herpekseen. Voi tulla kuukausien hermokipu.
Ei oo entero, kin kämmenissä, jalkapohjissa tai suun sisäpuolella ei oo näppylöitä. Nää mun on selkeesti täynnä vettä ja kutisee ihan älyttömästi, enterossa ei kait kutinaakaan niinkään ole.
Mulla näitä on naamassa, kaulassa, bikinialueella, reisissä käsivarsissa, nilkoissa ja rystysissä.
Mulle lääkäri sanoi, että vesirokon uudelleensairastaminen on tosi harvinaista ja lähinnä tapauksissa joissa on sairastettu lievänä (mulla ollut äidin mukaan tosi raju pienenä). Mutta oireiden perusteella olisi kyllä nyt uudestaan.
Paha allergia voi myös tulla kysymykseen.
Vyöruusu. Tulee vain toiselle puolen kehoa, laajuus riippuu siitä, minkä hermojen alueelle se tulee.
Itselläni ollut kaksi kertaa vesirokko,pienenä rajuna
sekä alakouluikäisenä uudelleen.
Kuulostaa kyllä vesirokolta. Onko sulla vesirokkovoidetta? Apteekista saa sellaista. En tiedä, kuinka paljon se auttaa oikeasti (itse olen sairastanut lapsena jo kauan sitten), mutta viime syksynä, silloin 2,5-vuotiaalla oli vesirokko ja hän kyllä valitteli että kutittaa, muttei raapinut lainkaan kun antaumuksella voitelin sillä vesirokkovoiteella. Lapsi osasi itse pyytää mua lisäämään rasvaa, eli oletan että ainakin jonkinlainen apu se oli meillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä vesirokolta. Onko sulla vesirokkovoidetta? Apteekista saa sellaista. En tiedä, kuinka paljon se auttaa oikeasti (itse olen sairastanut lapsena jo kauan sitten), mutta viime syksynä, silloin 2,5-vuotiaalla oli vesirokko ja hän kyllä valitteli että kutittaa, muttei raapinut lainkaan kun antaumuksella voitelin sillä vesirokkovoiteella. Lapsi osasi itse pyytää mua lisäämään rasvaa, eli oletan että ainakin jonkinlainen apu se oli meillä.
Ja tuo voide kulkee siis ihan nimellä vesirokkovoide.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Kokeilen tätä nyt ensiapuna ja huomenna sit lääkäriin jos ei helpota. :)
Entäs jos ne onkin lutikan puremia? Niihin tulee vesikello ja kutiaa kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Kokeilen tätä nyt ensiapuna ja huomenna sit lääkäriin jos ei helpota. :)
Meillä lapselle auttoi apteekista saatava sinkkipasta, se kuivatti vesikelloja ja auttoi kutinaan.
Ei vesirokon vuoksi lääkäriin, jos yleisvointi hyvä (kutina ei ole yt:n laskemista...). Lääkäri ei asialle mitään voi ja on täysin resurssien tuhlausta kuormittaa turhalla käynnillä järjestelmää.
Vesirokkoisena ei saa mennä julkisille paikoille, kuten apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei vesirokon vuoksi lääkäriin, jos yleisvointi hyvä (kutina ei ole yt:n laskemista...). Lääkäri ei asialle mitään voi ja on täysin resurssien tuhlausta kuormittaa turhalla käynnillä järjestelmää.
No mä vähän veikkaan, että haluavat arvauskeskukseen näytille koska eivät voi olla varmoja siitä, että kyseessä on oikeasti vesirokko.
Ainakin lapsen ovat halunneet aina näytille, kun puhelimitse on kysynyt rokkotyylisiin näppylöihin neuvoja...
Vesirokon voi sairastaa uudelleen.
Entororokko muistuttaa vesirokkoa.