Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lounas (yleensä 10€) on halvempaa kuin valmisruoka?

Vierailija
20.05.2017 |

Jos yrität täyttää mahasi valmisruoalla, ei 10€ riitä mihinkään. Mutta kympillä saa kyllä lounaan mistä vaan, jossa voit mättää niin paljon kuin mahaan mahtuu.

Missä vika? Eikai nyt hitto teollisesti tuotettu valmisruoka jota ei lämmitetä yms. ja jonka tarjoiluun ei tarvita tiloja vaan kaupan hylly, voi olla kilohinnaltaan näin pirun kallista?

Mistä se hinta tulee?

Kommentit (171)

Vierailija
61/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa koko työporukka syö Mairella ravintolassa. Sielläkin kaikki itse valmistettua. Ihan hämmästelen, kun luen, että kaikki eivät syö lounasravintolassa. Ainakin kaikki tuttavani syövät, toiset toki ihan työpaikoilla kuten sairaalassa tai tehtaan ruokalassa.

Ihmettelen samaa.

Tosin tiedän myös sen, että kaikilla työpaikoilla vaan ei ole mahdollista.

Työpaikan sijainti, työn laatu, työajat jne..

Vierailija
62/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eineksiä ne lounaspaikkojen ruuatkin on.

Ei välttämättä. Ei todellakaan.

Kyllä vaan on.

Tiedätkö, että on muitakin paikkoja kuin amicat?

Tiedätkö edes, että mitä kaikkea on lounasaikaan tarjolla eri ravintoloissa?

Tiedän

Hienoa argumentointia.

Kysyjälle vastataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua ulkona lounastavia. Siis kuukaudessahan maksat 200 euroa siitä, että saat jotakin istunutta soosia buffasta ja vedät sen kiireesti lounasajan hälyssä kitusiisi, ettei mene liikaa aikaa.

Mä kuljettelen eväitä, edellisen päivän jämiä. Eihän ne mitään haute cuisinea ole, mutta en mä töissäoloaikana osaa sellaista edes kaivata. Koko ajan pyörii työjutut päässä eikä ruoka - olipa se minkätasoista tahansa - maistu tai tunnu miltään.

Taloudellisesti ja henkisestikin siis fiksua syödä edullisia eväitä.

Et taida tietää sinäkään, että mitä kaikkea on lounaaksi tarjolla?

Vierailija
64/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kysehän ei ollut nyt siitä missä itse kukin tykkää syödä, vaan ihan hintavertailusta.

Käytännössä ihminen joka ottaa eineksiä, maksaa 2-5 euroa esim. Thai Cube noin 3,5 euroa. Lounasbuffet noin 9 euroa. Lounasbuffet on toki monipuolisempi, mutta nyt onkin kyse vain hinnasta.

Vierailija
65/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa koko työporukka syö Mairella ravintolassa. Sielläkin kaikki itse valmistettua. Ihan hämmästelen, kun luen, että kaikki eivät syö lounasravintolassa. Ainakin kaikki tuttavani syövät, toiset toki ihan työpaikoilla kuten sairaalassa tai tehtaan ruokalassa.

Ihmettelen samaa.

Mun entinen työnantaja tarjosi vain mikron ja jääkaapin. Ei ollut lounasta tarjolla edes rahalla, ja paikka sen verran syrjässä että piti käydä syömässä omalla ajalla, koska puoli tuntia ei riittänyt lounastamiseen ja matkoihin edes autolla.

Naivia luulla, että kaikilla työpaikoilla olisi järjestetty lounasruokailu.

Vierailija
66/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua ulkona lounastavia. Siis kuukaudessahan maksat 200 euroa siitä, että saat jotakin istunutta soosia buffasta ja vedät sen kiireesti lounasajan hälyssä kitusiisi, ettei mene liikaa aikaa.

Mä kuljettelen eväitä, edellisen päivän jämiä. Eihän ne mitään haute cuisinea ole, mutta en mä töissäoloaikana osaa sellaista edes kaivata. Koko ajan pyörii työjutut päässä eikä ruoka - olipa se minkätasoista tahansa - maistu tai tunnu miltään.

Päin vastoin, lounaalla käynti katkaisee työpäivän, saa happea kävellessä ja ruokaillessa tulee juteltua ihan kaikkea muuta kuin työasioita.

Lounarien kanssa maksan 132€/kk.

Vierailija
67/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kysehän ei ollut nyt siitä missä itse kukin tykkää syödä, vaan ihan hintavertailusta.

Käytännössä ihminen joka ottaa eineksiä, maksaa 2-5 euroa esim. Thai Cube noin 3,5 euroa. Lounasbuffet noin 9 euroa. Lounasbuffet on toki monipuolisempi, mutta nyt onkin kyse vain hinnasta.

Jos vertaillaan hintaa tai mitä tahansa, niin on järkevää vertailla samanlaisia asioita keskenään.

Monipuolista lounasta ostettuna eineksinä verrattuna monipuoliseen lounasravintolan tarjontaan.

=järkevää

Einesmaksalaatikon hintaa verrattuna monipuolisen lounasravintolan tarjontaan.

=älytöntä

Vierailija
68/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Itse tykkään käydä aasialaisissa buffissa. Sushia voi vetään niin paljon kuin napa vetää ja lisäksi ihanaa thai-kanaa, tofua, vihanneksia eri tavoilla valmistettuna, possua, nautaa erilaisilla kastikkeilla... jos tekee mieli mättää niin vielä kevätrullia ja friteerattuja palleroita. Nuudeleita ja riisiä. Yleensä kierin ulos... ja kaikki tämä vain 9 euroa! 

Eipä tämän jälkeen huvita paljon kotona kokkailla!

Paljonko on sitä elopainoa noilla ruokamäärillä?

Vierailija
69/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Itse tykkään käydä aasialaisissa buffissa. Sushia voi vetään niin paljon kuin napa vetää ja lisäksi ihanaa thai-kanaa, tofua, vihanneksia eri tavoilla valmistettuna, possua, nautaa erilaisilla kastikkeilla... jos tekee mieli mättää niin vielä kevätrullia ja friteerattuja palleroita. Nuudeleita ja riisiä. Yleensä kierin ulos... ja kaikki tämä vain 9 euroa! 

Eipä tämän jälkeen huvita paljon kotona kokkailla!

Paljonko on sitä elopainoa noilla ruokamäärillä?

En ole tuo, mutta itselläni paino tällä hetkellä 94kg ja pituutta 178cm

Rasva% noin 9%

Syön arkipäivisin aina ulkona lounaan.

Vierailija
70/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä iso homma ruveta tekemään aamulla eväitä molemmille. Lapsiperheessä aamulla on kyllä niin monta muuta asiaa, että eväät saa jäädä perheen yhteisiin retkipäiviin.

Sitten alkuperäiseen aiheeseen. Lounarilla voi tietenkin ostaa myös eineksiä. Missäs ne sitten syödään? Työpöydän ääressäkö vai kahviaulassa?

Minulle lounas ravintolassa on tärkeä breikki työpäivään.

Vierailija
71/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa.

Monilla jää palkasta alle 2000 euroa käteen, kyllä siinä miettii kahteen kertaan meneekö ruokalaan vai syökö eväitä. Edellisen päivän muusin+soosin+salaatin tähteille tulee hintaa pari euroa, työmaaruokalan ruoka 6 euroa (tuettu). Säästöön jää 4 euroa. Kuukaudessa 20 työpäivää *4 on 80 euroa. Pienituloiselle se on iso raha!

Vierailija
72/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vertaillaan hintaa tai mitä tahansa, niin on järkevää vertailla samanlaisia asioita keskenään.

Monipuolista lounasta ostettuna eineksinä verrattuna monipuoliseen lounasravintolan tarjontaan.

=järkevää

=älytöntä

Lounasravintolan tarjonta on myös einestä.

Vierailija
73/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää sinäkään, että mitä kaikkea on lounaaksi tarjolla?

Totta kai tiedän, olen asunut ja työskennellyt Helsingin keskustassa kohta 20 vuotta. Tiedän myös sen, että en nauti lounasruokailusta. Arvostan ja rakastan ruokaa, ja kun syön, haluan syödä rauhassa, pitkään ja hartaasti just sitä, mistä itte tykkään. Onko vähän vaikea ymmärtää?

Vierailija
74/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä iso homma ruveta tekemään aamulla eväitä molemmille. Lapsiperheessä aamulla on kyllä niin monta muuta asiaa, että eväät saa jäädä perheen yhteisiin retkipäiviin.

Sitten alkuperäiseen aiheeseen. Lounarilla voi tietenkin ostaa myös eineksiä. Missäs ne sitten syödään? Työpöydän ääressäkö vai kahviaulassa?

Minulle lounas ravintolassa on tärkeä breikki työpäivään.

Miksi ne eväät pitää aamulla tehdä? Kun päivällisen jälkeen korjaa astiat pöydästä niin tähteet menevät eväsrasiaan.

Missä lounareilla saa ostaa eineksiä? Tämä oli uutta tietoa minulle.

Kukaan ei ole syyllistämässä sinua lounasruokalassa käynnistä! Tämän keskustelun tarkoitus on vain vertailla hintoja!

Vierailija
75/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa saa omakotitalon siihen hintaan, mitä Helsingissä maksaa kaksio. Olisiko elinkustannuksilla mitään korrelaatiota sen kanssa, mihin ihmisillä on varaa? Kuopiossa yksiöt irtoaa jopa 50 000 eurolla, sillä hinnalla et saa pääkaupunkiseudulla edes leikkimökkiä.

Vierailija
76/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=järkevää

=älytöntä

Lounasravintolan tarjonta on myös einestä.

Määrittele eines?

Ihme jankkaaja. Et ymmärrä, että on olemassa muutakin kuin ne amicat ja kantriantellit.

Vierailija
77/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

=järkevää

=älytöntä

No, kukaan ei käytännössä ala koota eineksistä monipuolista ateriaa. Sitä on aloittajan vaikea ymmärtää!

Vierailija
78/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuopiossa saa omakotitalon siihen hintaan, mitä Helsingissä maksaa kaksio. Olisiko elinkustannuksilla mitään korrelaatiota sen kanssa, mihin ihmisillä on varaa? Kuopiossa yksiöt irtoaa jopa 50 000 eurolla, sillä hinnalla et saa pääkaupunkiseudulla edes leikkimökkiä.

Mitä vttua? Maksaako 10€ lounas Helsingissä 100€?

Vierailija
79/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan viestillä ei ole mitään tekemistä oikean elämän kanssa, koska ei kukaan ala rakentaa eineksistä monipuolista ateriaa. Jos terveellisyydestä puhutaan, niin oleellista on se, mitä henkilö esim. viikon aikana syö. Nyt ei kuitenkaan ollut puhe terveellisyydestä tai monipuolisuudesta vaan pelkästään HINNASTA!

Esim. Uusi auto maksaa vaikkapa 19000 euroa. Omena maksaa 30 senttiä. Omena on siis halvempi.

Vierailija
80/171 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roiskeläppä maksaa 80 senttiä, hk:n hampurilainen 70 senttiä. Alle neljällä eurolla kyllä lähtee ne muusit, pastat ja lasagnet. Se iso rasia (riittää ainakin kahdelle) Kokkikartanon kinkku- tai lohikiusausta ja ne pastat maksavat 6,49. Salaattibaarin kilohinta on 12,90 eli kympillä siitäkin tulee melkein kilo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme