Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HAAHUT VKO 13 ***

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuosta kevätsiivouksesta teitillä oli juttua, niin munt saapi seuraavassa siivouksessa heittää varastoon.

mie kiitän ja kumarran seurastanne, ja jättäydyn tausta selailijaksi.

kun jotenkin on ajatukset sen verran sekavia, etten edes tiedä haluanko enempää lapsia näiden kolmen lisäksi.

Siksi en ole tännekään kirjoitellut, kun tuntuu etten välttämättä enään kuumeilijoihin lukjeudu. EN kyllä ihan kokonaan ole neljännen ajatuksesta luopunut, mutta katson parhaaksi odotella jokusen kuukauden ja kahtella ihan rauhassa.

Toivotan teille kaikille PAAAALLLJOOON plussasäteitä ja vauvaliimaa !!!

Käyn ihan varmasti katsomassa teitin kuulumisia jatkossa.

Ja Katrin testitulosta odotan minäkin jännityksellä, on sulla kyllä todella metka tilanne.. toivottavasti ne oireet on sitä itteään !

TOIVOTAN AURINKOISTA KEVÄÄN ODOTUSTA HAAHUILLE !!!!! = )

Vierailija
42/63 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oli pakko laittaa tämä, jos jaksat lukea. Siinä on raskauden aikaisesta kilpirauhasen toiminnasta, sekä loppupuolella kilpirauhasen vaikutuksesta hedelmällisyyteen. Toiv. on jotain apua.

http://www.terveysportti.fi/ltk/ltk.koti?p_haku=keskenmeno%20kilpirauha…

Ja Katri72: mä tunsin muljahduksia nyt jo rv 11+, mut esikoisesta vasta 17+

Nyt on alkaneet näkyä jo päälle (rv19+), mutta esikoisesta ei vielä näkynyt. Ehkä sillä on merkitystä, että edellisissä istukka on ollut edessä ja nyt takana. Aika jännää, ei kai vatsakaan voi noin useasti oirehtia. Sun kuvailu osuu kyllä nappiin siinä miltä likkkeet tuntuvat. bdbdbdbd sunnuntaille! Tulen katsastamaan kuinka kävi!

T.Lauris ex-haahuista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se hedelmällisyys osio. Se ei tullut suorana linkkinä.

Kilpirauhasen toiminnan häiriöt vaikuttavat hedelmällisyyteen:

Hypotyreoosi. Kilpirauhasen normaali toiminta on naisen hedelmällisyyden kannalta oleellista. Hypotyreoosi heikentää libidoa ja hankaloittaa munasolun irtoamista ovulaatiossa, ja yli 70 % sitä potevien naisten kierroista on anovulatorisia (Roti ym. 1996). Kuukautiskierron luteaalivaiheen progesteronituotanto jää niukaksi, minkä seurauksena kohdun limakalvon proliferaatio ei esty ja kuukautisvuodot ovat runsaat ja epäsäännölliset. Syynä saattaa olla hyperprolaktinemia ja aivolisäkkeen LH-erityksen heikkeneminen, ja ääritapauksissa munasarjat kuihtuvat ja kuukautiskierto loppuu. Hedelmällisyys huonontuu hypotyreoosissa selvästi, ja keskenmenoja esiintyy tavallista enemmän. Seerumin gonadotropiinipitoisuudet ovat yleensä mitattaessa normaalit, mutta sekä estrogeenien että androgeenien aineenvaihdunta on muuttunut (Larsen ym. 1998). Estrogeeniaineenvaihdunnassa estriolin tuotanto lisääntyy. Sukupuolihormoneita sitovan globuliinin (SHBG) pitoisuus seerumissa pienenee, ja sen johdosta veren kokonaisestradioli- ja kokonaistestosteronipitoisuudet ovat pienet, mutta vastaavien vapaiden ja bioaktiivisten hormoniosuuksien pitoisuudet voivat olla suurentuneet.

Hypertyreoosi. Puberteetin jälkeen puhkeava hypertyreoosi vaikuttaa kuukautiskiertoon: syklit muuttuvat epäsäännölliseksi ja vuodot niukentuvat ja saattavat jäädä vähitellen kokonaan pois (oligomenorrea tai amenorrea) (Larsen ym. 1998). Hedelmällisyys kärsii selvästi ja keskenmenojen mahdollisuus kasvaa. Joidenkin potilaiden kuukautiskierrot ovat pääosin anovulatorisia, mutta valtaosalla munasolu irtoaa normaalisti. Anovulatorisissa kierroissa keskisyklin LH-erityshuippu on tavallista pienempi. Yleensä hypertyreoosipotilaiden seerumin LH- ja FSH-pitoisuudet ovat normaalit, mutta gonadotropiinivaste LRH-kokeessa voi olla kiihtynyt. Tyreotoksikoosissa seerumin SHBG:n pitoisuus suurenee, minkä johdosta estradiolin ja testosteronin kokonaispitoisuudet suurenevat mutta vapaiden hormonien määrä pienenee. Estradiolin hajoaminen on ilmeisesti kiihtynyt, mutta toisaalta androgeenien aromatisaatio estrogeeneiksi on myös tehostunut (Larsen ym. 1998).

Kilpirauhasvasta-aineiden merkitys. Kilpirauhasvasta-aineiden esiintyminen lisää selvästi keskenmenon vaaraa, myös silloin kun kilpirauhasen toiminta on normaali (Glinoer 1997). Vaara erityisesti alkuraskauden keskenmenosta on 2¿4-kertainen. Kilpirauhasvasta-aineet saattavat olla tuolloin epäspesifinen immunologisen järjestelmän häiriön osoitin, mutta joissakin tutkimuksissa, mutta ei kaikissa, lievän hypotyreoosin on arveltu osaltaan vaikuttavan keskenmenon syntyyn (Glinoer 1997). Rajatapauksissa tyroksiinihoitokokeilusta tuskin on haittaa, joskaan hyötyäkään ei ole osoitettu (taulukko 2).

Taulukko 2. Kilpirauhasen toimintahäiriöiden hoito ennen raskautta.

Sekä hypo- että hypertyreoosi huonontavat hedelmällisyyttä, ja lievätkin poikkeavuudet on viisainta hoitaa, jos raskautta toivotaan.

Kilpirauhasvasta-aineiden esiintyminen lisää keskenmenojen vaaraa. Kilpirauhasen mahdollisen piilevän toimintahäiriön merkitys on epäselvä. Tyroksiinihoitoa kannattaa harkita kokeeksi.

Jos tyreotoksikoosi hoidetaan radioaktiivisen jodin avulla, suositellaan vähintään 4¿6 kuukauden varoaikaa ennen raskautta.

Vierailija
44/63 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jo luulin, et musta oli tullut vaan tilapäisesti aamuvirkku viime viikolla kun heräilin ennen kelloa...ajattelin, et se johtuis siit, et ollaan siirtymässä kesäaikaan ja et aamut on valoisampia...mutta ketut. Tässä sitä istutaan 45 min ennen kellon soittoa. Väsyttää, muttei nukuta.

Ajattelin pitkästä aikaa kommentoida muillekin jotain.

titi75: Kiitos " manauksista" . Perjantaihin ollaan päästy pelkällä kurkkukivulla. Toivottavasti sillä selvitään vielä huominenkin. Sunnuntaina saa sitten flunssa tulla jos on pakko. Noista testeistä en oikein tiedä mitään muuta kuin että vasta kp 33 sain silloin aikoinaan apteekin omalla haamun ja kaksi päivää myöhemmin näytti toinen apteekin testi (liuskamallinen) negaa. Ovistestien kanssa olen tapellut jo vuoden tajuamatta vieläkään kuinka vahva viiva siihen pitäis tulla...sellaisia haamuja olen niihinkin vain saanut.

marrasmamma: Peukut on pystyssä täälläkin, että vahvemman viivan saisit.

Hannele-81: Plussaa mä sullekin toivon. Jokainen täällä olija on varmasti sen ansainnut huolimatta siitä, kuinka kauan visiitti on kestänyt. Eiköhän yksi myttyyn mennyt raskaus tai jopa useampikin ole jättänyt meihin kaikkiin sellaisen vauvan kaipuun, että muiden " jätetään nyt pillerit pois, saa vauva tulla jos on tullakseen ja hups ollaan raskaana, no vauva tulee, mut ei meillä mitään vauvakuumetta ole koskaan ollutkaan, kai tää on sellainen luonnollinen jatkumo" -meininki tuntuu ihan käsittämättömän kevytkenkäiseltä. Pikaista paranemista!

katri72: Mulla keskenmeno sekoitti hormonitoiminnan näköjään pysyvästi. Menkat tulee ja menee miten sattuu, mutta raskaana en ole ollut. Oletko ovista tikutellut? Testien avuklla saisit ainakin varmuuden siitä, milloin sulla on ollut viimeinen ovis. Km:n jälkeen mullakin heitteli kierrot ihan miten sattuu, välillä oli 23 päivää ja välillä 34. 40 tais olla maksimi. Mietin, et vois olla suolistoperäisiä noi muljahdukset. Mulla ainakin sellaisia on aina välillä...ja maha pömpöttää kierron eri vaiheissa eri tavoin. Mut keskenmenon jälkeen mulla ainakin on ollut raskausoireita vähän joka kierrossa, mitä ei silloin ennen keskenmenoa ollut...esim. rintojen sivulta kipeytyminen on ihan uusi menkkaoire.Ihmeen pitkään jaksat odotella testaamista. Mä en jaksais.

Neronjalle erityisspeciaalihali. Ihanaa, että sä olet jo noin pitkällä ja kaikki on sujunut hyvin. Päivittäin käyn teidän vanhojen haahujen kuulumisia lukemassa sekä existä, että vauvapuolelta. Mieli tekis jo kovin sinne, kun tuntuu, et kaikki muut wanhat on jo siellä.

Maria80: kiitos, jos jaksat siivota listaa. Tällä viikolla olen ehtinyt pinoutumaan useammin, mut viime viikolla esim. oli aika kiirettä enkä ehtinyt aamuisin koneelle.Toivottavasti saat kierron eri vaiheet löytymään ja teillekin sitä uutta vaavia rupeis kuulumaan.

Porkkana05: Hyvä, että jotain syytä sullekin löytyi. Toivotaan nyt, et toi kilpirauhaslääke auttaa. Mä kävin just toissapäivänä verikokeissa joissa selviteltiin mm. just tota samaa.

iepalle halaus ja kiitos seurasta. Ymmärrän sua täysin. Jos olo ei tunnu kuumeilevalta, ei kai jaksaisi roikkua täällä. Jos joskus teet paluun, tulethan meitä moikkaamaan? ja muutenkin...

ompa Lauriksellekin kertynyt noita viikkoja jo mukavasti. Vastahan sä plussasit??? Niin tää aika menee.

(.) Verikokeet otettu ja vasta kp5 menossa. Suvannossa siis ollaan...ei kannata vielä testailla ovista, ei enää tätiä kylässä...ens viikolla keskiviikkona eka kierron seurantaultra. Eilen oli ihmeellistä polttavaa, kirvelevää kipua oikealla puolella...tuli sellaisina aaltoina. Onko muilla ollut esim. hiivaoireena? Mietin ja pelkäsin, ettei vaan johtuis umpisuolesta tai tampooneista...tosin eilen en enää käyttänyt niitä kun vuoto oli niin vähäistä. Otin yhden buranan ja meni sillä ja miehen käden lämmöllä ohi...mut sellaista hiivakirvelyä on ollut jonkin verran. Täytyy vissiin kurvata apoteekin kautta töihin mennessä.

Ollaan menossa lasten kanssa teatteriin heti yhdeksäksi. Katsotaan nyt millainen esitys on, mutta uskon, että lapset ainakin tykkää...ompahan kiva tapa päättää viikko ja luulen, että lapsetkin on tosi kiltisti koko loppu päivän sellaisen elämyksen jälkeen.

Nyt pukemaan ja aamupalalle!

Nonna

Vierailija
45/63 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

porkkana05; Onpas ikävä asenne tuolla omalääkärillä :(. Toivottavasti kuitenkin ottais sut nyt tosissaan, kun on toinen lääkäri jo todennut tuossa kilpirauhasen toiminnassa häikkää.

Hannele-81; Pikaista paranemista!!

titi75 + katri; tuosta äitiysavustuksesta, periaatteessahan se menee niin, että pitää käydä ennen neljännen raskauskuukauden loppua neuvolassa tai kyseistä etuutta ei saa, PAITSI jos on hyvä syy siihen ettei ole käynyt. Tällainen syy voi olla juuri se, ettei ole tiennyt olevansa raskaana. Ystävälleni kävi juuri näin, sai siis tietää raskaudesta kun se oli edennyt jo yli puolen välin. Sai kuitenkin lopulta tuon pakkauksen, mutta kyllähän se kela vaati kaikenlaisia selvityksiä...

ieppa; Poistan sut listalta seuraavassa päivityksessä, mutta olet tervetullut takaisin heti jos ja kun siltä tuntuu! Mukavaa kevään jatkoa/odotusta myös sinulle! :)

Nonna-80; Toivottavasti teatteriesitys oli hyvä ja että siitä nautti sekä lapset että aikuiset! Tsemppiä myös seurantaultran odotukseen!

ON: Tänään lämmöt olivat edelleen koholla eli eiköhän se ovis mennyt! Tosin tänään on kyllä tuntunut jotain nippailuja tuola alavatsalla... Mutta 5 päivää soittoaikaan...

Vierailija
46/63 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana ja Nonna: On mullakin tullut se mieleen, että olisiko noi värinät ja muljahdukset jotain suolistojuttuja. Mutta toivo elää kuitenkin.... ainakin ens sunnuntaihin asti. =)

Nonna: En ole ovista tikutellut kertaakaan, mutta yleensä ovismaisista kivuista ja limaisuudesta olen päätellyt oviksen, eikä se ainakaan tähän mennessä ole heittänyt. Olen kalenteriin noita merkannut ja aina on 14 päivän päästä noista alkanu menkat. Mullakin on maha pömpöttänyt usein ennen menkkoja, mutta ei ole kyllä kertaakaan ollut näin suuri kuin nyt. Varmaan olisin jo testaillutkin, jos olis ollu testi kotona. Mutta kun ei ole, niin kyllä sinne sunnuntaihin odottelen.

Titi: Tuosta äitiyspakkauksen ja -rahan menetyksestä. Olen mäkin niin kuullut, mutta myös sen että joku on ne saanut, jos on voitu todistaa ettei ole raskautta aiemmin tiennyt. Niin kuin, JOS nyt tulee se plussa, niin enpä mä olisi raskautta arvellut ennenkuin nyt tän viikon maanantaina, kun alkoi tuntua niitä värinöitä sun muita.

ieppa: Kiitos itsellesi seurasta. Toivotan oikein hyvää jatkoa sulle ja sitten kun siltä tuntuu, niin käy moikkaamassa.

Lauris: Kivan pitkällä sinäkin olet jo raskaudessasi. Onnea vain jatkoonkin! Saa nähdä miten tässä tosiaan käy. Tänäänkin on noita tuntemuksia taas ollut.

Nonnalle vielä: Oliko teatteriesitys hyvä?

Maria: Juuri tuon olen minäkin kuullut, että jos ei ole tiennyt olevansa raskaana, niin pitäisi nuo etuudet saada. Tiedätkö minkälaisia selvityksiä Kela oli vaatinut ystävältäsi?

ON: Se olis taas perjantai. Kiva kun tulee viikonloppu. Miehelläkin raskas viikko kohta takana ja saa sitten vähän levätä. Taas meinas tulla kiire tänäänkin. Ihmeellisesti on tuota unta riittänyt. Kellon soittoon herään ja sammutankin sen, mutta sen jälkeisestä ei ole mitään mielikuvaa, kun olen nukahtanut saman tien uudestaan. Tosi paljon on tuntunut tuota unta riittävän nykyisin. Tässä on varmaan muutama viikko mennyt niin, että joka aamu on nukahtanut uudelleen sen kellon soiton jälkeen.

Samanlaisissa oloissa edelleen mennään eli niitä tuntemuksia on edelleen. Ihmeellistä menoa kyllä. Ja mikäköhän tuonkin lie sitten aiheuttanut jos ei vauvasta johdu. En ole kuitenkaan mitenkään poikkeavaa syönyt, että siitä ei voi johtua eikä ole poltettakaan ollut mahassa. No, ehkä se tästä vielä selviää. Tietysti sitä toivois, että johtuiskin vauvasta. ;)

Tälle viikonlopulle ei olekaan mitään ihmeitä. Normaalia kaupassakäyntiä ja sitten pitäis vaihdella lakanat. Eipä siinä muuta ihmeempää.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Tulen sitten ilmoittamaan mitä testi näytti.

Vierailija
47/63 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä sä saat noi tekstit tuolta sivuilta? Oletko ostanut sen lukuoikeuden? Kun mä en ainakaan saa kuin haettua aiheita, mutta itse tekstejä en saa lukea.

-Porkkana-

ps. Kiitos hyvästä artikkelista.

Vierailija
48/63 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli näinhän se asia tod.näk. menee kuten edellisessä artikkelissa tuli ilmi..En tiennytkään, että tätä on tutkittu, mutta itse tiedän 3 vajaatoimintalaista joilla on lääkitys ja kaikki saaneet 1-3 keskenmenoa.

Itse elin siinä uskossa, että se ei vaikuta keskenmenoihin, jos lääkitys on kunnossa, mutta toisin näyttää olevan. Ja lieväkin vajaatoiminta vaikuttaisi keskenmenoihin..Eli jälleen kerran tuli terv.keskuksesta väärää tietoa..murmur..

Mulla oli raskauden alkuvaiheessa (se 4 viikkoa, jotka olin tietoisesti raskaana) vajaatoiminnan oireita. Sanoinkin monelle, että hassua kun raskaana olo tuntuu samalta kuin vajaatoiminta 8 vuotta sitten..Kun kyselin terv.kesk. voiko lievä vajaatoiminta vaikutta (jos vaikka lääkitys ei raskauden aikana riittävä) sikiön kehitykseen ym. oli vastaus että EI, pitää olla kunnon vajaatoiminta..

Jumppis

Vierailija
49/63 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut musta pinoutujaksi tänäänkään, kuume senkun nousee joten ei paljon jaksa pystyssä/koneella olla. Kunhan tulin ilmottamaan että hengissä ollaan sentään vielä.

Onkos täällä muita marttailijoita? Minä olen kovasti vauvakuumeen innoittama kutonut paljon " Valtterille" . Nyt km jälkeen sitten jo yhden nutun kutonut " Vilpertille" ja haalari menossa.

Sunnuntainakos se Katri meinas testata...? Pitää käyä sitten viimestään kurkaamassa " tulos" ;o) Viikonloppuna taitaa minun palstailut olla melko vähäisiä mutta maanantaina sitten taas uudella innolla =o)

MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!

HANNELE

Vierailija
50/63 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä pääsee suoraan näköjään tietoihin. Kotona kokeilin, niin tarvitsen mun Tehyn tunnukset, jotta pääsen lukemaan tietokantoja. Eli ilm. vain terv.huoltoalan ihmisille.

Musta vaan on tyhmää, että esim minidisperiinistä ja Klexanestakin on tehty tutkimusta, mutta lääkärit vaan panttaa tietoa itsellään. Ymmärrän, että ei varmaan haluta, että ihmiset tekevät diagnooseja ja kokeiluja ilman lääkäriä. Kuitenkin, jos hoito aloitetaan, niin potilaan tulisi saada asiallista tietoa itselleen. Ei noista arvauskeskus lääkäreistä voi mennä takuuseen, viitsiikö ne edes ottaa kaikesta selvää. Leikkivät vaan niin pirun kaikkitietävää...

Jaksuja ja ++++ säteitä. Käyn täällä kurkkimassa väillä onko jänniä uutisia.

Vierailija
51/63 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan nuutunut olo, olin illalla ratsastamassa vesisateeessa.. Oon vähän laiskasti pinoutunut ja aattelin nyt ilmoittaa itsestäni ettette vaan mua putsaa pois! :)

Oon saanut tätä vauvakuumetta hiukan rauhoitettua ja oon malttanut pysyä täältä välillä poiskin, vaikkakin tulee kiertopäiviä ym. laskettua.

Onnittelut Marrasmammalle plussasta!!

Katrin testausta mäkin täällä jännitän, kerropa heti sitten kun oot testin tehny, miten kävi! Peukutukset bd bd bd bd bd! Oishan se aika hurjaa jos oisitkin tietämättäsi ollut raskaana.

Hieman haikea olo on kun kaverien masut pyöristyy komeasti ja lasketut ajat lähestyy, väkisinkin miettii et kuinkahan iso maha itelläkin olis nyt. Toivottavasti pian tärppäisi..

T: Liliane kp 20/28-34

Vierailija
52/63 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava sateinen ilma. Olisi tarkoitus lähteä pääsiäismarkkinoille koululle, mutta täytyisi lähtä kävellen, kun mies otti auton lähtiessään töihin...

katri72; huomenaamullako meinasit testata? Olisi kyllä tosi jännää, jos plussaa näyttäisi! bdbd En muista mitä selvityksiä kela silloin pyysi (taisi olla ainakin joku lääkärin selvitys), aikaa tästä on kolmisen vuotta. Enkä viitsi enää kysyä ystävältäni, koska raskaus kuitenkin päättyi ikävästi... :(

Hannele-81; munkin tekis toisaalta mieli kutoa mahdolliselle tulevalle pienokaiselle kaikenlaista (saishan ne sitten vaikka annettua jollekin, jos ei sitä omaa enää kuuluisikaan), mutta aika ei yksinkertaisesti riitä. Sitä vastoin olen tuolta kirppiksiltä haalinut jonkin verran niitä kaikista pieninpiä (50-56 cm) vaatteita. Eilen ostin kantoliinankin (voin sitä jo nyt hyödyntää tuon kuopuksen kanssa) kun sain niin halvalla, vain 2 euroa!

Liliane; Tsemppiä piinaviikkoon!

ON: kp 16/28-30. 4 päivää jäljellä soittoaikaan...

Vierailija
53/63 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä savossakin sataa.. Töissä taasen olen, mutta pääsen jo kahdelta, sitten anopin synttäreitä viettämään.. Aamulla testasin taas samalla apteekin aconilla: heti alkoi viiva tulla, mutta ei ihan niin tumma ja paksu kuin kontrolli viiva. Kerran viiva joka kerta ilmaantuu nopeammin ja on aina selvempi, niin kyllä minä taidan nyt raskaana olla!! Jipii!!! Olo on ymmyrkäinen ja TODELLA onnellinen! Edelleen menkkatuntemuksia on, mutta toisaalta nehän kuuluu asiaan. Myös selkä on kipeä, tuntuu että raskaus vaikuttaisi jo nyt selän asentoon, vaikka ei vielä voi. Muutenkin oireet on voimakkaammat kuin edellisessä raskaudessa, joka menikin kesken. Toivotaan että tämä/nämä pysyy matkassa loppuun saakka!! Vähän jännittää montako on matkassa, kun ovulaation aikaan kivut tuntui molemmin puolin, yleensä vain toisella puolella. Söin sitä clomifenia, joka voi lisätä tuplien mahdollisuutta, mutta sen näkee sitten ultrassa.Nyt pitää vaan malttaa odotella, että viikot lisii. Maanantaina ajattelin varata taasen ajan yksityiselle gynelle alku -ultraa varten, mutta sinne on ainakin 2,5 viikkoa aikaa ja se tuntuu toooosiiii pitkälle. Mielellään minä täällä vielä elelen, enkä siirry exiin ennen kuin jumputtava sydän on nähty. Mutta plussanneisiin minut voisi lisätä, jos joku osaa/viitsii?

Lauris: oletko millä alalla, kun tehystä mainitsit? Itse olen sairaanhoitaja ja töissä yksityisessä kuntoutuslaitoksessa.

PLUSSA ONNEA KAIKILLE!!!! Kirjoittelen taas piakkoin ja kiitos jo onnitteluista! Täältä palstalat olen saanut paljon vertais tukea ja se on auttanut jaksamaan tässä hommassa eteenpäin. ISO KIITOS!

-marrasmamma- kp 29/28-30 (keskimäärin)tai rv 4+1

Vierailija
54/63 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrasmammaa täytyy ensiksi onnitella! Ihanaa kuulla plussauutisia! :)

Saapi nähdä saadaanko me kuulla Katrilta jymy-yllätys uutisia huomenna. Toivotaan niin! :)

ON: kp 13/24-29. Eilen ajattelin, että olis ovis tapahtunut, mutta ei se vielä tainnutkaan olla. Nimittäin limoja vielä on ja lämmöt oli alhaalla eli ehkä se on tänään tai huomenna. Mä tykkäisin, jos kierto vähän pitenisi; toivottavasti se merkitsisi myös sitä! Viimeaikoina kierrot on siis olleet 24-25..

Nyt syömään. Plussasäteitä+++++++ kaikille niitä tarvitseville ja ainakin Lilianelle (ja tietenkin myös muille jos tässä vaiheessa on) tsemppiä piinailuun! :)

Vierailija
55/63 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marrasmammalle todella isot onnittelut. Toivotaan, että se pikkuinen sielä kyydissä nyt pysyisi. dbdb

ON: En jaksa kauheesti kommentoida. Eilen ihmettelin miksi on niin letku olo töissä. Meinasin nukahtaa työpöydän ääreen,eikä mistään työstä meinannut tulla mitään. Kauppakäynti oli yhtä tuskaa, kun hyvä kun jaksoin seistä...joka paikkaa kropassa särki ja kolotti ja oli kuumeinen olo. No kuumettahan mulla sitten olikin 37,8C kun mittasin kotiin päästessä. Mä olen varmaan rehkinyt vähän liikaa. Pitäs oppia nyt tekemään varovasti kaikkea, koska multa kun nyt on toi kipukynnystä nostava pehmytkudosreumalääkitys tän vauvanyritysajan ollut poissa, niin sitten kyllä saan raajaani pakettiin todella helposti. Luulen, että se osaltaan nyt nosti kuumetta. Töissä oli nimittäin toimistotilojen muutto ja tuli kanniskeltua ja rehattua kaikkea ja sitten kahtena päivänä olen ihan hulluna tehnyt lumitöitä ja tunsin jo siinä, että nyt muuten ollaankin sitten tulevat päivät paketissa. En voinut vaan käsittää, että kuumekkin oikein nousee. No eilen oli kyllä myös vähän höntti olo. Nythän on edelleen sitä mahatautia liikenteessä ja tässä nyt miettinyt, että ei kai se tule nyt uudelleen. Sinne matkalle pitäis lähteä 6pv päästä. =( Muutamalla kaverilla on nimittäin ollut samoja tuntoja. Tänään ei enää ole ollut kun lämpö n.37C, mutta kun ovis on tuloillaan, niin en tiedä feikkaako tuota lämmönromahdusta. Eilen pistin viimeiset voimani miehen kanssa peuhaamiseen ja sen jälkeen olinkin ihan kuollut. Ajattelin, että tätä ovista ei kyllä ohi päästetä. Samaa tahtia pitäisi pitää nyt yllä vielä maanantaille jos halutaan varmistella tilanne. ;-) Nyt sain jo Advancen testiinkin vähän selkeemmän viivan. Alkoi muodostua heti kun testiaika alkoi. Käsittääkseni oviksen pitäis tikuilla näkyä huomenna tai maananataina viimeistään. Saas nähdä miten käy.

Mulla on kyllä niin veto pois, että taidan mennä lepäileen. Mies lähti käymään salilla ja vähän siivoiltiin tossa aamusesta...enempään mä en jaksanut. Pakastepullia laitoin uuniin ja ajattelin niitä vähän herkutella. Vähän laiskottelin, enkä alknut tekemään niitä itse alusta alkaen. Pitäkäähän siskoset peukkuja, että en tule täällä nyt enää kipeemmäksi. Mulla oli käsitys, että tää johtuis tosta fibromyalgia oireilusta, mutta kun selkeesti huono olo. Ajattelin, että ovis ajankohtakin vois sitä vähän aiheuttaa, mutta kun nyt olen niin monelta kuullut, että kierii edelleen mahataudin kiemuroissa, niin kai se mullakin joku pöpö tässä vielä lisäksi jyllää.

Katri: Tsemiä huomiselle testaukselle. Tulen ehdottomasti vilkuilemaan mikä oli tulos. dbdb

titi75 ( kp13/28-30 )

Vierailija
56/63 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liliane, Maria ja muut: Huomisaamuna aion tosiaan testailla. Saas nähdä kuin käy. ;) Kiitos vaan tsempityksistä kaikille! Apteekista tuli sitten ostettua se apteekin oma. Sillä olen nuo aiemmatkin plussat saanu. Toivotaan, että tulis taas. ;)

Marrasmamma: Oikein paljon onnea vahvasta plussasta! Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan. =)

ON: Kauppareissu on siis takana. Vettä on täälläkin satanut koko ajan. Pienten mutkien jälkeen tuli mentyä lopulta ruokakauppaan ja siellä alkoikin yhtäkkiä kiristämään masusta ja sen jälkeen perään niitä värinöitä. Vähän aikaan sitten nojailin ostoskärryihin, niin alkoi pikku hiljaa helpottaa. Sitten kävelinkin rauhallisemmin, niin pysyi se kiristely poissa.

Kovin tässä itsekin jännään mitä se testi oikein näyttää. Vähän on taas kyllä sellanen tunne ettei siellä nyt kuitenkaan mitään näy ja jotain suoliston kurinoita ovat vaan olleet. Mutta kuitenkin, nyt on 6. päivä kun niitä tuntuu peräjälkeen. Tiistaina tuntui eniten, muina päivinä on ollut vähemmän.

Pistän uutista heti kun kerkiän. Riippuu vähän mihkä aikaan sitä nyt tulee noustua ylöskin. Käytiin divarissakin ja tarttuipa mukaan pari vauva-aiheista kirjaakin, joku Suomalainen vauvakirja ja toinen oli sitten Lapsi tulossa, opas ensi kertaa isäksi ja äidiksi tuleville. Onkos teille nuo tuttuja kirjoja, mitä olette pitäneet?

Mutta pidemmittä puheitta hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
57/63 |
01.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna taas ratsastuskisoihin! Vähän on kyllä ollu sellanen evvk-olo, kun on niin tylsiä ilmoja ollut täällä tän viikon ajan. Tänään ostettiin meidän tytölle (5 v) ensimmäinen oma poni, on ollu tosi tärkeänä siitä koko päivän, kunhan ei vain ylpistyis:)

Päivät matelee... Kun tosiaan tässä kierrossa päätin testaavani aikaisintaan kp 34 ellei menkat oo alkanu. Mahtaakohan kantti kestää niin kauan??

T: Liliane kp 21/28-34

Vierailija
58/63 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näköjään kukaan ehtiny vielä kysellä testaukseni perään... no, hyvä niin, ehdin ensimmäisenä. Kuten arvata saatoinkin, niin negahan sieltä tuli. Oli ihan selkeä, joten ei ole edes epäilystä tulkinnasta. Kait mulla on vain sitten ilmaa suolistossa mikä aiheuttaa noita myllerryksiä ja sitä tunnetta kuin joku suurin piirtein kääntäis mahassa ylösalaisin.

Toisaalta olisin kyllä ihmetellytkin, jos plussa olis tullut, sillä onhan mulla kuitenkin nuo menkatkin tulleet. Tänään onkin kp 30/29-39, joten niitä tässä taas odotellaan alkavaksi. Epäilen pitkää kiertoa, kun en tuntenut selviä ovisoireitakaan.

Mutta tämmöstä täällä. Nyt vain suunnataan miehen kanssa katseet syyskuulle ja jos silloin sitten saataisiin se tärppikin aikaan. ;)

Mukavaa sunnuntain jatkoja kaikille!

Vierailija
59/63 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon puhuttu siitä miten kukin on selvinnyt keskenmenosta. Meillä keskenmenosta on nyt 4kk aikaa. Kuvittelin että tähän mennessä olis jo tärpännyt. Ekat menkat oli helpotus, että pääsee tositoimiin, vaikka ei oltu ehkäisty siis ekassa kierrossakaan. Toiset oli taas pettymys ja kolmannet tuntui että itku pääsee. Meillä on siis kaksi lasta jo ennestään. Se ei todellakaan tee keskenmenon kokemista helpommaksi, vaan ennemminkin konkretisoi todellakin menetyksen, koska tietää mitä kaikkea ei tulekkaan olemaan. Itkin kun viikkoja " olisi ollut" niin paljon että liikkeitä olisi tuntunut, ja kun olisi ollut rakenneultra.... Miehen kanssa ollaan itketty lopulta yhdessä, tosi on että ei niiden ole sitä asiaa niin helppo ja konkreettinen käsitellä, mutta yhtä paljon se sattuu kuitenkin, haluttu lapsi molemmille menetetty. Mies oli mukana kavinnassa, tai siis saattoi minut sinne kunnes sain esilääkkeen ja haki herättyä pois. Muistan elävästi vieläkin sen, kun leikkauspöydällä sanoin kaikille huoneessa olijoille että on tämä elämä yllätyksiä täynnä, eilen onnellisesti raskaana ja tänään täällä. Vaikka yritin olla vahva ja hyväksyä tapahtuneen, kun heräsin heräämöstä, itkin ensimmäisenä kun sain silmäni auki. Olo tuntui niin tyhjältä, kipu ei ollut ongelma, vaan se tyhjyys mikä jäi sisään.

Jotenkin sitä on tullut nyt paljon pessimistisemmäksi, itsesuojelua varmaankin. Olen kertonut avoimesti mm kun menin uuteen työpaikkaan kuukausi sitten, että sain keskenmenon alkuvuodesta. Joillekkin työkavereille (sopivassa asiayhteydessä) ja esimiehelle, kun kyseli tulevaisuuden suunnitelmista. Eilen oltiin yksillä lastenjuhlilla (synttärit) ja siellä oudot äidit juttelivat siitä mikä on sopiva lapsiluku ja ikäerot sun muuta ja jääkö kolmas kahden kanssa ulkopuolelle. En osallistunut ollenkaan tähän keskusteluun. Olisi tehnyt mieli sanoa että kaikkia ei voi suunnitella noin, van elämä antaa sen mitä antaa. En viitsinyt pilata juhlatunnelmaa.

Omasta navasta vielä sen verran, että nyt on menossa kp 21/21-24(28) ja eilen oli pahoinvointia ja muita " raskausoireita" ja heti perään hirveät alamahakivut joten ajattelin että täti sieltä on tulossa kyläilemään. Tein kuitenkin -ei aamupissasta- be sure testin (herkkyys 25mikroa) ja se oli nega. Tosin se oli jo kuukausi sitten menyt vanhaksikin, ostin niitä etukäteen kun oli tarjouksessa. En tiedä. Testailen sitten ensi viikolla jos on tarvetta seuraavan kerran.

Mutta puhukaa siis asioista tai kirjoittakaa, niin se helpottaa! Jaettu suru on puoli surua! Tsemppiä ja plussaonnea kaikille!

Vierailija
60/63 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutiikeri toivottavasti nega vielä plussaks muuttuisi! bd bd bd bd bd

Katri: harmi, ettei nuo oireet johtuneet raskaudesta! Oishan se aika ihme ollut, mutta kyllähän niitä ihmeitäkin tapahtuu. Mikä kiertopäivä sulla on menossa? Ajattelin, että itsellä maha on viime päivät taas pömpöttänyt niin kuin olisin pitkälläkin raskaana, kun ovisaikaa elellään.. Aina ei tosin oviksen aikoihin näin pömpötä. Ja nythän on myös mahatautia tosi paljon liikkeellä, niin jos sulla ilmenis se noin mahan kuplimisena jne..?? Toivottavasti menee pian ohi tai saat selvyyttä mistä johtuu!

Titi: pikaista paranemista sinulle! Mulle ovis tuo joskus (niin kuin esim tässä kierrossa) huonon olon.

Maria: muakin on alkanut jännittämään sun puolesta! Toivottavasti sen luvan nyt saatte! Käytkö ennen soittoaikaa vielä verikokeessa? bd bd bd bd bd

Liliane: miten ratsastuskilpailu meni?

ON: kp 14/24-> ovis tais olla eilen, koska lämmöt on nyt noussut. Eilen oli kummia pistäviä kipuja alavatsassa eilen, ajattelin että johtuisko muniksen irtoamisesta, en kyllä ennen ole noin selvästi sitä tuntenut. Saapi nähä tulooko meille vielä tänä vuonna vauvaa tai ainakin la..? Ens tiistaina ois sitte gyne ja otetaan papa.

On vähän haikea olo, kun pääsiäinen lähestyy ja samoin meidän vauvan la.. Tänään tuli se prisman sikiön kehityksestä toinen osa ja sekin veti mieltä haikeaks ku ois itellä nyt menossa 39 viikko.. Katotaan jos saatas nyt sitten pääsiäiselle plussa kun vauvaa ei kerta sillon saaha. :)