*** HAAHUT VKO 13 ***
Kommentit (63)
Siis lääkäri sanoi, että vasen munanjohdin näyttäisi olevan hallitseva, mutta OIKEALLA puolella kai sielä nyt näkyi se follikkeli kasvamassa. Sen tän hetkisestä koosta ei maininnut mitään, mutta kai se oli päiviin nähden kunnossa, kun ei kerran sanonut muuta kun että ok:lta näyttää ja että täällä kuitenkin tapahtuu. Mutta kertokaa te viisaammat mitä tuo mahtoi tarkoittaa?
titi75
Maria: Kyllä mä aion sinne sunnuntaille odotella. Eipä mulla ole testiäkään millä edes voisin sitä ennen testailla. Ei tuo apteekki ihan vieressä kuitenkaan ole ja kun nykyisin tunnun hengästyvän melko pienestä, niin vois olla mulle aika rankka reissu. Heh, eilen kun laittelin pyykkiä narulle, niin jo siinä alkoi hengästyttämään. =)
Välillä on ollut nyt hiljaiseloa tuolla masussa, mutta nyt tuntuu taas sellasia kevyitä pökkäyksiä. ;) Hih, on kyllä jännä nähdä mitä se testi sitten näyttää kaiken tän jälkeen. Tosin lauantaina on kp 29 edellisten menkkojen mukaan, joten saapas nähdä ehtiikö sitä vuotoa alkamaan ennen sunnuntaiaamun testausta.
Ihme kyllä miten joillakin voi tulla menkat osan aikaa raskautta ja joillakin jopa koko raskauden ajan. Mistäköhän nekin vois johtua että noinkin voi käydä?
Jees, mutta nyt tämä jatkaa taas kotikirjanpidon tekoa..
On mulla kieltämättä kaikenlaiset ajatukset alkanu tässä pyöriä mielessä. Jotenkin on koko ajan sellanen " vauvamainen olo" eli siis sellanen tunne, että kyllä siellä " jotain" on kehittymässä. No, nämä on näitä tuntemuksia vaan. Mutta toisaalta silloin viime kesänäkin mulla oli aika vahva tunne ennen sitä plussaakin että raskaana olin, ja niin myös olinkin.
Mutta ai hurja, miten hieno uutinen se oliskin. =) En oikeastaan edes tiedä millä viikoilla voisin edes ollakaan. Olettaisin, että joskus kesän jälkeen vois olla synnytys, mikäli nyt raskaana olisin. Olis se kyllä kiva yli 3 vuoden yrityksen jälkeen, jos lopulta onnistais ja olis vielä huomaamatta selvinny noista alkuaikojen peloista. Mutta epäilen kuitenkin etten osais vielä hirveästi riemuita jos se plussa nyt paukahtaiskin. Luulen, että vasta ultra pistäis mut uskomaan ja nauttimaan loppuajasta.... ja kun vielä selviäis millä viikoilla olisin.
Ei mutta nyt sinne kirjanpidon pariin... pakko oli heti titille vastailla kun oli vielä kone sylissä.
Onko kellään haahuilla kokemusta roskis haamuista??? Tein tänään apteekissa myytävällä acon:illa testin ja se oli 3 min kuluttua nega, heitin sen sitten roskiin. Parin tunnin kuluttua vilkaisin testiä uudelleen(jostain syystä..) ja siihen oli tullut haamu. Ohjeen mukaan testi pitää lukea 10 min kuluessa, mutta olin jo sen viskannu pois, joten nyt en tiedä oliko haamu tullut sen 10 min aikana vai ei.. Apua...! kp on 27.
-marrasmamma-
Sen verran on tullut testailtua noita " viivanpaikkoja" , että kantsii tosiaan tehdä jokusen päivän päästä uusi testi jos nyt et saanut niihin siihen viivaan mitään punertavaa väriä, eli jos ihan vaan pelkkä viivan paikka. Niitä kokemusteni mukaan olen saanut oikeastaan niihin kaikkiin negatesteihin joita olen niillä kasettimallin testeillä testannut (juuri ne apteekista ostetut Aconit)...mutta sitten voipi Sinulla selkeemmin olla toiveita ja uskaltaisimpa jopa onnitella, jos siihen viivassa näkyy punertavaa väriä...vaikkakin olis roskishaamu. Muussa tapauksessa en suosittelisi luottamaan, vaan varmistamaan uudella testilla parin päivän päästä. Toivottavasti tuo plussa kuitenkin olisi. ;-) Tulehan kertomaan miten kävi. =)
titi75
Niin sitten vaan tääkin viikko kääntyi alkuviikosta loppuviikoksi ihan huomaamatta. Vastahan oli maanantai???
Kurkku kipeä. Vähän pelottaa. Lauantaina konsertti...meillä on aina ennen kiertuetta konsertti täällä Suomessa niin, että kaikki sukulaiset ja kaupungin edustajat, jotka maksaa osan meidän matkasta pääsee kuulemaan mitä ollaan menossa ulkomaille esittämään. Tässä just aamupalaksi vedän panadol hot:ia. Yksi syy tähän kurkkukipuun on varmasti noi vaihtelevat ilmat...mut äidillä oli just eilen kurkkukipu ja flunssa kun oltiin yhdessä teatterissa.
Kävin eilen katsomassa Helsingin Kaupunginteatterin Evitan. Olen käynyt vuodesta 96 katsomassa kaikki musikaalit ja olen ihan fani....silti oltiin äidin kanssa sitä mieltä, että Les Miserables, jossa Veeti lauloi Jean Valjeanin roolin (eli sen pääroolin) oli tähän mennesssä paras.
Titikö oli käynyt katsomassa uutta Depp-leffaa? Mä olen kans ajatellut viedä miehen sitä yllärinä katsomaan. Depp on sen suosikki. Viimeksi käytiin katsomassa Finding Neverland, joka oli tosi koskettava.
Kävin eilen päivällä siellä verikokeissa. Nyt odotellaan vaan sitä ens viikkoista ultraa...musta kyllä tuntuu, et se on ihan liian aikaisin, mutta ei kai se mitään. Työnantaja lupas, et saan käydä työajalla...Se on kyllä tosi reilu...ei edes kysellyt mitään kun sanoin, et se on 10.45 ja saattaa mennä tovi.
Listasiivouksesta: Jaksatko Maria pitää kirjaa kolmen viikon ajan, ketkä kirjoittaa tänne? Katselin juuri tätä viikkoa ja huomasin, ettei meitä paljon enää ole...(toisaalta hyväkin kai)...eli ei varmaan suuri homma? Vai pitäiskö katsoa suoraan kolme viikkoa taaksepäin? Pinot ainakin löytyis helposti ja niinkuin joku kirjoitti, ettei listalta siivoaminen estä paluuta tänne.
Mun esittelyyn vois korjata tiedot: minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006. (kiitoos)
Joku kyseli roskishaamuista. Keskenmenon jälkeen noin 3 kk testasin mäkin muutaman aconin roskishaamun, jotka oli eri kierroista ja aina alkoi menkat. En siis tiedä, miten noihin pitäis suhtautua. KM:n jälkeen niinkuin olen kirjoittanutkin, on aina ollut erinäisiä raskausoireita negakierroissa...Ja niitä on kuitenkin ehtinyt kertyä jo melkein 15.
(.) Tänään kp 4/27-34(33), vuoto alkaa olla ohi. Ihmeen vähillä kivuilla selvittiin tällä kertaa...vaan kaksi särkylääkettä otin, toisenkin vaan varmuuden vuoksi. Taisi sunnuntainen sulkapallo ja muutenkin viime aikoina suoritettu reilu liikunta-annos auttaa.
Nyt töihin. Tänään aika hankala päivä kun pienten ryhmässä kaikki lapset paikalla ja yksi aikuinen poissa...taidan joutua taas vaipparalliin kun tulee vielä uusi 10 kk tyttö harjoittelemaan puolipäiväiseksi...
Nonna
Ajattelin tulla pitkästä aikaa kurkistamaan, että mitäs tänne kuuluu.. =)
Tuo Katrin tilanne näyttää erittäin mielenkiintoiselta. Ihan tässä jo itsekkin innostu että josko sittenkin siellä masussa olisikin salamatkustaja! =)
Onkos täällä niitä jotka piinailevat...? Oikein paljon plussasäteitä kaikille!
Ja, ehdottamasti myös niille jotka bongailevat ovista!!!! bd bd bd =)
Oma masu: Tässä on nyt menty päivä kerrallaan ja tänään on " virallisesti" alkanut 11.viikko!! =)
On päiviä jolloin on huono-olo, sitten taas toisinaan vaan yököttää kaikki/etoo ja iltaisin on kova vilu. Nippailut masussa tuntuu aikas mukavilta.
Just tuossa yhden työkaverin kanssa puhuin, että ilm. alkaa masu pikku hiljaa pömpöttää, kun virkapuvun jakun alanappi nousee yllättävän ylös kun istun. =)
Viime viikon olimme Espanjassa nauttimassa etelän tuulia. =) Aluksi ilmat eivät kauheasti suosineet meitä, mutta sitten loppuviikosta aurinkokin näyttäytyi meille oikein mukavasti. Matkalta jäi käteen Asukillemme kaikenlaisia vaatteita.. Olivat niin suloisia, joten oli " pakko" ostaa. =)
Eka neuvolakäynti oli maanantaina ja kaikki näytti olevan ok. Lääkärin tapaan 10.päivä, jolloin kuunnellaan sydänäänet. =) Voi kun olisi se päivä jo.. Niskapoimu-ultra olisi 18.4.
Tuonne ex-haahuin kyllä vielä mahtuu paljon porukkaa!! =) Ovi on edelleen Teille kaikille avoinna. ;-)
Mukavaa päivän jatkoa ja voikaa hyvin!!! =)
Kaksonen76 ja Asukki 10+1 =)
Nonna: Varoituksen sana sitten kyllä siitä Deppin leffasta. Se on TODELLA ERIKOINEN ja jos miehesi pitää Shakesparen malliin väännetystä kommunikaatiosta (mitä leffa oli melki kokonaan), niin häntä voi kiinnostaa. Mun mieheni (kun vein kans yllärinä sitä leffaa katsomaan) meinas oikeesti " vetää ranteet" auki. Se oli kyllä omastakin mielestä tosi erikoinen, raskas ja jollain tavalla vähän ahdistavakin elokuva. Tämä elokuva ei siis mitenkään päin ole verrattavissa Finding Neverlandin tms. Mullekkin jäi elokuvasta hetkeksi vähän ahdistunut fiilis, eikä leffaa kantsi ainakaan mihinkään " romanttisen" illallisen yhteyteen sijoittaa. =) Mutta mä kun olen Depp-fani, niin vaikka se istuis " heinäseipäänä" koko leffan ajan, niin NÄHTÄVÄHÄN SE ON! ;-)
Kaksonen: Kiva kuulla, että raskautesi on edennyt mallikkaasti ja kaikki on hyvin. Me ollaan kans nyt sitten lähdössä ukkokullan kanssa viikon päästä Gran Canarialle Puerto Ricoon viikosksi. Kelpaa mulle. =) Missä päin Espanjaa te olitte. Täältä töistä meiltä moni on nyt Kanarialla käynyt talvilomallaan ja kelit on kuulemma olleet suht ok. Toivottavasti meitäkin aurinko suosii. Puerto Ricohan taitaa olla Gran Canarian takuuvarmin auringonottopaikka. =)
ON: Testasin illalla taas piruuttani yhden ovistestin. Tai jatkan tästä eteenpäin nyt siihen oletettuun ovikseen. En kyllä niistä Advancen testeistä tykkää yhtään. Eilen tikkuun tuli TOSI HAALEA viiva ja niillä toisilla mammaksin testeillä kuitenkin tässä vaiheessa se haalea viiva näky paljon selvemmin kun tuossa Advancen testissä. Blääh...no pitää silti vaan pupuilla. Olikos se just Masunasu, jolla tärppi kävi silti siitä kierrosta mistä ei selkeetä ovista edes bongattu. Yrittänyttä ei siis laiteta. Mies tulee tänään työmatkalta joten pitää laittaa se koville tulevana viikonloppuna. ;-) Oviksen pitäis (jos yhtään kierto pelaa) olla su-ma-ti sektorilla.
Meidän listaa tosiaan vois kyllä varmaan karsia. Eihän täällä tunnu montaa enää pyörivän kovin aktiivisesti. Onneksi ihan kaikki eivät kuitenkaan ole kadonneet. Vaikka toisaalta toivoisin, ettei kenenkään tälle puolelle tarvisikaan kirjoitella.
Mun esittelylistaakin vois korjata sen verran, että sieltä vois poistaa sen hyytymistekijä epäilyn, kun eihän niistä verikokeista multa mitään löytynyt. Joten siltä osin ei pidä paikkaansa.
titi75 kp11/ 28-30
Apua, älä nyt vaan tule kipeäksi. Toivottavasti kurkkusi paranee, eikä pahene tuosta. Kurjaa kun aina silloin kun ei saisi, niin sitten paukahtaa kipeäksi. Lämmintä mehua lisää!!!! ;-)
titi
Siitä viivan väristä..
Eli se viiva oli punertava. Ja tänä aamuna tein uuden testin ja kolmen minuutin aikana ilmestyi HAAMU!!!! Varovasti tässä iloitaan, la-aamuna teen vielä testin. Vähän takaraivossa jyllää pelko ettei vaan taas tule km, koska alamahassa on aika kovat kivut ajottain, mutta toisaalta nehän kuuluu asiaan. Plussa onnea kaikille!!!
-marrasmamma-
Eli kopion tuon kun kirjotin tuonne aiemmin, elikkäs täällä todella varovasti tuuletetaan, mutta maltilla. Menkka jomotuksia on, mutta toivottavasti ovat normaalia. Näinköhän toinen clomi-kierto toi plussan ja toivottavasti kestävän!!!! Vielä ei lisätä mua plussanneisiin ennen kuin tämä on varmempi, jos vaan käy? Nyt takain työn pariin.
-marrasmamma-
Marrasmamma: Varovaiset onnittelut haamusta! Toivottavasti viiva vahvistuu ja pääset tuonne toiselle puolelle.
Kaksonen: Kiva kun poikkesit katsomaan mitä tänne kuuluu. Mulla on noita möyrintöjä ja muita ollut nyt 4:nä päivänä peräkkäin, tänään jo muutamia kertoja. On kyllä tosi jännää miten tässä vielä käy ja tulisinko jo mahdollisesti kohtapuoliin sinne puolelle. ;) No, se nähdään sunnuntaina kun teen sen testin.
ON: Kuten tuossa jo kaksoselle vastasin, niin tuntemuksia on edelleen. Tänään olen jo neljään kertaan tuntenyt möyrintää ja yksi niistä oli aika voimakas. Tuntui suurin piirtein kun koko maha olis kääntynyt ylösalaisin. =)
Äkkiä on tämäkin viikko mennyt. Jotenkin ihan huomaamatta. Tosin itselläni menee aika osittain seuraillessa noita mahan tuntemuksia. Hei, taas tuntuu muljauksia. =D
No joo, mutta katotaan kuinka käy. Mukavaa torstain jatkoa kaikille!
Sen verran teki mieli kommentoida, että mulla on nyt rv17+4 ja viidettä lasta siis odotan. Liikkeitä tuntuu hyvin hyvin harvakseltaan, vaikka istukkakin on takaseinässä. Oikeastaan just nyt tällä 18. viikolla on vähän säännöllisemmin alkanut liikkeitä tuntua, mutta ei tosiaan vieläkään montaa kertaa päivässä. No, tänään olen jo muutaman kerran tuntenut, että ehkä ne tästä alkaa lisääntyä. Ja näihin päiviin asti ovat olleet hyvin hyvin vaimeita, että on tosiaan saanut miettiä, että oliko tuo vauva vai ilmakupla. Ajattelin vaan, että kun sinä toivot esikoista, niin sulla pitäis varmaan olla viikkoja jo ainakin 20, kun taidat noita muljahduksia ym. tuntea aika monta kertaa päivässä. Mutta mielenkiintoinen tilanne sinulla on. Olishan se melkoinen ylläri ja etenkin iloinen sellainen, jos siellä vauva myllertäisi :-). Toivotaan parasta!
Plussaonnea kaikille! Ja erityisterkut tietenkin Nonnalle! Hienoa, että tutkimukset lähtevät käyntiin. Toivotaan pikaista tulosta!!!
neronja rv17+4
Kiva kun tulit käymään tälläkin puolen. =) Mä tosiaan tunnen useamman kerran päivässä noita muljahduksia. Tai useimmiten ne on lähinnä sellasia värinöitä, mutta kyllä noitakin muutama päivään mahtuu. Tänään on nyt kerran tai pari ollut noita isompia.
Niin, ja niistä viikoista. Eipä toi mun mahakaan enää mikään kovin pieni ole. Melkoisen pömppö on ja paitakin on osittain tiukkana siinä päällä ja vielä jokin aika sitten oli löysä. Mutta oon tehnyt nyt niinkin hassuja että kun tunnen noita muljauksia ja värinöitä, niin olen pistänyt käden mahani päälle ja kokeillut tuntuuko niin. Ei tunnu. Eli missä vaiheessa ne liikkeet alkaa näkyä ja tuntua päältä päinkin?
Kivan pitkällä sinäkin Neronja jo olet. Onnea jatkoon!
Kylläpäs nuo päivät menee nopeaan! Ei meinaa perässä pysyä...
titi75; Harmi, että joudut odottamaan kuukauden, että voidaan ottaa nuo arvot. Mutta onneksi teillä on tuo matka luvassa ja sitä odottaessa ja siellä ollessa aika menee varmaan kuin huomaamatta. Mutta hyvä, että muuten paikat näyttäisivät olevan kunnossa! Ja hyvä, että mies palasi reissulta ennen ovista, että pääsette sen hyödyntämään!
katri72; mulla kanssa oli tota hengästymistä viime raskaudessa jo ihan alkuviikoilla. Kyllä muakin nyt jännittää ihan toden teolla, että mitä se testi sulle näyttää! bd bd bd bd bd bd bd
marrasmamma; Nyt kyllä uskallan varovaisesti onnitella plussasta! Toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti! Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa mukaan!!!
Nonna-80; Kyllä jaksan pitää kirjaa. Otin jo eilen toisen kopion tuosta listasta koneelle, josta sitten aina poistan nimiä sitä mukaan kun joku tänne kirjoittaa. Listalle jääneet voi sitten poistaa siitä varsinaisesta listasta mikä mulla on koneella.
Kaksonen76; Kylläpäs sullekin on noita viikkoja nopsaan kertynyt! Neljäsosa jo melkein takana ;)
ON: kp 14/28-30 ja tänä aamuna lämmöt olivat nousseet reilusti. Eli taitaa olla ovis ohi! Eli tästä kierrosta olisi tulossa lyhyt (hyvähyvä), n. 27-28 päivää. Tämä tarkoittaa sitä, että menkat ja varsinainen yrityskierto alkaisi jo n. viikon päästä siitä lääkäristä! 6 päivää jäljellä!
katri72:
Eli missä vaiheessa ne liikkeet alkaa näkyä ja tuntua päältä päinkin?Kivan pitkällä sinäkin Neronja jo olet. Onnea jatkoon!
Kiitos onnentoivotuksista :-). Nyt kun tämä 18. viikko alkoi, niin olen jopa pystynyt jo vähän nauttimaan tästä raskaudesta. Alkaa olla jo toiveita, että josko tämä nyt onnistuisi. Toivotaan!
Itsekin olen kokeillut, että tuntuuko nuo liikkeet päälle päin, mutta yleensä on niin, että niitä tuntuu vaan yksi kerrallaan. Eli kun yhden liikkeen tuntee ja sitten jää odottelemaan kädet masun päällä seuraavaa, niin sitä ei sitten kuulukaan. Eilen illalla tuli ekaa kertaa sellainen liikkeitten sarja, mutta ne ei tosiaan tuntuneet käteen.
Pitkään maltat odottaa tuon testaamisen kanssa, itse en malttaisi. Kävisin kyllä ihan asioikseen hakemassa testin ;-). Olisihan tuo teidänkin jo aika onnistua!!!
neronja
Pari riviä kuulumisia.
Ihan ekaks katrille: aika mielenkiintoinen tilanne. Mä nyt olen tällänen pessimisti ja voisin vielä varovasti ehdottaa, että josko ne oliskin kuitenkin suolen murinoita ne värinät ja muljahdukset. Kun mulla ainakin useasti suolistossa kulkeva ilma on tuntunut just samalta kuin vauvan liikkeet ja pienet potkut. Ja varsinkin raskauksien jälkeen näitä tuntemuksia on ollut ja suoliston ilmasta ne on johtuneet. MUTTA...enpä sano, että sun tilanteessa näin olis. Ja kohtahan sen näkee ;)
Oma napa: Eilen soittivat gynen polilta ja aloitettiin tyroksiini (kilpirauhashormoni) lääke. Lääkärin mielestä lievä tai alkava vajaatoiminta joka EHKÄ voi keskenmenojakin aiheuttaa. Tiedä sitten. Nyt sitten seuranta siirtyy tk:n omalääkärille ja yritetään saada annos oikean suuruiseksi. Se vaan ketuttaa mennä omalääkärille, sillä valittaessani hänelle erinäisiä oireitani (väsymys, masis, saamattomuus, säryt jne. jne.) tämä totesi erittäin jyrkästi ettei mulla ole kilpparissa mitään häikkää ja saavat keskussairaalassa tutkia mua niin paljon kuin haluavat, mutta hän ei tee mitään. Ja nyt sit joudun tälle lääkärille menemään ja toteemaan että lievää vajaatoimintaa nyt sitte kuitenkin olis. Ja tämä lääkäri ei kyllä ikinä tule myöntämään että olis väärässä.
Gynen polilta kun soittivat niin heillä oli selvät sävelet, ei mitään lugeja tai disperinejä tarvita. Jäi sitten vaan monta asiaa kysymättä, mm. että JOS vielä joskus oon raskaana niin pääsisinkö vähän tarkempaan seurantaan. JA sitten en tajunnut kysyä, että mille tasolle kilpirauhasarvot pitäis saada ennenku raskautta vois yrittää (Tosin ei edelleenkään ole mulla haluja, joten ei kyllä mahdollisuutta mihinkään tärppiinkään). Puhelun alussa se lääkäri kyllä totes, että varmaan pian haluatte uutta raskautta yrittää. Mutta ei sitten maininnut mitään,että koska se ois suotavaa yrittää. No, odotellaan ja katotaan nyt ensin, etät miten tämä mun olo alkaa kohentua jos alkaa ja miltä arvot alkaa näyttämään.
Tällästä tänne. Eilen vollotin puoli tuntia kun kuulin raskausuutisen ja jälleen ois tutulla laskettu aika lähes tulkoon samaan aikaan kun mulla olis ollut. *snif*
Kesää odotellessa...auringonpaistetta kaivaten..
-Porkkana, eikä mitään tietoa kiertopäivistä...onneksi-
Täältä kotikoneelta nopeasti vain tervehdin teitä: flunssa ja kuume iski eilen joten päivä mennyt sängyn pohjalla. Huomenna haluaisin jo töihin kun harmittaa kun olen nyt sen km takia ollut muutenkin viime ja toissa viikoilla yhteensä 5 päivää sairaslomalla. Ja taas.
Km on pyörinyt taas enempi mielessä, johtuu ehkä tästä flunssasta joka fyysisesti muistuttaa kyllä sitä oloa mikä raskaana oli, väsynyt jne. Alavatsaankin on taas vähän koskenut, varsinkin aivastellessa ja yskiessä, johtunee vielä siitä kaavinnasta.
Plussasäteitä lähetän Katrille ja jos on muita testaajia!
Huomenna koitan kirjottaa enämpi...
HANNELE - kp 16
Hei!
Mulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitys ollut jo 8 vuotta. Nyt kipinkapin erikoislääkärille!! Se maksaa, mutta kannattaa..Nämä terv.keskus ym. yleislääkärit katsovat, että arvot ovat viitearvojen sisässä ja ettei ongelmaa muka ole..tai antavat jonkin pienen (ihan turhan) lääkityksen. Suosittelen siis hyvää endogrinologia, ei edes " kilpirauhasen toimintaan perehtynyttä" sisätautilääkäriä..
Vuosien aikana oon nähnyt jos jonkinlaista " tietäjää" ja tähän yllä olevaan tulokseen tullut. Oma tieto asiasta jo ylittää heidän tietämyksensä. Jos olet Tampereelta päin tai siellä liikut, hyvä ja luotettava lääkäri J. Salmi Koskiklinikalta. Puhuu vähän, mutta asiaa. Suosittelen.
Arvojen palautuminen vie aikansa. Riippuu, kuinka äkkiä löydetään sopiva annos.
Tsemppiä!! Vajaatoiminnan pitäisi vaikuttaa siihen, että ei tule raskaaksi. Jos vajaatoiminta on lievää, en usko että se aiheuttaa toistuvia keskenmenoja. Toisaalta vajaatoimintaan voi myös liittyä muita liitännäissairauksia, jotka voivat olla keskenmenojen takana. Tai vajaatoiminta on aiheutunut jonkin muun sairauden liitännäissairautena.
Virtuaalihalauksin,
Jumppis
...olis jatkunut onnellisesti vielä tähän päivään asti, niin huomenna olis vika päivä töissä ennen mammalomalle jäämistä. Ajatelkaa nyt...mihin tää aika oikein katoaa. Vähän ehkä haikea fiilis...oma esimies on jäämässä mammiksella kait toukokuun lopussa. En voi olla ajattelematta, että siinä vaiheessa mulla olis jo se pienen pieni nyytti ollut kahden tai kolmen vkon ikäinen. Voihan surku. :´(
No ei auta itkut markkinoilla.
Edelleen muuten kiukuttaa noi Advancen ovistestit. Niillä mammaksin testeillä on jo tässä vaiheessa näkynyt selkeet haamut, jotka ovista kohden sitten vaan on vahventuneet. Nyt noihin Advancen ovistesteihin ei tule minkään valtakunnan viivaa. Vähän pelottaa, että onko se vika nyt sitten mussa vai ovistestissä. Miten teillä ton Advance-testin kanssa on ollut...onko ovisplussa pläjähtänyt vaan jonain päivänä vahvana tauluun, vai onko viiva hiljalleen vahvistunut. Onhan tässä nyt vielä jokunen päivä aikaa sitä viivaa siihen alkaa saada näkyviin, mutta nyt vähän kyllä epäilyttää.
Katri, apua...täällä ihan halkee jännityksestä noiden sun viikkojen kanssa. Mites muuten kävis jos tilanne olis se, että olisit nyt oikeesti kovin pitkällä raskaudessa, etkä olis käynyt neuvolassa ajoissa. Eikös siinä menetä jotain etuja...äitiyspakkauksen tms. jos ei ajoissa hakeudu/ ilmoita raskaudesta neuvolaan? Olen vaan jostain kuullut, mutta miten se oikeesti menee?
titi75
Katrilla edelleen " vipatuksia" ...maltatko tosiaan sunnuntaille odottaa testausta. Toisaalta, ajatteleppas jos sinne joku sala-asukki olis jäänyt, niin olispa sulla tää " riskiaika" mennyt sitten ns. tietämättömänä asiasta kokonaan ja olisi enää onnellisen odotuksen loppupuoli jäljellä. No joo...pitäähän tässä tilanteessa nyt jalat maassa toki olla, mutta kyllä niin ihmeellisiä juttuja on kuullut välillä tapahtuvan, että eihän näistä koskaan tiedä.
Hannele: Joo, kyllä ukolle valitettavasti on tuota painoa hieman kertynyt. Kyllä se kovasti käy salillakin väh. 3krt/vko, mutta musta tuntuu että se syö sitten kaksin verroin enemmän ja on muutenkin oikein kulinaristi. Niin kun vähän minäkin. =) Pitkä mieshän se on 194cm, mutta paino huitelee jossain varmaan 115kg tällä hetkellä. Ja mä sitten ite kun olen 163cm pitkä ja painan tällä hetkellä jotain 52kg, niin ollaan aika mainio näky tuolla yhdessä liikkuessa. ;-D Mutta kyllähän miehen iso pitää olla. Mä olen sitä mieltä. Mullakin on tässä kulinarisoidessa tältä meidän yhdessä olo ajalta tullut painoa pikku hiljaa joku 5kg, mutta se on mulle vaan ollut hyväksi kun painoin tosiaan vaan jotain 47kg. Ihan mahdollisen raskautumisenkin kannalta on parempi olla edes vähän " vararavinnetta" . Tikutuksesta sen verran, että tää on nyt kolmas kierto missä alotan tikutuksen. Ekalla kierrolla sain selvän ovisplussan, viime kertanen oli vähän epäselvä, en ole varma tapahtuiko ovista kivuista huolimatta ja nyt on vasta ovisajat tulossa. Huomisesta aloitan kunnon testaamisen. Katsotaan miten käy. Lämpöjä olen mittaillut satunnaisesti, mutta kai niitäkin pitäis säännöllisesti ja tarkkoina kellonaikoina seurata, mutta mä olen vähän huono siinä. Mullakin noi kaks tärppiä tuli tosiaan ilman tikutuksia, mutta kun on ollut vähän tunne että noiden kahen km:n jälkeen kroppa on alkanut temppuilla, niin varmuuden vuoksi olen nyt halunnut tikuttaa ja katsoa tapahtuuko mitään, vai onko mennyt ihan sekaisin kaikki. En halua jäädä tumput suorana vaan odottamaan jos asia on korjattavissa.
ON: Follikkeliultra oli tänään silmämääräisesti kaikki kuulemma näytti ihan hyvältä. Mitähän lääkäri mahtoi tarkoittaa, kun sanoi, että vasen munasarja on hallitseva...? Silti kai se munarakkula näkyi kypsyvän sielä vasemmassa munanjohtimessa. Olin ihan pihalla...yleensä oletetut oviskivut vatsassa tuntuun tuolla oikealla puolella. No lääkäri kuitenkin totes, että voihan sielä hormonitasoissa jotain häikkää silti olla, vaikka silmämääräisesti kaikki näyttäs olevan kunnossa. Eli antoi lähetteen nyt sitten prolaktiini ja keltarauhas verikokeisiin. Mut ne päivät kun ne olis pitänyt ottaa, osuu just meidän lomamatkalle eli kp22-25, joten se kokeen otto siirtyy sitten kuukaudella eteenpäin. No eihän se silti sitä sano, ettenkö voisi tästäkin kiepistä silti raskaaksi tulla, mutta olisin ite halunnut saada ne heti otettua kun olis päässyt sitten heti aloittamaan sen pienimuotoisen hoidon jos olis tarvetta ollut.
En mä nyt itekkään mitenkään suuresti huolissani ole kun huomasin, ettei lääkärikään ollut epätoivoisen oloisen mun tilanteesta. Mutta kunhan halusin nyt käydä kurkkimassa miltä näyttää, ettei turhaan pitkitä asioita, jos jotain on mahdollista tehdä. Mutta ei siis ihmeempää. Ilmeisesti ei ollut nyt tosiaan ovisaika vielä lähelläkään kun ei siitä mitään maininnut, eli se follikkeli ei varmaan vielä ollut sitten sen kokoinen. Mun käsityksen mukaan ovis pitäis olla joskus su-ma tietämillä, joten aktiivinen viikonloppu ja alkuviikko tulossa.... =) Ja sitten lähdetäänkin jo matkalle perjantaina. Aaahhh....ihanaa!!!
Nyt on pakko tehdä töitä, mutta tulen varmaan illalla vielä vilkuilemaan tänne kotikoneelta. Mulla oli muuten asetuksissa jotain häikkää kun täältä töistä se heitti mut aina pihalle kun yritin kirjoittaa tänne jotain. Nyt näyttäis taas pelittävän.
titi75 kp10/ 28-30