Opetin lapseni vetelemään turpiin kiusaajia.
Minun lapsiani kiusataan kerrostalon pihalla. On revitty väkisin hissiin, pidetty kurkusta kiinni seinää vasten ja viety lippis.
Pilkataan esikoulusta.
Toinen on 5-vuotias toinen 6-vuotias.
Eivät uskaltaneet mennä ulos kiusaajien vuoksi. Opetin, että pitävät samaa puolta. Turpiin vaan, niin että tuntuu. Aluksi olivat sitä mieltä, ettei niin voi tehdä, mutta nyt on jo koululaisia juossut itkukurkussa kotiin.
Minun lapsia ei kiusata.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten tapahtuu kun kiusaaja onkin vahvempi ja poikas tulee naama verellä kotiin
Joku nenäverenvuoto tai vastaava aiheuttaa paljon vähemmän vahinkoa kuin vuosia jatkuva kiusaaminen.
Ei kai kukaan vanhempi/koulun henkilökuntaan kuuluva usko että se aikuisten puuttuminen auttaisi mitään ainakaan positiivisissa mielessä? Jos lapsi pistää kiusaajalle vastaan niin pahin tulos on se että turpiin tuli ja nyt on ainakin todisteita myös fyysisestä väkivallasta. Jos lapsi vain kiltisti ottaa kak kaa niskaansa ja kärsii hiljaa tai kertoo vanhemmilleen niin toiminta jatkuu samanlaisena (tai pahempana), kiusattu pääsee juttelemaan kuraattorille ja siltikin saattaa tulla turpiin.
Kiusaajat valitsevat ihmisiä jotka eivät puolusta itse itseään.
Vierailija kirjoitti:
Oikeata toimintaa. Pikkupoikien maailmassa kunnioitetaan vain voimaa.
Niin se on aikuisillakin miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten tapahtuu kun kiusaaja onkin vahvempi ja poikas tulee naama verellä kotiin
Joku nenäverenvuoto tai vastaava aiheuttaa paljon vähemmän vahinkoa kuin vuosia jatkuva kiusaaminen
Ei se kiusaaminen lopu jos kiusattu saa puolustautuessaan oman nenänsä verille. Siitähän kiusaajat vain innostuvat ja kiusaaminen jatkuu entistä pahempana.
Mikä voisi olla parempaa kuin päästä vetämään verbaalisesti kunnon potku palleaan kiusaajalle. Mukava katsoa kun jää suu auki ihmettelemään kun alkaa tulemaan takaisin. Sitten ulvontaan ”minua loukattiin nyt”. :D
Miltä maistuu oma lääke?
Perussuomalaisessa poliittisessa kulttuurissa lasten kasvatus on ulkoistettu lähimmälle VHL:n palvelupisteelle. Tästä ylpeinä he usein moittivat vapaan kasvatuksennsaaneita lapsia, joita nettikiusaajapuolue ei pidä minään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeata toimintaa. Pikkupoikien maailmassa kunnioitetaan vain voimaa.
Niin se on aikuisillakin miehillä.
No yksioikoisilla junteilla ehkä joo.
Itsepuolustustaidot!
Jokaiselle lapsesta alkaen ja ikään sopivasti.
Jos jo hiekkalaatikolla lelun sen omistajalta ilman lupaa ottava lapsi saa palautetta, hän automaattisesti alkaa oppia että ilman lupaa ei saa kajota toisen omaisuuteen.
Sama pätee kehoon. Itseä pitää puolustaa.
Hienoa ap.
Minulla äitini opetti minut ja naapurin tytön kun valitimme että pihan pojat olivat kiusanneet ja käyneet kiinni.
Äiti otti esille muoviämpärin ja sitä itsepuolustukseksi meidän piti potaista. Se oli vaikeaa, koska me tytöt oli opetettu olemaan kilttejä ja sopeutuvaisia, mutta tajusimme että itseä pitää puolustaa.
Lopuksi ämpäri halkesi ja olimme harmissamme, mutta äiti sanoi ettei se haittaa (vaikka äitini oli pienituloinen) koska itsensä puolustamisen oppiminen on tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt aikuisena 155cm ja kiltin näköinen olen ollut aina. Aina kaikista pienin. Kiusaajien unelma siis.
Ikävä kyllä minulla on ulkomuodosta huolimatta tempperamenttia ja vanhemmat ovat aina käskeneet pitämään puoliaan vaikka sitten väkivalloin jos on pakko.
Jos sille kiusaamiselle pistää välittömästi stopin lataamalla kerran kunnolla tauluun niin että veri roiskuu niin se kyllä loppuu kuin seinään. Ja kun maine leviää niin kukaan muukaan ei uskalla yrittää. Yksi lyönti riittää kunhan osuu tarpeeksi kovaa ja keskelle naamaa. Se riippuu minusta aika paljon asenteesta. Jos pelkää puolustaa itseään sen pelossa että saattaa tulla turpiin niin on jo valmiiksi heikossa asemassa fyysisestä koosta ja kunnosta riippumatta. Eivät ne kiusaajatkaan valkkaa uhrikseen sellaista jonka tietävät pistävän vastaan koska tietävät että osumaa tulee silloin itsellekin.
Vähän niin kuin vankilassa. Kun vedät turpiin sitä laitoksen isointa ja pelottavinta kaveria niin saat olla lopunaikaa rauhassa.
Ja ei minusta kasvanut mitään rikollista tai alkoholisoitunutta narkkia vaan ihan tavallinen 36-vuotias, taloudellisesti menestynyt perheen äiti ilman minkäänlaista rikostaustaa enkä ole aikuisena joutunut keneenkään kajoamaan.
Tämä.
Juuri näin.
Kiusaajat eivät kajoa itsevarmaan ihmiseen josta näkee päälle että se puolustaa itseään, oli minkä kokoinen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku nenäverenvuoto tai vastaava aiheuttaa paljon vähemmän vahinkoa kuin vuosia jatkuva kiusaaminen
Ei se kiusaaminen lopu jos kiusattu saa puolustautuessaan oman nenänsä verille. Siitähän kiusaajat vain innostuvat ja kiusaaminen jatkuu entistä pahempana.
Oletko kokeillut? Kiusaajat valitsevat uhreikseen heikkoja ihmisiä. Helppoja uhreja. Eivät sellaisia jotka pistävät vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan joku sitä mieltä, että kiusaajia kuuluu sääliä? USKOMATONTA.
No yleensä naiset, vihervassarit ja humanistit on tuota mieltä 😐
Voihan olla niin, että ovela kiusaaja yhdestä hitistä nostaa ison parun siitä, kuinka se toinen on syypää kaikkeen. Kierre on valmis.
Jarkko Ruutuhan oli jääkiekkoilijana tällainen. Ärsytti niin kauan kunnes sai lopulta itse osuman ja retkahti kuolleena joutsenena jäähän. Välillä tuomarit menivät tähän vipuun, välillä eivät.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä ap:n ratkaisua oikeana. Miksi? No siksi, että ihanko oikeasti jätät 5 ja 6 vuotiaat lapsesi pärjäämään keskenään tuollaisen asian kanssa, opetat siis että kukaan muu ei heitä puolusta kuin he itse.
Itsepuolustusta ei ole väärin opettaa, kyllä saa ja pitääkin puolustautua, mutta kyllä kai tuollaiseen tilanteeseen pitää aikuisten puuttua, eikä jättää lapsia tappelemaan keskenään?Alapeukutin aloitusta.
No mitä sinä sitten itse tekisit? Jos kiusaajat "tietävät oikeutensa", he voivat lällätellä sinulle ihan rauhassa jos menet jotain sanomaan. Ja heidän vanhempansa voivat olla aivan välinpitämättömiä asian suhteen tai jopa puolustella omia lapsiaan. Mitä siinä teet jos et lyömäänkään uskalla/viitsi ryhtyä? Ei taida poliisille soittokaan oikein toimia.
Sain valituksia aluksi vaimoltani, kun opetin muutaman nuoruuden aikoihin oppimat painiliikkeet. En ymmärrä nykymaailman ajatuksia, että pitäisi viedä asia eteenpäin kiusaajista, kun asiat eivät yksinkertaisesti etene.
Lapseni taltutti kiusaajan, eikä ongelma enää toistunut. Olisiko pitänyt odottaa, että opettaja pyytää kiusaajan sanomaan anteeksi? Tämä ei ole koskaan ratkaissut mitään. Opettamalla miten päästä irti kuristusotteesta ei ole mielestäni pahitteeksi tai kääntää voiman takaisin. Mieluummin annan lapseni taltuttaa ja vaikkapa vääntää hyökkääjän käden pois sijoilta, kun odottaa että hänen itsetunto putoisi ja siitä tulisi itsemurhaa hautova kuten moni muu siihen tielle käyneet ovat joutuneet.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä ap:n ratkaisua oikeana. Miksi? No siksi, että ihanko oikeasti jätät 5 ja 6 vuotiaat lapsesi pärjäämään keskenään tuollaisen asian kanssa, opetat siis että kukaan muu ei heitä puolusta kuin he itse.
Itsepuolustusta ei ole väärin opettaa, kyllä saa ja pitääkin puolustautua, mutta kyllä kai tuollaiseen tilanteeseen pitää aikuisten puuttua, eikä jättää lapsia tappelemaan keskenään?Alapeukutin aloitusta.
Juuri näin, tähän tulisi aikuisen puuttua eikä luistaa omasta vastuustaan. Kärpästen herra, lukekaa jos jäänyt väliin.
Vierailija kirjoitti:
Sain valituksia aluksi vaimoltani, kun opetin muutaman nuoruuden aikoihin oppimat painiliikkeet. En ymmärrä nykymaailman ajatuksia, että pitäisi viedä asia eteenpäin kiusaajista, kun asiat eivät yksinkertaisesti etene.
Lapseni taltutti kiusaajan, eikä ongelma enää toistunut. Olisiko pitänyt odottaa, että opettaja pyytää kiusaajan sanomaan anteeksi? Tämä ei ole koskaan ratkaissut mitään. Opettamalla miten päästä irti kuristusotteesta ei ole mielestäni pahitteeksi tai kääntää voiman takaisin. Mieluummin annan lapseni taltuttaa ja vaikkapa vääntää hyökkääjän käden pois sijoilta, kun odottaa että hänen itsetunto putoisi ja siitä tulisi itsemurhaa hautova kuten moni muu siihen tielle käyneet ovat joutuneet.
Miten kehtaat tehdä lapsellesi noin, ei kiusaajien käsien sijoilta vääntämistä voi kannustaa olkoon kiusaajan väkivalta kuinka paha tahansa. Rakkauden voimalla saadaan ongelmat pois!
Juu tuo turpiin vetäminen on hienoa. Nimittäin joskus tulee vastaan se joka vetää lastasi turpiin. Tämä on muuten fakta eikä sen jälkeen kannata itkeä.
Minä olen nyt aikuisena 155cm ja kiltin näköinen olen ollut aina. Aina kaikista pienin. Kiusaajien unelma siis.
Ikävä kyllä minulla on ulkomuodosta huolimatta tempperamenttia ja vanhemmat ovat aina käskeneet pitämään puoliaan vaikka sitten väkivalloin jos on pakko.
Jos sille kiusaamiselle pistää välittömästi stopin lataamalla kerran kunnolla tauluun niin että veri roiskuu niin se kyllä loppuu kuin seinään. Ja kun maine leviää niin kukaan muukaan ei uskalla yrittää. Yksi lyönti riittää kunhan osuu tarpeeksi kovaa ja keskelle naamaa. Se riippuu minusta aika paljon asenteesta. Jos pelkää puolustaa itseään sen pelossa että saattaa tulla turpiin niin on jo valmiiksi heikossa asemassa fyysisestä koosta ja kunnosta riippumatta. Eivät ne kiusaajatkaan valkkaa uhrikseen sellaista jonka tietävät pistävän vastaan koska tietävät että osumaa tulee silloin itsellekin.
Vähän niin kuin vankilassa. Kun vedät turpiin sitä laitoksen isointa ja pelottavinta kaveria niin saat olla lopunaikaa rauhassa.
Ja ei minusta kasvanut mitään rikollista tai alkoholisoitunutta narkkia vaan ihan tavallinen 36-vuotias, taloudellisesti menestynyt perheen äiti ilman minkäänlaista rikostaustaa enkä ole aikuisena joutunut keneenkään kajoamaan.