Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetin lapseni vetelemään turpiin kiusaajia.

Vierailija
20.05.2017 |

Minun lapsiani kiusataan kerrostalon pihalla. On revitty väkisin hissiin, pidetty kurkusta kiinni seinää vasten ja viety lippis.
Pilkataan esikoulusta.
Toinen on 5-vuotias toinen 6-vuotias.
Eivät uskaltaneet mennä ulos kiusaajien vuoksi. Opetin, että pitävät samaa puolta. Turpiin vaan, niin että tuntuu. Aluksi olivat sitä mieltä, ettei niin voi tehdä, mutta nyt on jo koululaisia juossut itkukurkussa kotiin.
Minun lapsia ei kiusata.

Kommentit (100)

Vierailija
21/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kiusaajat ovat heitä, jotka eivät tule menestymään elämässään. Tulevia narkkareita ja vankilakundeja.

Harmittavan usein kyllä menestyvät elämässään. Osaavat käyttää kyynerpäitään, eivätkä kaihda härskeimpiäkään keinoja. Eli koulukiusaajat jatkavat kiusaamistaan työelämässä. Ovat vielä usein pomoasemassa.

Toisin kuin täällä väitetään, niin eivät kyllä ole läheskään aina ole köyhistä alkoholistiperheistä, vaan usein nimenomaan sieltä "paremmista piireistä". Usein myös vanhemmat ovat olleet koulukiusaajia, joten se on myös periytyvä sadismin muoto. Siksipä kiusaajien vanhemmat puolustavatkin kiusaajalapsiaan henkeen ja vereen, kun itse ovat samaa maata.

Vierailija
22/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä nyt kiusaajat eivät iske myöskään henkilöön, joka ei voisikaan puolustautua. Hienoa myös, että sisarukset auttavat itsensä lisäksi toisiaan.

Tässä huoli vain, että toinen aloittaa koulun ja toinen vasta eskarin. Mutta selvää on, että tappelu on opittava. Valitettavasti.

Välit lähenevät ja pyytävät toisiltaan apua sitten vanhempanakin eri asioissa. Eiväthän aina voisi olla yhdessä muutenkaan, vaikka nyt pärjäävät sitten muutenkin paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Mutta älä sitten tunnusta tai taas tässä maassa kiusaajien päitä silitellään ja sä saat korkeintaan syytteet kasvatustuottamuksesta...

Vierailija
24/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta väkivallasta voi tehdä rikosilmoituksen (esim. kurkusta kiinnipitäminen) ja silloinhan tulee myös sossu kuvioon. Vakavissa lasten kiusaamistapauksissa aikuisen pitäisi käyttää aikuisen valtaa eikä opettaa, että väkivaltaan vastataan väkivallalla. Toisaalta sanallinen puolustus on hyvä opettaa. Toisiin kiusaajiin tehoaa väkivallalla vastaaminen, toisiin ei, koska siitä tosiaan voi muodostua eräänlainen leikki kiusaajille (ärsytetään niin, että saadaan kiusaaja käymään kimppuun). Tuollaisen tavan omaksunut lapsi voi myöskin käyttää tällaista sääntöä väärin, siksi on erittäin vaarallista opettaa lasta vastaamaan kiusaamiseen väkivallalla.

Suosittelen siis rikosilmoitusta.

Vierailija
25/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä lapsi vetäisee takaisin, eihän se lopu muuten. En ole ylpeä itsestäni, että salaa hyväksyn tämän.

Vierailija
26/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaa lapsille heti vastaamaan samalla mitalla,myös aikuisilla,jotta luulot kiusaamaan ja alistamaan aikoneelta loppuu alkuunsa.

Vierailija
27/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kiusaajat ovat heitä, jotka eivät tule menestymään elämässään. Tulevia narkkareita ja vankilakundeja.

Harmittavan usein kyllä menestyvät elämässään. Osaavat käyttää kyynerpäitään, eivätkä kaihda härskeimpiäkään keinoja. Eli koulukiusaajat jatkavat kiusaamistaan työelämässä. Ovat vielä usein pomoasemassa.

Toisin kuin täällä väitetään, niin eivät kyllä ole läheskään aina ole köyhistä alkoholistiperheistä, vaan usein nimenomaan sieltä "paremmista piireistä". Usein myös vanhemmat ovat olleet koulukiusaajia, joten se on myös periytyvä sadismin muoto. Siksipä kiusaajien vanhemmat puolustavatkin kiusaajalapsiaan henkeen ja vereen, kun itse ovat samaa maata.

samaa mieltä, kokoomuksesta löytyy jus tuollaisia narsistisia tyyppejä

Vierailija
28/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samaa mieltä, kokoomuksesta löytyy jus tuollaisia narsistisia tyyppejä

Saa muuten aika säälittävä olla kun kokoomusvihaansa tuntee joka ikiseen paikkaan...

Nauran räkäisesti! :)

Vierailija
29/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin kun olin toisella luokalla. Lähes joka päivä menin pahoilla mielin kotiin.

Kunnes kerran isäni neuvosta nousin vastaan ja aloin lyömään takaisin. Kivusta välittämättä hakkasin kiusaajaani nyrkillä naamaan: löin ja löin ja huomasin pelon hänen silmissään -muistan sen yhä lähes 40 vuoden jälkeen! Ja muistan mikä vallan ja voiman tunne siitä tuli. Hakkasin sen pikku paskiaisen ja sain olla siitä lähtien rauhassa.

Väkivalta ON ratkaisu.

Vierailija
30/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat ovat yleensä alkoholistien perheestä. Heitä tavallaan täytyy sääliä, he eivät voi perheelleen mitään.

Tai kiusaaja on alkoholisti,tiedän yhden varmasti,yritti saaja peukalosa alle,mutta erehtyi väärään osoitteeseen,ns.

Vierailija
31/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten sellaiset kuin mä. Olen vasta aikuisiän kynnyksellä olessani tajunnut olleeni kiusaaja. Yhtä vähän heikkolahjaista kyykytettiin porukalla. Huolittiin mukaan vain silloin, kun keksimme jonkun pikku jäynän hänelle. Oli mukamas tosi kivaa, kun saatiin Teppo juomaan lasillinen kuravettä. Lisäksi loput ilkeydet. En kokenut kiusaavani, vaan pidin vaan vähän kivaa kavereiden kanssa reppanan kustannuksella.

Ei meistä "kiusaajista" tietääkseni huono koti ollut, töissä käyvien keskituloisten kersoja. Kaikilla meistä "kiusaajista" menee hyvin. Kiusatulla taas ei, asuu vielä 4-kympin kohdalla äitinsä kanssa, ei ammattia. Ei oikein pärjää töissä.

Kaduttaa kyllä, mutta eipä tuolloin tullut edes mieleen, että Teppo voisi noista tempuista pahoittaa mielensä. Tai jopa loukkaantua vakavasti.

Vierailija
32/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevia poliitikkoja meinaat

Vierailija
33/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä 30/33 A. Stubb oli koulukiusaaja, käyttäytyy lapsellisesti vieläkin. 

Vierailija
34/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mietin, mistä nuo lapset oppivat väkivaltaisiksi. t. erityisluokanopettaja

Vierailija
35/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulumaailma on heikko, mutta lapseni eivät ole. Tappellaan jos tapeltevaa.

Juttuja on voinut lukea, kuinka kiusatut tekevät itsemurhia. Voin luvata, niin ei tule meidän perheessä tapahtumaan. Jos lapset nöyrtyy, ei tämä äiti nöyrry. Otan osaa taisteluun.

Kyllä minäkin tappelin, ei se kiusaaminen kuule siihen loppunut, oli vain kiusaajille jännä leikki, ärsytetään kunnes saavat minut käymään kimppuunsa.

Aika ruusuiset kuvitelmat sinulla, että turpaanvetämällä kiusaajat lopettaisi kiusaamisen, todennäköisesti lapsesi vain joutuu itse vaikeuksiin, tai ehkä alkaa jopa itse kiusaamaan toista, kun on oppinut, että turpaan vetäminen ei ole väärin.

Itse ainakin opetan poikani niin, että jos väkivaltaa joutuu käyttämään kiusaajia vastaan, niin sitä potentiaalia löytyy sitten sen verran, että kukaan ei ota uusintaa.

Ihmisen nivelet hajoaa yllättävänkin helposti kun tietää mitä tekee.

Vierailija
36/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ratkaisu että väkivaltaan vastataan väkivallalla.

Vierailija
37/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus mietin, mistä nuo lapset oppivat väkivaltaisiksi. t. erityisluokanopettaja

Taitaa olla ihan ihmiseen dna:han koodattu ominaisuus.

Vierailija
38/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ikävä kyllä poikien fyysisessä maailmassa lisää kiusaamista, jos ei uskalla puolustaa itsrään fyysisesti. Ikävää, mutta totta.

Vierailija
39/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo ratkaisu että väkivaltaan vastataan väkivallalla.

Olet täysin väärässä.

t: nro 31. Mikäli olisin alistunut kiusaamiseen se olisi antanut ehkä koko elämälleni eri suunnan. Kun hakkasin kiusaajani sain siitä rutkasti itseluottamusta jota olen hyödyntänyt koko eläni ajan. Tämä kaikki yhden minuutin kestäneen turpiinvedon ansiosta.

Vierailija
40/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, varsinkin henkistä kiusaamista, kuten eristämistä, ivaamista harrastaa nämä parempien piirien lapset. Ja Oulun seudulla etenkin erään uskonnollisen liikkeen lapset. Eli ei mitään alkkisperheiden lapsia!