Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetin lapseni vetelemään turpiin kiusaajia.

Vierailija
20.05.2017 |

Minun lapsiani kiusataan kerrostalon pihalla. On revitty väkisin hissiin, pidetty kurkusta kiinni seinää vasten ja viety lippis.
Pilkataan esikoulusta.
Toinen on 5-vuotias toinen 6-vuotias.
Eivät uskaltaneet mennä ulos kiusaajien vuoksi. Opetin, että pitävät samaa puolta. Turpiin vaan, niin että tuntuu. Aluksi olivat sitä mieltä, ettei niin voi tehdä, mutta nyt on jo koululaisia juossut itkukurkussa kotiin.
Minun lapsia ei kiusata.

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea asenne. Täällä moni on sitä mieltä,että pitää ottaa turpiinsa. Lapsesi tulevat pärjäämään. Surkeaa sakkia, mutta siinähän oppivat. 

Vierailija
2/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat yleensä alkoholistien perheestä. Heitä tavallaan täytyy sääliä, he eivät voi perheelleen mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, kiusaajille yleensä hankalat vanhemmat. Aikanaan kiusaajan äiti teki ls-ilmoituksen, kun mies vähän tuuppasi teiniä.

Ls-taas sanottiin ettei meidän kannata kostaa.

Kaduttaa etten tehnyt ls- ilmoitusta takaisin.

Vierailija
4/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, kiusaajille yleensä hankalat vanhemmat. Aikanaan kiusaajan äiti teki ls-ilmoituksen, kun mies vähän tuuppasi teiniä.

Ls-taas sanottiin ettei meidän kannata kostaa.

Kaduttaa etten tehnyt ls- ilmoitusta takaisin.

Kyllä kannattaa. Jos kiusaaminen menee pahaksi, teen rikosilmoituksen ja ilmoitan kiusaajista sossuun. Katotaan kenen lapset lähtee huostaan

Vierailija
5/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein! Saapahan kiusaajat hieman mietittävää.

Vierailija
6/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan joku sitä mieltä, että kiusaajia kuuluu sääliä? USKOMATONTA.

Vierailija
7/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä ap

Aina saa puolustaa itseään jos on uhattuna

Vierailija
8/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole sitä mieltä paitsi ehkä kiusaajat itse tai entiset sellaiset.

Vierailija
9/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat ovat lapsia myös.

Vierailija
10/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään saa ja pitää puolustaa. Omaa henkeä ja omaisuutta on laillinen lupa puolustaa. Te toisen posken kääntäjät, asenteenne ei toimi nykyaikana. Kannattaa antaaa kunnolla takaisin. Älkää nyt kasvattako lapsistanne toisten kynnysmattoja.

Vierailija
11/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä nyt kiusaajat eivät iske myöskään henkilöön, joka ei voisikaan puolustautua. Hienoa myös, että sisarukset auttavat itsensä lisäksi toisiaan.

Vierailija
12/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat ovat lapsia myös.

No samoin voi sanoa aikuisista myös, ovat vankilassa, mutta ovat aikuisia, kun kiusasivat vain aikuisia. Luusereita ehkä. Mutta eipä voi mitään.

Vierailija
13/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs henkilö puhui,että oli kiusannut porukalla kouluaikana jotakin oppilasta ja kun hänen lapsensa oli koulussa,sitä oli ryhdytty kiusaamaan.Itku kurkussa sanoi,nyt on paha olla.Minuakin kiusattiin pitkään,koulussa ja kotona sisarukset ja vanhemmat,pitkään oli vittumainen olo.Kotoota lähdin pois,kun olin täysi-ikäinen.

Vierailija
14/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä nyt kiusaajat eivät iske myöskään henkilöön, joka ei voisikaan puolustautua. Hienoa myös, että sisarukset auttavat itsensä lisäksi toisiaan.

Tässä huoli vain, että toinen aloittaa koulun ja toinen vasta eskarin. Mutta selvää on, että tappelu on opittava. Valitettavasti.

Vierailija
15/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän se päätyy. Koulumaailma on heikko.

Vierailija
16/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä ap:n ratkaisua oikeana. Miksi? No siksi, että ihanko oikeasti jätät 5 ja 6 vuotiaat lapsesi pärjäämään keskenään tuollaisen asian kanssa, opetat siis että kukaan muu ei heitä puolusta kuin he itse.

Itsepuolustusta ei ole väärin opettaa, kyllä saa ja pitääkin puolustautua, mutta kyllä kai tuollaiseen tilanteeseen pitää aikuisten puuttua, eikä jättää lapsia tappelemaan keskenään?

Alapeukutin aloitusta.

Vierailija
17/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on jotain huutelua, sellaiseen ei tietenkään saa vastata väkivallalla. Sen voi jättää ihan omaan arvoonsa, kävellä ohi eikä edes katsoa sinnepäin, tai korkeintaan sanoa säälivällä äänellä, että voivoi teitä rassukoita.

Mutta jos fyysisesti käydään kiinni, ei muuta kuin nyrkkiä, potkua ja kynsiä peliin. Siinä olen samaa mieltä. Se on itsepuolustusta. Oma keho on koskematon, aina.

Vierailija
18/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumaailma on heikko, mutta lapseni eivät ole. Tappellaan jos tapeltevaa.

Juttuja on voinut lukea, kuinka kiusatut tekevät itsemurhia. Voin luvata, niin ei tule meidän perheessä tapahtumaan. Jos lapset nöyrtyy, ei tämä äiti nöyrry. Otan osaa taisteluun.

Vierailija
19/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jotain huutelua, sellaiseen ei tietenkään saa vastata väkivallalla. Sen voi jättää ihan omaan arvoonsa, kävellä ohi eikä edes katsoa sinnepäin, tai korkeintaan sanoa säälivällä äänellä, että voivoi teitä rassukoita.

Mutta jos fyysisesti käydään kiinni, ei muuta kuin nyrkkiä, potkua ja kynsiä peliin. Siinä olen samaa mieltä. Se on itsepuolustusta. Oma keho on koskematon, aina.

Kyllä. Juurikin näin. T. AP

Vierailija
20/100 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulumaailma on heikko, mutta lapseni eivät ole. Tappellaan jos tapeltevaa.

Juttuja on voinut lukea, kuinka kiusatut tekevät itsemurhia. Voin luvata, niin ei tule meidän perheessä tapahtumaan. Jos lapset nöyrtyy, ei tämä äiti nöyrry. Otan osaa taisteluun.

Kyllä minäkin tappelin, ei se kiusaaminen kuule siihen loppunut, oli vain kiusaajille jännä leikki, ärsytetään kunnes saavat minut käymään kimppuunsa.

Aika ruusuiset kuvitelmat sinulla, että turpaanvetämällä kiusaajat lopettaisi kiusaamisen, todennäköisesti lapsesi vain joutuu itse vaikeuksiin, tai ehkä alkaa jopa itse kiusaamaan toista, kun on oppinut, että turpaan vetäminen ei ole väärin.