Avioeropäätöksen jälkeen
Miten selvisit? Olen itse "jättäjä", vaikka mies ei kriisin aikana tehnyt mitään liiton pelastamiseksi vaan hännysteli jo uutta naista, jonka takia kriisi alkoikin.
Miten pysyä lujana päätöksessä? Miten estää itseäni soittamasta tyyliin "Mitä kuuluu Marja-Leena aim sori. Minä juomaan ratkenneena oon yksinäinen ja onneton"?
Miten saitte potkua itse hakemukseen ja käytännön asioihin? Olen muuttanut pois mutta tavaroita on vielä exän luona. Tunteiden ailahtelu estää toimimasta.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Milloin teit päätöksen?
Viikko sitten. Olin jo tilapäisessä asunnossa ja tämä viikko on mennyt uuteen asuntoon muuttaessa, en ole ehtinyt täyttää papereita.
Ap
Kirjoita av:lle aina, kin haluaisit ottaa yhteyttä exään. Tai keksi muuta korviketoimintaa. . Swaippaa Tinderiä!
Poista fb:sta, laita estot puhelimeen
Pysy lujana. Minä erehdyin palaamaan, kun ex lupasi muuttua ja rikoin sydäntäni vain lisää. Lopullinen ero tuli myöhemmin, kun mies petti uudestaan.
Ota laastarimies kesäksi. Voi olla jännäkin.
Ala kirjoittaa. Blogia. Ihmissuhteista. Tule ulos turvakolosta. Oksenna ajatuksesi. Ulos.
Tinderiä on yllättävän moni ehdottanut, jopa parisuhdeterapeutti. En itse kokisi saavani siitä mitään.
Estoja voin laittaa, samoin poistaa fb:sta tai estää seinälleni pääsyn.
Mutta kuinka kauan teillä kesti päätöksestä paperin täyttämiseen?
Mikset muka pysty täyttämään yhtä lomaketta/pyytämään kaveria tai jotain sossua täyttämään? Tekosyy?
Vierailija kirjoitti:
Mikset muka pysty täyttämään yhtä lomaketta/pyytämään kaveria tai jotain sossua täyttämään? Tekosyy?
Näin juuri. Lopetat tekosyyt tähän. Nyt heti menet tulostamaan netistä sen, täytät ja viet postiin. Sitten tulet raportoinaan tänne meille.
NYT HETI.
.
(Harkintaa on 1 v paperin jälkeen. )
Vierailija kirjoitti:
Hae tavarasi pois.
Mutta älä silloin kun exä on siellä, tai sit hae kaverin kanssa. Korkea riski alkaa haikaileen.
Vierailija kirjoitti:
Pysy lujana. Minä erehdyin palaamaan, kun ex lupasi muuttua ja rikoin sydäntäni vain lisää. Lopullinen ero tuli myöhemmin, kun mies petti uudestaan.
Minä palasin kaksikin kertaa kun lupasi lopettaa juopostelun. Aina paluu samaan. Pysy lujana. Kuvittele sielusi silmin se paskin tunne, ja sitten että sitä samaa on vielä kymmenen ja kahdenkymmenen vuoden päästäkin.
Kirjoita ylös ne syyt miksi erosit, anna tulla oikein huolella. Sit aina kun tekee mieli soittaa tai viesteillä, niin vilkaise niitä. Auttaa kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Poista fb:sta, laita estot puhelimeen
Missä sanottiin, että jätetty mies pyrkisi takaisin?
En muista kauanko meni papereiden täyttämiseen. Mutta sen muistan, että molemmat itkettiin (mies vaikutti olevan tosi hajalla) papereita allekirjoitettaessa. Sain jonkun paniikkikohtauksen ja luulin kuolevani siihen paikkaan, kun työnsin paperit postilaatikkoon. Minä siis halusin eron ja järki onneksi pakotti viemään asiat loppuun, vaikka juuri ne konkreettiset asiat tuntuivat todella pahalta. Täydellinen henkinen ero tuli siinä, kun miehellä oli uusi samantien, katkaisin kaikki yhteydet ja laitoin estot. Nyt kolme vuotta myöhemmin olemme hyvissä väleissä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita ylös ne syyt miksi erosit, anna tulla oikein huolella. Sit aina kun tekee mieli soittaa tai viesteillä, niin vilkaise niitä. Auttaa kummasti.
Laita vessan seinälle niin näet ne monta kertaa päivässä.
Varaa lomamatka yksin tai kaverisi kandsa, ympäristönvaihdos voi tehdä terää ;)))
Älä juo.