Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Julkisen ammateissa omia sairauslomia isompi ongelma työntekijän lasten sairastaminen

Vierailija
20.05.2017 |

Joidenkin ihmisten lapsilla on todella huono vastustuskyky. Tämä ilmenee siten, että lasten vuoksi työntekijä on poissa vähintään 2 päivänä kuukaudessa.

Siis joo, sairaus on aina kurjaa, mutta eniten ihmetyttää, millaisissa oloissa nuo lapset on kasvatettu, kun ovat aina sairaana. Ovatko kodit liian puhtaita, kun jokainen pikku virus aiheuttaa jonkun räkätaudin? Oma äitini sanoi, että on kerran ollut (3) lastensa vuoksi poissa töistä. Silloin siskollani murtui ranne.

Lasten sairastaminen on tabu, josta ei sovi puhua, vaikka se aiheuttaisi isot kustannukset työnantajalle. Selvää lienee kaikille, että toiset jäävät hoitamaan lapsia kotiin helpommin kuin toiset.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a paha kenenkään muun puolesta puhua mutta omalla lapsella on astma. Pikkunuha saa vähän suuremmat mittasuhteet kuin jollain toisella lapsella. Luonnollisesti minä jään kotiin eikä mies joka on yrittäjä.

Vierailija
2/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a paha kenenkään muun puolesta puhua mutta omalla lapsella on astma. Pikkunuha saa vähän suuremmat mittasuhteet kuin jollain toisella lapsella. Luonnollisesti minä jään kotiin eikä mies joka on yrittäjä.

Luonnolliseti yrittämiseen kuuluu riskejä. Ei voi olla voittoa jos ei ota riskejä. Miksi sinun firmasi yrittäjä kärsii siitä että sinä olet tehnyt lapsen toisen yrittäjän kanssa? Mitä miehesi sanoo siihen kun alaisensa on jatkuvasti pois lapsensa sairastuessa koska tämän alaisen lapsen toinen vanhempi ei ota vastuuta vanhemmuudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäkää nyt, että ammattisaikuttajat hakevat syyn saikulleen ihan mistä tahansa. Jos omat vaivat on jo loppuun kulutettu niin sitten on lasten vuoro aiheuttaa saikkua. Jokainenhan on joskus sairas, mutta nämä paljon saikkuja keräilevät ovat vaan yksinkertaisesti selkärangattomia lusmuja.

Tästä aiheutuu sitten se, että he, jotka oikeasti joutuvat olemaan paljon pois töistä sairauksien takia, joutuvat silmätikuiksi ja huonoon maineeseen ihan syyttä suotta.

Vierailija
4/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemukseni on, että eka hoitovuosi menee pitkälti korvatulehduksesta toiseen. Kotihoidossa lapseni ovat olleet terveitä, ja ovat kyllä oman annoksensa kissankakkaa pienenä syöneet.

Sitten on oma lukunsa, miksi kunta-alan pienipalkkaiset (=naiset) jäävät aina kotiin lapsiaan hoitamaan. Ilmeisesti tässäkin asiassa perheiden valinnanvapaus pitää pistää tasa-arvon edelle, vähän niin kuin perhevapaista keskusteltaessa. Huoh.

Vierailija
5/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omat lapseni (3) olivat pieniä, niin meillä oli useana vuotena peräkkäin yli 40 sellaista työpäivää vuodessa, jolloin joku lapsista oli sairas. Mitään järjellistä syytä en ole tähän keksinyt. Kotimme on täysin normaali (ei ultrasiisti mutta ei myöskään mikään läävä) eikä kenelläkään lapsista ole mitään kroonista sairautta tai vastaavaa, joka olisi selittänyt asian.

Nyt kaikki lapsista ovat jo täysi-ikäisiä, ja ihan normaaleja aikuisia heistä on kasvanut. He eivät myöskään sairastele sen enempää kuin aikuiset tavallisesti.

Jaoimme mieheni kanssa poissaolot suunnilleen tasan. Sen voin kuitenkin sanoa, että yhtään päivää emme olleet turhaan poissa. Se oli rasittavaa meillekin, koska asiantuntijatöissä jouduimme tekemään osan hommista illalla tai yöllä, kun päivän oli ollut kotona sairaan lapsen kanssa.

Vierailija
6/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnolliseti yrittämiseen kuuluu riskejä. Ei voi olla voittoa jos ei ota riskejä. Miksi sinun firmasi yrittäjä kärsii siitä että sinä olet tehnyt lapsen toisen yrittäjän kanssa? Mitä miehesi sanoo siihen kun alaisensa on jatkuvasti pois lapsensa sairastuessa koska tämän alaisen lapsen toinen vanhempi ei ota vastuuta vanhemmuudesta?

Olen julkisella enkä missään firmassa. Mieheni ottaa vastuun koko perheestä tekemällä töitä sen eteen.

Vierailija
7/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kenties sillä miehellä ei ole alaisia vaan hän pyörittää yhden miehen firmaa? Silloin hänen poissa ollessaan kukaan ei tee töitä eikä rahaa tule. Isommissa yrityksissä on toisin - jo kahden ihmisen yrityksessä.

Vierailija
8/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naislääkärien lapset pysyy ihmeen terveinä.

Vierailija
9/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää nyt, että ammattisaikuttajat hakevat syyn saikulleen ihan mistä tahansa. Jos omat vaivat on jo loppuun kulutettu niin sitten on lasten vuoro aiheuttaa saikkua. Jokainenhan on joskus sairas, mutta nämä paljon saikkuja keräilevät ovat vaan yksinkertaisesti selkärangattomia lusmuja.

Tästä aiheutuu sitten se, että he, jotka oikeasti joutuvat olemaan paljon pois töistä sairauksien takia, joutuvat silmätikuiksi ja huonoon maineeseen ihan syyttä suotta.

Myös kaikki sairaseläkkeellä olevat on lusmuja jotka haluavat vain lopettaa kokonaan työnteon ja loisia muita. Saa näyttämään muut sairaat pahalta.

Vierailija
10/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tunnistaa ammattisaikuttajan tai sellaisen joka joutuu oikeasti olemaan? Eikö se ole sama asia?

Vierailija
11/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ammattisaikuttaja, mutta lapseni on ollut tänä talvena 11 kertaa flunssassa ja itse yhdeksän. Lapsi imuroi viruksia jostain ja saan melkein joka kerta tartunnan. Edes pikkulapsena en ole sairastanut näin paljon. Koko talvea en ole ollut töissä, mutta sain neljän kuukauden pätkän, jona aikana poissaoloja on ollut ihan liikaa. Itse vielä olen sinnitellyt kipeänä töissä (työhuoneeseeni karanteeniin linnoittautuneena), mutta lasta en voi kipeänä hoitoon viedä. Miehen kanssa olemme vuorotelleet sairaan lapsen hoitoa, mutta silti minusta tuntuu, että saan unohtaa haaveet jatkotyösopimuksista.

Pelottaa myös, onko kyseessä joku pahempi, sisäilmaongelma talossamme vaikka. Ylihygieenisiä emme ole, elämäntavat ovat säännöllisiä ja ruokailutottumukset terveellisiä.

Vierailija
12/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini, mies, 30 v(!)) on vähintään 2 kk joka vuosi sairaslomilla itsensä ja lastensa vuoksi (joutuu mm. joka vuosi siihen täysin turhaan keskusteluun työterveyshuoltoon, jossa puidaan asiaa niiden kanssa joilla yli 40 sairaslomapäivää).

Vit_taa:todella tehoton -hyödytön - hlö. Palkkaa vetää, mutta työt kaatuu meille muille.

.

Vaikea olla ystävällinen enää.

Vierailija
13/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla olen saanut joskus kauheat huudot ja alapeukut, kun olen tunnustanut joutuneeni viemään kuumeettoman, mutta räkäisen ja väsyneen lapsen hoitoon. Minulle on sanottu, että ethän itsekään menisi väsyneenä ja räkäisenä töihin. Olen miettinyt, missä maailmassa nuo ihmiset elävät. Nyt se alkaa selvitä, kuntapuolella ilmeisesti.

Vierailija
14/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että ekan päivän pitää sairastaa omalla kustannuksella.

Vierailija
15/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla olen saanut joskus kauheat huudot ja alapeukut, kun olen tunnustanut joutuneeni viemään kuumeettoman, mutta räkäisen ja väsyneen lapsen hoitoon. Minulle on sanottu, että ethän itsekään menisi väsyneenä ja räkäisenä töihin. Olen miettinyt, missä maailmassa nuo ihmiset elävät. Nyt se alkaa selvitä, kuntapuolella ilmeisesti.

Moraalittomat on moraalittomia: sinäkin siis sairastutit täysin tahallasi ja tietoisesti 30 muuta lasta ja heidän perheensä. Kymmeniä.

Vierailija
16/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemukseni on, että eka hoitovuosi menee pitkälti korvatulehduksesta toiseen. Kotihoidossa lapseni ovat olleet terveitä, ja ovat kyllä oman annoksensa kissankakkaa pienenä syöneet.

Sitten on oma lukunsa, miksi kunta-alan pienipalkkaiset (=naiset) jäävät aina kotiin lapsiaan hoitamaan. Ilmeisesti tässäkin asiassa perheiden valinnanvapaus pitää pistää tasa-arvon edelle, vähän niin kuin perhevapaista keskusteltaessa. Huoh.

Johtuisiko ihan siitä pienestä palkasta miksi jäävät.

Vierailija
17/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moraalittomat on moraalittomia: sinäkin siis sairastutit täysin tahallasi ja tietoisesti 30 muuta lasta ja heidän perheensä. Kymmeniä.

Kyllä se niin päin meni, että joku niistä kymmenistä sairastutti meidän muksut. Tahallisuudesta ja tietoisuudesta en tiedä, mutta nokat siellä valuivat jo kun käytiin tutustumassa.

Vierailija
18/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että ekan päivän pitää sairastaa omalla kustannuksella.

Hoitoalalla täyden palkan saa ihan ensimmäisestä päivästä alkaen.

Vierailija
19/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen julkisella enkä missään firmassa. Mieheni ottaa vastuun koko perheestä tekemällä töitä sen eteen.

Jos miehen vastuu on taloudellinen niin miksi minä veronmaksajana maksan lapsesi sairastelun ja vapaapäiväsi eikä miehesi?

Vierailija
20/54 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko ihan siitä pienestä palkasta miksi jäävät.

Eli pitäisikö sairausloma muuttaa muutaman päivän jälkeen palkattomaksi monen maan malliin? Alkaisiko pienikin palkka houkuttaa töihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi