Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät piirteet terapeutissa!

Vierailija
20.05.2017 |

Olen käynyt 2 vuotta terapiassa ja tietyt piirteet terapeutissa ärsyttävät suunnattomasti: aina kun suutun jostain, tämä nainen hokee, kuinka "lietson" itseäni raivoon. Tuo "lietsoa" termi ärsyttää yli kaiken! Lisäksi tämä keski-ikäinen nainen vaikuttaa liian sievistelevältä ja välillä kylmältä/välinpitämättömältä. Millaisia teidän terapeuttinne ovat?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran erään psykoterapeutin luona kun oli akuutti kriisi elämässä.

Kun menin asuntoon, oli se aivan kuin pommi olisi räjähtänyt siellä.

Terapeutti jankutti että minun pitää piirtää minun perhe?? En suostunut ja sitten jankutuksen jälkeen piirsin tikku-ukkoja. Niitä se siinä sitten tulkitsi juuri niin kuin ajattelinkin.

Kaiken huippu oli joogaliikkeet joita alkoi näyttämään siinä edessäni. Siinä se seisoi päällään, sillassa ja missä lie asennoissa 😮

Hirveän laskun kirjoitti jota en ikinä maksanut eikä sieltä kuuna päivänä tullut uutta laskua. Hukkui varmaan osoite sinne sekasotkuun.

En myöskään ollut varma oliko terapeutti ihan selvinpäinkään.

Toiste en mennyt.

Ei mikään uskottavin tarina, mutta AV:lla ei vaadita paljoa.

Vierailija
22/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti yhtä tyyppiä liian pitkään vastaanotolla useasti ja minä jouduin odottaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun perusteella vikoja:

- Puhuu omista asioistaan

- Ei puhu omista asioistaan

- Ottaa asiakkaan vastoinkäymiset tosissaan

- Ei ota asiakkaan vastoinkäymisiä tosissaan

8-D

Terapointi on turhaa, se ei auta. Miksi se on edes laillista?

Vierailija
24/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniaei kyllä ärsytä mikään. Jos niin kävisi, niin en usko, että terapiani etenisi. Minulla on kokemusta ainakin 4 yksilö-, 1 pari- ja 2 ryhmäterapeutista, eikä yksikään ole ärsyttänyt. Tai se eka yksilöterapeutti alkoi tuntua hiukan ärsyttävälle 6 vuoden kohdalla, jolloin lopetin, koska ajattelin, ettei minua voi enempää parantaa. Olin väärässä, terapeutin suuntaus ei vain sopinut minulle sen pitemmälle "pääsemiseen".

Vierailija
25/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänne äsken parisuhde-terapeutista, joka pelleili kumivaginalla ja tekopeniksellä koko istunnon ajan. Viesti poistettiin alta aikayksikön. Miksi? Tositarina! Terapeutti esittelee pikku kaverinsa jopa omilla nettisivuillaan.

Vierailija
26/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeuttini pitää minua ilmeisen tylsänä tyyppinä. Yrittää haukotella pidätellysti, ehdottelee välillä aika ufoja "repäisyjä", jotka eivät sovi elämäntilanteeseeni ja jossain sivulauseessa sanoo esim. että "eräs toinen asiakkaani, joka myös oli elänyt pientä elämää, teki näin.." On se kuitenkin muuten kiva tyyppi ja olen jonkin verran edistynyt ongelmieni ratkomisessa. En aio siis vaihtaa häntä ja siinä vaiheessa kun etsin terapeuttia tuli selväksi, ettei sopivan löytäminen ole helppoa, osa muista ehdokkaista vaikutti aika hemmetin oudoilta.

Vierailija
27/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pysyä asiallisena, mutta erään terapeutin liiallinen kylmyys. Saattoi kyllä olla "myötätuntoinen" sanoillaan, mutta vaikutti liiankin etäiseltä. Sama lääkärissä : Hoiti asian, mutta räpläili papereitaan ja ei paljon katsonut päin.Onneksi nyt on parempi lekuri ( nainen, todella mukava & sympaattinen. Ja katsoo sekä kuuntelee, silti asiallisen ammattitaitoinen).

Vierailija
28/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kokemusta vain kouluterapeutista mutta en kyllä saanut siellä paljoakaan apua. Hän kysyi minulta mielestäni liian vähän kysymyksiä esim oireistani tai muusta tärkeästä ja hölisi kokoajan aivan liian pitkää inffoa esim. Masennuksen historiasta joka ei minua kiinnostanut ja antoi myös paljon huonoja neuvoja("jos itselläni on huono fiilis niin menen sauvakävelemään tai kalastamaan, ehkä se auttaisi sinuakin!:)" ) jotka eivät minua auttaneet kun oma masennukseni oli lähinnä sängyssä makaamista kun energiani oli aivan loppu, mutta silloin olin nuori ja ujompi enkä kehdannut sanoa mitään vastaan.

Vierailija
29/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että terapeutti oli minua älyllisesti huomattavasti lahjattomampi.

Vierailija
30/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 3 krt terapeutilla joka sanoi L - kirjaimen samalla tavalla kun vihaamani nainen. En voisi enää käydä.

Vierailija
31/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi terapeuttini tarttuu usein ihan epäolennaisuuksiin. Jos esim. sanon, että viikon aikana on ollut tosi paljon ahdistusta ja sen lisäksi pesin ikkunat niin hän alkaa kyselemään siitä ikkunanpesusta. Pesinkö kummaltakin puolelta, jne. Hyvä jos ehditään lainkaan käsittelemään sitä ahdistusta.

Vierailija
32/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun terapeutti loukkaantui kun lopetin :D

Mulla sama. Ilmeisesti otti ylpeyden päälle.

Vierailija
33/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin teininä syömishäiriötä ja kävin sen vuoksi terapiassa. Terapeutti kyseli syömisistäni, mitä usein syön yms. Ja vastauksiini hän totesi "onpa hyvä idea!" tai "aijaa, en tiennytkään että semmosia on olemassa". Keräsi siis anoreksiapotilaaltaan laihdutusvinkkejä.

Vierailija
34/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse angstasin terapeutilleni narskuäidistäni, johon terapeutti "kyllä äitisi on varmaan parhaansa yrittänyt, hyväähän se vaan on tarkoittanut" jne. Minusta tuo on henkistä väkivaltaa terapeutilta!

Vierailija
35/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen terapeutti istua nökötti, kuin puupökkelö ja vakiolause oli "miltä sinusta sitten tuntui?". Ihan pätevä kysymys, useampikin terapeutti voisi sitä kysyä, mutta siinä vaiheessa kun on 15min kertonut mitä kuuluu, miltä tuntui ja sitten pätkäyttää tuon... Ja sitten kun analysoi vielä tarkemmin että no miltähän se sitten tuntui, niin kysyy vielä uudelleen. Eipä siitä muuta irti saanut kuin tervehdyksen, "miltä sinusta sitten tuntui" ja "ensiviikolla sama aika?". Äitini ei uskonut kun valitin puupökkelöstä, tuli yhdelle kerralle mukaan ja vieläkin naureskellaan asiaa. Vaihtui vilkkaasti vähän elävämpään terapeuttiin...

Vierailija
36/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, ettei hän kiinnittänyt kertomiini asioihin huomiota. Esim. olin muutaman kerran ottanut esille, että siskoni on yrittänyt useita kertoja itsemurhaa, mihin liittyvä huoli ja jatkuva paniikkitila on aiheuttanut oireilua koko perheessä. Hän käyttäytyi kun olisi kuullut asiasta ensi kertaa. Toki siskolla oli muitakin ongelmia, joista olin kertonut, mutta mielestäni oli outoa, ettei terapeutti muka muistanut itsemurhayrityksiä...

Toisaalta taas keskittyi liikaa asioihin, joista olin jo monta kertaa sanonut, etteivät ne ole minulle traumaattisia tai ongelmallisia, enkä koe tarvetta jauhaa niistä jatkuvasti. Alkoi ärsyttää, että hän jatkuvasti nosti samoja asioita esille lässyttävään sävyyn. Ei se asioiden toistelu samalla tavalla auta yhtään mitään. Tuntui, että hänellä oli päähänpinttymä siitä, mitä olin ja mikä minua auttaa. Oma kokemukseni taas oli, että käynnit eivät auttaneet lainkaan vaan vain turhauttivat.

Vierailija
37/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun terapeutti jankuttaa itsestään selvyyksiä.

Aikaa menee hukkaan.

Toinen seikka on se että se saattaa intoutua selittelemään ihmeellisiä teorioitaan joita tuskin kellään on.

En voi tässä kertoa liian tarkkaan niistä.

Vierailija
38/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistipotilas? :D

Vierailija
39/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse angstasin terapeutilleni narskuäidistäni, johon terapeutti "kyllä äitisi on varmaan parhaansa yrittänyt, hyväähän se vaan on tarkoittanut" jne. Minusta tuo on henkistä väkivaltaa terapeutilta!

Kumpikohan osaa diagnosoida paremmin, mielenterveyden ammattilainen vai sinä?

Kaikilla on "narsistiexä".

Vierailija
40/105 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistipotilas? :D

Sama mulla. En pidä terapeuttiani riittävän älykkäänä. Minä itse analysoin ja se vaan kuuntelee.

Koskaan mitään terävää havaintoa sillä ei oo ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi