Viivi Avellán ja somekohu - joko asia on puitu?
Voi luoja miten typerä akka
http://www.is.fi/viihde/art-2000005217809.html
Enhän minä nyt mitään tarkoittanut ja silleen, selitystä kolmen twiitin verran.
"ainoa pätevyyteni oli hyvin vahva tietämys yhdestä ainokaisesta urheilulajista ja se kuulemma vaikutti kanavan rekrytointipäätökseen"
Tirsk. Eiköhän ole aika helppo arvata mikä oikestaan vaikutti kanavasetien rekrytointipäätökseen Viivin kohdalla...Syvään uurrettu pusero.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää esim. Riikka Smolanderin puolesta, joka on koulutettu ja pitkän linjan toimittaja, pääsi jo ihan nuorena ja vastavalmistuneena radioon - huom: koulutettuna vastavalmistuneena, joka tiesi enemmän kuin yhdestä urheilulajista jotain. On siis yksi noista kuvissa olevista ja Viivin pilkkaamista.
Ei ollut Viivin ulkoisia avuja, kesti tosi kauan ennen kuin "pääsi" telkkariin, jos nyt sinne kauheasti edes hinkui, mutta yleensä hyvät toimittajat pääsevät/joutuvat. Viivi kähisi samaan aikaan silmät puolitangossa ja rintavako vilkkuen nelosen "urheilu-uutisissa".
Sitten tää tyhjäpää itkee jostain Singaporesta että "urheilu-uutisissa olisi mukava nähdä hieman urheilullisempi henkilö". Ovat mielestäni vielä samanikäisiä. Eli miehet voi tehdä urheilu-uutisia hamaan hautaan, vaikka kertyis mahaa ja leukaa, mutta naisen pitää olla joku seksipommi että kelpaa.
Mitähän hän nyt sitten lopulta sai urallaan itse aikaan paitsi hönkäili nelosella ja oli iltapäivälehtien "juhannusheila".
Viivi meni pyörtämään sanansa; urheilullisuudella ei kuulemma ole vartalon kanssa mitään tekemistä vaan tarkoitti pirteyttä ja hymyä koska urheilu on iloinen asia 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä Viivin kanssa, olen jopa miettinyt asiaa monesti ylen uutisia katsellessa. Kyllä urheilutoimittajan pitää näyttää edes jotenkin urheilulliselta. Reipas olemus, iloiset kasvot, ulkoilmaihmisen rusketus, hyvä ryhti tms. Tai edes urheilulliset vaatteet, eikä mitään muotihepeniä tai täti-jakkupukuja. Ylen urheilutoimittajat näyttävät ihan joltain sossun tantoilta, eivätkä edes kuulosta urheilusta innostuneilta. En siis vaadi mitään missin ulkonäköä enkä kuivuneen kesän oravan kroppaa. Enkä usko että Viivikään sitä tarkoitti.
Minkä näköinen on "sossun tantta"?
Ei harrasta urheilua + istumatyö, joten vartalo kurviton pökkelö, ja naama norsun vitulla ikävistä asiakkaista. Tupakka haisee, vaikka kunnan virasto ilmoittaa olevansa savuton työpaikka. Punainen leiskuva kouvolatukka on kuin kirsikkana kakun päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää esim. Riikka Smolanderin puolesta, joka on koulutettu ja pitkän linjan toimittaja, pääsi jo ihan nuorena ja vastavalmistuneena radioon - huom: koulutettuna vastavalmistuneena, joka tiesi enemmän kuin yhdestä urheilulajista jotain. On siis yksi noista kuvissa olevista ja Viivin pilkkaamista.
Ei ollut Viivin ulkoisia avuja, kesti tosi kauan ennen kuin "pääsi" telkkariin, jos nyt sinne kauheasti edes hinkui, mutta yleensä hyvät toimittajat pääsevät/joutuvat. Viivi kähisi samaan aikaan silmät puolitangossa ja rintavako vilkkuen nelosen "urheilu-uutisissa".
Sitten tää tyhjäpää itkee jostain Singaporesta että "urheilu-uutisissa olisi mukava nähdä hieman urheilullisempi henkilö". Ovat mielestäni vielä samanikäisiä. Eli miehet voi tehdä urheilu-uutisia hamaan hautaan, vaikka kertyis mahaa ja leukaa, mutta naisen pitää olla joku seksipommi että kelpaa.
Mitähän hän nyt sitten lopulta sai urallaan itse aikaan paitsi hönkäili nelosella ja oli iltapäivälehtien "juhannusheila".
Viivi meni pyörtämään sanansa; urheilullisuudella ei kuulemma ole vartalon kanssa mitään tekemistä vaan tarkoitti pirteyttä ja hymyä koska urheilu on iloinen asia 😁
No nekin pelastaisi paljon, ja sporttiset vaatteet.
Viivi oli ihan oikeassa. Kadut täynnä juoksutrikoita ja Ylen urheilutoimittajat pyörii studioon jossain tanttamekossa. Ihan absurdia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä Viivin kanssa, olen jopa miettinyt asiaa monesti ylen uutisia katsellessa. Kyllä urheilutoimittajan pitää näyttää edes jotenkin urheilulliselta. Reipas olemus, iloiset kasvot, ulkoilmaihmisen rusketus, hyvä ryhti tms. Tai edes urheilulliset vaatteet, eikä mitään muotihepeniä tai täti-jakkupukuja. Ylen urheilutoimittajat näyttävät ihan joltain sossun tantoilta, eivätkä edes kuulosta urheilusta innostuneilta. En siis vaadi mitään missin ulkonäköä enkä kuivuneen kesän oravan kroppaa. Enkä usko että Viivikään sitä tarkoitti.
Ja ulkomaantoimittajan tulee näyttää sitten ulkomaalaiselta?
Ei tietenkään. Kun suomalaistoimittajahan sinne lähetetään. Mutta pieni sen maalainen vivahde siinä lookissa olisi kyllä bonusta. Helena Petäjistö oli chic, kun se yritti aina näyttää vähän ranskattarelta. Vaikka puheesta ei mitään selvää saanutkaan, niin aina tuli sellainen ranskalainen tuulahdus. Ja sitten se vanha herrasmies, jonka nimeä en enää muista, käytös oli niin sivistynyttä että siinä oli suomalaisille mallia, miten maailmalla pärjätään.
Vierailija kirjoitti:
Urheiluruudussa kiinnostaa enemmän uutiset kuin uutistenlukija. Hönkäsen pöläyksen väliä, kuka uutiset lukee tai miltä tuo lukija näyttää.
Miksi toimittajasta pitäisi tulla kyseisen ohjelman päätähti, pääasia on, että ääni on miellyttävä, painottaa sanat oikein ja lausuu ulkomaalaisten urheilijoitten ja paikkakuntien nimet oikein. Näitä "missi- ja julkkisjuontajia" on televisiossa jo ihan riittävästi.
Riku Riihilahti on esim. hyvä urheilutoimittaja. Reipas, iloinen ja sanavalmis. Ei poikkea liikaa urheilun maailmasta. Mutta ei todellakaan varasta showta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätijakkupukuja?? Eikö suurin osa urheilutoimittajista ole miehiä?
Katso Yle1.
Vierailija kirjoitti:
Väärä paikka puhua asiaa, mutta yritänpä silti.
Käsi sydämelle, eikö tuntuisi pahalta, jos sinun, niin, juuri sinun, ulkonäköäsi joku yllättäen ruotisi kuvan kanssa? Minusta tuntuisi!Minua hirvittää tämä nykymeno! Milloin alkaa päitä putoamaan, jo nyt osa nuorista tekee itsemurhan kiusaamisen takia.
Tämä Avellan ja moni muu, saisi hävetä!
Ei oo riskiä, en oo telkussa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Ukko painaa pitkää päivää, tämä tylsistyy lasten kanssa ja saa päänsä noin sekaisin.
Lähinnä huvitti, kuinka tyhmäksi heittäytyi.
Ukko painaa mitä painaa, ketä kiinnostaa.
Itse en huomannut tätä ollenkaan viime keväänä. Mitähän tein tähän tärkeään kohuun osallistumisen sijaan?