Vierailija

Olen niin kyllästynyt meidän 5- henkisen perheen ruokalaskuihin.

Minä ja lapset syömme monipuolisesti ja kaikenlaista ruokaa. Mutta mies... Ei kirveelläkään suostuisi syömään muuta kuin lihaa. Menee jääkaapille, ottaa nakkipaketin ja syö sen pelkältään. Tai ottaa pelkän leikkelepaketin ja syö siitä puolet "makupalana" eli ei vaivaudu tekemään voileipää, jonka päälle laittaisi leikkelettä, juustoa, kurkkua, voita jne. Sattaa myös syödä iltapalaksi paketillinen kanan wingsejä eli paistaa koko pellillisen wingsejä ja syö itse kaiken - eikä mitään muuta (ehkä olut kyytipojaksi).

Liharuokien pitää olla täyslihaa, yleensä filettä. Broilerin sisäfilettä, naudan sisäfilettä, hirven sisäfilettä. Jauheliha on kuulemma paskaa ja jos on pakko niin sitten suostuu syömään 7- rasvaprosentin naudan jauhelihaa tortillan välissä. Eilen teki tortillaa ja tortillan välissä oli jauhelihaa ja pekonia - ei mitään muuta.

Mies tekee toimistotyötä, on normaalipainoinen. Ei pitäisi olla kovin kova energiankulutus.

Meidän ruokalaskut on aivan järkyttävät tuon lihan mättämisen vuoksi. Olen puhunut kauniisti, uhkaillut, itkenyt, mutta ei. Olen kuulemma nalkuttava akka, kun en lopeta. Mikä siinä on nalkuttamista, jos pyydän, että yhden naudanlihapihvin lisukkeena voi syödä perunaa ja salaattia? Miksi mies vetelee neljä lihafilettä lounaaksi pelkältään?

Onko muilla tällaista? En kyllä jaksaisi alkaa erottelemaan mun ja lasten ruokia jääkaappiin omille hyllyillekään ja käskeä miestä ostamaan omat ruokansa. Meillä maksetaan koko perheen ruuat yhteiseltä taloustililtä. Toki mies hyötyy tästä, mutta mä mieluummin näkisin perheen yhtenä kokonaisuutena enkä haluaisi erotella ruokakuluja.

• ylös 29
  • alas 28

Sivut

Kommentit (72)

Vierailija

Jospa jättäisit ostamatta ne fileet ja muut rasvattomat lihat, ne ei kylläiseksi tee. Hanki kaikki liha mahdollisimman rasvaisena, kylläisyys tulee automaattisesti eikä ylensyönnin vaaraa ole.

• ylös 29
  • alas 5
Vierailija

Meillä on onneksi omat rahat ja niiden mukaan mennään. Ei tarvitse kitistä toisen ruokavalinnoista. Suosittelen muillekin

• ylös 25
  • alas 5
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Muutama kysymys:

- mies ei käy kaupassa?

- milloin tämä tapa on alkanut?

- vai onko ollut alusta asti samanlainen?

• ylös 53
  • alas 0
Vierailija

No todellakin! Meillä dyödään aina iso salaatti tai vihanneskeitto alkuun ja muutaman kerran viikossa kalaa. Lounaalla työpaikalla mies syö kuulemma salaatin. Pu aista ligaa meillä syödään harvoin.

• ylös 31
  • alas 3
Vierailija

Huh tohon kyllä kuluu älyttömästi rahaa, kun jotain leikkelepakettiakaan ei tunnu enää löytävän alle kahden euron :/ Meillä onneksi mies syö samaa mitä muutkin. Käydään yhdessä kaupassa ja ostetaan aina 4-5 päiväksi ruokatarpeet. Jos joku loppuu kesken (esim leikkele, liha, einesliha) niin sitten syödään muuta mitä löytyy. Mies kyllä pitää lihasta mutta ei valita jos ei sitä ole kaapissa.

• ylös 16
  • alas 5
Vierailija

No mun mies on lähes vege, joten ei kaipaa lihaa. Joskus voi syödä jotain ylikypsää lammasta tms. Mutta mitään pihviä ei syö. Kalaa, kanaa ja kasviksia menee paljon.

• ylös 27
  • alas 19
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jospa jättäisit ostamatta ne fileet ja muut rasvattomat lihat, ne ei kylläiseksi tee. Hanki kaikki liha mahdollisimman rasvaisena, kylläisyys tulee automaattisesti eikä ylensyönnin vaaraa ole.

Ja toisekseen rasvaton liha on pahaa, possun niska uuniin moneksi tunniksi hakkaa kuivan fileen mennen tullen.

• ylös 13
  • alas 4
Vierailija

Ainoa jota mies vaatii meillä on se, että ruoka on gluteenitonta. Muuten syö kaikkea ja usein syö myös sen mitä meiltä muilta jää syömättä. Ihan normaalipainon, etten sanoisi hoikka on. Mies myös laittaa mielellään itse ruokaa.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen niin kyllästynyt meidän 5- henkisen perheen ruokalaskuihin.

Minä ja lapset syömme monipuolisesti ja kaikenlaista ruokaa. Mutta mies... Ei kirveelläkään suostuisi syömään muuta kuin lihaa. Menee jääkaapille, ottaa nakkipaketin ja syö sen pelkältään. Tai ottaa pelkän leikkelepaketin ja syö siitä puolet "makupalana" eli ei vaivaudu tekemään voileipää, jonka päälle laittaisi leikkelettä, juustoa, kurkkua, voita jne. Sattaa myös syödä iltapalaksi paketillinen kanan wingsejä eli paistaa koko pellillisen wingsejä ja syö itse kaiken - eikä mitään muuta (ehkä olut kyytipojaksi).

Liharuokien pitää olla täyslihaa, yleensä filettä. Broilerin sisäfilettä, naudan sisäfilettä, hirven sisäfilettä. Jauheliha on kuulemma paskaa ja jos on pakko niin sitten suostuu syömään 7- rasvaprosentin naudan jauhelihaa tortillan välissä. Eilen teki tortillaa ja tortillan välissä oli jauhelihaa ja pekonia - ei mitään muuta.

Mies tekee toimistotyötä, on normaalipainoinen. Ei pitäisi olla kovin kova energiankulutus.

Meidän ruokalaskut on aivan järkyttävät tuon lihan mättämisen vuoksi. Olen puhunut kauniisti, uhkaillut, itkenyt, mutta ei. Olen kuulemma nalkuttava akka, kun en lopeta. Mikä siinä on nalkuttamista, jos pyydän, että yhden naudanlihapihvin lisukkeena voi syödä perunaa ja salaattia? Miksi mies vetelee neljä lihafilettä lounaaksi pelkältään?

Onko muilla tällaista? En kyllä jaksaisi alkaa erottelemaan mun ja lasten ruokia jääkaappiin omille hyllyillekään ja käskeä miestä ostamaan omat ruokansa. Meillä maksetaan koko perheen ruuat yhteiseltä taloustililtä. Toki mies hyötyy tästä, mutta mä mieluummin näkisin perheen yhtenä kokonaisuutena enkä haluaisi erotella ruokakuluja.

Erottele ne kuukauden verran niin mies näkee. Jätä  lihat ostamatta.Miehesi on ahne, sen toiminta on törkeää ja itsekästä.

• ylös 37
  • alas 2
Vierailija

Mä oon vege, joten kotona syödään lähinnä kasvisruokaa. Mies kokkaa kyllä, mutta harvoin lihaa, kun ei kuulemma tee edes mieli.

• ylös 26
  • alas 1
Vierailija

Syömme yleensä 1-2 liharuokaa viikossa, joten joo. Mies minut alunperin kasvisruokien maailmaan tutustuttikin. En siis valitettavatsi osaa auttaa, mutta eihän toi voi olla terveellistäkään. Missä vitamiinit, kuidut yms? 

• ylös 22
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mun mies on lähes vege, joten ei kaipaa lihaa. Joskus voi syödä jotain ylikypsää lammasta tms. Mutta mitään pihviä ei syö. Kalaa, kanaa ja kasviksia menee paljon.

Lähes vege, mutta kalaa ja kanaa menee paljon?

• ylös 46
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ainoa jota mies vaatii meillä on se, että ruoka on gluteenitonta. Muuten syö kaikkea ja usein syö myös sen mitä meiltä muilta jää syömättä. Ihan normaalipainon, etten sanoisi hoikka on. Mies myös laittaa mielellään itse ruokaa.
- Korjaus vaatii siis, että hänen ruokansa on gluteenitonta; me muut saamme syödä gluteenista ruokaa. - Kunhan syömme, koska mies ei tykkää ruokahävikistä ja on erinomainen keksimään vanhasta tai vanhentuvista jotain uutta ja minimoi käsittämättömän hyvin ruokajätteen määrää minimiin.   

Vierailija

Syön usein kalaa ja kun kyllästyn teen kasvisruokaa vaihteluksi. Lihasta tulee huono olo eikä se makukaan voita kasvisten monipuolista makua. Laita miehesi tekemään ruokaa, ehdota että tarvitset apua ja kokeillaan jotain uutta jne(tehkää tapaksia). Minusta kuulostaa karulta tuollainen leikkeleiden hotkiminen paketista. Tulee ihan kylmät väreet, nakit tietenkin kylmänä?. Onneksi allergisena laitan joka päivää ruokaa. Ei tule naposteltua turhia.

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Keskellä päivää mammapalstalla makaava äityli ei varmaan paljon niitä euroja talouteen tuo.

• ylös 1
  • alas 22

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.