Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatko ajaa pakettiautolla?

Vierailija
19.05.2017 |

Jos niin millainen ajotaitosi. Osaat peruuttaa sujuvasti parkkiin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Eihän pakettiauto käytännössä eroa paljoa henkilöautosta. Kuorma-auto on sitten asia erikseen.

Vierailija
2/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan.

Olen keskivertoa parempi kuljettaja, kuten 98% suomalaisista mieskuljettajista (omasta mielestään) ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan peruttaa peräkärry perässä parkkiruutuun. Pakulla ajaminen on siihen verrattuna lasten leikkiä.

Vierailija
4/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan peruttaa peräkärry perässä parkkiruutuun. Pakulla ajaminen on siihen verrattuna lasten leikkiä.

Oot aika velho jos saat mahtumaan pakun ja peräkärryn normaaliin parkkiruutuun...

Vierailija
5/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Ajoin parikymmentä vuotta Citroen BX Van:illa.

Vierailija
6/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Osaan ajaa myös kuorma-autoa. Ja kun rattiin lähtee niin se ajokki pitää osata hallita kaikissa tilanteissa. Ihan niin hyvin, mitä autokoulussa on opetettu ja inssiajossa katsottu hyväksytyksi.

Vierailija
7/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todellakin että osaan. Vähän reilun viikon ajamisen jälkeen sain luvan harjoitella. Helpottaa vähän kun peileistä peruuttelu on aluksia hankalaa. Kyllä eteenpäin menee ilman ongelmia mutta hiki tuli kun ensimmäisiä peruutuksia piti tehdä. Ei osumia sentään mutta eteenpäin ja uusiksi sai ottaa useamman kerran.

On mulla kuitenkin pari plussaa ajamiseen. Hyvät hermot eikä mihinkään kiire ja täysin virheetön/sakoton saldo yli 20 vuoden ajamisella.

Vierailija
8/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Mun alla kulkee vain automaattivaihteiset autot, ja pakussa taitaa poikkeuksetta olla kytkin.

Vierailija
9/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa. Mun alla kulkee vain automaattivaihteiset autot, ja pakussa taitaa poikkeuksetta olla kytkin.

Höbsis, automaatti-pakuja on vaikka kuinka.

Vierailija
10/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, korttina ABeC.

Vierailija
11/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kuin henkilöautollakin. Ei eroa kannaltani. Kumpaakin ajan. Ja peruutan. Seuraan peilejä.

Ja olen ylpeä siitäkin, että saan pakun peruutettua myös ahtaisiin porttikongeihin, sisäpihoille ym. Ajan ennakoiden ja rauhallisesti hätäilemättä enkä aiheuta käsittääkseni pahennusta muissa autoilijoissa.

Normaali autolla ajo sujuu, vaikka ammattikuljettajaksi en ehkä pääsisi. Joskus työterveydessä muuhun tarkoitukseen testattiin, että minulla jostakin syystä ei ole juurikaan syvyysnäköä. Minua ei valittaisi myöskään esim trukkikuskiksi. Vaan onhan noita muita hommia toistaiseksi riittänyt (enkä ammattiautoilijaksi ole ikinä haaveillutkaan).

N41

Vierailija
12/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kysymystä. Pakettiautossa istutaan korkeammalla ja sieltä näkee paremmin ulos kuin matalasta henkilöautosta, ja on siis helpompi ajaa.

Onko ap koskaan edes yrittänyt ajaa pakettiautolla, vai pelkäätkö sinä sitä jo etukäteen? Onhan se auto isompi ja vaatii enemmän tilaa. Mutta jos ei osaa peruuttaa eikä hahmota auton sijaintia, niin ei sitä sitten  osaa peruutaa edes mopoautolla.

Vierailija
13/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajoin invataxeja useemman vuoden, eiköhän tuo onnistu, taskuparkkiin tosin harvemmin tarvi vääntäytyä, mutta 9 vuotta taxi hommia eikä yhtään kolaria/sakkoja, minun mielestä ihan hyvin?

Vierailija
14/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, korttina ABeC.

Ei ne kortin kirjaimet takaa osaamista. Itellä ab ja piti auttaa peruuttelussa johon kortti ei riittänyt.

Vierailija
15/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Peruutan kuorma-autonkin ruutuun tai katuparkkiin. Vaikein peruutettava on henkilöautoni, siinä on huonot peilit vs isommat autot. Kärryn kanssa menee surkean hitaasti, varsinkin se henkilöauto ja sen kärry.

En aja työkseni.

Vierailija
16/22 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisikohan sitä enää? 25 vuotta ollut ajamatta.

M 45

Vierailija
17/22 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso pakettiauto on parempi ajaa kuin henkilöauto. Toimiiko sama jos mennään taas koossa ylöspäin ja siirrytään rekkaan? Onko se parempi ajaa kuin pakettiauto vai mistä johtuu, että ison pakun kyyti on tasaisempaa ja jouhevampaa kuin henkilöauton?

Vierailija
18/22 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a enpä tiedä, kun en ole vähään aikaan pakua ajanut. Työkseni ajan puoliperävaunu yhdistelmää ja siivilissä mulla on Volvo V70.

M26

Vierailija
19/22 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osaan ajaa millä vaan, mitä B-kortilla saa ajaa.

Ja joo, myös peräkärryn kanssa.

Vierailija
20/22 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso pakettiauto on parempi ajaa kuin henkilöauto. Toimiiko sama jos mennään taas koossa ylöspäin ja siirrytään rekkaan? Onko se parempi ajaa kuin pakettiauto vai mistä johtuu, että ison pakun kyyti on tasaisempaa ja jouhevampaa kuin henkilöauton?

Kuorma-auto on aivan erilainen ajettava kuin h-a tai pieni pakettiauto. Onhan joku Sisun SM320 vakaa ajettava mutta esimerkiksi se Fullerin suorahampainen vaihdelaatikko vaatii opettelua. Muistot kahdenkymmenen vuoden takaa..