Onko muita,joita ärsyttää, kun joku tulee kysymään kellon aikaa tai reittiä paikkaan x?
Mä en ole mikään kävelevä kello tai opas. Jos ette osaa aikuiset ihmiset pitää vaikka rannekkelloa mukananne jos akku on puhelimesta loppu (tai jos semmosta edes omistatte) tai jos ette osaa lukea karttaa tai hankkia semmosta niin se ei ole mun ongelma. Mä haluun liikkua rauhassa tuolla ulkona ja en todellakaan jaksa vastailla ihmisten uteluihin siitä paljonko kello on ja miten pääsee jonnekkin paikkaan x.
Ihmiset on ärsyttäviä
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Taas huomaa että ollaan Suomessa. Muissa länsimaissa ihmiset tulevat oma-aloitteisesti neuvomaan, vaikka et olisi edes kysynyt mitään, jos vain seisot tutkimassa infotaulua tai karttaa kadulla. Esim Hollannissa ja Saksassa minulle on käynyt tätä, välillä vähän ärsyttääkin kun ei saa rauhassa miettiä vaan heti on joku neuvomassa.
Onneksi ap:n kaltaiset taitavat olla kuitenkin Suomessakin vähemmistö, ainakin minua on aina neuvottu ystävällisesti jos olen joutunut kysymään joltain tietä.
Kyllä suomalaiset auttavat, kun joku on oikeasti avun tarpeessa. Auto jos posahtaa tien poskeen, aina riittää pysähtyjiä.
Minäkin kerran pysähdyin, kun yhden pariskunnan auto tyssäsi keskelle risteystä ja mies sen siitä äkkiä lykki sivuun, ja kysyin, voinko auttaa viemällä töihin, jos ovat samalla suunnalla (olimme siis puoli kahdeksan aikaan menossa keskustaan päin, oletin, että olivat työmatkalla). Kiitollisena rouva otti tarjouksen vastaan, mies jäi sinne hoitelemaan autonhinausta. Itse olen ollut joskus muinoin ennen kännyköitä itku silmässä auton hajottua pellon laitaan, kun olisi pitänyt olla menossa töihin, ja kotiin oli käveltävä puoli tuntia ennen kuin pääsi soittamaan hinaajan ja taksin. Siellä ei silloin liikkunut ketään.
Ei ärsytä. En kuitenkaan juurikaan tiedä tämän kaupungin katuja, joten en aina osaa neuvoa.
Nykyajan ihmiset on ihania 😍 minä,minä,minä ja muut voi painua v*****n.joku filosofi tais sanoa että ihminen tulee ihmiseksi vasta toisten ihmisten kanssa (tai jotain vastaavaa)
En ihmettele että suomessa on paljon masennusta,syrjäytymistä ym ku ihmisten asenne on just toi.kenestäkään muusta ei tarvitse välittää.surullista
Minä auran mielelläni. Auttamisesta tulee hyvä mieli koko päiväksi. Pitäisikö sun yrittää muuttaa omaa asennettasi, vähästä ärsyynnyt.
Mun ja lapseni kohdalle sattui yhdessä vaiheessa useamman kerran viikossakin kohdalle suuntaa kysyviä kotimatkalla tarhapäivän päätteeksi. Kyllä oli kiva välillä neuvoa tai yrittää neuvoa jopa englanniksi. Toivottavasti lapseni myös oppi, että neuvoa voi itsekin pyytää jos tarvitsee. Ja juurikin se että jää hyvä mieli itselleen auttamisesta.
Minusta on mukavaa. Ei ahdista yhtään. Hyvälle tuulelle tulen aina, kun joku uskaltaa kysäistä ja pystyn auttamaan. Yhtenä päivänä automarketin pihassa eräs mies tuli kysymään, onko minulla kaapeleita, kun hänen autonsa akkunsa simahti. Olihan ne siellä auton takapoksissa (perintönä edellisestä huonoakkuisesta autostani), ja mies sitten niitä viritteli ja yhdessä saimme hänen autonsa käymään. Siitäkin tuli hyvä mieli.
Oikein harmittaa, jos joku kysyy jotain tyyliin "Missäköhän tässä kaupungissa mahtaa olla Vellamonkato" tms. eikä ole mitään käsitystä, että sellainen katu täällä edes on.
Minulla ei ole älypuhelinta, tavallinen matkapuhelin kylläkin, enkä aina muista ottaa sitä mukaan, jos se vaikka on latauksessa tai muusta syystä poissa käsilaukusta lähdön hetkellä.