Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mindfullness lisää narsismia

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos se ei mulle sopinutkaan.

Vierailija
2/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää narsismia jo valmiiksi narsisteissa kun miettivät omaa erinomaisuuttaan. Muuten kritisoin erittäin paljon tutkimusasetelmaa. Että oikein viiden minuutin mindfulness-harjoituksen jälkeen tutkittiin.... Oikeasti mindfulness-harjoittelulla muutetaan asioita kuukausien, vuosien perspektiivillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä toi artikkeli väittää? 

Linkki ei toimi mulla.

Vierailija
4/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää narsismia jo valmiiksi narsisteissa kun miettivät omaa erinomaisuuttaan. Muuten kritisoin erittäin paljon tutkimusasetelmaa. Että oikein viiden minuutin mindfulness-harjoituksen jälkeen tutkittiin.... Oikeasti mindfulness-harjoittelulla muutetaan asioita kuukausien, vuosien perspektiivillä.

Jep, hienoa klikkihuorausta taas Hesarilta. Minua sieppaa tämä nykyinen klikki- ja sensaatiojournalismi, kunhan on vain kohauttava otsikko niin ihan sama, onko se yks yhteen sisällön kanssa vai ei.

Vierailija
5/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei nykyään lisäisi narsismia, kun korostetaan omaa elämää, omia rahoja, omaa aikaa, omaa tilaa, omaa lomaa, minä-minä. Silti ihmiset voivat huonosti ja ovat yksinäisiä, yllätys.

Vierailija
6/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista omista mindfulness-kursseista että niissä olisi mainittu mindfulnessin lisäävän myötätuntoa muita kohtaan.

Vierailija
7/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mindulness ei ole edes pelkästään mitään muodollisia mindfulness-harjoituksia (niitä ei edes tarvitse olla), vaan sitä että pyrkii suhtautumaan kaikkeen tekemiseen myös mindfulness-asenteella. Etäisyyden ottaminen omiin ajatuksiin, kyky nähdä itsensä ikäänkuin "tarkkailemassa" omia ajatuksiaan ja tunteitaan eikä omien ajatuksien ja tunteiden "orjana". Tämä kyky pitkän päälle vähentää ahdistusta ja stressiä ja vähentää ns. reaktiivisuutta ja obsessiivisuutta. Tulokset voidaan nähdä MRI-kuvauksissakin selkeinä muutoksina aivojen toiminnassa. Toki vaatii pidemmän ajan. Narsismin lisääntyminen tuntuu oudolta tulokselta, kun yleensä mindfulnesiin liitetään ennemminkin myötätunnon kasvattaminen sekä itse että muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
8/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes muista omista mindfulness-kursseista että niissä olisi mainittu mindfulnessin lisäävän myötätuntoa muita kohtaan.

Myötätunnon kasvu liittyy siihen ettei ole niin kiinnittynyt omiin ajatuksiin ja mielipiteisiin. Tällöin on helpompi asettua muiden henkilöiden asemaan. En tiedä onko joskus mindfulness-kursseilla pääpaino ympäristön tarkkailussa ja oman kehon tuntemusten tarkkailussa, tuo on aika suppea kuva asiasta. Olen ollut itse terapeutin vetämässä mindfulnessissa ja siinä tuli tosi suppea kuva asiasta, ei tainnut olla terapeutti oikein syvällisesti perehtynyt asiaan. Eli tuossa sessiossa vain lähinnä tarkkailtiin ympäristöä ja omaa kehoa.

Vierailija
9/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, hienoa klikkihuorausta taas Hesarilta. Minua sieppaa tämä nykyinen klikki- ja sensaatiojournalismi, kunhan on vain kohauttava otsikko niin ihan sama, onko se yks yhteen sisällön kanssa vai ei.

Sikälikin niin hanurista kun mindfulness oikeasti toimii kun sitä toteutetaan täysin toisella tasolla kuin tuossa onnettomassa jutussa käsitellään. Eihän tuota juttua rupea suuri osa ihmisistä kuitenkaan lukemaan, kunhan jää päähän hölmö väite ja se käsitys että koko juttu on ihan höpöhöpöä jollei vaarallista.

Vierailija
10/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mindulness ei ole edes pelkästään mitään muodollisia mindfulness-harjoituksia (niitä ei edes tarvitse olla), vaan sitä että pyrkii suhtautumaan kaikkeen tekemiseen myös mindfulness-asenteella. Etäisyyden ottaminen omiin ajatuksiin, kyky nähdä itsensä ikäänkuin "tarkkailemassa" omia ajatuksiaan ja tunteitaan eikä omien ajatuksien ja tunteiden "orjana". Tämä kyky pitkän päälle vähentää ahdistusta ja stressiä ja vähentää ns. reaktiivisuutta ja obsessiivisuutta. Tulokset voidaan nähdä MRI-kuvauksissakin selkeinä muutoksina aivojen toiminnassa. Toki vaatii pidemmän ajan. Narsismin lisääntyminen tuntuu oudolta tulokselta, kun yleensä mindfulnesiin liitetään ennemminkin myötätunnon kasvattaminen sekä itse että muita ihmisiä kohtaan.

Juuri tuo on keskeinen pointti ja toimii oikeasti.

Vierailija
11/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ei nykyään lisäisi narsismia, kun korostetaan omaa elämää, omia rahoja, omaa aikaa, omaa tilaa, omaa lomaa, minä-minä. Silti ihmiset voivat huonosti ja ovat yksinäisiä, yllätys.

Erityisesti oksennan Oma Aika -lehden mainoksille, kun en työn takai ehdi sukuloida niin paljon kuin haluaisin.

Vierailija
12/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on aiempi Kauppalehden juttu sukupuolierosta. Niitä löytyy vähän joka asiassa jota sitten satutaan tutkimaankin.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tutkijat-mindfulness-toimii-vain-nai…

Vierailija
13/13 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on aiempi Kauppalehden juttu sukupuolierosta. Niitä löytyy vähän joka asiassa jota sitten satutaan tutkimaankin.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tutkijat-mindfulness-toimii-vain-nai…

Ihan järkevää sikäli että miehille on hirveän vaikeaa analysoida itseään ja havainnoida tunteitaan. Olisi kyllä hauska nähdä kuinka "kaikki on naisten vika" -miesasiamies laitettaisiin tarkkailemaan omia ajatuksiaan :D. Ei ihme että rupeaisi ahdistamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi