Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei meillä yli nelikymppisillä naisilla tee mitään

Vierailija
19.05.2017 |

Mies ihastunut nuoreen 3 lapsen yh-äitiin.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostava nähdä mitä tälle halupuolelle tapahtuisi, jos käännettäisiin osat toisinpäin. Mies ottaisi päävastuun perheestä ja arjen pyörittämiestä samalla lailla kuin nainen, samalla kun molemmat käy töissä.

Ei tapahdu mitään, on kokemusta. Vasta kun kävin käyttämään samoja aseita vaimoani kohtaan joita hän käytti minua kohtaan eli erolla uhkailua, henkilökohtaisuuksiin menemistä ja kusipäistä/huonotuulista asennetta, muuttui vaimo halukkaaksi ja yhtäkkiä olin paras mies maailmassa!?! Paradoksaalista kyllä, kokemukseni perusteella pelkkä kotitöihin panostus ja hyvä käytös ei riitä naiselle, se vain saa naisen entistä tyytymättömäksi. 

Vierailija
62/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpais. Panisin ja nuolisin joka ilta.

M33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kirjoitus työnjaosta perheissä:

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/29/jenny-lehtinen-metatyo-kunniaan

“Miksi me aina odotetaan naisia?” kysyy pieni poika isältään autossa. Perheen olisi pitänyt olla jo matkalla ystäväperheen juhliin. “En tiedä, poikani, en tiedä, mutta niin se vaan menee,” vastaa isä naurahtaen.

Aika pitkään minuakin nauratti kyseinen tosielämässä käyty dialogi ja tunnistin siinä itseni: tuotahan se on ollut läpi elämän. Kun olin nuorempi, se tarkoitti, että aina piti vielä kerran katsoa, että vaatteet on varmasti hyvin, meikki kunnossa ja tarvittavat tilpehöörit käsilaukussa.

Enää tuo tarina ei naurata, koska minulla on perhe.

Kun lapsi syntyy, alkaa perheessä aivan uudenlainen työnjaon aika. Kuka saa tai joutuu käymään palkkatöissä, kuka on kotona? Tekeekö kotona oleva kaikki kotityöt vai riittääkö hänen panoksekseen “pelkkä” lasten hoitaminen?

Ja kuten jäävuoresta näkyy vain huippu, myös lapsiperheiden todellisesta työtaakasta näkyviä kotitöitä on vain osa. Vähintään yhtä suuri osa on työtä, jota on vaikea havaita.

----

Lapsiperheen perusarki sisältää mielettömän määrän juuri tätä hommaa, jota minä kutsun metatyöksi. Se on osittain näkyviä pieniä ekstrahommia, kuten valokuvauslappusten täyttöä kouluihin ja päiväkoteihin, erilaisia harrastuskuljetusten organisointeja, vanhempainyhdistysten myyjäisiä ja tapahtumia tai juuri noita lastenkutsujen järjestelyjä.

---

Mutta vielä enemmän metatyö on aivan jatkuvaa aivotyötä. Talvi tulee, onko kaikilla kolmella lapsella varmasti tarpeeksi sopivia talvivaatteita? Kuka tarvitsee lisää ja mitä? Mistä ne hankitaan? Entä luistimet ja sukset, onko niitä? Pitäisikö ne lainata ja keneltä, kun emme kuitenkaan ole se eniten luistelusta nauttiva perhe? Naapurikin kysyi juuri, löytyisikö meiltä pieneksi jääneitä heidän lapsilleen? Missähän ne ylipäätään ovat... Ja niin edelleen. Eikä tässä ollut vielä edes mukana ihan jokapäiväistä rullaa, joka pyörii vanhemman päässä liittyen lapsen kouluun, päiväkotiin, harrastuksiin ja kaikkeen mahdolliseen.

---

Metatyö on uuvuttavaa juuri siksi, että se saapuu elämään salaa ja on vaikeasti tunnistettavissa. On helppo katsoa, kuka on imuroinut ja kuka tiskannut. Mutta sen jäljittäminen, kumpi vanhempi joutuu kantamaan loputonta projektipäällikköyttä koko perheen asioissa, voi olla vaikea tunnistaa.

Oma ja ystäväpiirin kokemus kertoo, että kun äiti vauvan synnyttyä ottaa lapsiin liittyvän vetovastuun, siitä ei niin vain pääsekään eroon. Eikä sitä edes tajua. Kun omassa perheessäni päätettiin, että lasten isä hoitaa lasten uimakoulut, se tarkoitti käytännössä sitä, että mies nappasi uimakassin ja lapsen matkaansa ja kävi uimakoulussa.

Jälleen jäi huomiotta se, että ensin oli täytynyt:

Huomata, että lapsen olisi ehkä hyvä mennä uimakouluun

Kartoittaa lähialueen uimakoulutarjonta ja valita sieltä lapsen osaamistasolle sopiva ryhmä

Yrittää ehtiä juuri oikeana päivänä oikealla kellonlyömällä ilmoittautua kyseiseen ryhmään

(Epäonnistua siinä ja sen jälkeen käydä sähköpostisotaa, jotta lapsi pääsee varasijalta ryhmään)

Hankkia lapselle sopivat uimavarusteet

Sekä tietysti pakata uimakassi valmiiksi ja tajuta purkaa se uimakoulun jälkeen, sillä muuten uimakoulu viikon kuluttua sisältää epämiellyttäviä hajuhaittoja

Vierailija
64/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun pitäisi tehdä sinulla jotain? Tee itse itselläsi jotain!

Vierailija
65/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostava nähdä mitä tälle halupuolelle tapahtuisi, jos käännettäisiin osat toisinpäin. Mies ottaisi päävastuun perheestä ja arjen pyörittämiestä samalla lailla kuin nainen, samalla kun molemmat käy töissä.

Niinpä! Ja jos lapsella olisi ongelmia, kaverihuolia tms. niin niissä käännyttäisiin aina ensisijaisesti miehen puoleen. Mies pitäisi kaikkia lankoja käsissään. Minä kävisin vain töissä ja hoitaisin kodin askareista joitakin. Joskus kuuntelisin miehen lapsiin liityyviä huolia sohvalla silmät tv:ssä ja vastailisin "hmm" tai "en tiedä". Miettisin vain lähinnä omia asioitani tai työasioita, harrastuksiani, parisuhdetta.

Mutta eihä tuollaista voi kokeilla käytännössä.

Vierailija
66/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reippaasti yli neljänkymmenen ja voin sanoa, että elän parasta aikaa elämässäni. Opiskelen uutta alaa, lapset kasvaa ja pääsevät omilleen. Ja niin olen eronnut kuusi vuotta sitten ja elän uuden miehen kanssa parisuhteessa. 

Voin vain sanoa, että kantsii vähän katsella ympäriinsä ja ottaa itseään niskasta kiinni. Vähän kohennusta ja säälittelyt hiiteen. Sitten vain menoksi. Minä löysin tuon miehen nettideiteistä, tai hän löysi minut. Alkuun en ollut kovin innokas, mutta poikamies ei nyt sitten antanutkaan periksi. Nyt pistän kamat kasaan ja lähden taas viettämään mieheni kanssa mökkiviikonloppua, lapset menevät isälleen, joten olen vapaa taas kerran..

Vierailija
67/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tilanne on varmasti juurikin tuo monessa perheessä. En tiedä onko se sitten hyvä vai huono, riippuu kai pariskunnasta. Mutta en kuitenkaan usko, että naisten halut siitä juurikaan kasvaisivat, vaikka mies arkea alkaisikin pyörittää naisen sijaan. Naiset käyttäisivät sen ylimäärisen aikansa todennäköisesti somettamiseen tai syömiseen.

"Mullistava havainto: Imuroivat miehet saavat vähemmän seksiä"

http://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000580305.html?nomobile=2

Vierailija
68/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Ja jos lapsella olisi ongelmia, kaverihuolia tms. niin niissä käännyttäisiin aina ensisijaisesti miehen puoleen. Mies pitäisi kaikkia lankoja käsissään. Minä kävisin vain töissä ja hoitaisin kodin askareista joitakin. Joskus kuuntelisin miehen lapsiin liityyviä huolia sohvalla silmät tv:ssä ja vastailisin "hmm" tai "en tiedä". Miettisin vain lähinnä omia asioitani tai työasioita, harrastuksiani, parisuhdetta.

Mun elämää :)

Hoidan kyllä ostokset ja aikataulutukset sekä osani niistä arjen kotitöistä ja käyn vaativassa palkkatyössä (työasiat siis välillä mielessä vapaallakin). Mutta kyllä edelleen käännytän lapsen välillä asioineen ja hyvänyönpeittelyineen isänsä puoleen, ihan vain toteamalla lapselle että nyt on iskän vuoro. Tosin sitä olen tehnyt ihan vauvavuodesta alkaen, en ole sitä isää päästänyt luistamaan lapsen elämästä.

Vierailija
69/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tilanne on varmasti juurikin tuo monessa perheessä. En tiedä onko se sitten hyvä vai huono, riippuu kai pariskunnasta. Mutta en kuitenkaan usko, että naisten halut siitä juurikaan kasvaisivat, vaikka mies arkea alkaisikin pyörittää naisen sijaan. Naiset käyttäisivät sen ylimäärisen aikansa todennäköisesti somettamiseen tai syömiseen.

Niin. Naiset alkaisivat syödä ja somettaa ja miehet uupuisivat loputtoman vastuun ja työtaakan alle. Lopputulos olisi siis sama, eli ei seksiä.

Vierailija
70/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niin hankalia päätellä että kumpi oli ensin, muna vai kana. Perinteiseen sukupuolirooliin alistuva nainen voi kokea myös että hänen kuuluu myös sängyssä suostua aina kun mies pyytää seksiä. Toisaalta huonoissa suhteissa mies voi yrittää "ostaa" seksiä imuroinnilla ja eihän se onnistu jos suhde ei toimi. Tuossakin kyselyssä kokonaista 4500 vastaajaa ja amerikkalainen tutkimus. Kuinkahan suuri osa näistä kaikki kotityöt tekevistä naisista kävi töissä jne. Ja lisäksi: "Tutkimustulos on sikäli yllättävä, että aiemmissa tutkimuksissa enemmän kotitöitä tekevät miehet saivat myös enemmän seksiä."

Vierailija
71/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun elämää :)

Hoidan kyllä ostokset ja aikataulutukset sekä osani niistä arjen kotitöistä ja käyn vaativassa palkkatyössä (työasiat siis välillä mielessä vapaallakin). Mutta kyllä edelleen käännytän lapsen välillä asioineen ja hyvänyönpeittelyineen isänsä puoleen, ihan vain toteamalla lapselle että nyt on iskän vuoro. Tosin sitä olen tehnyt ihan vauvavuodesta alkaen, en ole sitä isää päästänyt luistamaan lapsen elämästä.

No onnea sulle! Pääasiassa se on kuitenkin edelleen nainen, joka hoitaa kaiken.

Vierailija
72/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

napakettu kirjoitti:

On ikävä tosi asia että nainen jo ennen kuutta vuosikymmentä menettää halut ja kyvyt seksiin. Kaikkea se luoja järjestää.

Nainen ei menetä kykyjään. Jos nainen ei ole halunnut kanssasi seksiä, se ei ehkä kerro naisesta mitään.

Vierailija
73/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

napakettu kirjoitti:

On ikävä tosi asia että nainen jo ennen kuutta vuosikymmentä menettää halut ja kyvyt seksiin. Kaikkea se luoja järjestää.

Nainen ei menetä kykyjään. Jos nainen ei ole halunnut kanssasi seksiä, se ei ehkä kerro naisesta mitään.

Mu-mu-mutta entä vulvodynia...?

Vierailija
74/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, jos miestä kaipaat, niin niitähän riittää, laatu toki vaihtelee, mutta aina vapaana on hyviäkin miehiä. Mun ystävän mies jätti ystäväni ja kahden vuoden kuluttua ystäväni meni naimisiin ikäisensä komistuksen kanssa. Entistä miestä kismittää niin vietävästi ja kuulemma kaikkein eniten se, että ex-vaimonsa uusi mies on rikas, sen pahempaa punaista vaatetta ei miehelle taida ollakaan. Ystäväni ex-mies puolestaan elää uuden kumppaninsa kanssa toista kierrosta perhe-elämää, entisten lasten lisäksi on siunaantunut peräti 3 uutta pienokaista, taloa ovat rakentaneet jo pari vuotta, ei näytä tulevan valmista. Mies näyttää nykyään joltain zombien ja katuojan pummin yhdistelmältä, on varmaan aika rasittavaa elää talonrakentajan ja pikkulapsiperheen arkea viisikymppisenä. Ex-vaimonsa sen sijaan elää melko vapaata elämää, kun lapset kohta aikuisia ja miehensä samoin, mökkeilevät, reissaavat, golfaavat, purjehtivat. 

Minkä teinin se ystäväsi oikein vamppasi, kun kohta vasta aikuistuu?

Vierailija
75/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen umpirakastunut 50+ naiseen...hän on mielestäni kaunein ja seksikkäin ihminen maailmassa. Otsikko on ihan hölynpölyä.

Vierailija
76/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän mies kasvattaa vieraan miehen pentuja

Vierailija
77/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule toivota onnea miehellesi valitsemallaan tiellä. Haluaisitko itse 3 lapsen yh:n, mieti? Itse voit hankkia itseäsi nuoremman, vanhemman tai ikäisesi rakastajan. Maailma on avoin.

En mä saa ketään ja mulle jää meidän kouluikäisen lapset.

Hm, itse ajattelisin tuossa tilanteessa että "en mä tarvitse ketään ja minullepa jää meidän lapset (se paras asia)".

Vierailija
78/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on niin hankalia päätellä että kumpi oli ensin, muna vai kana. Perinteiseen sukupuolirooliin alistuva nainen voi kokea myös että hänen kuuluu myös sängyssä suostua aina kun mies pyytää seksiä. Toisaalta huonoissa suhteissa mies voi yrittää "ostaa" seksiä imuroinnilla ja eihän se onnistu jos suhde ei toimi. Tuossakin kyselyssä kokonaista 4500 vastaajaa ja amerikkalainen tutkimus. Kuinkahan suuri osa näistä kaikki kotityöt tekevistä naisista kävi töissä jne. Ja lisäksi: "Tutkimustulos on sikäli yllättävä, että aiemmissa tutkimuksissa enemmän kotitöitä tekevät miehet saivat myös enemmän seksiä."

Niin ja sinänsä, minun kanssani ei ole tiedossa seksiä, jos mies luulee, että olen kodinkone, tutkimustulokset voivat sanoa mitä tahansa. Ja yleensä niitä tulkitessa jätetään huomiotta kaikenlaista, kuten se, oliko mies koti-isä vai kenties vaimo kotiäiti jne. 

Seurustelen nt 40-vuotiaana eronneena kivan miehen kanssa, ei ole kiirettä muutta yhteen. Jos olisi ollut passuutettava, en jaksaisi edes tapailla. Tosin sellainen mies olisi varmaan löytänyt ovelle muutenkin aika nopeasti, kun olisi huomannut, että tarjoan mielelläni puolet ja teen myös, mutta en siksi että se kuuluu naiselle vaan siksi, että suhteessa tehdään yhdessä asioita. 

Vierailija
79/79 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josko tämä nyt tulisi vähän paremmin:

Niin ja sinänsä, minun kanssani ei ole tiedossa seksiä, jos mies luulee, että olen kodinkone, tutkimustulokset voivat sanoa mitä tahansa. Ja yleensä niitä tulkitessa jätetään huomiotta kaikenlaista, kuten se, oliko mies koti-isä vai kenties vaimo kotiäiti jne. 

Seurustelen nt 40-vuotiaana eronneena kivan miehen kanssa, ei ole kiirettä muutta yhteen. Jos olisi ollut passuutettava, en jaksaisi edes tapailla. Tosin sellainen mies olisi varmaan löytänyt ovelle muutenkin aika nopeasti, kun olisi huomannut, että tarjoan mielelläni puolet ja teen myös, mutta en siksi että se kuuluu naiselle vaan siksi, että suhteessa tehdään yhdessä asioita.