Miten muuttuisin näin 39-vuotiaana paremman näköiseksi, että saisin parisuhteen?
Mitat ovat 174cm ja 65 kg, tosin olen ehkä ko. lukemaa hieman kevyemmän näköinen. Hiukset ovat keskiruskeat (luonnostaan maantienväriset valitettavasti), raidoitetut, puoleen selkään ulottuvat ja paksut. Nenäni on hieman liian iso nykerö (=ruma) ja huulet paksut sekä silmät suurehkot. Ihoon tulee edelleen näppylöitä helposti, vaikka yritän hoitaa ihoani. Vartalo on melko sopusuhtainen, mutta lantio on leveähkö. En ole koskaan ollut perinteisellä tavalla kaunis, vaan parhaimmillani ns. rumankaunis tai "persoonallisen näköinen".
Miten ihmeessä voisin muuttua tästä radikaalisti paremman näköiseksi, jolloin ehkä vielä kelpaisin jollekin, josta itsekin tykkäisin? Puolisen vuotta sain pakit ihastukseltani ja siitä on tosi vaikeaa päästä ylitse. Mutta täytyy yrittää vain jaksaa vielä elää ja toivoa, että kohtaisin jonkun muun. Help! Tarviin oikeasti apua -- olen todella kyllästynyt tilanteeseeni ja mun on vaikeaa nähdä niitä pahimpia kohtiani kriittisesti.
Kommentit (73)
Siis *osa jää kokonaan neitsyiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla tietysti. Leveä lantio on HYVÄ asia, 0.7 vyötärö/lantiosuhde on ihanne. Löysä, roikkuva peppu ei ole.
Hien, itsekurin ja määrätietoisuuden avulla voit muuttua huomattavasti paremman näköisesksi. Mitään ei saa ilmaiseksi, ei meidän iässä enää.
Käyn salilla, tosin en aina täysin säännöllisesti. Kroppa on kohtalaisessa kunnossa...ulkopuolisten kommenttien perusteella jopa hyvässä kunnossa. Tosin pitäisi lisätä sitä treeniä ja juoksua myös.
Jos et käy vähintään kolme kertaa viikossa niin ei ole kunnossa. Lähelläkään. Halusit radikaalisti paremmaksi, siellä se onnistuu. Ainoa paikka, ellet kirurgille meinaa lähteä. Ryhmäliikuntatunnit ei sitten riitä, vaikka nekin hyvää tekee.
Semmoinen PT oppaaksi joka omaa semmoisen kropan jonka haluaisit. Tavoitteena viisi kertaa salille viikossa, vuoden verran, lasket tietysti makrot ja syöt niitä lisäravinteita jne. Ei taukoja. Taukoviikko on semmoinen jolloin menet vaan kolme kertaa.
Miehellä muodonmuutos kestää vähintään pari vuotta, vaikka lihasta tulee nopeammin, he tarvitsevat sitä paaaaljon enemmän. Naiset ei tarvitse kun ihan vähän.
Ok, tässä on hieman mauttomasti sensuroitu kuva mun kropastani. Personal trainer ois varmaan kyllä hyvä juttu, kun siis mulla on monesti vaikeuksia pitää itsekuria treenauksessa. Kroppa pysyi nuorempana kunnossa ilman kummempaa yrittämistä, mutta olen aina ollut melko pienirintainen ja tosiaan leveälantioinenkin, ja niihin ei oikein treenaaminenkaan auta.
Hah hah. Et ole 39v, onkohan tuo kuva edes sinusta? Onko mitään totta aloituksessasi?
Kuinka niin en ole? Täytän 40 vuotta tänä vuonna. :) Enkä edes kovin innokkaasti ole treenaillut elämäni aikana...lähinnä epäsäännöllisesti. Ja lapsiakin mulla on. Paita peittää kätevästi raskausarvet. Jotkut kyllä pitävät noin viitisen vuotta ikäistäni nuoremman näköisenä.
Minäkin katsoin tuon linkin kuvan, ja tästä ketjusta ja sinun kommenteistasi tulee nyt mieleen sellainen sosiaalinen leikki, mitä tytöt usein leikkivät peruskouluiässä. Eli dissataan hirveästi itseä - "yhyy, oon ihan kauheen näkönen eikä kukaan poika vois koskaan ihastua muhun!" - ja sitten kaikki kaverit ryntäävät vakuuttelemaan, että "et oo, kun oot ihana ja söpö! sulla on tosi kaunis x,y,z jne."
Kuulostaako tutulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla tietysti. Leveä lantio on HYVÄ asia, 0.7 vyötärö/lantiosuhde on ihanne. Löysä, roikkuva peppu ei ole.
Hien, itsekurin ja määrätietoisuuden avulla voit muuttua huomattavasti paremman näköisesksi. Mitään ei saa ilmaiseksi, ei meidän iässä enää.
Käyn salilla, tosin en aina täysin säännöllisesti. Kroppa on kohtalaisessa kunnossa...ulkopuolisten kommenttien perusteella jopa hyvässä kunnossa. Tosin pitäisi lisätä sitä treeniä ja juoksua myös.
Jos et käy vähintään kolme kertaa viikossa niin ei ole kunnossa. Lähelläkään. Halusit radikaalisti paremmaksi, siellä se onnistuu. Ainoa paikka, ellet kirurgille meinaa lähteä. Ryhmäliikuntatunnit ei sitten riitä, vaikka nekin hyvää tekee.
Semmoinen PT oppaaksi joka omaa semmoisen kropan jonka haluaisit. Tavoitteena viisi kertaa salille viikossa, vuoden verran, lasket tietysti makrot ja syöt niitä lisäravinteita jne. Ei taukoja. Taukoviikko on semmoinen jolloin menet vaan kolme kertaa.
Miehellä muodonmuutos kestää vähintään pari vuotta, vaikka lihasta tulee nopeammin, he tarvitsevat sitä paaaaljon enemmän. Naiset ei tarvitse kun ihan vähän.
Ok, tässä on hieman mauttomasti sensuroitu kuva mun kropastani. Personal trainer ois varmaan kyllä hyvä juttu, kun siis mulla on monesti vaikeuksia pitää itsekuria treenauksessa. Kroppa pysyi nuorempana kunnossa ilman kummempaa yrittämistä, mutta olen aina ollut melko pienirintainen ja tosiaan leveälantioinenkin, ja niihin ei oikein treenaaminenkaan auta.
Hah hah. Et ole 39v, onkohan tuo kuva edes sinusta? Onko mitään totta aloituksessasi?
Kasvokuvaa en viitsi laittaa, jotta tutut eivät tunnista. Nuorena olin vähän aikaa mallina. Mutta siis itsetuntoni on pohjasakkaa ja miehiä on mulla ollut eläissäni vain muutama (ei siis ikinä yhden illan suhteita ym.).
No nyt uskon sinua vielä vähemmän. Oikein tekeydyt harvinaiseksi löydöksi semmoiselle miehelle, joka haluaisi vielä todellisen suhteen, loppuelämäksi.
What? Perustele. En laita kasvokuvaa, jotta työkaverit tai lasten hoitajat ym. päiväkodista tunnista. Olen vajavainen, mutta en tarvitse täydellista puolisoa itsekään.
Ei kukaan täällä halua kuulla niitä perusteluja, et sinäkään sen jälkeen kun ne kerrottaisiin.
Tunnistitko mut näistä teksteistä ja oot tuttuni? Pahoittelen, mutten ymmärrä, mitä vihjaat. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin en ole? Täytän 40 vuotta tänä vuonna. :) Enkä edes kovin innokkaasti ole treenaillut elämäni aikana...lähinnä epäsäännöllisesti. Ja lapsiakin mulla on. Paita peittää kätevästi raskausarvet. Jotkut kyllä pitävät noin viitisen vuotta ikäistäni nuoremman näköisenä.
Minäkin katsoin tuon linkin kuvan, ja tästä ketjusta ja sinun kommenteistasi tulee nyt mieleen sellainen sosiaalinen leikki, mitä tytöt usein leikkivät peruskouluiässä. Eli dissataan hirveästi itseä - "yhyy, oon ihan kauheen näkönen eikä kukaan poika vois koskaan ihastua muhun!" - ja sitten kaikki kaverit ryntäävät vakuuttelemaan, että "et oo, kun oot ihana ja söpö! sulla on tosi kaunis x,y,z jne."
Kuulostaako tutulta?
Joo, kuulostaa -- tiedän ilmiön. Mutta itse en ole hyvännäköinen. Paras kaverini tosin epäilee, että mulla on kehonkuvan häiriö (body dysmorphic disorder) tjsp. Mutta siis exäni haukkui mua _joka päivä_ monta kertaa päivässä rumaksi (ja mm. lehmäksi, emakoksi, paksup*rseeksi ym.). Ja ihastukseltani sain talvella pakit. Joten ei tässä hirveästi henkseleitä paukutella. Itsetuntoni on huono ja olen oikeasti vastenmielisen näköinen mielestäni. Ja oveni takana ei ole koskaan ollut miehiä jonottamassa ruusupuskan kera.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaako tutulta?
Joo, kuulostaa -- tiedän ilmiön. Mutta itse en ole hyvännäköinen. Paras kaverini tosin epäilee, että mulla on kehonkuvan häiriö (body dysmorphic disorder) tjsp. Mutta siis exäni haukkui mua _joka päivä_ monta kertaa päivässä rumaksi (ja mm. lehmäksi, emakoksi, paksup*rseeksi ym.). Ja ihastukseltani sain talvella pakit. Joten ei tässä hirveästi henkseleitä paukutella. Itsetuntoni on huono ja olen oikeasti vastenmielisen näköinen mielestäni. Ja oveni takana ei ole koskaan ollut miehiä jonottamassa ruusupuskan kera.
Enpä menisi arvottamaan omaa elämääni tuollaisen kliseen kautta.
Olet ollut huonossa suhteessa - hae itsellesi keskusteluapua, siitä se kaikki lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvokuvaa en viitsi laittaa, jotta tutut eivät tunnista. Nuorena olin vähän aikaa mallina. Mutta siis itsetuntoni on pohjasakkaa ja miehiä on mulla ollut eläissäni vain muutama (ei siis ikinä yhden illan suhteita ym.).
No nyt uskon sinua vielä vähemmän. Oikein tekeydyt harvinaiseksi löydöksi semmoiselle miehelle, joka haluaisi vielä todellisen suhteen, loppuelämäksi.
Ja kyllä uskon, etten ole ainoa ikäisekseni kokematon. Kaltaisiani on varmasti paljon Suomessa. Kävin ekaa kertaa gynekologilla ja hän kysyi seksikokemuksistani sekä yllättyi, kun kerroin menettäneeni neitsyyteni 23-vuotiaana ja että oli ollut vain yksi kumppani. Ehkä se sittenkin on melko harvinaista. Mutta koko väestöstäkin jää lopuksi ikäänsä täysin neitsyiksikin. Itsellänihän on jopa jälkikasvua.
Ei se tarkoita kokemattomuutta, ettei ole kyläpyörä. Miehet haluaa suhteeseen nimenomaan seksiä haluavan naisen, joka haluaa sitä vain kumppanin kanssa. Ei Tauskien ja Axl:eiden ja mitä näitä nyt on.
20v naisista 6% on neitsyitä nykyään. Että melko harvinaista se on nuorenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoisuus ei kaunista ainakaan, mutta hymy ja itseluottamus tekevät rumastakin mielenkiintoisen. Sinuna menisin ensin hyvälle kampaajalle ja miettisin hänen kanssaan hiusten värityksen ja leikkauksen uudelleen. Myös siistit kestovärit kulmakarvoihin ja kulmien kauniin kaaren nyppiminen samalla reissulla.
Sitten menisin ystävän kanssa kauppaan ja etsisin muutamat kauniit ja laadukkaat alusvaatteet ja sellaiset päällä sitten vaatekauppaan. Kun päällä on hyvin istuvat ja kauniit alusvaatteet, niin olokin paranee heti. Kengät kannattaa päivittää myös. lenkkarit/tennarit sun muut lärtät heität hevon kuuseen ja ostat muutamat siistit laadukkaat kävelykengät muutaman sentin korolla. Saat siitä ryhdikkyyttä ja naisellista korkojen kopinaa, joka kääntää miesten päät takuulla.
Miksi hiusten leikkausta pitäisi miettiä uudelleen? Jos liki nelikymppisellä on puoleenselkään ulottuvat paksut hiukset, ne ovat yksi parhaimmista ulkonäkövalteista mitä voi olla. Kampaajan kanssa miettiessä varmaan sitten tulee se räväkkä kampaus, joka saa kaikki miehet lankeamaan polvilleen,
Nelikymppisenä kasvojen piirteet alkavat valua jo hieman alaspäin, ja pitkät roikkuvat hiukset saattavat vahvistaa sitä vaikutelmaa, jos kasvojen ympärillä ei ole mitää ryhdistävää tekijää. On myös turha kuvitella, että sama hiusmalli joka näytti hyvältä lukioiässä, imartelisi aikuista keski-ikäistä naista.
T. eri kuin kommentoimasi
Ok, mun lienee tavallaan siis pakko leikata hiukset lyhyehköiksi. Mun ratkaisuna on ollut pitää hiuksiani jatkuvasti kiinni, kun en halua mitään outisheiskasefektiä (vaikka siis hän on hieno nainen sinänsä!).
Ymmärsit väärin. Voi niissä hiuksissa pituuttakin olla, mutta hyvä kampaaja osaa leikata hiuksesi niin, että se imartelevat nimenomaan niitä kasvojen muotoja ja tuovat niistä parhaat puolet esiin (vs. nuorena tod. näk. kaikki naiset näyttävät melko kivoilta, vaikka pitkät hiukset vain roikkuvat tasapitkinä tai ovat ponnarille sutaistuna). Kampaaja myös voi ottaa kantaa siihen, olisiko jokin tietty värisävy parempi kuin omasi. Mitään radikaaleja efekejä en suosittele, se on aina päälleliimatun näköistä ja lisäksi usein vaikeahoitoista.
Ja ei ole mitään yksittäistä kikkaa, mitä sinun pitäisi tehdä ulkonäölle tullaksesi huomatuksi ja hyväksytyksi, ap, vaan se viehättävyys lähtee ihmisen omasta hyvästä olosta ja itsetunnosta, siis sisältä eikä ulkoisista tekijöistä.
T. kommentoimasi
Ahaa ok. :) Kieltämättä kampaukseni on ollut melko sama viimeisimmät kymmenen vuotta. Itsetunnon parantaminen on kyllä sitten isompi projekti.
Jaahas, kyse onkin siis ihan oman pääsi sisällöstä nyt, ei mistään muusta. Se on totta, että miehet haluavat tasapainoisen ja normaalin naisen, eivät mitään nyyhkivää ja epätoivoista naista, jolle pitäisi olla ihan koko ajan vakuuttamassa, että sinä olet hyvä ja sinä olet kaunis. Ei yksikään normaali mies jaksa sellaista! Sen verran pitää naisella olla itseluottamusta, että hän voi olla juuri sellainen kuin on ja hänen ei tarvitse verrata itseään muihin. Aina löytyy kauniimpia kuin itse on, mutta mitä väliä? Ei ainakaan minua se hetkauta pätkääkään.
Ap tarvitsee nyt hyvää ammattiapua päänsä sisäisten asioiden kuntoon hoitamiseen tai sitten hän yrittää tyytyä nykyiseen. Tällaiset itsesäälisiset aloitukset eivät häntä auta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, kyse onkin siis ihan oman pääsi sisällöstä nyt, ei mistään muusta. Se on totta, että miehet haluavat tasapainoisen ja normaalin naisen, eivät mitään nyyhkivää ja epätoivoista naista, jolle pitäisi olla ihan koko ajan vakuuttamassa, että sinä olet hyvä ja sinä olet kaunis. Ei yksikään normaali mies jaksa sellaista! Sen verran pitää naisella olla itseluottamusta, että hän voi olla juuri sellainen kuin on ja hänen ei tarvitse verrata itseään muihin. Aina löytyy kauniimpia kuin itse on, mutta mitä väliä? Ei ainakaan minua se hetkauta pätkääkään.
Ap tarvitsee nyt hyvää ammattiapua päänsä sisäisten asioiden kuntoon hoitamiseen tai sitten hän yrittää tyytyä nykyiseen. Tällaiset itsesäälisiset aloitukset eivät häntä auta mitenkään.
Rubbish! Mies haluaa naisen joka yrittää, joka ponnistelee, ollaaksen hyvä miehelle. Ei alati leviävää sipsin mussuttajaa joka on "hyvä juuri sellaisena kun on". Tuo on lause joka sanotaan toiselle, viestittääkseen välittämistä ja kiintymystä. Ei pidä ikinä sanoa sitä itselleen, ei pidä antaa periksi.
Hoikilla naisilla on aina varaa valita, olipa minkä ikäinen tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rubbish! Mies haluaa naisen joka yrittää, joka ponnistelee, ollaaksen hyvä miehelle. Ei alati leviävää sipsin mussuttajaa joka on "hyvä juuri sellaisena kun on". Tuo on lause joka sanotaan toiselle, viestittääkseen välittämistä ja kiintymystä. Ei pidä ikinä sanoa sitä itselleen, ei pidä antaa periksi.
Vai mies haluaa naisen, joka ponnistelee koko ajan ollakseen tarpeeksi hyvä miehelle...? :D Eli kun tässä ap:n tapauksessa ap itsesäälissään vinkuu koko ajan hyväksyntää itselleen, niin hänen pitäisi myös passata ja palvoa mahdollisesti tulevaa miestä ettei tämä vain vaihtaisi toiseen? No sepäs olisikin mainio parisuhde. Mies olisi tietenkin täydellinen ja jumalaisen upea, jolla on varaa katsoa alaspäin nöyristelevää naistaan ja potkia tähän vielä lisää nöyryyttä alistamalla? No ei se nyt ihan niin mene normaalissa elämässä. :)
Sinun kannattaisi myös tehdä se vanha kunnon Prisma -testi ja katsella ihan kunnolla pariskuntia, jotka siellä yhdessä ostoksilla ovat. Osalla on jopa jälkikasvua. Täydellisen upeita ihmisiä ei paljoa näy, vaan ihan tavallisia ja tavallisen näköisiä miehiä ja naisia. Ne ponnistelijat ovat sitten näitä Tuksu -tyyppisiä naisia, joilla ei ole elämässään enää mitään normaalia. Onko Tuksu sinun idolisi ja ihastuksesi siis? Tai sitten joku tällainen ihana fitness baby? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai mies haluaa naisen, joka ponnistelee koko ajan ollakseen tarpeeksi hyvä miehelle...? :D Eli kun tässä ap:n tapauksessa ap itsesäälissään vinkuu koko ajan hyväksyntää itselleen, niin hänen pitäisi myös passata ja palvoa mahdollisesti tulevaa miestä ettei tämä vain vaihtaisi toiseen? No sepäs olisikin mainio parisuhde. Mies olisi tietenkin täydellinen ja jumalaisen upea, jolla on varaa katsoa alaspäin nöyristelevää naistaan ja potkia tähän vielä lisää nöyryyttä alistamalla? No ei se nyt ihan niin mene normaalissa elämässä. :)
Sinun kannattaisi myös tehdä se vanha kunnon Prisma -testi ja katsella ihan kunnolla pariskuntia, jotka siellä yhdessä ostoksilla ovat. Osalla on jopa jälkikasvua. Täydellisen upeita ihmisiä ei paljoa näy, vaan ihan tavallisia ja tavallisen näköisiä miehiä ja naisia. Ne ponnistelijat ovat sitten näitä Tuksu -tyyppisiä naisia, joilla ei ole elämässään enää mitään normaalia. Onko Tuksu sinun idolisi ja ihastuksesi siis? Tai sitten joku tällainen ihana fitness baby? :)
Mies tekisi tietenkin samoin, ponnistelisi ollaakseen hyvä naiselle. Ap nimenomaan kysyi miten voisi parantaa itseään jotta saisi vielä jonkun joka hänelle kelpaisi. Jos hän on tyytyväinen sellaisena kun on, niin tämä ei tule tapahtumaan. Omien lausuntojensa mukaisesti, hän ei aio laskea kriteerejään omalle nykyiselle tasolle. Asiaahan ei saisi ilmaista näillä sanoilla AV:lla, mutta samaa se tarkoittaa.
Ei kukaan täällä halua kuulla niitä perusteluja, et sinäkään sen jälkeen kun ne kerrottaisiin.