Miten muuttuisin näin 39-vuotiaana paremman näköiseksi, että saisin parisuhteen?
Mitat ovat 174cm ja 65 kg, tosin olen ehkä ko. lukemaa hieman kevyemmän näköinen. Hiukset ovat keskiruskeat (luonnostaan maantienväriset valitettavasti), raidoitetut, puoleen selkään ulottuvat ja paksut. Nenäni on hieman liian iso nykerö (=ruma) ja huulet paksut sekä silmät suurehkot. Ihoon tulee edelleen näppylöitä helposti, vaikka yritän hoitaa ihoani. Vartalo on melko sopusuhtainen, mutta lantio on leveähkö. En ole koskaan ollut perinteisellä tavalla kaunis, vaan parhaimmillani ns. rumankaunis tai "persoonallisen näköinen".
Miten ihmeessä voisin muuttua tästä radikaalisti paremman näköiseksi, jolloin ehkä vielä kelpaisin jollekin, josta itsekin tykkäisin? Puolisen vuotta sain pakit ihastukseltani ja siitä on tosi vaikeaa päästä ylitse. Mutta täytyy yrittää vain jaksaa vielä elää ja toivoa, että kohtaisin jonkun muun. Help! Tarviin oikeasti apua -- olen todella kyllästynyt tilanteeseeni ja mun on vaikeaa nähdä niitä pahimpia kohtiani kriittisesti.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Salilla tietysti. Leveä lantio on HYVÄ asia, 0.7 vyötärö/lantiosuhde on ihanne. Löysä, roikkuva peppu ei ole.
Hien, itsekurin ja määrätietoisuuden avulla voit muuttua huomattavasti paremman näköisesksi. Mitään ei saa ilmaiseksi, ei meidän iässä enää.
Käyn salilla, tosin en aina täysin säännöllisesti. Kroppa on kohtalaisessa kunnossa...ulkopuolisten kommenttien perusteella jopa hyvässä kunnossa. Tosin pitäisi lisätä sitä treeniä ja juoksua myös.
Vierailija kirjoitti:
Epätoivosi haisee kilsan päähän.
Totta. Ja jos ei ole tuohon ikään mennessä miehistä ystäviä saanut, niin hankala se on enää saadakaan vaikka mitä tekisi. Toki itseensä panostaminen vaikka ulkonäöllisesti ei mene ikinä hukkaan, se kannattaa tehdä jo ihan itsensäkin takia.
No 'ei ne nelikymppiset miehetkään niin nuorelta näitä. Ikä näkyy heistäkin. Mä olen yli nelikympoinen,läski nainen ja silti mulla on mies. Se johtuu että olen puhelias,huumorintajuinen yms. Ala ap puheliaaksi. Se auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet 20 vuotta myöhässä.
Myöhässä mistä? Luuletko, että parisuhteita saavat perustaa tai perustavat vain parikymppiset? Naiivi ajattelutapa.
Myöhässä löytääksesi tasokkaan miehen, joita on noin 20% miehistä. He ovat menneet jo opiskeluaikana, ihan viimeiset 30 vuotiaina.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ikinä teetkin, älä koskaan laske tasoasi. Sitä kadut lopun elämääsi. Mieluummin onnellinen sinkku, kuin luuserin, väkivaltaisen, alkoholistin tai naistenvihaajan kanssa. Niistä on 40 vuotiaat sinkkumiehet tehty.
Joo, en enää lankea sellaiseen. Exäni oli tosiaan väkivaltainen, ilkeä, sovisnistinen tylyttäjä. En enää halua sortua samaan. Ja siis mulle kelpaisi mieluusti noin 30-55-vuotias; tosin en oleta itseäni nuorempien lähtökohtaisesti kiinnostuvan tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoisuus ei kaunista ainakaan, mutta hymy ja itseluottamus tekevät rumastakin mielenkiintoisen. Sinuna menisin ensin hyvälle kampaajalle ja miettisin hänen kanssaan hiusten värityksen ja leikkauksen uudelleen. Myös siistit kestovärit kulmakarvoihin ja kulmien kauniin kaaren nyppiminen samalla reissulla.
Sitten menisin ystävän kanssa kauppaan ja etsisin muutamat kauniit ja laadukkaat alusvaatteet ja sellaiset päällä sitten vaatekauppaan. Kun päällä on hyvin istuvat ja kauniit alusvaatteet, niin olokin paranee heti. Kengät kannattaa päivittää myös. lenkkarit/tennarit sun muut lärtät heität hevon kuuseen ja ostat muutamat siistit laadukkaat kävelykengät muutaman sentin korolla. Saat siitä ryhdikkyyttä ja naisellista korkojen kopinaa, joka kääntää miesten päät takuulla.
Miksi hiusten leikkausta pitäisi miettiä uudelleen? Jos liki nelikymppisellä on puoleenselkään ulottuvat paksut hiukset, ne ovat yksi parhaimmista ulkonäkövalteista mitä voi olla. Kampaajan kanssa miettiessä varmaan sitten tulee se räväkkä kampaus, joka saa kaikki miehet lankeamaan polvilleen,
Laadukas hyvä kampaaja osaa hommansa, mutta tusinakampaaja on aina kehno valinta varsinkin jos ap on onneton hissukka itsekin. Tylsä on tylsä ja hiirenharmaa väritys ei ainakaan nuorenna. Överiksi ei kannata pistää, mutta voihan sitä nyt hieman satsata itseensä joskus rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet 20 vuotta myöhässä.
Myöhässä mistä? Luuletko, että parisuhteita saavat perustaa tai perustavat vain parikymppiset? Naiivi ajattelutapa.
Myöhässä löytääksesi tasokkaan miehen, joita on noin 20% miehistä. He ovat menneet jo opiskeluaikana, ihan viimeiset 30 vuotiaina.
No aika moni eroaa, joten siitä niitä taas vapautuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuu taivaalta kirjoitti:
Onko vika enemmän ulkonäössäsi vai omissa kriteereissäsi miehille?
Ei mulla ole mitään erityisiä kriteerejä. Se ihastukseni oli noin 50-vuotias (maailman ihastuttavin ja kaunein ihminen minun silmissäni, mutta mm. varattu ja ehkäpä ei muutenkaan välittänyt minusta).
Mitä ihmettä sinä sellaisiin haluat tieten tahtoen sekaantua? Onko itsetuntosi tosiaan niin huono, että (alitajuisesti) etsit miehiä, jotka todennäköisimmin kohtelisivat sinua mahdollisimman huonosti? Silla tiedoksi, että varatulle miehelle olisit ihan vain kynnysmatto, et tasa-arvoinen kumppani, joka kanssa mies haluaa jakaa avoimesti elämänsä.
Sen mitä olen tästä ketjusta lukenut, niin ongelmasi ei ole "riittämätön" ulkonäkö, vaan äärimmäisen heikko itsetunto ja huono kehonkuva. Sinuna menisin ensin selvittämään paasi vaikka jonkun ammattilaisen kanssa keskustellen. Sitten kun opit rakastamaan itseäsi ja viihdyt itsenäisestikin, niin se vetää puoleensa myös muita ihmisiä, todennäköisesti myös sen oikeasti hyvän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet 20 vuotta myöhässä.
Ok. Olen varmaankin laskenut kriteerejäni aika voimakkaasti ja nuorempanakin olin niin ujo ja itseinhoinen ja epävarma, etten olisi varmaan saanut mitään huipputasokasta muutenkaan siis edes silloin. Mulle siis kelpaisi reilusti yli 50-vuotiaatkin, tosin ilmeisesti juuri sen ikäiset sinkkumiehet havittelevat niitä alle 30-vuotiaita naisia, joten en ehkä heille(kään) kelpaisi. Periaatteessa kelpaisi mies ulkomailtakin, jos hän olisi valmis asumaan Suomessa. Mutta en haluaisi mitään elintason vuoksi mun siivelläni tänne muuttavaa, vaan tasa-arvoisen kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoisuus ei kaunista ainakaan, mutta hymy ja itseluottamus tekevät rumastakin mielenkiintoisen. Sinuna menisin ensin hyvälle kampaajalle ja miettisin hänen kanssaan hiusten värityksen ja leikkauksen uudelleen. Myös siistit kestovärit kulmakarvoihin ja kulmien kauniin kaaren nyppiminen samalla reissulla.
Sitten menisin ystävän kanssa kauppaan ja etsisin muutamat kauniit ja laadukkaat alusvaatteet ja sellaiset päällä sitten vaatekauppaan. Kun päällä on hyvin istuvat ja kauniit alusvaatteet, niin olokin paranee heti. Kengät kannattaa päivittää myös. lenkkarit/tennarit sun muut lärtät heität hevon kuuseen ja ostat muutamat siistit laadukkaat kävelykengät muutaman sentin korolla. Saat siitä ryhdikkyyttä ja naisellista korkojen kopinaa, joka kääntää miesten päät takuulla.
Miksi hiusten leikkausta pitäisi miettiä uudelleen? Jos liki nelikymppisellä on puoleenselkään ulottuvat paksut hiukset, ne ovat yksi parhaimmista ulkonäkövalteista mitä voi olla. Kampaajan kanssa miettiessä varmaan sitten tulee se räväkkä kampaus, joka saa kaikki miehet lankeamaan polvilleen,
Nelikymppisenä kasvojen piirteet alkavat valua jo hieman alaspäin, ja pitkät roikkuvat hiukset saattavat vahvistaa sitä vaikutelmaa, jos kasvojen ympärillä ei ole mitää ryhdistävää tekijää. On myös turha kuvitella, että sama hiusmalli joka näytti hyvältä lukioiässä, imartelisi aikuista keski-ikäistä naista.
T. eri kuin kommentoimasi
Jos ei nuorena nättinäkään löytänyt ketään niin miten kummassa nyt 20 vuotta myöhemminkään. Siksi olet myöhässä.
Henk.koht. bmi 19 on kuin taikapulveria, siinä painossa rupeaa satelemaan treffikutsuja. Kannattaa myös pukeutua nuorekkaasti ja esim. Balayage raidat on nyt todella trendikkäitä. Hymy kaunistaa lähes kenet vaan ja kannattaa aina kehittää itseään. Treffeilläkin on hauskempaa jos voi kertoa omasta harrastuksestaan että saa juttua aikaan.
Kuvauksesi perusteella olet kaunis.
Vierailija kirjoitti:
No 'ei ne nelikymppiset miehetkään niin nuorelta näitä. Ikä näkyy heistäkin. Mä olen yli nelikympoinen,läski nainen ja silti mulla on mies. Se johtuu että olen puhelias,huumorintajuinen yms. Ala ap puheliaaksi. Se auttaa.
Tuo on niin totta. Minäkin olen yli nelikymppinen nainen, jolla on persusta, reittä ja mahanpömppää, mutta ikinä miehet eivät ole niistä valittaneet, päinvastoin! Olen puhelias, mutta myös hyvä kuuntelemaan, hymyileväinen ja tykkään katsoa ihmisiä silmiin, joten yksin ei tarvitse olla. Tottakai minuakin saattaa joskus tilanteet jännittää, mutta ei niistä nyt kipsiin kannata mennä, vaan jatkaa vain selkä suorana hymyillen.
Hampaat kannattaa muuten hoitaa näteiksi yksityisellä. Hoidettu hymy on kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla tietysti. Leveä lantio on HYVÄ asia, 0.7 vyötärö/lantiosuhde on ihanne. Löysä, roikkuva peppu ei ole.
Hien, itsekurin ja määrätietoisuuden avulla voit muuttua huomattavasti paremman näköisesksi. Mitään ei saa ilmaiseksi, ei meidän iässä enää.
Käyn salilla, tosin en aina täysin säännöllisesti. Kroppa on kohtalaisessa kunnossa...ulkopuolisten kommenttien perusteella jopa hyvässä kunnossa. Tosin pitäisi lisätä sitä treeniä ja juoksua myös.
Jos et käy vähintään kolme kertaa viikossa niin ei ole kunnossa. Lähelläkään. Halusit radikaalisti paremmaksi, siellä se onnistuu. Ainoa paikka, ellet kirurgille meinaa lähteä. Ryhmäliikuntatunnit ei sitten riitä, vaikka nekin hyvää tekee.
Semmoinen PT oppaaksi joka omaa semmoisen kropan jonka haluaisit. Tavoitteena viisi kertaa salille viikossa, vuoden verran, lasket tietysti makrot ja syöt niitä lisäravinteita jne. Ei taukoja. Taukoviikko on semmoinen jolloin menet vaan kolme kertaa.
Miehellä muodonmuutos kestää vähintään pari vuotta, vaikka lihasta tulee nopeammin, he tarvitsevat sitä paaaaljon enemmän. Naiset ei tarvitse kun ihan vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laadukas hyvä kampaaja osaa hommansa, mutta tusinakampaaja on aina kehno valinta varsinkin jos ap on onneton hissukka itsekin. Tylsä on tylsä ja hiirenharmaa väritys ei ainakaan nuorenna. Överiksi ei kannata pistää, mutta voihan sitä nyt hieman satsata itseensä joskus rahaa.
Kävin sellaisessa Helsingin Punavuoren trendikampaamossa, mutta kieltämättä hiukseni ovat pääosin vielä maantienruskeat. Pitäisi varmaankin rohkeammin värjäyttää joksikin ihan muuksi? :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juna meni jo. JUNA MENI JO!
Lapsien tekoon ehkä, mutta ei muuten. Nelikymppisenä valinnanvaraa on hyvin paljon jos niin vain haluaa. Ei kannata lukkiutua mihinkään ulkonäkötyyppiin, vaan katsoa ja tutustua erilaisiin miehiin ennakkoluulottomasti.
En ole ap, mutta samassa tilanteessa. Ulkonäöllä ei tosiaan ole merkitystä, siis siinä mielessä että pitäisi olla tietyn väriset silmät ja/tai hiukset tai jotain muuta yhtä yhdentekevää, mutta ihmisen elintavat näkyy ulospäin ja niillä on merkitystä. Ja siinäpä se ongelma sitten onkin, savuttomia ja päihteettömiä suht urheilullisia nelikymppisiä miehiä ei juurikaan vapaana ole.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et käy vähintään kolme kertaa viikossa niin ei ole kunnossa. Lähelläkään. Halusit radikaalisti paremmaksi, siellä se onnistuu. Ainoa paikka, ellet kirurgille meinaa lähteä. Ryhmäliikuntatunnit ei sitten riitä, vaikka nekin hyvää tekee.
Semmoinen PT oppaaksi joka omaa semmoisen kropan jonka haluaisit. Tavoitteena viisi kertaa salille viikossa, vuoden verran, lasket tietysti makrot ja syöt niitä lisäravinteita jne. Ei taukoja. Taukoviikko on semmoinen jolloin menet vaan kolme kertaa.
Miehellä muodonmuutos kestää vähintään pari vuotta, vaikka lihasta tulee nopeammin, he tarvitsevat sitä paaaaljon enemmän. Naiset ei tarvitse kun ihan vähän.
Ok, tässä on hieman mauttomasti sensuroitu kuva mun kropastani. Personal trainer ois varmaan kyllä hyvä juttu, kun siis mulla on monesti vaikeuksia pitää itsekuria treenauksessa. Kroppa pysyi nuorempana kunnossa ilman kummempaa yrittämistä, mutta olen aina ollut melko pienirintainen ja tosiaan leveälantioinenkin, ja niihin ei oikein treenaaminenkaan auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin totta. Minäkin olen yli nelikymppinen nainen, jolla on persusta, reittä ja mahanpömppää, mutta ikinä miehet eivät ole niistä valittaneet, päinvastoin! Olen puhelias, mutta myös hyvä kuuntelemaan, hymyileväinen ja tykkään katsoa ihmisiä silmiin, joten yksin ei tarvitse olla. Tottakai minuakin saattaa joskus tilanteet jännittää, mutta ei niistä nyt kipsiin kannata mennä, vaan jatkaa vain selkä suorana hymyillen.
Hampaat kannattaa muuten hoitaa näteiksi yksityisellä. Hoidettu hymy on kaunista.
Tuntuu todella vaikealta muuttaa omaa luonnettaan sosiaalisemmaksi. Yritän kyllä tsempata sosiaalisissa tilanteissa, mutta se on vaikeaa ja itsetuntoni on surkea.
Kävin vuodenvaihteessa hampaiden soodapuhdistuksessa ja -valkaisussa ja se auttoi vähän. Ostin myös valkaisevaa hammastahnaa hiljattain ja sekin on valkaissut ehkä asteen vaaleammiksi. Täytyy harkita sellaista tehokkaampaa toimenpidettä myös.