Löytyykö täält mt-ongelmista kärsivää naista, joka...
Onko tällä palstalla ainuttakaan naista, johon sopii jokainen seuraavista kohdista:
- 25-40 -vuotias
- sinkku
- työkyvytön ahdistuksen, masennuksen ja/tai paniikkihäiriön takia
- ei päihdeongelmaa
- hyvännäköinen + sellainen, josta ei ulospäin huomaa mitään poikkeavaa
- haluaisi löytää vaikeasta terveydellisestä tilanteesta huolimatta samassa jamassa olevan miehen, jonka kanssa voisi jutella, joka tukisi ja jolta voisi saada myös läheisyyttä, jota kaipaa tosi paljon
Kommentit (46)
Ehkä, mutta en osaa sanoa, olenko hyvännäköinen tai sellainen josta ei ulospäin huomaa mitään poikkeavaa, enkä ole varma kaipaanko läheisyyttä mitenkään paljon.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisilla on jo mies.
Ei välttämättä. Kaiken lisäksi moni suhde/mies ei kestä isoja vastoinkäymisiä ja toisen terveydellisiä ongelmia.
Kaikki muut kohdat pätevät minuun, mutta en halua löytää aloittajan kaltaista miestä, joka vaatii, että "ulospäin ei huomaa mitään poikkeavaa". Kuulostaa siltä, että ap häpeää mielenterveysongelmia, ja sellaisen ihmisen seurassa on todella raskasta olla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut kohdat pätevät minuun, mutta en halua löytää aloittajan kaltaista miestä, joka vaatii, että "ulospäin ei huomaa mitään poikkeavaa". Kuulostaa siltä, että ap häpeää mielenterveysongelmia, ja sellaisen ihmisen seurassa on todella raskasta olla.
Ilmaisin itseäni väärin. Ärsytti kyseinen kohta jälkeenpäin itseänikin. Tarkoitin lähinnä, että jaksaa vaikeuksista huolimatta pestä hiuksensa, pukeutua puhtaisiin vaatteisiin, eikä kulje tuolla silmät puolitangossa rauhoittavan lääkkeen vaikutuksen alaisena. Ilman muuta ahdistus/paniikki voi ja saa näkyä ulospäin! Sehän nyt on täysin inhimillistä ja ymmärrettävää! :)
Edellinen siis ap. Enkä tosiaan missään nimessä häpeä ongelmia, vaan puhun niistä itse hyvin avoimesti. Ne on ihan samanlaisia ongelmia ja sairauksia kuin mitkä tahansa somaattiset vaivatkin.
No minkähän näköinen sä oot ku vaadit hyvännäköisyyttä. Ooksä hyvännäköinen?
Haluan töissä käyvän miehen. Käyn itsekin. Enkä jaksa mitään ahdistunutta miestä, kun en itsekään haluaisi olla. Käy itselle rankaksi jos tarvii miestäkin kannatella. Outo lista. Miksi ei saisi käydä töissä? Ja mikä kenestäkin on hyvännäköinen?
Vierailija kirjoitti:
Haluan töissä käyvän miehen. Käyn itsekin. Enkä jaksa mitään ahdistunutta miestä, kun en itsekään haluaisi olla. Käy itselle rankaksi jos tarvii miestäkin kannatella. Outo lista. Miksi ei saisi käydä töissä? Ja mikä kenestäkin on hyvännäköinen?
Lähinnä vertaistuki mielessä. Jos toinen on toimintakyvyltään hyvässä kunnossa, niin ei välttämättä ole hirveästi yhteistä. Toki voi olla, eikä mua itseäni haittaa ollenkaan, jos toinen käy töissä. Uskoisin vaan, että toista saattaisi haitata. Siksi sen tulin tohon laittaneeksi.
Minä,minä, minä.
Tosin en halua miestä joka samanlaisessa tilanteessa, kunhan vain ymmärtää minua.
Toki en ole masentunut ollut aikasemmin, nyt ison trauman jälkeen kylläkin, sekä traumaperäinenstressihäiriö. Ja vaikkei teko ikinä unohdu, on valo alkanu jo paistamaan tännekin, ja luulen "palautuvani" ennalleen. Enkä siksi etsi toista jatkuvissa mt ongelmissa pyörivää. (Olenko kauhea?)
Ahditukseni ei muille näy kun tietyissä tilanteissa jäätymisenä, ja paikalta katoamisena. Sekä en aina vastaa tai ylipäätänsä pysty normaaliin yhteydenpitoon, rajoittuu hyviin päiviin. Ja kun olen kaunis, koen et se myös vaikeuttavan asoita. Kerran psykan odotusaulassa ryysyinen mies toikaisi minulle "mitäs se prinsessa täällä tekee, eikö pappa ostanu uutta autoa" ja tuhisi jotain sopimatonta partaansa naureskellen päätä pyöritellen. Vaikkei otsassani lue raiskattu, enkä ole ryysyinen-voi minullakin olla ongelmia, vaikken heittäydy kokonaan voi mua raukkaa lokeroon ja ala samanlaiseksi kun odotusaulan mies. Miehiä riittää, vaikka olenkin hankala, en vastaa, perun minuuttia ennen tai feidaan tylysti, silti juoksevat perässä, miehet tuntien johtuu varmaan siitä etteivät saa sitä vastakaikua takas. Mut jos sanot et mut on raiskattu, siks oon vähän tällänen vielä...kenestäkään et kuule enää ikinä, ikinä mitään. Tämä on nyt jo kymmenien kans todistettu.
Minä täytän kyllä kaikki nuo kohdat mutta olen jo tavannut miehen josta on ollut vertaistukea mutta joka on myös toisaalta kohta pääsemässä takaisin työelämään. Tapailumme on katkolla mutta olemme olleet yhteydessä muuten ja saatamme aloittaa tapailun uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
No minkähän näköinen sä oot ku vaadit hyvännäköisyyttä. Ooksä hyvännäköinen?
En tiedä, et miten tähän voi vastata kuulostamatta ylimieliseltä. Mutta kyllä mä ton kohdan ruksisin aika luottavaisin mielin. Ylimielisyyttä ja liiallista ulkonäkökeskeisyyttä kuitenkin karsastan. Luonnollinen kauneus kaikkein parasta, metrin pituiset tekoripset ja päivittäiset selfie-postaukset ei viehätä yhtään. ap
Joo minä täytän kaikki kohdat. Mitäs sitten tehdään?
Kun tuollainen natsaa niin molemmat ponnahtaa takaisin työkykyisiksi. Siksi tuollaisen kumppanin löytäminen on vaikeaa.
Täälläkin täyttyy kaikki kohdat, paitsi että rämmin yhä saikun ja opiskelujen väliä. Hygienia kunnossa ja treenaan lähes päivittäin niin kroppakin ihan kuosissa.
Anteeksi että esitän eriävän mielipiteen.
Tuollaisessa vertaistuessa on vaan niin suuret riskit. Ok, voi olla että yhdessä parantuu, mutta ihan yhtälailla on mahdollisuudet, jos kaksi ilmeisen akuutissa vaiheessa (kun työkyvytön) alkaa terapioimaan ja tukemaan toisiaan, syöksytäänkin ennätyksellisiin syvyyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun tuollainen natsaa niin molemmat ponnahtaa takaisin työkykyisiksi. Siksi tuollaisen kumppanin löytäminen on vaikeaa.
Itselläsi ei joko ole mitään kokemuksia mt-ongelmista, tai sitten kuvittelet että omat mt-ongelmasi johtuvat seurustelemattomuudestasi.
Kärsimyksenkö pitäisi yhdistää ?
Itse etsisin tervettä miestä, jotta minulla olisi tavoite terveyteen myös. Valitettavasti vaan terveet käyttää hyväkseen sen toisen heikkoa itsetuntoa. Mutta sitä tapahtuu vertaissuhteissakin joten tuon voi tulkita eri tavoin.
oon pari vuotta vanhempi, mutta muuten vapaa. Mutta toi ikähän se ison ongelma olisikin.
-nimimerkki: "Yhteinen rakkautemme"
itse en koe että paniikkihäiriö olisi mielentervesongelma. Se on nimenomaan aivokemiallinen epätasapaino tai sydännläppä ongelma, jota ei ole vielä diagnosoitu.Muitakin sairauksia on jotiden yksi oire on ph. kuten Basedowin tauti.
Sellaisilla on jo mies.