Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VARTIJAT mielipide

Askarruttaa
18.05.2017 |

Hei, tarvitsisin nyt TEIDÄN MIELIPITEITÄNNE VARTIJOISTA.
Ei mene kauaa jos vastaat alla oleviin kysymyksiin tai kerrot vapaasti yleisen mielipiteen vartijoista.

Mitä ajatuksia vartijan näkeminen herättää?

Oletko joutunut Vartijan toimenpiteen kohteeksi, miksi?

JOS KYLLÄ, toimiko hän mielestäsi oikein?

Onko jokin vartijoissa provosoivaa (voimankäyttövälineet, uniformu)?

Mitä vartijoissa olisi parannettavaa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran laitoin muutaman oluen taskuun. Kävelin kassojen läpi ja näin kun vartija käveli luokseni. Tönäisin vartijaa ja joksin karkuun. Ennen ulko ovea vartija tarrasi käteeni ja sanoi "lähdetäänpä käymään tuolla". Silloin yritin lyödä vartijaa. Yhtä äkkiä olinkin tontissa.  Hän laittoi rautoihin. Olin niputettuna. Vittu. Vain 2e kaljojen takia.  Vituttaa vieläkin. 

Vierailija
22/40 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäslaisia vartijoita ap tarkoittaa? Niitä vartijoita ja heidän toimenkuviaan kun on niin moneen eri lähtöön: on "perinteisiä" kauppakeskusvartijoita, piirivartijoita, metroissa ja junissa kulkevia järjestyksenvalvojia; sitten on niitä, joilla on tosi teknistä se työ esim. valvomoiden vartijat; sekä huippuna vaikkapa business parkien ja yritysten vartijat, jotka on usein enemmänkin toimistoassistentteja tai vastaanottovirkailijoita, vartijan statuksella vain. Heillä työtehtävät voi olla hyvin kaukana vartijan työstä, vaikka rinnassa vartija lukeekin: puhelinvaihteen hoitoa, laskutusta, matkavarauksia, vieraiden vastaanottamista, asiakkaiden opastamista... Hyvin paljon kielitaitoakin vaativaa hommaa ja töissä voi olla ihan jopa esim. tradenomin tai restonomin koulutuksen omaavia henkilöitä, jotka tekee työtä ihan päätoimisena "lopun ikää" -työnä. Se "vartijan työ" on noissa respahommissa nykyään vähän kuin pakollinen lisä vain, kuitenkin tärkeänä osana sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, olen itse turvallisuusalalla ja teen tutkielmaa miten ulkopuoliset näkevät vartijan työn.

Vierailija
24/40 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää työtä, älkää välittäkö vähättelijöistä.

Vierailija
25/40 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäslaisia vartijoita ap tarkoittaa? Niitä vartijoita ja heidän toimenkuviaan kun on niin moneen eri lähtöön: on "perinteisiä" kauppakeskusvartijoita, piirivartijoita, metroissa ja junissa kulkevia järjestyksenvalvojia; sitten on niitä, joilla on tosi teknistä se työ esim. valvomoiden vartijat; sekä huippuna vaikkapa business parkien ja yritysten vartijat, jotka on usein enemmänkin toimistoassistentteja tai vastaanottovirkailijoita, vartijan statuksella vain. Heillä työtehtävät voi olla hyvin kaukana vartijan työstä, vaikka rinnassa vartija lukeekin: puhelinvaihteen hoitoa, laskutusta, matkavarauksia, vieraiden vastaanottamista, asiakkaiden opastamista... Hyvin paljon kielitaitoakin vaativaa hommaa ja töissä voi olla ihan jopa esim. tradenomin tai restonomin koulutuksen omaavia henkilöitä, jotka tekee työtä ihan päätoimisena "lopun ikää" -työnä. Se "vartijan työ" on noissa respahommissa nykyään vähän kuin pakollinen lisä vain, kuitenkin tärkeänä osana sekin.

Kiitos selvennyksestä, en tiennytkään, että vartijoita on muuallakin kuin kaupoissa :D

Vierailija
26/40 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksin ja syljen päälle aina kun huomaamatta voin.

Täysin turhia hapenkuluttajia. Samaan kategoriaan menee useimmat järkkärit ja portsarit. Kundit menee power tripille kun saavat keltaisen lätkän rintaan, ovat uransa huipulla eivätkä koskaan tule saavuttamaan mitään. Sitten mehuissaan pieksevät humalaisia kun itsellä on pään sisällä niin tyhjää ja paha olla.

Vierailija
27/40 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin turhia hapenkuluttajia. Samaan kategoriaan menee useimmat järkkärit ja portsarit. Kundit menee power tripille kun saavat keltaisen lätkän rintaan, ovat uransa huipulla eivätkä koskaan tule saavuttamaan mitään. Sitten mehuissaan pieksevät humalaisia kun itsellä on pään sisällä niin tyhjää ja paha olla.

Katkeraa tilitystä jollai joka lentänyt ulos baarista biime vklp.

Douppaa vähempi ja käyttäydy nii etköhän kelpaa taas asiakkaaksi

Vierailija
28/40 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan pelkästään kommentista että sinua muiluutetaan päivästä toiseen oman typeryytesi takia. Muista että sekin on eteenpäin että aina ei vituta. 

Vierailija
29/40 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askarruttaa kirjoitti:

Hei, tarvitsisin nyt TEIDÄN MIELIPITEITÄNNE VARTIJOISTA.

Ei mene kauaa jos vastaat alla oleviin kysymyksiin tai kerrot vapaasti yleisen mielipiteen vartijoista.

Mitä ajatuksia vartijan näkeminen herättää?

-Tulee tunne, että taasko ne luulee mun olemuksen perusteella, että oon varastamassa. Tlillä on yli 100 000€, enkä todellakaan ole ikinä varastanut. Veetuttaa että ne arvioi ulkonäön puolesta ketä kyttään. Ihan pikeasti ne rikkaan näköiset pimut pistää kaikki rahansa ylikalliisiin tuotteisiin ja jopa varastaa.... kytätkää niitä!

Oletko joutunut Vartijan toimenpiteen kohteeksi, miksi?

-Kyllä jouduin nuorempana. Johtuen myymälän työntekijän epäammattimaisista toimista. Olisi voinut kysyä minulta asiasta, eikä suoraan olettaa, että varastan. Vartijat olivat ihan varmoja, että olin varas ja olivat todella törkeitä. Ei pyydetty anteeksi kun totuus selvisi. Jos enää ikinä käy niin, en todellakaan aio näyttää heille alusvaatteitani, vaan pyydän että poliisit tuodaan paikalle ja vaadin korvauksia. Tilanne oltaisiin voitu välttää, jos myyjö olisi hoitanut ammattinsa oikein, eikö olisi olettanut minua heti varkaaksi.

JOS KYLLÄ, toimiko hän mielestäsi oikein?

-Katso yllä mainittu.

Onko jokin vartijoissa provosoivaa (voimankäyttövälineet, uniformu)?

- Joillakin heillä on riitaa haastava luonne, eikä tilannetajua yhtään. Moni on kyllä ihan asiallinenkin varmaan.

Mitä vartijoissa olisi parannettavaa?

-se että jos ei voida täysin varmistaa onko kyseessä varas, niin silloin pitäisi olla hienotunteisuuttaa siihen asti kunnes rikollisuus paljastuu tai paljastuu ettei mitään rikosta ei ole tapahtunut.

Minun tekee mieli lähteä kaupasta pois, jossa vartia kävelee moneen kertaan siellä missä asioin. Saatan näyttää raihnaiselta, mutta se ei tarkoita ettäkö olisin varas. En todellakaan ole. Ihan oikeasti kytätkää oikeita rikollisia!

Vierailija
30/40 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tekemässä murtoa. Ihan tavallista ja viatonta vain. Ilmeisesti jokin hälytys lähti kun ammattikoulusta saadulla punaisella sorkkaraudalla rikoin ikkunan. (raksamies-ex) Ei mennyt kauaa niin vartiointiliikkeen auto pamahti lähettyville. Ei mennyt kauaakaan kun kilahdin. Autosta nousi vartija ja huusi "pysy liikkumatta!". Nostin sorkkaraudan olalle ja lähdin juoksemaan kohti vartijaa. Ajattelin tehdä siitä jauhelihaa. Mutta sika alkoi suihkuttaa naamalle jotain tulista litkua (varmaan oc/pippuri) ei voinut hengittää. Saattoi se minua varmuuden vuoksi pamputtaakki. Olin aika agre päällä.  Vielä putkassa ja seuraavana päivänäkin sattui ihan sikana. En nähnyt mitään. Kouristelikin ihan saatanasti. 

Vierailija
31/40 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tekemässä murtoa. Ihan tavallista ja viatonta vain. Ilmeisesti jokin hälytys lähti kun ammattikoulusta saadulla punaisella sorkkaraudalla rikoin ikkunan. (raksamies-ex) Ei mennyt kauaa niin vartiointiliikkeen auto pamahti lähettyville. Ei mennyt kauaakaan kun kilahdin. Autosta nousi vartija ja huusi "pysy liikkumatta!". Nostin sorkkaraudan olalle ja lähdin juoksemaan kohti vartijaa. Ajattelin tehdä siitä jauhelihaa. Mutta sika alkoi suihkuttaa naamalle jotain tulista litkua (varmaan oc/pippuri) ei voinut hengittää. Saattoi se minua varmuuden vuoksi pamputtaakki. Olin aika agre päällä.  Vielä putkassa ja seuraavana päivänäkin sattui ihan sikana. En nähnyt mitään. Kouristelikin ihan saatanasti. 

Flippasitsä iha kybäl 😂😂 näkyiks punastaa ?

Voi jeesus

Vierailija
32/40 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran laitoin muutaman oluen taskuun. Kävelin kassojen läpi ja näin kun vartija käveli luokseni. Tönäisin vartijaa ja joksin karkuun. Ennen ulko ovea vartija tarrasi käteeni ja sanoi "lähdetäänpä käymään tuolla". Silloin yritin lyödä vartijaa. Yhtä äkkiä olinkin tontissa.  Hän laittoi rautoihin. Olin niputettuna. Vittu. Vain 2e kaljojen takia.  Vituttaa vieläkin. 

Ja paljonko 2€ kaljoille tuli hintaa sakkojen kanssa?

Vierailija
33/40 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniformu :D Reps. Täällä joku juuri vartijan duunia saanut jantteri on nähtävästi aivan kiimoissaan miettiessään kuinka nyt varmasti jokainen nainen on pikkarit märkinä kun huomaa tämän uroksen kaupan hyllyjen välissä - onhan hän nyt sentään jumalauta vartija ja auktoriteetti ja uuh. Itselleni tulee lähinnä mieleen, että harmi ettet päässyt poliisikouluun.

Vierailija
34/40 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se automaattisesti meinaa että haluaa poliisiksi ja ei päässyt kouluun jos on vartija. Oma veljeni toimii vartijana tällä hetkellä koska ei vielä halua jatkaa opiskeluja vaan kerätä rahaa ja tehdä töitä hetken aikaa. Hänen unelmaduuninsa ei ole mikään poliisi vaan insinööri.

Vierailija
35/40 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se automaattisesti meinaa että haluaa poliisiksi ja ei päässyt kouluun jos on vartija. Oma veljeni toimii vartijana tällä hetkellä koska ei vielä halua jatkaa opiskeluja vaan kerätä rahaa ja tehdä töitä hetken aikaa. Hänen unelmaduuninsa ei ole mikään poliisi vaan insinööri.

Joo, ihmeellinen ajatus. Moni tekee vartijan hommia esim opiskelujen ohessa, koska helppo valita sopivat vuorot jne. Toki moni hakee poliisikouluunkin jossain vaiheessa, mutta eivät läheskään kaikki.

Vierailija
36/40 |
12.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin kaupassa työskennelleenä niistä ei oo koskaan ollu mitään hyötyä. Tilanteen tullessa päälle se on ohi muutamissa sekunneissa tai minuutissa. Vartijanapin painaminen on yhtä tyhjän kanssa, kun se tulee joskus 20 min päästä hälytyksestä.. Isommissa kaupoissa varmastikin eri asia, mutta pienessä kaupassa kerran päivässä muutaman minuutin ajan paikan päällä ei oikein täytä sitä tehtävää, mitä vartijoilta toivoisin. Nykyään kun myyjä ei saa koskea varkaaseen, niin se on vaan että hei hei, nauti kaljoistas, kun ei oo sitä vartijaa pysäyttämässä.

Vierailija
37/40 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksin kaupassa työskennelleenä niistä ei oo koskaan ollu mitään hyötyä. Tilanteen tullessa päälle se on ohi muutamissa sekunneissa tai minuutissa. Vartijanapin painaminen on yhtä tyhjän kanssa, kun se tulee joskus 20 min päästä hälytyksestä.. Isommissa kaupoissa varmastikin eri asia, mutta pienessä kaupassa kerran päivässä muutaman minuutin ajan paikan päällä ei oikein täytä sitä tehtävää, mitä vartijoilta toivoisin. Nykyään kun myyjä ei saa koskea varkaaseen, niin se on vaan että hei hei, nauti kaljoistas, kun ei oo sitä vartijaa pysäyttämässä.

Mitä Sinä sitä täällä valitat??? Kannattaisiko vaikka valittaa sekä ko palveluita tuottavalle vartiointiliikkeelle, kauppiaalle.

Vierailija
38/40 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIEDÄN VARTIJAN MIKÄ ON NIITÄ MIEHIÄ TRYFFELI KUINKA SILLÄ ONKIN KÄYNYT TUURIA SEINÄNAAPURISSA ASUU LEPAKKO, VANHA HIRVEÄN NÄKÖINEN, KAKSI SUKUPUOLI VÄHEMMISTÖÄ.

LÄHELLÄ LENTOKENTÄÄ.

Vierailija
39/40 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran 3 vartijaa heitti miut maahan ja laitto rautoihin turhaan siis ihan käräjäoikeudessa. Tuomari näin päätti. Mutta minulla kuitenkin on ihan positiivinen kuva vartijoista. Hyvää työtä tekee suurinmaksi osaksi mutta vain niihin virheisiin keskitytään.

Vierailija
40/40 |
04.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vartijat on perseestä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme